אסיה סגרה בתחום האדום: חששות מהאטה ביצוא, הניקיי היפני איבד 2.9%

דו"חות גוגל לא תאמו לתחזיות האנליסטים. שנחאי נסחרה ביציבות "המשקיעים מגיבים לנתונים השליליים שמצביעים על היחלשות בפעילות הכלכלית"
ליאור נחום |

החששות מפני האטה עשו את שלהן. המסחר בבורסות המזרח הרחוק ננעל בירידות. את המגמה הוביל מדד הניקיי בטוקיו, שרשם את הירידה החדה מזה שבוע. כל זאת בצל חששות כי היחלשות הייצור בארה"ב תפגע ביצוא וכתוצאה מאכזבה מדו"חות חברת גוגל.

עם סגירת המסחר, מדד הניקיי היפני השיל 2.86%, מדד ההאנג סנג בהונג קונג ירד ב-0.03%, מדד ה-S&P / ASX באוסטרליה איבד 0.44, ומדד שנחאי בסין נסגר ללא שינוי.

"המשקיעים מגיבים לנתונים השליליים שמצביעים על היחלשות בפעילות הכלכלית" אמר צ'ו מון סאנג, מנהל השקעות ב-BNP פאריבה בבירת דרום קוריאה, סיאול. סאנג מנהל קרן השקעות בשווי 26 מיליארד דולר.

עוד השפיע על המסחר, פרסום דו"ח תפוקת הייצור של הפדרל ריזרב שהציג כי הייצור בארצות הברית רשם האטה של 0.4% ביוני ואכזבה מדו"חות גוגל שפספסו את התחזיות.

כאמור, ענקית החיפוש העולמית, חברת גוגל, פירסמה אתמול את דו"חותיה לרבעון השני לאחר סגירת המסחר בוול סטריט. הדו"חות לא תאמו את תחזיות האנליסטים, מה שבא לידי ביטוי בהחלשות המניה במסחר שלאחר הסגירה.

גוגל דיווחה על עלייה של 24% ברווח בנקי לרמה של 1.84 מיליארד דולר או 5.71 דולר למניה, בהשוואה ל-1.48 מיליארד דולר או 4.66 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. הכנסותיה של גוגל ברבעון החולף הסתכמו ל-5.09 מיליארד דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד