קופה עם מעמד: בנטלי קונטיננטל GT חדשה
שבע שנים אחרי שהציגה את הדור השני של הקונטיננטל GT, בנטלי חושפת את היורשת - שתושק בתערוכת פרנקפורט בעוד כשבועיים. וגם הפעם, ביצרנית בוחרים באבולוציה על-פני מהפכה בעיצוב, עם פרשנות מודרנית ומעט שרירית יותר לעיצוב אליו הורגלנו מזה 14 שנים - מאז הוצגה הקונטיננטל GT הראשונה תחת בעלות פולקסווגן.
הדור החדש מציע מידות נדיבות - אורך כולל של 480.5 ס"מ, רוחב של 195 ס"מ, גובה של 140.5 ס"מ ובסיס גלגלים באורך 285 ס"מ. הקונטיננטל GT היא יותר מכל מכונית יוקרה, כפי שבא לידי ביטוי במשקל עצמי לא צנוע של 2,240 ק"ג. אבל לא לדאוג, מנוע 12 צילינדרים (W12, מעין שני V6 מחוברים) בנפח 6.0 ליטר, הממוקם בחרטום, מפיק 635 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-91.7 קג"מ כבר ב-1,350 סל"ד.
אז קלת משקל היא לא, אבל מהירה בהחלט כן - 3.7 שניות בלבד נדרשות להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש, והמהירות המרבית עומדת על 333 קמ"ש. תצרוכת הדלק בהתאם, 8.2 ק"מ לליטר בלבד בממוצע בתנאי מעבדה - אבל אנחנו מאמינים שהלקוחות יעמדו בזה. הקונטיננטל GT תוצע אך ורק עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה.
בתא הנוסעים, הדור החדש מציע לראשונה מסך מולטימדיה גדול ("12.3), שגם מסתובב חשמלית לתוך הקונסולה ובמקומו מופיע דיפון עץ תואם עם אופציה לשלושה שעונים אנלוגיים (כרונומטר, מד טמפרטורה ומצפן). המנגנון האלגנטי, כמובן, מוצע בתוספת תשלום. כן תידרשו לבחור בין 17 גווני מרכב, 15 גווני עור ו-7 גווני וסוגי עץ, לא כולל אפשרויות להתאמת צבעים וסוגי עץ. חיי העשיר אינם פשוטים כלל ועיקר.
- חברת ניהול הכספים שעצרה משיכות ומה קרה היום לפני 64 שנה
- שוק היוקרה - 4,000 כלי רכב ב-500 אש"ח ומעלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבזור המותרות לא נגמר כאן, וכולל אפשרות למערכת שמע עם 18(!) רמקולים והספק של 2,200(!!) וואט. כן יוצעו מערכת ראיית לילה, בקרת שיוט אדפטיבית עם סיוע גם לשמירה על הנתיב ושלל מערכות בטיחות נוספות. נכון לעתה לא ידוע על תוכניות של גורם כלשהו לשווק את מותג בנטלי בישראל, ובפרט זה יבואנית יתר מותגי קונצרן פולקסווגן, חברת צ'מפיון מוטורס.

שוברות את השוק: הסיניות שמציעות טכנולוגיה מתקדמת במחיר של משפחתית רגילה
צ'רי טיגו 4 וג'אקו J5 הגיעו לישראל עם תג מחיר שמאתגר את המותגים המבוססים - ומעלה שאלות על הכדאיות ברכישת רכבי בנזין לא היברידיים במחיר דומה
שוק הרכב הישראלי עובר טלטלה: מותגים סיניים כמו צ'רי וג'אקו (תת-מותג של צ'רי) לא רק נכנסים לשוק, אלא משנים את כללי המשחק. הצ'רי טיגו 4 ההיברידית מציעה מנוע 1.5 ליטר טורבו משולב עם מנוע חשמלי, הספק כולל של כ-150 כ"ס, וצריכת דלק ממוצעת של 5.4 ליטר ל-100 ק"מ - הכל החל מ-135,990 שקל. הג'אקו J5 החשמלית מביאה סוללה של כ-60 קוט"ש, טווח נסיעה מוצהר של 420 ק"מ, ועיצוב מודרני - במחיר התחלתי של כ-152 אלף שקל. מפרט כזה היה שמור עד כה לרכבים יקרים משמעותית.
לצד אלה, מותגים סיניים נוספים מגבירים את התחרות. ה-BYD Atto 3 (לא Atto 2), קרוסאובר חשמלי עם סוללה של 60 קוט"ש וטווח של כ-420 ק"מ, נמכר בכ-180 אלף שקל. גם MG4, סופרמיני חשמלית מתקדמת, מוצעת החל מ-140 אלף שקל עם טווח של כ-350 ק"מ.
