בנטלי קונטיננטל רכב נהיגה
צילום: Istock Images

קופה עם מעמד: בנטלי קונטיננטל GT חדשה

בנטלי חשפה את הדור השלישי לקונטיננטל GT, מכונית הקופה היוקרתית. והפעם עם 635 כ"ס ומסך מולטימדיה נעלם
רועי צוקרמן, אוטו |
נושאים בכתבה בנטלי רכב

שבע שנים אחרי שהציגה את הדור השני של הקונטיננטל GT, בנטלי חושפת את היורשת - שתושק בתערוכת פרנקפורט בעוד כשבועיים. וגם הפעם, ביצרנית בוחרים באבולוציה על-פני מהפכה בעיצוב, עם פרשנות מודרנית ומעט שרירית יותר לעיצוב אליו הורגלנו מזה 14 שנים - מאז הוצגה הקונטיננטל GT הראשונה תחת בעלות פולקסווגן.

הדור החדש מציע מידות נדיבות - אורך כולל של 480.5 ס"מ, רוחב של 195 ס"מ, גובה של 140.5 ס"מ ובסיס גלגלים באורך 285 ס"מ. הקונטיננטל GT היא יותר מכל מכונית יוקרה, כפי שבא לידי ביטוי במשקל עצמי לא צנוע של 2,240 ק"ג. אבל לא לדאוג, מנוע 12 צילינדרים (W12, מעין שני V6 מחוברים) בנפח 6.0 ליטר, הממוקם בחרטום, מפיק 635 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-91.7 קג"מ כבר ב-1,350 סל"ד.

אז קלת משקל היא לא, אבל מהירה בהחלט כן - 3.7 שניות בלבד נדרשות להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש, והמהירות המרבית עומדת על 333 קמ"ש. תצרוכת הדלק בהתאם, 8.2 ק"מ לליטר בלבד בממוצע בתנאי מעבדה - אבל אנחנו מאמינים שהלקוחות יעמדו בזה. הקונטיננטל GT תוצע אך ורק עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה.

בתא הנוסעים, הדור החדש מציע לראשונה מסך מולטימדיה גדול ("12.3), שגם מסתובב חשמלית לתוך הקונסולה ובמקומו מופיע דיפון עץ תואם עם אופציה לשלושה שעונים אנלוגיים (כרונומטר, מד טמפרטורה ומצפן). המנגנון האלגנטי, כמובן, מוצע בתוספת תשלום. כן תידרשו לבחור בין 17 גווני מרכב, 15 גווני עור ו-7 גווני וסוגי עץ, לא כולל אפשרויות להתאמת צבעים וסוגי עץ. חיי העשיר אינם פשוטים כלל ועיקר.

אבזור המותרות לא נגמר כאן, וכולל אפשרות למערכת שמע עם 18(!) רמקולים והספק של 2,200(!!) וואט. כן יוצעו מערכת ראיית לילה, בקרת שיוט אדפטיבית עם סיוע גם לשמירה על הנתיב ושלל מערכות בטיחות נוספות. נכון לעתה לא ידוע על תוכניות של גורם כלשהו לשווק את מותג בנטלי בישראל, ובפרט זה יבואנית יתר מותגי קונצרן פולקסווגן, חברת צ'מפיון מוטורס.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טורס היברידי. צילום רונן טופלברגטורס היברידי. צילום רונן טופלברג

טלקאר משיקה את KGM טורס ההיברידי - החל מ 175,000 ש"ח

טלקאר יבואנית דגמי KGM לישראל משיקה את הטורס ההיברידי במחיר של 180.0 אש"ח / 190.0 אש"ח עם הטבת השקה של 5000 ש"ח. 

הטורס ההיברידי מהווה אלטרנטיבה למי שרוצה קרוסאובר חסכוני שאינו מתוצרת סין. 

יואב פולס |

טלקאר יבואנית דגמי KGM (בעבר הרחוק סאנגיונג) החלה בשיווק ה KGM טורס ההיברידי. הטורס של KGM הוא קרוסאובר בסגמנט C-SUV הפופולרי מאוד, אולם הוא נבדל מעדר הקרוסאוברים השוטף את כבישי ישראל בזכות עיצוב שונה ורענן. עד עתה שווק הטורס עם מנוע טורבו בנזין בלבד, ועתה מצטרף אליו טורס היברידי עם הנעה היברידית אמיתית מתקדמת שפותחה בשיתוף BYD.

החידוש בטורס ההיברידי הוא כמובן מערכת ההנעה, המשלבת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 150 כ"ס יחד עם מנוע חשמלי המפיק 177 כ"ס.  מנוע הבנזין מפעיל גנרטור בהספק של 130 כ"ס המטעין את הסוללה.

שילוב המערכות מביא לכך שבמהירות נמוכה יעשה הטורס ההיברידי שימוש במנוע החשמלי. תחת עומס יכנס לפעולה הגנרטור שיספק אנרגיה לסוללה, ובמהירויות גבוהות יכנס לפעולה גם מנוע הבנזין, כך שבפועל קיימים תשעה שילובים שונים של הנעה. אם זה נראה לכם מורכב, הנהג לא צריך לעשות דבר אלא לתת למחשב הרכב לקבוע את צורת ההנעה הנכונה. עבור הנהג בחירת צורת ההנעה שקופה.


KGM טורס היברידי. צילום רונן טופלברג

העיצוב החיצוני והפנימי של הטורס ההיברידי זהה לזה של מתיחת הפנים של הטורס, עם החזית המזוהה של דגמי KGM החדשים, וכך גם תא הנוסעים המשלב שני מסכי ''12.3, ותא נוסעים מרווח ונעים. המידות החיצוניות של הטורס לא השתנה עם אורך כולל של 4.7 מטר, רוחב של 1.89 מטר וגובה של 1.72 מטר. בסיס הגלגלים של הטורס עומד על נתון ממוצע של 2.68 מטר בלבד, אולם הודות לתכנון חכם של תא הנוסעים מתקבל תא נוסעים מרווח באופן מפתיע.

נפח תא המטען של הטורס עומד על 599 ליטר, ואם מקפלים את שורת המושבים השניה מתקבל נפח של 1662 ליטר.