קופה עם מעמד: בנטלי קונטיננטל GT חדשה
שבע שנים אחרי שהציגה את הדור השני של הקונטיננטל GT, בנטלי חושפת את היורשת - שתושק בתערוכת פרנקפורט בעוד כשבועיים. וגם הפעם, ביצרנית בוחרים באבולוציה על-פני מהפכה בעיצוב, עם פרשנות מודרנית ומעט שרירית יותר לעיצוב אליו הורגלנו מזה 14 שנים - מאז הוצגה הקונטיננטל GT הראשונה תחת בעלות פולקסווגן.
הדור החדש מציע מידות נדיבות - אורך כולל של 480.5 ס"מ, רוחב של 195 ס"מ, גובה של 140.5 ס"מ ובסיס גלגלים באורך 285 ס"מ. הקונטיננטל GT היא יותר מכל מכונית יוקרה, כפי שבא לידי ביטוי במשקל עצמי לא צנוע של 2,240 ק"ג. אבל לא לדאוג, מנוע 12 צילינדרים (W12, מעין שני V6 מחוברים) בנפח 6.0 ליטר, הממוקם בחרטום, מפיק 635 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-91.7 קג"מ כבר ב-1,350 סל"ד.
אז קלת משקל היא לא, אבל מהירה בהחלט כן - 3.7 שניות בלבד נדרשות להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש, והמהירות המרבית עומדת על 333 קמ"ש. תצרוכת הדלק בהתאם, 8.2 ק"מ לליטר בלבד בממוצע בתנאי מעבדה - אבל אנחנו מאמינים שהלקוחות יעמדו בזה. הקונטיננטל GT תוצע אך ורק עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה.
בתא הנוסעים, הדור החדש מציע לראשונה מסך מולטימדיה גדול ("12.3), שגם מסתובב חשמלית לתוך הקונסולה ובמקומו מופיע דיפון עץ תואם עם אופציה לשלושה שעונים אנלוגיים (כרונומטר, מד טמפרטורה ומצפן). המנגנון האלגנטי, כמובן, מוצע בתוספת תשלום. כן תידרשו לבחור בין 17 גווני מרכב, 15 גווני עור ו-7 גווני וסוגי עץ, לא כולל אפשרויות להתאמת צבעים וסוגי עץ. חיי העשיר אינם פשוטים כלל ועיקר.
- ענף הרכב-גירסת המעושרים, רכבים מעל 1 מיליון שח
- חברת ניהול הכספים שעצרה משיכות ומה קרה היום לפני 64 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבזור המותרות לא נגמר כאן, וכולל אפשרות למערכת שמע עם 18(!) רמקולים והספק של 2,200(!!) וואט. כן יוצעו מערכת ראיית לילה, בקרת שיוט אדפטיבית עם סיוע גם לשמירה על הנתיב ושלל מערכות בטיחות נוספות. נכון לעתה לא ידוע על תוכניות של גורם כלשהו לשווק את מותג בנטלי בישראל, ובפרט זה יבואנית יתר מותגי קונצרן פולקסווגן, חברת צ'מפיון מוטורס.
טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרןנחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.
בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0
מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.
הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.
מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.
למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.
- הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
- דלק רכב משלימה עסקה, כלמוביל מתרחבת לחו"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).
המחיר - 159,990 ש"ח
ג'ילי סטאריי טורבו בנזין. שונה לחלוטין מהג'ילי סטאריי פלאג אין שיגיע לישראל. צילום יואב פולסג'ילי סטאריי בנזין- מבחן לרכב שלא יגיע לשוק המקומי
הג'ילי סטאריי בגירסת טורבו בנזין הוא דגם שונה לחלוטין מהסטאריי פלאג אין הייבריד שיגיע בקרוב לישראל.
הסטאריי טורבו בנזין משווק באירופה, אין בשלב זה כוונה לייבאו לישראל, ואין באמת מה להצטער על כך, על אף היותו רכב טוב.
על הג'ילי סטאריי (Starray) כבר כתבתי בעבר, בהתייחס לדגם הפלאג אין הייבריד הראשון ישירות תחת מותג ג'ילי בישראל. טיול נהיגה לאלבניה הביא אותנו לסוכנות סיקסט לקבל מפתחות של ג'ילי סטאריי. מה רבה היתה ההפתעה שהעיצוב הוא לא מה שאני ראיתי ופרסמתי, וגם ההנעה שונה עם מנוע טורבו בנזין ולא פלאג אין. בירור קצר העלה כי אכן יש שני דגמים העונים לשם סטאריי והדגם שיגיע לישראל עוד השנה הוא אכן מה שכבר פרסמנו כאן בביזפורטל, ואילו הדגם אותו קיבלתי באלבניה הוא דגם שלא מיועד להגיע לישראל, ולכן את כל המבחן הזה יש לקרוא בקונטקסט של רכב שככל הנראה לא ישווק בישראל.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | קרוסאובר
– C-SUV |
| מימדים (מטר) | אורך 4.67
/רוחב 1.90 /גובה 1.705 /בסיס גלגלים 2.77 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה ותיבת הילוכים | טורבו בנזין, תיבת הילוכים DCT רובוטי כפול מצמדים, שבעה הילוכים |
| הספק ומומנט | 181 כ"ס, 29.6 קג"מ |
| נפח מיכל דלק | 54 ליטר |
| צריכת דלק | 14.7 ק"מ לליטר, תקן יצרן |
| בטיחות | אין ציון בטיחות. לא מצאנו מבחני ריסוק. |
| מחיר | אין בשלב זה כוונה לייבא את הרכב |
אז הג'ילי סטאריי האלבני הוא קרוסאובר גדול שהדבר הראשון שאתה חושב כשאתה ניגש לרכב הוא 'איזה קאדילק זה?' עד כדי כך החזית מעוצבת ומזכירה את מותג הפרימיום האמריקאי. יחידות לד אופקיות ואנכיות , גריל טרפזי גדול ושחור, וכונס אוויר תחתון גדול. המשך הרכב עם קווים זוויתיים, חיפויי בתי גלגלים משולבים בצבע המרכב יחד עם צביעה שחורה, אבל לא מוגזמת וללא 'ניפוחים' מוגזמים. מאחור ספויילר גדול בחלק העליון של הדלת החמישית, המסתיר בתוכו מגב אחורי, ויחידות תאורה נאות בצורת חץ אנכי, ופס לד לרוחב כל המרכב. התוצאה הסופית נאה מאוד לטעמי. הסטאריי האלבני שלנו נראה נהדר.
פנים הרכב מודרני עם הגה גדול, קטום בחלקו התחתון, צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10.25 עם מבחר תצוגות אבל התחושה שלי היתה שחסרה מחשבה אמיתית מה צריך להציג על לוח המחוונים. במרכז הדשבורד מולטימדיה בגודל ''13.2 עם קישוריות לאפל קארפליי אבל לא לאנדרואיד אוטו. לטובת אנדרואיד נדרשת הורדת אפליקצייה ייעודית שברגע שניסיתי להוריד אותה הטלפון התריע מיד על ממשק חשוד, כך שאת כל ה 1000 ק"מ פלוס עשינו עם ניווט בסלולרי שהוצמד לשמשה עם מתקן ייעודי.
- "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תפעול המיזוג מבוצע לצערי מהמסך המרכזי, כאשר גם בתצוגת הבית יש סרגל תחתון לטובת תפעול בסיסי של המיזוג, ואילו תפעול מורכב יותר מחייב פתיחת ממשק המיזוג עצמו במסך. תפעול פתחי המיזוג נעשה ידנית וטוב שכך.