בשוק שבו מכירות הרכבים החשמליים וההיברידיים מהוות כבר למעלה מ-20% מכלל המכירות החדשות, הדגמים הסיניים מצוידים בטכנולוגיות כמו מערכות בטיחות מתקדמות ברמה 2 (סיוע לנהג), קישוריות מלאה ומערכות מולטימדיה מתקדמות. התוצאה: יבואנים ותיקים נאלצים להתאים את עצמם, והלקוחות נהנים מתחרות מחירים.
יבואנים מגיבים בהוזלות מחירים
צעדים כמו הוזלות מחירים של MG בישראל - שם ה-MG HS פלאג-אין הוזל בכמה אלפי שקלים - מאותתים על מגמה רחבה. יבואנים נאלצים להגיב למתחרים סיניים שמציעים ערך גבוה יותר למחיר. ההוזלות מוסברות כתוצאה משינויי מט"ח ושיפורים לוגיסטיים, אך בפועל מדובר בתגובה לתחרות הגוברת.
- ג'אקו 5 - בנזין/חשמלי, קרוסאובר B-SUV מ 148.0 אש"ח
- ג'אקו 5 וג'אקו 8 בדרך לישראל - תיגבור משמעותי לג'אקו 7
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הגרסאות הבסיסיות משמשות בעיקר ככלי שיווקי. הדגמים המאובזרים, עם תוספות כמו גג פנורמי ומערכות שמע משופרות, נמכרים בתוספת של 10-15 אלף שקל - והם מביאים את הרווח העיקרי. המחיר ההתחלתי האטרקטיבי מעביר מסר ברור: טכנולוגיה מתקדמת לא חייבת לעלות הון.
האתגר: לא רק למותגים סיניים אחרים

אודי A5 - סדאן פרימיום אמיתית, במחיר של 363.1 אש"ח
ה AUDI A5 מחזירה אותנו לעולם בו המונח 'פרימיום' לא צריך הסברים. היא מביאה חבילה מהירה ומאוזנת מאוד, במחיר אטרקטיבי מול המתחרות הישירות.
אהבנו: מנוע, התנהגות כביש, איכות, צריכת דלק
פחות אהבנו: תנוחת ישיבה נמוכה, מושב אמצעי מאחור
ציון מסכם 4.7 במדד פולס
ה AUDI A5 שהחלה את דרכה ב 2007, לפני כמעט 20 שנים היתה בתחילת הדרך עוד מענה אלגנטי של אודי לתחרות הגוברת מבית. היא נמכרה בדגמי קופה יפהפיים, קבריולט ועוד, וחייה את חייה בשלווה לצד האודי A4 שבתורה החליפה את האודי 80 המיתולוגית. הדור השלישי והעדכני של ה A5 שהוצג ב 2024 מצא את עצמו במשימה מורכבת. יצורה של ה A4 הופסק, ויחד עם ה A3 הקומפקטית יותר, נועדה ה A5 להיות המענה של אודי לסגמנט המשפחתיות פרימיום של היצרנית. לא משימה פשוטה.
תעודת חובה קטגוריה סדאן משפחתית פרימיום מימדים (מטר) אורך 4.829 /רוחב 1.86 /גובה 1.444 /בסיס גלגלים 2.892 מספר מושבים חמישה הנעה בנזין, 2.0 ליטר, קדמית הספק ומומנט 204
כ"ס, 34.6 קג"מ צריכת דלק 14.5 ק"מ לליטר, נתוני יצרן בטיחות ציון אבזור בטיחות 8. חמישה
כוכבים במבחן EuroNcap מחיר 363.1 אש"ח
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב החיצוני של ה A5 הוא AUDI טיפוסי מצד אחד, ועדיין מרשים למדי. בחזית ה A5 גריל גדול עם סמל ארבע הטבעות המוכר, יחידות תאורה צרות משלובות לד, ומכסה מנוע ארוך ומרשים. הצללית נמוכה, עם שמשה אחורית שהיא חלק מדלת תא המטען (ונפתחת איתה). מסגרת כרום תוחמת את החלונות, כשהקורות עצמן שחורות. מאחור בולטים צמד מפלטים, ויחידות תאורה משולבות לד וחיבור ביניהן לרוחב כל הרכב עם אותה תצורת תאורה.
- אודי Q6 etron - כשפרימיום וחשמל נפגשים
- שוק היוקרה - 4,000 כלי רכב ב-500 אש"ח ומעלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מצד אחד העיצוב סולידי מאוד, ומצד שני היא בהחלט מרשימה, והסביבה מעניקה כבוד, החל מאותו שומר בחניון כלשהו שפתח את המחסום כשהמנהל שלו לצידו תוך שהוא אומר "אני מכיר אותו", כשזו פעם ראשונה שלי באותו המקום, שלא לומר שאין לי היכרות עם אותו שומר, ועד נהגים בכביש שמבינים שרצוי לפנות את הכביש כשה A5 שסוגרת את המרחק במהירות מהבהבת עם האורות הגבוהים.