מסכמת רבעון של צמיחה: הכנסות אסם עלו ב-11.1% לסך של 940 מיליון שקלים
יצרנית מזון אסם מסכמת את הרבעון הראשון של 2010 עם צמיחה של 11.1% בהכנסות וגידול של 7.9% ברווח הנקי לסך של 83.1 מיליון שקלים.
בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2010 עלו מכירות החברה לסך של 940.9 מיליון שקלים לעומת סך של 847 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 11.1%. הגידול במכירות בא לידי ביטוי בפעילות המזון בטמפרטורת החדר ובפעילות המזון הקפוא והמצונן - צמחו ב-11.1%, כ"א.
המכירות לשוק המקומי צמחו בשיעור של 13.4% לסך של 767.7 מיליון שקלים (כ-81.5% מהמכירות) בעיקר בזכות רכישת מטרנה אשר תרמה 9.5% לגידול במכירות. מכירות הקבוצה בחו"ל רשמו גידול קל של 1.7% לסך של 173.2 מיליון שקלים. הגידול במכירות בחו"ל הושג על אף השחיקה בשערי המטבעות מול השקל. הגידול הריאלי (בנטרול שחיקת שערי המטבע) עומד על 6.4%.
עם זאת, במקביל לעלייה במכירות החברה חל גם גידול בהוצאות מכירה ושיווק והוצאות הנהלה וכלליות בשיעור של כ-20% לסך של כ-281 מיליון שקלים. מנגד, החברה רשמה הכנסות ממימון בסך של כ-1.07 מיליון שקלים לעומת כ-14.7 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה, הרוויחה חברת המזון סך של 83.1 מיליון שקלים, גידול של 7.9%, לעומת סך של 77.11 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.