רכבת ישראל תרכוש 177 קרונות חשמליים מאלסטום וסימנס ב-1.7 מיליארד יורו
רכבת ישראל חתמה על עסקת רכש של קרונות חשמליים ב-1.7 מיליארד יורו. במסגרת העסקה תרכוש הרכבת 96 קרונות דו קומתיים תוצרת אלסטום ו-81 קרונועי ddemu תוצרת סימנס.
במשרד התחבורה הסבירו כי מדובר בתוכנית רכש שנועדה לשפר את השירות הרכבתי וטיפול בעומסי הנוסעים. הקרונות החדשים יוסיפו כ-22 מיליון מקומות ישיבה בחישוב שנתי. בנוסף הסבירו כי הרכש שאושר יכלול רכבות ארוכות שמשפרות את מסוגלות הנסועה של הרכבת, ומאפשרות הקטנה של גודש הנוסעים והצפיפות ברכבות.
צילום רכבת ישראל
מנכ"ל משרד התחבורה משה בן-זקן אמר בחתימת ההסכם כי רכבת ישראל חווה בשנים האחרונות גידול משמעותי ומתמיד בביקושים. לדבריו, "מדובר על מהלך הצטיידות חסר תקדים, הכולל מאות קרונות חשמליים מתקדמים שיאפשרו להגדיל את מספר הנסיעות מ-70 מיליון בשנת 2019 לכ-105 מיליון בשנת 2025, ו-300 מיליון בשנת 2040. אלה יסייעו לרכבת ישראל להיערך לעידן חדש ולקווים חדשים שייפתחו בשנים הקרובות, וכן יופעלו בפרויקטים המסילתיים המבוצעים כיום בהנחיית משרד התחבורה, כגון מסילת 431 והמסילה המזרחית".
- 30 מיליון שקלים נוספים הוקצבו לפרויקט המטרופן
- משרד התחבורה מקדם תשתית לשוק רחפנים מסחרי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
1,200 מקומות ברכבת
במשרד התחבורה ציינו כי הרכש שאושר כולל 96 קרונות דו קומתיים מתוצרת אלסטום, ביניהם גם קרונות מרוהטים באופן ייעודי לנסיעה עם אופניים. אלה יאפשרו להאריך את כל הרכבות מסוג זה ל-8 קרונות. כמו כן, מהלך זה יאפשר להוציא מהשירות רכבות חד קומתיות בעלות קיבולת נמוכה יותר בהשוואה לחדשות, והפעלת רכבות בתצורה מיטבית המסיעות למעלה מ-1,200 נוסעים בישיבה.
ברכבת ציינו כי הקרונועים החשמליים מתוצרת סימנס יצטרפו ל-24 סטים הפעילים בצי מזה כשנתיים, ול-36 סטים נוספים אשר צפויים להתחיל להגיע לישראל במהלך השנה הנוכחית. הקרונות הדו קומתיים מתוצרת אלסטום יצטרפו ל-580 קרונות מסוג זה הקיימים בצי.
השדרוג מסוף 2024
- ג'אקו 5 חשמלי - חבילת עיצוב, הנעה ושימושיות
- רוכבי קורקינטים - מצלמים אתכם; קנסות של 500 שקלים נשלחו לעברייני תנועה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
צילום דוברות
בנוסף ציינו כי במסגרת תהליך הקליטה של הקרונועים החשמליים מתוצרת סימנס, ולאחר שהתקבלו התייחסויות הנוסעים ובוצעה עבודת מטה מקיפה, ישודרגו הקרונועים החדשים שיגיעו החל מסוף השנה הנוכחית, יוגדלו השולחנות הקיימים היום לשולחנות עבודה גדולים יותר שיתאימו לעבודה עם מחשב נייד, ישודרגו המושבים, יתווספו שקעי USB וכן שקעי 220 וולט, וכן אופיין קרון אופניים ייעודי בו יוגדל מרווח הפנים, ויותקנו מתקני עגינה לצד אמצעי בטיחות נוספים.
הסכם הרכש נחתם בנוכחות מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן, אנדרו דלון נשיא אזורי של חברת אלסטום ומנכ"ל אלסטום ישראל ערן כהן.
