ריטליקס חוברת ליבמ: יספקו מערכות לקמעונאים עצמאיים ורשתות אזוריות בארה"ב

יבמ וסטור-נקסט ארה"ב, חברה בת של ריטליקס, ישתפו פעולה באספקת מערכות לקמעונאים עצמאיים ורשתות אזוריות בארה"ב
אריאל אטיאס |

חברת יבמ (סימול: IBM) הודיעה היום כי תשתף פעולה עם חברת סטור-נקסט טכנולוגיות, חברה בת של ריטליקס (סימול: RTLX), בשיווק פתרונות טכנולוגיה קמעונאיים על בסיס מערכות החומרה של יבמ לקמעונאים עצמאיים ולרשתות אזוריות בארה"ב.

סטור-נקסט ארה"ב היא הספק המוביל בארה"ב של טכנולוגיה לקמעונאי מזון עצמאיים בארה"ב. על פי ההסכם, סטור-נקסט ארה"ב תשווק מסופי קופה מסדרת IBM SurePOS עם יישומי התוכנה לקופות של ריטליקס. פתרונות התוכנה של ריטליקס וסטור-נקסט בשילוב מערכות הקופה של יבמ יעניקו ללקוחות גמישות ואפשרויות בחירה רבות יותר, ויאפשרו לסטור-נקסט עם יבמ להרחיב את את מעמדה המוביל לשווקים נוספים.

ג'ון גיידק, סגן נשיא בקבוצת Retail Store Solution של יבמ, אמר: "זוהי הזדמנות מלהיבה עבורנו. אנחנו שמחים לעבוד עם מובילת שוק כמו סטור-נקסט ורשת המפיצים שלה כדי להרחיב את חדירתנו לשוק הקמעונאים הקטנים והבינוניים. יישומי התוכנה של סטור-נקסט בשילוב עם החומרה של יבמ מאפשרת לשתי החברות לשרת טוב יותר את פלח השוק החשוב הזה. הוספת הערוץ הזה והפתרון הזה להיצע הקיים שלנו לקמעונאי מזון פרטיים, מערכת ACE, מספקת לקמעונאי המזון את היצע הפתרונות הרחב ביותר האפשרי".

"הגיע הזמן להרחיב את היחסים בין יבמ לריטליקס על ידי חיבור בין התוכנה שמציעה סטור-נקסט לחומרת הקופות של IBM", אמר ריי קרלין, מנכ"ל סטור-נקסט ארה"ב וסמנכ"ל בכיר בריטליקס ארה"ב. "השוק דורש אפשרות בחירה בתחום החומרה, והשותפות הזאת תספק ערך רב ומותג חזק לפלחי שוק חשובים כמו חנויות הנוחות והסופרמרקטים העצמאיים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קניות
צילום: freepik

הכפלת הפטור ממס על יבוא אישי - שאלות ותשובות

רן קידר |

מה כוללת הרפורמה של בצלאל סמוטריץ' בקשר למע"מ על יבוא אישי?

הכפלת פטור ממע"מ ביבוא אישי מ-75 דולר ל-150 דולר החל מינואר 2026.

למה נועד הפטור?

להוזיל עלויות לצרכן ולהגביר תחרות מול רשתות ומחירים גבוהים בישראל.

מה החשש של הקמעונאים?

תחרות לא הוגנת שתביא לסגירת אלפי חנויות קטנות ועסקים מקומיים.

טענת המתנגדים העיקרית?

אובדן של כ-2 מיליארד שקל הכנסות מע"מ ופגיעה קשה במסחר.

הצרכנים באמת יחסכו?

כן, עד 18% על אופנה, קוסמטיקה ולייף-סטייל, אבל לא משמעותי לטווח ארוך.

מי ירוויח הכי הרבה?

עליאקספרס, אמזון, חברות שילוח והצרכן הפרטי הישראלי.

איך דואר ישראל יתמודד?

כבר עמוס מאוד, יצטרך הרחבה משמעותית של מיון ושליחויות.

מה עם נקודות איסוף?

יקבלו יותר תנועת לקוחות אך רווחיות נמוכה מעמלות.

השפעה על חברות ישראליות?

פגיעה קשה באופנה וקוסמטיקה, חלקן ישקלו מעבר לחו"ל.

כמה המדינה תפסיד?

כ-2 עד 2.25 מיליארד שקל בשנה מהפסד גביית מע"מ.

יש קשר פוליטי?

רבים רואים בזה צעד פופוליסטי לקראת בחירות 2026.

עמדת אתרי הסחר הישראליים?

חוששים מאובדן לקוחות, שוקלים להקים מחסנים בקפריסין או ירדן.

יש חלופות טובות יותר?

פטור מדורג או הטבות לעסקים מקומיים – כרגע לא מתוכנן.

מתי זה נכנס לתוקף?

צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2026 לאחר אישור הצו.

מה אומר הדרג המקצועי?

התנגדות חריפה, המליץ לבטל את הפטור ממע"מ לגמרי.

ילכו לבג"ץ?

איגודי סוחרים ותעשיינים מאיימים בעתירה לבג"ץ לעצירת הרפורמה.