
קריסה נוספת של יצרן רכב סיני - 'נטע' לחדלות פרעון
לאחר חודשים ארוכים של קשיים 'נטע' יצרנית רכב סינית קטנה, קורסת להליכי חדלות פרעון
יצרנית המכוניות החשמליות 'נטע אוטו' ( Neta Auto) עומדת להיכנס להליכי פשיטת רגל, כך הדיווחים המגיעים מהשוק הסיני, מולדת היצרן.
החברה נמצאת בהליכים משפטיים כבר משנת 2024, עם טענות על אי תשלום שכר, למרות פיטורים של כ – 3000 עובדים שהיוו כמחצית מכח העבודה של החברה. העובדים לא הצליחו לקבל שכר, וכן לא לתפוס נכסים של החברה שישמשו כערבויות עד לקבלת השכר.
ככל הנראה הדיווחים המגיעים מסין לגבי עתידה של נטע מגובים בסרטון נדיר בו נראים כמאה עובדים מתעמתים עם יו"ר החברה פאנג יונז'ואו, במשרדי החברה בשנחאי.
גם ספקים של היצרנית הקטנה טוענים לאי קבלת תשלום עבור מוצרים ושירותים אותו סיפקו לחברה, דבר המגביר את הלחץ, ומעמיד בסימן שאלה את עתידה של החברה. בחודש מרץ האחרון הקפיאו צווי בית משפט שני חשבונות בנק של החברה, אולם היתרה הכוללת בשניהם עמדה על כ 500 יואן, כ 70 דולר בלבד.
נטע החלה כהבטחה גדולה מבין יצרניות הרכבים החשמליים הצעירות בסין. אולם אם בשנת 2022 מסרה החברה 152,000 כלי רכב חדשים מתוצרתה, בשנת 2023 ירד המספר לכ 127,000 כלי רכב חדשים, ובשנת 2024 נחתך מספר המסירות בכמחצית לכדי 65,000 כלי רכב בלבד. מתחילת שנת 2025 מסרה החברה 110 יחידות בלבד בשוק המקומי בסין.
לנטע חמישה דגמים חשמליים מסקרנים מאוד – נטע L – קרוסאובר מעניין, נטע GT – מכונית ספורט יפהפיה בעלת שתי דלתות, נטע S – סדאן חשמלית, נטע X – קרוסאובר קומפקטי, ונטע AYA רכב עירוני חשמלי של נטע. אם למישהו השם נטע AYA מצלצל מוכר, אז הרכב כבר כיכב אצלנו כאן במדור, כאשר הטווח של הרכב צנח מ - 300 ק"מ ל – 40 ק"מ בלבד.
לישראל היתה נטע אמורה להגיע תחת יבוא של קבוצת בליליוס, כשהשוק הישראלי היה הראשון במערב שהיה צריך לקבל את דגמי החברה. עם זאת, ככל הנראה לאחר בחינה מעמיקה של מכלול הפעילות החליטה קבוצת בליליוס למקד את פעילות הייבוא בדגמי מקסוס, מותג ייצוא של ענקית הרכב SAIC.
- פרארי לומדת משיאומי. רכשה SU7 Ultra לצרכי לימוד
- מתיחת הפנים ל-BYD Atto3 - מה באמת השתנה?
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
- למה הישראלים לא קונים רכבים חשמליים
- 3.מר יאן 16/06/2025 12:28הגב לתגובה זומכל פח נוצץ ומחזיר זול. הישראלי לא לומד לבדוק מי היצרן ומי עומד מאחוריו. כך גם עם טסלה שהתלהבו מטאבלט על גלגלים אך עם בעיות בעיקר הרכבה אין ספור ועם הפסד בשנה ראשונה של 45% ובהצלחה למכור.
- 2.האות ע לא קיימת באנגלית כך ש NETA זה נטה או נטא בטח לא נטע. (ל"ת)מיכה 15/06/2025 09:28הגב לתגובה זו
- 1.כמו נטע רוב החברות הסיניות מקבלות מימון וסבסוד אגרסיבי מהמשלה הסינית הכל כדי לפרק את עשיית הרכב הישנ (ל"ת)אנונימי 13/06/2025 15:29הגב לתגובה זו