ריטליקס חוברת ליבמ: יספקו מערכות לקמעונאים עצמאיים ורשתות אזוריות בארה"ב

יבמ וסטור-נקסט ארה"ב, חברה בת של ריטליקס, ישתפו פעולה באספקת מערכות לקמעונאים עצמאיים ורשתות אזוריות בארה"ב
אריאל אטיאס |

חברת יבמ (סימול: IBM) הודיעה היום כי תשתף פעולה עם חברת סטור-נקסט טכנולוגיות, חברה בת של ריטליקס (סימול: RTLX), בשיווק פתרונות טכנולוגיה קמעונאיים על בסיס מערכות החומרה של יבמ לקמעונאים עצמאיים ולרשתות אזוריות בארה"ב.

סטור-נקסט ארה"ב היא הספק המוביל בארה"ב של טכנולוגיה לקמעונאי מזון עצמאיים בארה"ב. על פי ההסכם, סטור-נקסט ארה"ב תשווק מסופי קופה מסדרת IBM SurePOS עם יישומי התוכנה לקופות של ריטליקס. פתרונות התוכנה של ריטליקס וסטור-נקסט בשילוב מערכות הקופה של יבמ יעניקו ללקוחות גמישות ואפשרויות בחירה רבות יותר, ויאפשרו לסטור-נקסט עם יבמ להרחיב את את מעמדה המוביל לשווקים נוספים.

ג'ון גיידק, סגן נשיא בקבוצת Retail Store Solution של יבמ, אמר: "זוהי הזדמנות מלהיבה עבורנו. אנחנו שמחים לעבוד עם מובילת שוק כמו סטור-נקסט ורשת המפיצים שלה כדי להרחיב את חדירתנו לשוק הקמעונאים הקטנים והבינוניים. יישומי התוכנה של סטור-נקסט בשילוב עם החומרה של יבמ מאפשרת לשתי החברות לשרת טוב יותר את פלח השוק החשוב הזה. הוספת הערוץ הזה והפתרון הזה להיצע הקיים שלנו לקמעונאי מזון פרטיים, מערכת ACE, מספקת לקמעונאי המזון את היצע הפתרונות הרחב ביותר האפשרי".

"הגיע הזמן להרחיב את היחסים בין יבמ לריטליקס על ידי חיבור בין התוכנה שמציעה סטור-נקסט לחומרת הקופות של IBM", אמר ריי קרלין, מנכ"ל סטור-נקסט ארה"ב וסמנכ"ל בכיר בריטליקס ארה"ב. "השוק דורש אפשרות בחירה בתחום החומרה, והשותפות הזאת תספק ערך רב ומותג חזק לפלחי שוק חשובים כמו חנויות הנוחות והסופרמרקטים העצמאיים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד