קבוצת פולקסווגן שמה את סדנת איטלדיזיין על המדף
קבוצת פולקסווגן המחזיקה בבעלות על איטלדיזיין, אחת מסדנאות העיצוב החשובות והיצירתיות בעולם, מעמידה אותה על המדף, לפי דיווחים בתקשורת האיטלקית.
איטלדיזיין שהוקמה על ידי ג'יאורג'טו ג'יאוג'יארו ממעצבי העל של תעשיית הרכב, חתומה על עיצוב ותכנון חלק מהמכוניות החשובות אי פעם בתעשיית הרכב.
אם חלמתם להיות מעצבי רכב, או לפחות להיות בעלים של סדנא לעיצוב רכב, זו אולי ההזדמנות שלכם.
קבוצת פולקסווגן, הבעלים של איטלדיזיין (Italdesign) מעמידה את סדנת העיצוב המובילה למכירה.
איטלדיזיין היא אחת מסדנאות העיצוב החשובות בעולם, כזו שהוציאה משולחנות השרטוט שלה כלי רכב איקוניים ומשמעותיים בהיסטוריה של תעשיית הרכב.
הסדנה הוקמה בשנת 1968 על ידי מעצב העל ג'יאורג'טו ג'יאוגי'ארו ובמהרה תפסה מקום מרכזי בעיצוב כלי רכב, כשהיא מתכננת ומעצבת בשנת 1971 את האלפא סוד המופלאה, ובשנת 1974 את הפולקסווגן גולף הראשונה, ובכך התוותה קו שייצר סגמנט חדש בתעשיית הרכב. מעט מאוחר יותר הסדנה מעצבת את האלפא ספרינט על בסיס האלפא סוד, כשכבר בתחילת שנות ה – 70' היו ברכב פתרונות יצירתיים מאוד. עוד מכוניות בולטות אותן עיצבה הסדנה הן הפולקסווגן שירוקו המקורית, והאודי 80 הראשונה כמו גם את ה DMC דלוריאן, לוטוס אספרי משנת 1972, לנצ'יה דלתא של שנת 1979, פיאט פנדה המקורית של תחילת שנות ה – 80', לנצ'יה תמא, סאאב 9000 ופיאט כרומה של אמצע שנות ה – 80', ועוד עשרות כלי רכב של יצרנים אקזוטיים כמו למבורגיני ומזראטי, לצד כלי רכב של יצרניות עממיות, לרבות כאלה מהמזרח, דוגמת יונדאי, סאנגיונג ועוד.
בשנת 2010 נמכרו מרבית מניות החברה ללמבורגיני שהיתה אז בבעלות של אודי, שבעצמה בבעלות של פולקסווגן.
העיתון האיטלקי, קוריירה דלה-סרה מדווח כי בפגישה שהתקיימה בתחילת החודש במטה החברה ליד טורינו באיטליה, דווח כי קבוצת פולקסווגן תעמיד את הסדנה למכירה, על מנת לחסוך בהוצאות תפעול של הקבוצה כולה. איטלדיזיין מעסיקה היום כ – 1000 עובדים, מעצבים, מהנדסים ועוד, וההצהרה שהגיעה מחברת האם, הותירה את המשתתפים בתדהמה ועם הרבה סימני שאלה.
השאלה הראשונה והעיקרית היא האם הסדנה רווחית, מאחר ואם מדובר בסדנה רווחית הדבר מצביע על העדפה של פולקסווגן להיפגש עם מזומנים כאן ועכשיו, על פני רווחים בטווח הארוך. אם הסדנה אינה רווחית, נשאלת השאלה מה יהיה עתידה.
הימור 'פרוע' אבל לא ממש, סדנת איטלדיזיין היא אחת החשובות בתעשיית הרכב, והיא בעלת מסורת ועומק של קרוב ל – 60 שנים בתעשיית הרכב. ככזו, היא מועמדת קלאסית לרכישה על ידי אחת מקבוצות הרכב הסיניות הגדולות. רכישה שכזו תעניק לקבוצה הרוכשת גישה ומידע שלא יהיה לה לעולם, עם עומק, מסורת וידע שלא יסולא בפז.
במידה ואכן פולקסווגן תעמיד את איטלדיזיין על המדף, אני לא רואה את סטלנטיס, רנו-ניסאן או טויוטה כרוכשות פוטנציאליות, אלא את היצרניות הסיניות, ובראשן לדעתי ג'ילי (GEELY) או סאיק (SAIC) כמועמדות מובילות לרכוש את הסדנה. נעקוב ונדווח.
- 1.מזמן נגמר הסיפור של העיצוב האיטלקי האסייתיים כבשו את העולם (ל"ת)קשקש 13/05/2025 23:57הגב לתגובה זו
פרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיהרכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
ייבוא אישי של רכב אספנות אפשרי לכלי רכב בני 30 שנים, מה שאומר שעוד פחות משבועיים ניתן יהיה לייבא כלי רכב משנת 1996.
סימנו עבורכם תשעה כלי רכב שהיינו שמחים שייובאו לישראל ועוד אחד שבאמת אפשר לוותר.