מנכ"ל משרד התחבורה משה בן-זקן אמר "ההסכם שנחתם בברכת השרה רגב עם חברת אלסטום העולמית מלמד כי היא מאמינה בחוסנה ובאיתנותה של הכלכלה הישראלית גם בימי מלחמה. ההסכם מגיע לאחר עבודת מטה מאומצת של משרד התחבורה ורכבת ישראל תוך שיתוף פעולה מלא עם משרד האוצר"
- 3.צריך רכבות חשמליות קטנות בתדירות גבוהה כמו בעולם המערבי (ל"ת)מתי נתקדם 24/01/2024 09:12הגב לתגובה זו
- 2.1200 מקומות ברכבת. המושבים: פרצוף מול פרצוף. מביך. (ל"ת)ללא פרטיות 23/01/2024 13:34הגב לתגובה זו
- 1.ילדי ישראל 23/01/2024 11:42הגב לתגובה זואם רוצים להגדיל את מספר הנוסעים משתמשי הרכבת יש להגדיל תדירות ע"י קרונות ללא נהג קטר . בתדירות גבוהה . רכבת של 1200 נוסעים תנוצל ב 0.5 מהקיבולת והחיסכון בנהג קטר שולי .
- אזרח ותיק 23/01/2024 14:05הגב לתגובה זובשעות העומס הרכבות האלו יסיעו 1200 ומעלה נוסעים בכל נסיעה.
פרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיהרכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
ייבוא אישי של רכב אספנות אפשרי לכלי רכב בני 30 שנים, מה שאומר שעוד פחות משבועיים ניתן יהיה לייבא כלי רכב משנת 1996.
סימנו עבורכם תשעה כלי רכב שהיינו שמחים שייובאו לישראל ועוד אחד שבאמת אפשר לוותר.
יחד עם רביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות גם ניסינו להעריך כמה יעלה לייבא את הדגמים המוזכרים
2025 מסתיימת עוד פחות משבועיים ומתחילה שנת 2026. בענף הרכב אנחנו ממוקדים לרוב בכלי הרכב החדשים אבל שנת 2026 מביאה עימה בשורה נוספת לחובבי הרכב, בעיקר חובבי רכבי האספנות. החוק מתיר לייבא רכב שגילו עד שנתיים או מעל 30 שנים שייכנס להגדרתו כרכב אספנות. המשמעות היא שמתחילת 2026 ניתן להביא רכבי אספנות שיוצרו בשנת 1996. פנינו לרביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות, ועבורנו אחד המומחים והאמינים בתחום, הכנו עבורכם רשימה של מספר כלי רכב שחוגגים 30 בשנה הקרובה, ואתם כבר יכולים לשחרר פק"מ ולהיערך לייבוא שלהם:
1. פרארי 550 מאראנלו – רכב GT קלאסי של המותג האיטלקי. ה 550 מצוידת במנוע בנפח 5.5 ליטר בתצורת V12 המפיק כ 480 כ"ס. עם מנוע קדמי, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הפרארי 550 מוצעת למכירה בין 120,000 יורו ל 150,000 יורו, והערכת מחיר של כ 1,140,000 ש"ח בישראל אחרי מיסים ועם מספר צהוב.
2. פורד קא – רכב סופר מיני עם עיצוב שונה וחריג, אבל יחד עם זאת שובה לב. הפורד קא מבוססת על הדור השלישי של הפורד פיאסטה. הפורד קא שווקה בגירסת האצ'בק שלוש דלתות, קונברטיבל (גג נפתח) ואפילו גירסת וואן קטנה וחצופה. אבל אנחנו עם הפורד קא הסטנדרטית. הקא שווקה עם מנועי 1.0 ליטר, 1.3 ליטר או 1.6 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים. לא מצאנו את הקא משנת המודל 96 למכירה, אבל אם תמצאו אחת כזו היא תעלה החל מכ 1000 יורו, מה שאומר שמחירה בישראל צפוי להיות מעט מעל 33,000 ש"ח
3. יגואר XK – רכב GT יפהפה של יגואר בתצורת 2+2 (כלומר שני מושבים קדמיים ועוד שני מושבים קדמיים קטנים מאחור). ליגואר XK מספר גירסאות עם מנוע 4.0 ליטר או 5.0 ליטר בתצורת V8, לרבות גירסאות עם מגדש טורבו. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת חמישה או שישה הילוכים. מצאנו עבורכם יגואר כזו מודל 1996 במחיר של 15,000 יורו לפני מיקוח, כלומר כ 147,000 ₪ בישראל.

