
פולקסווגן גולף - מלכת הקטגוריה, מצויינת אך יקרה מתמיד
הגירסה העדכנית ביותר של הפולקסווגן גולף היא גם הטובה ביותר מאז ומעולם, אך גם היקרה ביותר מאז ומעולם.
יתרונות: התנהגות כביש, מתלים, היגוי
חסרונות: מחיר, מרווח במושב מאחור
במאי 1974 הדהימה פולקסווגן את העולם כשחשפה לראשונה את הפולקסוואגן גולף. רכב קומפקטי, יעיל, מרווח (יחסית לתקופה) עם הנעה קדמית, שנועד להחליף את הפולקסווגן חיפושית שהוצגה לקראת סוף שנות ה - 30 ונשאה עימה עבר אפל.
הגולף היתה כל מה שהחיפושית לא, והצגתה שינתה למעשה את עולם הרכב לתמיד. מאז השקתה נמכרו בעולם כ - 37 מיליון יחידות מהגולף, כך שאין להתפלא כי יצרנים מכובדים בעולם מנסים מאז לעשות 'כמו גולף' משלהם. לפעמים זה כמעט מצליח, לרוב לא.
אבל גם הגולף לא שוקטת על שמריה, וממשיכה להתפתח ולהתעדכן, ובשנת 2020 הושק הדור השמיני של הגולף, שעבר לאחרונה עדכונים והתאמות, והגיע גם אלינו למבחן.
העיצוב גולפאי טיפוסי, ועד כמה שזה נשמע ערטילאי, הוא עדין מאוד מובהק. ראשית מבנה האצ'בק חמש דלתות שימושי. עיצוב מאוד 'מוצק'. יחידות התאורה הראשיות צרות, משולבות לד (מטריקס לד), מכסה מנוע תפוח לטובת המראה המוצק. קווים ישרים, קורה C רחבה (לטובת המראה המוצק), דלת אחורית כמעט אנכית לחלוטית. מצד אחד גולף, מצד שני במהלך יום הצילומים לרכב עצרו אותי לשאול מה זה הרכב היפה הזה.
גם פנים הרכב משדר פונקציונליות עם שימושיות. במרכז הדשבורד עם הפניה קלה לכיוון הנהג מסך מולטימדיה בגודל 12.9'' עם מערכת הפעלה נוחה ואינטואיטיבית (וקישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי). מול הנהג צג לוח מחוונים שימושי ויעיל. מושב הנהג מצוין, לא פחות, ברכב המבחן ברמת גימור סטייל פלוס הוא חשמלי עם זכרונות. המרווח במושב האחורי מצומצם משהו בעיקר בגלל בסיס גלגלים צנוע של 2.62 מטר. שני מבוגרים יאכלסו אותו ללא קושי, שלושה כבר יזמינו מונית לאחד מהם. בכל רמות הגימור המושבים הקדמיים מחוממים, יש תאורת אווירה, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה איזורים, משטח טעינה אלחוטי, קילס מלא ועוד.
פולקסווגן גולף 1.5 - תא נוסעים. קרדיט יואב פולס
כל הכותרות
על ההנעה אחראי המנוע המוכר והטוב של החברה, מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר והספק של 150 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ (בדגמי הסטייל והסטייל פלוס) דגם הלייף מקבל את אותו המנוע אבל עם הספק מופחת ל - 116 כ"ס ומומנט של 22.4 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית, רובוטית, כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים.
נהיגה בגולף, אפילו נסיעה קצרה מציפה מיד את כל מה שטוב בגולף. התנהגות כביש בוגרת, אחיזת כביש מצוינת, מתלים שעושים את עבודתם באופן מרשים מאוד הגה נהדר, איכות ייצור גבוהה, פשוט מוצר מצוין.
מתלי הגולף עושים עבודה מצוינת הם בכישים עירוניים שבורים והן בכבישים מהירים. הם לא מבודדים את הנהג מכל מה שקורה בין הגלגלים לאספלט, אבל הם מעבירים בדיוק את המידע הנדרש. הרכב לא נחבט גם לא כשעוברים פסי האטה במהירות כפולה מהרצוי, ומצד שני בכביש מהיר הגולף נשארת דבוקה לאספלט גם כשפני הכביש משובשים.
במהלך המבחן נסעתי עם הגולף נהיגה מנהלתית על 90 קמ"ש והרכב היה נינוח על גבול המנומנם. בהמשך הפניתי אותו לכבישים מעט יותר מפותלים, ונהיגה יותר אגרסיבית, ואני נשבע שיכולתי לשמוע את המתלים מדברים עצמם ומשחררים אנחת רווחה שסוף סוף הם מתחילים לעבוד. עם המעבר בין נהיגה מנהלתית מנומנמת לנהיגה אגרסיבית, פתאום נחשף פן אחר וספורטיבי שבשלדת הגולף. יכולת לחוש שהרכב אוסף את עצמו, מדייק את עצמו ופשוט זורם עם הנהג. כן, חסרים כאן עוד לפחות 100 כ"ס כדי באמת להתחיל למצות את היכולות של השלדה הנהדרת הזו.