יחד עם רביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות גם ניסינו להעריך כמה יעלה לייבא את הדגמים המוזכרים
2025 מסתיימת עוד פחות משבועיים ומתחילה שנת 2026. בענף הרכב אנחנו ממוקדים לרוב בכלי הרכב החדשים אבל שנת 2026 מביאה עימה בשורה נוספת לחובבי הרכב, בעיקר חובבי רכבי האספנות. החוק מתיר לייבא רכב שגילו עד שנתיים או מעל 30 שנים שייכנס להגדרתו כרכב אספנות. המשמעות היא שמתחילת 2026 ניתן להביא רכבי אספנות שיוצרו בשנת 1996. פנינו לרביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות, ועבורנו אחד המומחים והאמינים בתחום, הכנו עבורכם רשימה של מספר כלי רכב שחוגגים 30 בשנה הקרובה, ואתם כבר יכולים לשחרר פק"מ ולהיערך לייבוא שלהם:
1. פרארי 550 מאראנלו – רכב GT קלאסי של המותג האיטלקי. ה 550 מצוידת במנוע בנפח 5.5 ליטר בתצורת V12 המפיק כ 480 כ"ס. עם מנוע קדמי, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הפרארי 550 מוצעת למכירה בין 120,000 יורו ל 150,000 יורו, והערכת מחיר של כ 1,140,000 ש"ח בישראל אחרי מיסים ועם מספר צהוב.
2. פורד קא – רכב סופר מיני עם עיצוב שונה וחריג, אבל יחד עם זאת שובה לב. הפורד קא מבוססת על הדור השלישי של הפורד פיאסטה. הפורד קא שווקה בגירסת האצ'בק שלוש דלתות, קונברטיבל (גג נפתח) ואפילו גירסת וואן קטנה וחצופה. אבל אנחנו עם הפורד קא הסטנדרטית. הקא שווקה עם מנועי 1.0 ליטר, 1.3 ליטר או 1.6 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים. לא מצאנו את הקא משנת המודל 96 למכירה, אבל אם תמצאו אחת כזו היא תעלה החל מכ 1000 יורו, מה שאומר שמחירה בישראל צפוי להיות מעט מעל 33,000 ש"ח
3. יגואר XK – רכב GT יפהפה של יגואר בתצורת 2+2 (כלומר שני מושבים קדמיים ועוד שני מושבים קדמיים קטנים מאחור). ליגואר XK מספר גירסאות עם מנוע 4.0 ליטר או 5.0 ליטר בתצורת V8, לרבות גירסאות עם מגדש טורבו. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת חמישה או שישה הילוכים. מצאנו עבורכם יגואר כזו מודל 1996 במחיר של 15,000 יורו לפני מיקוח, כלומר כ 147,000 ₪ בישראל.
פרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיהרכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
ייבוא אישי של רכב אספנות אפשרי לכלי רכב בני 30 שנים, מה שאומר שעוד פחות משבועיים ניתן יהיה לייבא כלי רכב משנת 1996.
סימנו עבורכם תשעה כלי רכב שהיינו שמחים שייובאו לישראל ועוד אחד שבאמת אפשר לוותר.
יחד עם רביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות גם ניסינו להעריך כמה יעלה לייבא את הדגמים המוזכרים
2025 מסתיימת עוד פחות משבועיים ומתחילה שנת 2026. בענף הרכב אנחנו ממוקדים לרוב בכלי הרכב החדשים אבל שנת 2026 מביאה עימה בשורה נוספת לחובבי הרכב, בעיקר חובבי רכבי האספנות. החוק מתיר לייבא רכב שגילו עד שנתיים או מעל 30 שנים שייכנס להגדרתו כרכב אספנות. המשמעות היא שמתחילת 2026 ניתן להביא רכבי אספנות שיוצרו בשנת 1996. פנינו לרביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות, ועבורנו אחד המומחים והאמינים בתחום, הכנו עבורכם רשימה של מספר כלי רכב שחוגגים 30 בשנה הקרובה, ואתם כבר יכולים לשחרר פק"מ ולהיערך לייבוא שלהם:
1. פרארי 550 מאראנלו – רכב GT קלאסי של המותג האיטלקי. ה 550 מצוידת במנוע בנפח 5.5 ליטר בתצורת V12 המפיק כ 480 כ"ס. עם מנוע קדמי, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הפרארי 550 מוצעת למכירה בין 120,000 יורו ל 150,000 יורו, והערכת מחיר של כ 1,140,000 ש"ח בישראל אחרי מיסים ועם מספר צהוב.
2. פורד קא – רכב סופר מיני עם עיצוב שונה וחריג, אבל יחד עם זאת שובה לב. הפורד קא מבוססת על הדור השלישי של הפורד פיאסטה. הפורד קא שווקה בגירסת האצ'בק שלוש דלתות, קונברטיבל (גג נפתח) ואפילו גירסת וואן קטנה וחצופה. אבל אנחנו עם הפורד קא הסטנדרטית. הקא שווקה עם מנועי 1.0 ליטר, 1.3 ליטר או 1.6 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים. לא מצאנו את הקא משנת המודל 96 למכירה, אבל אם תמצאו אחת כזו היא תעלה החל מכ 1000 יורו, מה שאומר שמחירה בישראל צפוי להיות מעט מעל 33,000 ש"ח
3. יגואר XK – רכב GT יפהפה של יגואר בתצורת 2+2 (כלומר שני מושבים קדמיים ועוד שני מושבים קדמיים קטנים מאחור). ליגואר XK מספר גירסאות עם מנוע 4.0 ליטר או 5.0 ליטר בתצורת V8, לרבות גירסאות עם מגדש טורבו. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת חמישה או שישה הילוכים. מצאנו עבורכם יגואר כזו מודל 1996 במחיר של 15,000 יורו לפני מיקוח, כלומר כ 147,000 ₪ בישראל.
