איה, אווץ ואווה - צניחת טווח ב NETA AYA מ 300 ל 40 ק"מ
תקלה בסוללה ברכב חשמלי מסוג Neta AYA הביאה לצניחת טווח הרכב מ- 300 ק"מ לכדי 40 ק"מ בלבד תוך שנה וחצי. ליצרן אין את הסוללה המתאימה במלאי, והלקוחה (הסינית) נותרת ללא מענה ראוי.
רכישת רכב חשמלי מצריכה התגברות על מספר מחסומים כמו טווח וטעינה, אבל לרוב לא עולות שאלות לגבי שרידות סוללת הרכב, בוודאי לא בטווח הקצר, והזמינות של סוללה חליפית במקרה של תקלה.
מדיווחים בתקשורת הסינית עלה לאחרונה סיפור של צעירה שרכשה רכב מסוג NETA AYA קרוסאובר / סופר מיני חשמלית של חברת NETA.
ה NETA AYA הוא רכב חשמלי צנוע יחסית באורך של מעט מעל 4 מטר ובסיס גלגלים של 2.42 מטר צנועים למדי, וגובה של כמעט 1.7 מטר. ל AYA סוללה בקיבולת של 55Kwh שאמורה להספיק לכ 300 ק"מ לפי הצהרת היצרן.
במקרה המתואר, הטווח בפועל של המכונית שנרכשה בחודש מאי 2023 צנח בתוך שנה וחצי מאותם כ - 300 ק"מ מוצהרים לכדי 40 ק"מ בפועל. מאחר וברור לכולם כי לא מדובר ירידה סבירה או הגיונית לרכב חשמלי, פנתה הרוכשת לדילר ממנו רכשה את הרכב, ושם הרכב נבדק ואכן נמצא כי קיימת תקלה מהותית בסוללה ונדרש להחליפה. תקלות יכולות להתרחש, אבל בפועל הדילר לא היה מסוגל לספק סוללה חליפית לרכב עקב מחסור במלאי.
- דאצ’יה מנסה להחזיר את החשמלית אל העם
- הצרות הגדולות של חברות הרכב המסורתיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
NETA AYA, קרדיט יצרן
גם פניה ישירה ליצרן עצמו לא הניבה תוצאה חיובית כלשהי מאחר וגם ליצרן אין את הסוללה הנדרשת, והתשובה שהתקבלה היא שכרגע אין את החלק המבוקש, ויש להמתין עד שתיוצר הסוללה במפרט הנדרש, אירוע שעלול להימשך מספר שבועות.
האירוע מעלה שאלות רבות בדבר היכולת של היצרנים השונים לתמוך בכשלים מהותיים כמו כשל בסוללה.
- ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
- כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים
גם בישראל היו מספר מקרים של תקלות ברכיבים מהותיים בכלי רכב חשמליים (וגם כאלה שאינם חשמליים) ומחסור בחלקי חילוף כמו ממירי מתח, מחשבים לניהול טעינה וכד', אולם למרות מחסור נקודתי, היבואנים טיפלו בתקלות תוך מתן מענה ראוי פחות או יותר ללקוחות.
לא ניתן להסיק הרבה מהמקרה הבודד של הרכב האמור מתוצרת NETA כאשר מיוצרים מדי שנה מיליוני כלי רכב חשמליים בעולם, ומבודר במקרה בודד. כן יש לקוות כי היבואנים המקומיים נערכים עם מלאי חלפים ראוי גם לתקלות קיצוניות דוגמת המתואר.
הדבר גם מעלה שאלות בדבר האחריות הניתנת בישראל לכלי רכב המיובאים על ידי יבואנים מקבילים. על פי החוק, מי שצריך לספק את האחריות ללקוח הוא היבואן הרשמי של המותג, גם אם הרכב לא נרכש דרכו. אולם לא מן הנמנע כי היבואן הרשמי לא ייצא מגדרו לתת מענה ללקוח שלא רכש את הרכב דרכו, ולא 'יהפוך עולמות' עבור אותו לקוח. היבואן המקביל זה שייבא את הרכב בפועל, לא בהכרח יקח על האירוע אחריות, ועלול להפנות את הלקוח ליבואן הרשמי האחראי לכך על פי החוק. כך או כך, הלקוח יהיה זה שמשלם את מחיר חוסר הנוחות.