רוכבי קורקינטים - מצלמים אתכם; קנסות של 500 שקלים נשלחו לעברייני תנועה
עיריית תל אביב שלחה אלפי דוחות של 250 עד 500 שקלים; הקצב יתגבר
רוכבי קורקינטים פרטיים ושיתופיים בתל אביב מקבלים דוחות בדואר, ללא מפגש עם פקחים בשטח. העירייה משתמשת במצלמות אכיפה עירוניות, שמתעדות עבירות ומאפשרות זיהוי הרוכבים. במקרים של קורקינטים שיתופיים, העירייה מצליבה את הצילומים עם נתוני חברות ההשכרה כמו ליים או בירד, כדי לאתר את המשתמש שביצע את העבירה. העבירות הנפוצות כוללות רכיבה ללא קסדה, שגובה הקנס עליה נע בין 250 ל-500 שקלים, ורכיבה על מדרכות או שבילי הולכי רגל, עם קנס של 250 שקלים. רוכבים רבים מדווחים על דוחות חוזרים מאותה עבירה, שמצטברים לסכומים של אלפי שקלים.
כמות הדוחות שנשלחה עד כמה מגיעה לאלפים בודדים, כשבפועל השימוש במצלמות לקביעת עבירות של רובי קורקינט החל רק בחצי השנה האחרונה והוא מתגבר מחודש לחודש. מדובר על מצלמות נייחות וניידות שמותקנות בצמתים מרכזיים. המהלך הזה נולד מצורך קריטי להתמודד עם עלייה בתאונות. מאות רבות של רוכבי קורקינטים נפצעו בתאונות, כש-15% מהפציעות הקשות נובעות מרכיבה ללא קסדה. נתונים ממשרד התחבורה מראים כי 60% מהתאונות בכבישים עירוניים כוללים כלים חשמליים, בעיקר בגלל רכיבה מהירה על מדרכות שמסכנת הולכי רגל.
האכיפה המוגברת כוללת גם מבצעים משותפים עם המשטרה, כאלו שבהם מחולקים עשרות דוחות בשעה-שעתיים בצומת מרכזית בתל אביב. בנוסף, החל מספטמבר 2025, עלה הקנס על אי התקנת לוחית זיהוי מ-100 ל-500 שקלים, ובעלי כלים מסתכנים גם בהחרמה, מה שמוסיף חיוב כספי נוסף של מאות שקלים לשחרור הכלי.
המגמה מתפשטת לערים נוספות. בירושלים, שבה נרשמו 2,000 דוחות מתחילת השנה , מתכננים להרחיב שימוש במצלמות דומות עד סוף השנה, בעקבות עלייה של 20% בתאונות. בחיפה ובנתניה כבר החלו מבצעי אכיפה משותפים עם המשטרה. ערים כמו כפר סבא ועכו הודיעו על החמרת קנסות ל-500 שקלים, כולל אפשרות החרמה, כדי להתמודד עם כאוס הרכיבה. בבני ברק ורמת גן, שבהן נרשמו אלפי דוחות, משלבים מצלמות עם פטרולים רגליים. המטרה הכללית היא להפחית סיכוני תאונות.
- הקנסות מזנקים: רכיבה ללא לוחית זיהוי על קורקינטים ואופניים חשמליים תעלה 500 שקל
- חברת הקורקינטים השיתופיים שבדרך לוול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך בעצם יודעים מי הרוכב בקורקינט?
הרוכבים שמקבלים דוחות לא מבינים מי צילם, מתי צולמה התמונה והאם זה הם. רוכב קורקינט לא בדיוק יודע באיזה רחובות הוא עבר ומתי, הוא לרוב עשוה דרך לפי וויז ונוסע. מעבר לכך, במקרים רבים העירייה שולחת את הדוח בעיכוב והרוכבים לא זוכרים איפה הם היו בתאריך המסוים ואם רכבו על קורקינט.
