קריסה נוספת של יצרן רכב סיני - 'נטע' לחדלות פרעון
לאחר חודשים ארוכים של קשיים 'נטע' יצרנית רכב סינית קטנה, קורסת להליכי חדלות פרעון
יצרנית המכוניות החשמליות 'נטע אוטו' ( Neta Auto) עומדת להיכנס להליכי פשיטת רגל, כך הדיווחים המגיעים מהשוק הסיני, מולדת היצרן.
החברה נמצאת בהליכים משפטיים כבר משנת 2024, עם טענות על אי תשלום שכר, למרות פיטורים של כ – 3000 עובדים שהיוו כמחצית מכח העבודה של החברה. העובדים לא הצליחו לקבל שכר, וכן לא לתפוס נכסים של החברה שישמשו כערבויות עד לקבלת השכר.
ככל הנראה הדיווחים המגיעים מסין לגבי עתידה של נטע מגובים בסרטון נדיר בו נראים כמאה עובדים מתעמתים עם יו"ר החברה פאנג יונז'ואו, במשרדי החברה בשנחאי.
גם ספקים של היצרנית הקטנה טוענים לאי קבלת תשלום עבור מוצרים ושירותים אותו סיפקו לחברה, דבר המגביר את הלחץ, ומעמיד בסימן שאלה את עתידה של החברה. בחודש מרץ האחרון הקפיאו צווי בית משפט שני חשבונות בנק של החברה, אולם היתרה הכוללת בשניהם עמדה על כ 500 יואן, כ 70 דולר בלבד.
נטע החלה כהבטחה גדולה מבין יצרניות הרכבים החשמליים הצעירות בסין. אולם אם בשנת 2022 מסרה החברה 152,000 כלי רכב חדשים מתוצרתה, בשנת 2023 ירד המספר לכ 127,000 כלי רכב חדשים, ובשנת 2024 נחתך מספר המסירות בכמחצית לכדי 65,000 כלי רכב בלבד. מתחילת שנת 2025 מסרה החברה 110 יחידות בלבד בשוק המקומי בסין.
לנטע חמישה דגמים חשמליים מסקרנים מאוד – נטע L – קרוסאובר מעניין, נטע GT – מכונית ספורט יפהפיה בעלת שתי דלתות, נטע S – סדאן חשמלית, נטע X – קרוסאובר קומפקטי, ונטע AYA רכב עירוני חשמלי של נטע. אם למישהו השם נטע AYA מצלצל מוכר, אז הרכב כבר כיכב אצלנו כאן במדור, כאשר הטווח של הרכב צנח מ - 300 ק"מ ל – 40 ק"מ בלבד.
לישראל היתה נטע אמורה להגיע תחת יבוא של קבוצת בליליוס, כשהשוק הישראלי היה הראשון במערב שהיה צריך לקבל את דגמי החברה. עם זאת, ככל הנראה לאחר בחינה מעמיקה של מכלול הפעילות החליטה קבוצת בליליוס למקד את פעילות הייבוא בדגמי מקסוס, מותג ייצוא של ענקית הרכב SAIC.
- כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
- רכב בליסינג מהעבודה - כדאי?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים
- 3.מר יאן 16/06/2025 12:28הגב לתגובה זומכל פח נוצץ ומחזיר זול. הישראלי לא לומד לבדוק מי היצרן ומי עומד מאחוריו. כך גם עם טסלה שהתלהבו מטאבלט על גלגלים אך עם בעיות בעיקר הרכבה אין ספור ועם הפסד בשנה ראשונה של 45% ובהצלחה למכור.
- 2.האות ע לא קיימת באנגלית כך ש NETA זה נטה או נטא בטח לא נטע. (ל"ת)מיכה 15/06/2025 09:28הגב לתגובה זו
- 1.כמו נטע רוב החברות הסיניות מקבלות מימון וסבסוד אגרסיבי מהמשלה הסינית הכל כדי לפרק את עשיית הרכב הישנ (ל"ת)אנונימי 13/06/2025 15:29הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
טויוטה (יצרן)רכב בליסינג מהעבודה - כדאי?
כ-80 אלף עובדים במשק עומדים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג. הגורמים המשפיעים על ההחלטה הם רבים, לרבות - מס שווי השימוש שנקבע לפי מחירון ולא מחיר שוק, הטבות המס על רכבים חשמליים שפוחתות ב-2026 ומס נסועה עשוי להיכנס לתוקף בטווח הקרוב
כ-80 אלף עובדים במשק נמצאים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג הצמוד שלהם, וההכרעה הופכת מאתגרת בחודשים הבאים. המצב בשוק הרכב מבלבל מתמיד והופך את ההחלטה לקשה. מחירי המחירון מול מחירי השוק, מבצעי אפס קילומטר, מגמות מעבר להנעה חשמלית והטבות מיסוי שעתידות להתעדכן - כל אלה מייצרים מצבים שונים לאנשים שונים. יש כאלו שרכב בליסינג עדיין כדאי להם, הרבה אחרים יעדיפו פתרונות אחרים.
הנה מדריך דרך שאלות ותשובות בנושא. אבל עוד קודם מומלץ להבין כמה רכב צמוד עולה לכם - כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
האם ליסינג תפעולי עדיין משתלם לעובד?
לרוב כן, בעיקר בגלל השירות, אבל זה פחות ברור מבעבר. העובד נהנה משירותים מלאים וראש שקט, אך מס שווי השימוש שנקבע לפי מחיר המחירון ולא מחיר השוק פוגע בכדאיות. במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים, מה שגורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות שקלים לחודש. העובד משלם מס על שווי תיאורטי שאינו משקף את מה שהמעסיק אכן שילם, והפער הזה הולך ומתרחב עם התמורות בשוק הרכב.
מהו הפער בין מחיר המחירון למחיר השוק?
במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים. דוגמאות נפוצות כוללות רכבי יוקרה ורכבים חשמליים שבהם מחיר המחירון יכול להיות גבוה ב-20%-30% ממחיר השוק האמיתי. הפער הזה גורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות ואף אלפי שקלים לשנה, כאשר העובד למעשה משלם על "שווי" שלא קיים בפועל. חברות ליסינג רבות מקבלות הנחות משמעותיות מיבואני הרכב, אך אלו לא באות לידי ביטוי במחיר המחירון המשמש לחישוב המס.
האם כדאי לעבור לרכישת רכב בבעלות פרטית?
ייתכן. במצב הנוכחי, רכישה פרטית יכולה להיות כלכלית יותר, בעיקר כאשר המעביד משתתף בהוצאות או מציע מענקים חלופיים. חישוב מדויק דורש התחשבות במספר גורמים: עלות המימון, ביטוח, טיפולים שוטפים, פחת צפוי, והעלות האמיתית של הזמן המושקע בניהול הרכב. במקרים רבים, עובדים מוצאים שהחיסכון השנתי במס שווי שימוש עולה על העלות הנוספת של טיפול עצמאי ברכב. עם זאת, יש לקחת בחשבון גם את הסיכון של ירידת ערך חדה או תקלות יקרות שאינן מכוסות באחריות.
מהם היתרונות המרכזיים של רכב צמוד?
