BYD טסה למעלה: מלחמות הסחר דווקא פותחות לה דלתות חדשות
המניה זינקה ב-38% מתחילת השנה, האנליסטים מצפים לעלייה נוספת של 25%
בזמן שהמכסים בין סין לארה״ב ממשיכים להיערם, יש חברה אחת שלא רק שורדת את הכאוס – אלא גם פורחת. יצרנית הרכב הסינית BYD (ראשי תיבות של Build Your Dreams) זינקה 7.2% במסחר אתמול. משקיעים ברחבי העולם מתחילים להבין: מי שנחלשת היא טסלה – ומי שנכנסת לנעליה, היא BYD.
טסלה נסוגה – BYD מנצלת את ההזדמנות
לטסלה יש בעיה: המכסים ההדדיים בין ארה"ב לסין מקשים על היכולת שלה למכור בסין את הדגמים הבכירים – Model S, Model X וה-Cybertruck. על פי אתר החברה הסיני, אפשרות ההזמנה של הדגמים הללו הוסרה. הסיבה ברורה: כדי לשמור על מחיר מכירה תחרותי בסין, טסלה הייתה נדרשת לחתוך את המחיר בכ־45% – מה שהיה מביא אותה להפסד של עשרות אלפי דולרים על כל רכב.
המסקנה? הגיונית, אך כואבת – טסלה עצרה מכירות של דגמים מרכזיים בשוק השני בגודלו שלה.
התוצאה: BYD הופכת לדומיננטית כמעט בלעדית בשוק הרכב החשמלי בסין – וגם מתחזקת בשווקים נוספים.
מי זאת בכלל BYD?
BYD היא הרבה מעבר למתחרה מקומית. מדובר כיום ביצרנית הרכב החשמלי הגדולה בעולם, לפי מספר רכבים שנמכרו.
ב־12 החודשים האחרונים, BYD ייצאה כ־525,000 רכבים, עלייה של כמעט 75% לעומת השנה שלפניה.
ברבעון הראשון של 2025 לבדו, החברה עקפה את טסלה בשוק הסיני – והשוותה לה גם במכירות הגלובליות.
בנוסף לרכבים פרטיים, BYD מייצרת גם אוטובוסים חשמליים, משאיות קלות, רכבים היברידיים, סוללות ותאי כוח, ובשנה האחרונה גם שבבים פנימיים שמקטינים תלות באספקה חיצונית.
- נהיגה קצרה ב BYD סיליון 5 על מסלול, דנזה GT ו U9
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אירופה – הקו הבא של BYD
לא רק בסין מתחזקת BYD. מדיניות המכסים האמריקאית, שהטילה 25% מס ייבוא על רכבים מכל המדינות, גורמת גם לאיחוד האירופי לשקול פעולות תגמול. המתח הזה עשוי להקשות על שיתופי פעולה אירופיים-אמריקאיים – וליצור פתח ל-BYD לפרוץ עמוק יותר לתוך השוק האירופי.
החברה כבר הקימה משרדים בגרמניה, צרפת, הולנד ובריטניה – ויש לה הסכמים להפצת רכבים דרך רשתות מקומיות. דגמים כמו ה-Atto 3 וה-Tang נמכרים כבר באירופה, ונחשבים תחרותיים גם במחיר וגם באיכות.
ההשפעה של מדיניות טראמפ, באופן פרדוקסלי, עשויה להאיץ את קבלת הרכב הסיני באירופה – דווקא בשל נסיגה אמריקאית חלקית.
- קבוצת כלמוביל משיקה פעילות ליסינג משמעותית
- הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כך חוסכים אלפי שקלים בשנה בטיפולי רכב - מדריך פרקטי עם...
פרספקטיבה רחבה: הסינים נכנסים דרך הדלת האחורית
נתוני מכירות בארה"ב מראים מגמה ברורה: ככל שמחירי הרכב עולים, האמריקאים מאבדים את היכולת לקנות רכבים במחירים "עממיים". לפי Cox Automotive, במרץ האחרון רק 26 דגמים נמכרו בפחות מ־30,000 דולר. כמעט כולם מיוצרים מחוץ לארה"ב.
דגמים כמו Chevy Trax, Kia Soul, Honda HR-V וניסאן סנטרה – שעד כה שירתו את השוק במחירים נגישים – נפגעים ישירות ממכסים, מה שפותח פתח לכניסת BYD לעתיד לבוא.
לפי אנליסטים, לא מופרך להניח שבתוך 3–5 שנים נראה רכבים סיניים נבנים במפעלים מקומיים בארה"ב – עם השקעות ישירות, מפעלים חדשים, ושיתופי פעולה לוקאליים. התוצאה תהיה חדירה הדרגתית לשוק שמחפש פתרונות מוזלים – במיוחד כשטסלה מתמקדת בדגמים יוקרתיים.
