קופה עם מעמד: בנטלי קונטיננטל GT חדשה
שבע שנים אחרי שהציגה את הדור השני של הקונטיננטל GT, בנטלי חושפת את היורשת - שתושק בתערוכת פרנקפורט בעוד כשבועיים. וגם הפעם, ביצרנית בוחרים באבולוציה על-פני מהפכה בעיצוב, עם פרשנות מודרנית ומעט שרירית יותר לעיצוב אליו הורגלנו מזה 14 שנים - מאז הוצגה הקונטיננטל GT הראשונה תחת בעלות פולקסווגן.
הדור החדש מציע מידות נדיבות - אורך כולל של 480.5 ס"מ, רוחב של 195 ס"מ, גובה של 140.5 ס"מ ובסיס גלגלים באורך 285 ס"מ. הקונטיננטל GT היא יותר מכל מכונית יוקרה, כפי שבא לידי ביטוי במשקל עצמי לא צנוע של 2,240 ק"ג. אבל לא לדאוג, מנוע 12 צילינדרים (W12, מעין שני V6 מחוברים) בנפח 6.0 ליטר, הממוקם בחרטום, מפיק 635 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-91.7 קג"מ כבר ב-1,350 סל"ד.
אז קלת משקל היא לא, אבל מהירה בהחלט כן - 3.7 שניות בלבד נדרשות להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש, והמהירות המרבית עומדת על 333 קמ"ש. תצרוכת הדלק בהתאם, 8.2 ק"מ לליטר בלבד בממוצע בתנאי מעבדה - אבל אנחנו מאמינים שהלקוחות יעמדו בזה. הקונטיננטל GT תוצע אך ורק עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה.
בתא הנוסעים, הדור החדש מציע לראשונה מסך מולטימדיה גדול ("12.3), שגם מסתובב חשמלית לתוך הקונסולה ובמקומו מופיע דיפון עץ תואם עם אופציה לשלושה שעונים אנלוגיים (כרונומטר, מד טמפרטורה ומצפן). המנגנון האלגנטי, כמובן, מוצע בתוספת תשלום. כן תידרשו לבחור בין 17 גווני מרכב, 15 גווני עור ו-7 גווני וסוגי עץ, לא כולל אפשרויות להתאמת צבעים וסוגי עץ. חיי העשיר אינם פשוטים כלל ועיקר.
- ענף הרכב-גירסת המעושרים, רכבים מעל 1 מיליון שח
- חברת ניהול הכספים שעצרה משיכות ומה קרה היום לפני 64 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבזור המותרות לא נגמר כאן, וכולל אפשרות למערכת שמע עם 18(!) רמקולים והספק של 2,200(!!) וואט. כן יוצעו מערכת ראיית לילה, בקרת שיוט אדפטיבית עם סיוע גם לשמירה על הנתיב ושלל מערכות בטיחות נוספות. נכון לעתה לא ידוע על תוכניות של גורם כלשהו לשווק את מותג בנטלי בישראל, ובפרט זה יבואנית יתר מותגי קונצרן פולקסווגן, חברת צ'מפיון מוטורס.

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
ליפמוטור B10. צילום יצרןליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק
אם הורגלנו שקרוסאובר חשמלי בסגמנט C עולה כ 170.0 אלף ש"ח, סמלת משיקה את הליפמוטור B10 במחיר של החל מ 140.0 אלף ש"ח.
בדומה למהלך שעשתה סמלת עם ה C10 הגדול, היא משווקת קרוסאובר חשמלי במחיר של סגמנט אחד מתחת.
הפוטנציאל ללהיט מכירות ב 2026 קיים, והשאלה הגדולה היא התנהגות מושכלת של הצרכנים והשירות אותו סמלת תדע לספק ללקוחות.
קבוצת סמלת יבואנית דגמי ליפמוטור לישראל החלה בשיווק הליפמוטור B10 – קרוסאובר חשמלי, ובמחיר אגרסיבי מאוד בהתייחס לתחרות.
ליפמוטור הוא יצרן סיני מתקדם שנהנה מהשקעה גדולה מאוד של קבוצת סטלנטיס ( מיזוג של PSA עם FCA – פיג'ו, אופל, ג'יפ (כן, כן, ג'יפ), פיאט, אלפא רומיאו, סיטרואן ועוד) הרואה בליפמוטור ובטכנולוגיה אותה החברה פיתחה מנוע צמיחה מרכזי עבור הקבוצה כולה.
עד עתה שווק בישראל הליפמוטור C10 קרוסאובר במימדים של D-SUV אבל במחיר שהיא אותו לתחרות מול הקורסאוברים בקטגוריה אחת מתחת – C. הליפמוטור C10 משווק עם שתי גירסאות הנעה – חשמלי מלא ופלאג אין הייבריד.
עתה מצטרף הליפמוטור B10 לתחרות כשהוא מביא עימו מספר יתרונות תחרותיים משמעותיים מאוד בשוק המקומי.
- ליפמוטור C10 מעודכן כולל גרסאות LR ו Performance
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העיצוב עגלגל משהו אך נאה. משהו בפרופורציות של ה B10 עושה אותו 'נכון' למראה. פנים הרכב ממשיך את המגמה (השגויה לדעתי) של צמצום מתגים והעברת השליטה על פונקציות הרכב למסך המרכזי. המסך המרכזי בגודל ''14.6 ומתחתיו משטח טעינה אלחוטי . בשלב זה ללא קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי שתוצע בעדכון OTA בתחילת 2026. מול הנהג לוח מחוונים בגודל ''8.8 ומעליו גג פנורמי עם וילון. שתי רמות הגימור מצוידות בנוסף במצלמות 360°, קילס מלא ועוד.
.jpg)