קטע הנהיגה המתונה היה על מנת לראות כמה ק"מ לליטר ניתן לסחוט מהגולף בנהיגה רגועה, ואכן הגולף לא אכזבה עם 24.1 ק"מ לליטר לאורך כ - 50 ק"מ. רשמית, צריכת הדלק של הגולף עומדת על כ - 18.5 ק"מ לליטר, כאשר בפועל לא תהיה בעיה לקבל מהרכב צריכה של מעל 15.0 ק"מ לליטר בנהיגה רגילה לחלוטין.
בהיבטי בטיחות מצוידת הגולף במרבית אביזרי הבטיחות האקטיבית המתקדמים, דוגמת בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, ניטור עייפות נהג ועוד. ציון אבזור הבטיחות עומד על 7, ובמבחן הבטיחות של ה EuroNcap כאשר היא נבחנה ב 2022 קיבלה הגולף ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.
הגולף מעולם לא שיחקה על מחיר, ותמיד היתה מעט יקרה מהמתחרות, וזה לא השתנה כאשר דגם הבסיס, 'לייף' משווק במחיר של 170.0 אש"ח, דגם הסטייל נמכר ב - 178.0 אש"ח ואילו הסטייל פלוס, רכב המבחן, נמכר במחיר של 190.0 אש"ח. זול זה לא, אבל לנוכח האיכויות של הרכב, עד כמה שזה מופרך, המחיר מציאותי.
תחרות – ת'כלס, אין הרבה תחרות. בארץ משווקת האופל אסטרה שהיתה מאז ומעולם תחרות לגולף בעיקר בגרמניה, ובארץ היא משווקת במחיר של 166.0 אש"ח, ומציגה עיצוב בולט ומיוחד, ותא נוסעים נהדר. הפיג'ו 308 היפהפיה לא משווקת בישראל. מבית, מתחרה הגולף בסיאט לאון המשווקת בישראל בגירסה ישנה עם מנוע 1.0 ליטר במחיר של 153.0 אש"ח. בקיצור – אין הרבה תחרות.
הסיכום:
הגולף היתה ונותרה אמת המידה לקומפקטית משובחת ויעילה.
ציון מסכם: 4.5 בסולם פולס.
גולף 1.5 סטייל פלוס | |
נוחות | 4.5 |
דינמיות | 5 |
צריכת דלק / טווח חשמלי |
4.2 |
איבזור | 4.5 |
בטיחות | 4.5 |
עיצוב | 4.5 |
תמורה למחיר VFM | 4 |
ממוצע | 4.5 |
- 10.נהג בוס 19/01/2025 17:23הגב לתגובה זוהגולף חיה על אדי התהילה מהעבראין כיום הצדקה לקניית גולף
- 9.חנגז 18/01/2025 17:28הגב לתגובה זוהגולף הוא לא הבריטי לכן ב25 אין לו זכות קיום.סתם מפרסמים
- 8.אריאל 18/01/2025 14:05הגב לתגובה זוכל עוד פולקסוואגן ממשיכה למכור את הDSG אין טעם לרכוש את הרכב
- דוד 20/01/2025 08:43הגב לתגובה זובתכלס הם מכרו כמיליון מכוניות עם הגיר הזה. יש גבול לכמה גרוע הוא יכול להיות לא ואני אומר את זה כבעל סקודה לשעבר שהחליפו לו מצמדים.
- 7.מוישה 18/01/2025 07:53הגב לתגובה זוגם מתחרות לא
- 6.גק 18/01/2025 02:23הגב לתגובה זולא לבלבל ולא להתבלבל לפתוח עיניים ולראות שהכל יחסי ולשם אין משמעות אמיתית בבחירה
- 5.א ב י 18/01/2025 01:07הגב לתגובה זוהאכב גן עדן למוסכניקים. תקלטות איפה שרק אפדר לחשוב שיהיו וגם שלא יהיו. יש את ה civic . הכי טובה שאפשר לבקש או קורולה שלא תאכזב לעולם
- 4.עדיף טסלה במחיר הזה. (ל"ת)שי.ע 17/01/2025 17:28הגב לתגובה זו
- כל החשמליות עדין מפיצות קרינה מעל 5 מיליגאוס constant (ל"ת)שרון פרקש 18/01/2025 02:24הגב לתגובה זו
- 3.מורקיניו 17/01/2025 17:03הגב לתגובה זומחליף כל 45 שנים לחדש.כרגע נוסע על החדשהעולם אחר.אבל באמת יקרה.
- חשבתי כמוך. עד שהחלפתי את הסוסיתא בטסלה. (ל"ת)גולפאי 19/01/2025 17:25הגב לתגובה זו
- 2.הרכב הגדול בהיסטוריהVALUE PER MONEY (ל"ת)ירון 17/01/2025 16:41הגב לתגובה זו
- 1.מחיר מופרז ביותר לא שווה את זה. (ל"ת)טל 17/01/2025 15:52הגב לתגובה זו
- איכות גרמנית 17/01/2025 17:27הגב לתגובה זורק 10 אלף מעל יאריס קרוסאז המחיר הגיוני