קבוצת פולקסווגן שמה את סדנת איטלדיזיין על המדף
קבוצת פולקסווגן המחזיקה בבעלות על איטלדיזיין, אחת מסדנאות העיצוב החשובות והיצירתיות בעולם, מעמידה אותה על המדף, לפי דיווחים בתקשורת האיטלקית.
איטלדיזיין שהוקמה על ידי ג'יאורג'טו ג'יאוג'יארו ממעצבי העל של תעשיית הרכב, חתומה על עיצוב ותכנון חלק מהמכוניות החשובות אי פעם בתעשיית הרכב.
אם חלמתם להיות מעצבי רכב, או לפחות להיות בעלים של סדנא לעיצוב רכב, זו אולי ההזדמנות שלכם.
קבוצת פולקסווגן, הבעלים של איטלדיזיין (Italdesign) מעמידה את סדנת העיצוב המובילה למכירה.
איטלדיזיין היא אחת מסדנאות העיצוב החשובות בעולם, כזו שהוציאה משולחנות השרטוט שלה כלי רכב איקוניים ומשמעותיים בהיסטוריה של תעשיית הרכב.
הסדנה הוקמה בשנת 1968 על ידי מעצב העל ג'יאורג'טו ג'יאוגי'ארו ובמהרה תפסה מקום מרכזי בעיצוב כלי רכב, כשהיא מתכננת ומעצבת בשנת 1971 את האלפא סוד המופלאה, ובשנת 1974 את הפולקסווגן גולף הראשונה, ובכך התוותה קו שייצר סגמנט חדש בתעשיית הרכב. מעט מאוחר יותר הסדנה מעצבת את האלפא ספרינט על בסיס האלפא סוד, כשכבר בתחילת שנות ה – 70' היו ברכב פתרונות יצירתיים מאוד. עוד מכוניות בולטות אותן עיצבה הסדנה הן הפולקסווגן שירוקו המקורית, והאודי 80 הראשונה כמו גם את ה DMC דלוריאן, לוטוס אספרי משנת 1972, לנצ'יה דלתא של שנת 1979, פיאט פנדה המקורית של תחילת שנות ה – 80', לנצ'יה תמא, סאאב 9000 ופיאט כרומה של אמצע שנות ה – 80', ועוד עשרות כלי רכב של יצרנים אקזוטיים כמו למבורגיני ומזראטי, לצד כלי רכב של יצרניות עממיות, לרבות כאלה מהמזרח, דוגמת יונדאי, סאנגיונג ועוד.
בשנת 2010 נמכרו מרבית מניות החברה ללמבורגיני שהיתה אז בבעלות של אודי, שבעצמה בבעלות של פולקסווגן.
העיתון האיטלקי, קוריירה דלה-סרה מדווח כי בפגישה שהתקיימה בתחילת החודש במטה החברה ליד טורינו באיטליה, דווח כי קבוצת פולקסווגן תעמיד את הסדנה למכירה, על מנת לחסוך בהוצאות תפעול של הקבוצה כולה. איטלדיזיין מעסיקה היום כ – 1000 עובדים, מעצבים, מהנדסים ועוד, וההצהרה שהגיעה מחברת האם, הותירה את המשתתפים בתדהמה ועם הרבה סימני שאלה.
השאלה הראשונה והעיקרית היא האם הסדנה רווחית, מאחר ואם מדובר בסדנה רווחית הדבר מצביע על העדפה של פולקסווגן להיפגש עם מזומנים כאן ועכשיו, על פני רווחים בטווח הארוך. אם הסדנה אינה רווחית, נשאלת השאלה מה יהיה עתידה.
הימור 'פרוע' אבל לא ממש, סדנת איטלדיזיין היא אחת החשובות בתעשיית הרכב, והיא בעלת מסורת ועומק של קרוב ל – 60 שנים בתעשיית הרכב. ככזו, היא מועמדת קלאסית לרכישה על ידי אחת מקבוצות הרכב הסיניות הגדולות. רכישה שכזו תעניק לקבוצה הרוכשת גישה ומידע שלא יהיה לה לעולם, עם עומק, מסורת וידע שלא יסולא בפז.
במידה ואכן פולקסווגן תעמיד את איטלדיזיין על המדף, אני לא רואה את סטלנטיס, רנו-ניסאן או טויוטה כרוכשות פוטנציאליות, אלא את היצרניות הסיניות, ובראשן לדעתי ג'ילי (GEELY) או סאיק (SAIC) כמועמדות מובילות לרכוש את הסדנה. נעקוב ונדווח.
- 1.מזמן נגמר הסיפור של העיצוב האיטלקי האסייתיים כבשו את העולם (ל"ת)קשקש 13/05/2025 23:57הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.
המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן.
על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.
אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).
מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.
אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.
Revers Accounting
כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.
- מסירות חשמליות ופלאג אין - האמת שונה מהכותרות ההיסטריות
- 170,000 ש"ח זה ה 135,000 החדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.