ומה חושבים האנליסטים?
למרות שמתחילת השנה BYD זינקה כבר ב-385, האנליסטים מצפים לעלייה של כ-25% במהלך השנה הקרובה.
שאלות ותשובות על BYD ועל השפעת המכסים
מה
הופך את BYD לשחקנית כל כך משמעותית כרגע?
היא נהנית מהשוק הסיני הפנימי, לא סובלת ממכסים בארצה, ויש לה יתרון עצום בשרשרת האספקה, בתמחור ובשליטה טכנולוגית.
האם טסלה באמת תיסוג מהשוק הסיני?
בינתיים רק דגמים נבחרים הוסרו, אך זו אינדיקציה ברורה ללחץ. קשה לראות את טסלה חוזרת לתחרות רגילה בסין בזמן הקרוב.
מה הסיכוי שהציבור
האמריקאי יתחיל לרכוש רכבים סיניים?
ברמה הטכנית – זה עדיין רחוק. אבל אם לא תהיה אלטרנטיבה זולה, ואם BYD תפתח מפעלים בארה"ב – זה בהחלט תרחיש ריאלי תוך שנים בודדות.
מה קורה באירופה?
אירופה מתוחה מול ארה"ב, ומתחילה לפתח העדפה לרכבים אלטרנטיביים. BYD כבר מוכרת שם, והמכסים האמריקאים דוחפים את השוק האירופי לנסות ספקים חדשים.
האם מדיניות טראמפ פוגעת בטסלה?
בפועל – כן. למרות שטראמפ לא נוגע ישירות בטסלה, היא אחת החברות שנפגעות מיידית מהמכסים ההדדיים עם סין.
- 6.אנונימי 12/04/2025 10:52הגב לתגובה זו100 חכמים לא יצליחו להוציא. רוצים לעודד את השימוש בנפט כנראה בשביל האחים קוהל ומשגעים את העולם
- 5.דויד נצבר 12/04/2025 10:14הגב לתגובה זומי שקונה היום byd יסבול קשות כדיתחיחו המכסים על חלפים וטיפולים נדרשים שיעלו בעשרות ואך במאול אלפי דולרים
- 4.דוגמה אופינית כיצד המדיניות של טראמפ דופקת יצרנים אמריקאים (ל"ת)אנונימי 12/04/2025 10:11הגב לתגובה זו
- 3.מאסק הלך פה רחוק מידיפגע בחברה עם המכסים בסין הוא בבעיה קשה (ל"ת)אנונימי 12/04/2025 09:33הגב לתגובה זו
- 2.עושה חשבון 12/04/2025 08:51הגב לתגובה זוטסלה קיבלה צבע פוליטי של ימין קיצוני .עדיין 50% מאירופה מתנגדים חזקים והם נמנעים . רכב זה מעמד וזהות .
- 1.ארצות הברית בצרות. 12/04/2025 07:22הגב לתגובה זוסין תנצל את מלחמת המסחר כדי לחסל את חברת אפל הטלפונים הסלולרים הסינים ישלטו על חשבון חברת אפל שתעבור להפסדים.
- אנונימי 13/04/2025 01:11הגב לתגובה זונו באמת סיני...
- איפון זה סיני לידעתך (ל"ת)אנונימי 14/04/2025 17:44
- תחום החברות נעל שמאל רקובה (ל"ת)גברת סנדלר 12/04/2025 09:46הגב לתגובה זו

קבוצת כלמוביל משיקה פעילות ליסינג משמעותית
קבוצת כלמוביל השיקה את פעילות 'כלמוביל ליסינג לעסקים' תחת 'כלמוביל מימון'. החברה תתמקד בפעילות ליסינג תפעולי מלא ללחברות מובילות במשק, תוך שהיא מציעה כלי רכב של כל יבואני רכב, ולא מתמקדת רק במותגי הבית.
בינואר האחרון ניתחנו את מה שאנחנו בביזפורטל רואים כהתארגנות מחדש של הקבוצות הגדולות בענף הרכב המקומי. שמנו דגש על כמה יבואנים כמו דלק מוטורס, ובנוסף ציינו שלושה יבואנים שעדיין טרם נקטו בצעדים פומביים בתחום – כלמוביל, טלקאר וסמלת.
כבר אז היה לנו מידע שלא יכולנו לאמת (ולכן לא פרסמנו) כי גם קבוצת כלמוביל ראתה בדיוק את מה שאנחנו רואים על הענף, ומתארגנת להרחבה משמעותית של פעילות הליסינג של החברה.