רכבי NETA עדיין לא משווקים בישראל, אולם הזיכיון לייבוא נמצא בידי קבוצת בליליוס.
- 2.מתחרים מנסים ללכלך על היבואן המתחרה (ל"ת)בוחבוט 05/01/2025 20:59הגב לתגובה זו
- 1.דוד 05/01/2025 15:56הגב לתגובה זוהמקרה קרה בסין הרכב הזה אינו משווק בארץ והוא קורה אחד למיליון. מה רלוונטי כאן
טויוטה (יצרן)רכב בליסינג מהעבודה - כדאי?
כ-80 אלף עובדים במשק עומדים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג. הגורמים המשפיעים על ההחלטה הם רבים, לרבות - מס שווי השימוש שנקבע לפי מחירון ולא מחיר שוק, הטבות המס על רכבים חשמליים שפוחתות ב-2026 ומס נסועה שעשוי להיכנס לתוקף בטווח הקרוב
כ-80 אלף עובדים במשק נמצאים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג הצמוד שלהם, וההכרעה הופכת מאתגרת בחודשים הבאים. המצב בשוק הרכב מבלבל מתמיד והופך את ההחלטה לקשה. מחירי המחירון מול מחירי השוק, מבצעי אפס קילומטר, מגמות מעבר להנעה חשמלית והטבות מיסוי שעתידות להתעדכן - כל אלה מייצרים מצבים שונים לאנשים שונים. יש כאלו שרכב בליסינג עדיין כדאי להם, הרבה אחרים יעדיפו פתרונות אחרים.
הנה מדריך דרך שאלות ותשובות בנושא. אבל עוד קודם מומלץ להבין כמה רכב צמוד עולה לכם - כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
האם ליסינג תפעולי עדיין משתלם לעובד?
לרוב כן, בעיקר בגלל השירות, אבל זה פחות ברור מבעבר. העובד נהנה משירותים מלאים וראש שקט, אך מס שווי השימוש שנקבע לפי מחיר המחירון ולא מחיר השוק פוגע בכדאיות. במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים, מה שגורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות שקלים לחודש. העובד משלם מס על שווי תיאורטי שאינו משקף את מה שהמעסיק אכן שילם, והפער הזה הולך ומתרחב עם התמורות בשוק הרכב.
מהו הפער בין מחיר המחירון למחיר השוק?
במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים. דוגמאות נפוצות כוללות רכבי יוקרה ורכבים חשמליים שבהם מחיר המחירון יכול להיות גבוה ב-20%-30% ממחיר השוק האמיתי. הפער הזה גורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות ואף אלפי שקלים לשנה, כאשר העובד למעשה משלם על "שווי" שלא קיים בפועל. חברות ליסינג רבות מקבלות הנחות משמעותיות מיבואני הרכב, אך אלו לא באות לידי ביטוי במחיר המחירון המשמש לחישוב המס.
האם כדאי לעבור לרכישת רכב בבעלות פרטית?
ייתכן. במצב הנוכחי, רכישה פרטית יכולה להיות כלכלית יותר, בעיקר כאשר המעביד משתתף בהוצאות או מציע מענקים חלופיים. חישוב מדויק דורש התחשבות במספר גורמים: עלות המימון, ביטוח, טיפולים שוטפים, פחת צפוי, והעלות האמיתית של הזמן המושקע בניהול הרכב. במקרים רבים, עובדים מוצאים שהחיסכון השנתי במס שווי שימוש עולה על העלות הנוספת של טיפול עצמאי ברכב. עם זאת, יש לקחת בחשבון גם את הסיכון של ירידת ערך חדה או תקלות יקרות שאינן מכוסות באחריות.
מהם היתרונות המרכזיים של רכב צמוד?
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.
המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן.
על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.
אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).
מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.
אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.
Revers Accounting
כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.
- מסירות חשמליות ופלאג אין - האמת שונה מהכותרות ההיסטריות
- 170,000 ש"ח זה ה 135,000 החדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.