אתמול, 15.9.25 השיקה החברה את פעילות הליסינג של הקבוצה תחת המיתוג 'כלמוביל ליסינג לעסקים'. במבנה הארגוני של חברת ענק כמו כלמוביל, פעילות הליסינג נמצאת תחת חברת 'כלמוביל מימון' (חברה בע"מ ) בניהולה של גב' דנה יגרמן, בכירה לשעבר בבנק הפועלים.
לניהול פעילות 'כלמוביל ליסינג לעסקים', גייסה החברה את גב' יעל מינץ ששמה אינו מוכר לציבור הרחב. עם זאת, כל מי שעוסק בתחום הליסינג בחברות הגדולות בישראל מכיר את גב' מינץ היטב והיא נחשבת לאחד הטאלנטים הגדולים בתחום, עם נסיון עשיר בחברת דומיקאר (זכיינת מותג באדג'ט בישראל) ובחברת MAX EV זרוע עמדות הטעינה של קבוצת MAX שנמכרה לאחרונה לחברת וימור. בנוסף לידע המקצועי שהיא מביאה עימה לחברה, הגיוס של מינץ נועד לייצר לכלמוביל את הגישה הישירה למנהלי הרכש והתחבורה בכל החברות הגדולות בזכות ההיכרות העמוקה בענף.
- מלחמת מחירים כבר כאן- דגם מוזל לג'אקו 7 PHEV
- מיצובישי אאוטלנדר - מתיחת פנים החל מ 192.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

נהיגה קצרה ב BYD סיליון 5 על מסלול, דנזה GT ו U9
התנסות קצרה מאוד (מדי) בנהיגה בסיליון 5 פלאג אין הייבריד החדש של BYD הניבה מעט תובנות, אותן נצטרך לתקף במבחן ממצה על כבישי ישראל. עוד ניתנה לנו ההזדמנות לחוות דגמים נוספים של היצרנית, היאנג-וואנג U9 רכב העל של היצרנית, וכן הדנזה GT. גם כאן, מעט מאוד נהיגה, ועדיין כזו שניתן לזקק ממנה כמה תובנות, ובעיקר 'טעם של עוד'.
במהלך הביקור במטה BYD בשנז'ן לרגל השקת הסיליון 5, הקרוסאובר פלאג אין של החברה, ניתנה לנו האפשרות גם לנהוג בסיליון 5 במסלול סגור ותחום, וכן בדגמים נוספים של החברה שעתידים להגיע לישראל, גדמי הפאנג-צ'אנג-באו 3, 5 ו 8, וכן ביאנגוואנג U9 רכב העל של החברה.
סיליון 5 פלאג אין הייבריד
נתחיל עם הסיבה לשמה התכנסנו בשנז'ן, והיא הסיליון 5. אמנם קשה להתרשם מרכב במסלול סגור, כשלרשותך שתים וחצי הקפות באורך כולל של כשישה ק"מ במצטבר, אבל בכל זאת ניתן לקבל מספר תובנות.
טרם הירידה למסלול הניסויים אנחנו מתכנסים בכיתת הדרכה בה מוסברים כללי ההתנהגות. רכב ראשון של המדריכים, שיירה, וללא עקיפות. המהירות המקסימלית 60 קמ"ש בסיבובים ו- 80 קמ"ש בישורות. בכל רכב נציג של היצרן שמשגיח עליכם. תחושת עצבות נופלת על האולם למשמע ההנחיות הנוקשות. אנחנו בכל זאת בסין, ולא באיטליה.
המציאות בפועל הרבה יותר ליברלית. הרכב המוביל מצמיד את הדוושה לרצפה בישורות, ונציג היצרן שאיתנו ברכב לא דובר מילה אנגלית. רק תנועה של 'שימו חגורה', ומכאן אין יותר הערות.
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
- המכסים באירופה הופכים ליתרון: איך יצרניות הרכב הסיניות עוקפות את החסמים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ראשית הסיליון 5 בהם נהגנו הם מהסדרה המיועדת לישראל, כך שהתפריטים ברכב כבר בעברית. התחושה הכללית ברכב טובה, ההגה עם משקל נכון ומרגיש מדויק ולא מנותק. התאוצות טובות, כאשר תאוצות הביניים מקבלות בוסט מוחשי מאוד כשמנוע הבנזין נכנס לפעולה. הרכב מגיע בקלות לסביבות ה-165 קמ"ש עד 170 קמ"ש, לא ממש הסתכלנו כשאתה צריך לבלום לפני כניסה לפניה.