אבי לוי
צילום: Bizportal

אבי לוי מגדיל החזקתו בלהב - רכש מניות ב-22 מיליון שקל

אבי לוי שלפני כשנה נכנס לקבוצת השליטה בלהב מגדיל החזקתו - רוכש כ-3.4% ומגיע להחזקה ל 39.4%

אבי לוי נכנס להשקעה ב להב 0.53% לפני כשנה ומאז המניה עלתה בכ-60%. היום מגדיל לוי  שכיהן במשך שנים רבות כמנכ"ל מליסרון את החזקתו מ-36% ל-39.4% בתמורה ל-22.5 מיליון שקל.

להב בשליטתו של לוי כשלצידו אלי להב ואיליק רוז'נסקי פועלת בנדל"ן המניב בעיקר בגרמניה, כשהמוטו שלה הוא השקעות בערים הפחות גדולות. שם להערכת מנהליה יש מקום להשבחה גדולה יותר ושם גם המחירים יחסית סבירים. זו אסטרטגיה שעובדת. הפגיעה של הקורונה לא היתה משמעותית. חוץ מזה ללהב נדל"ן בשוק המקומי והיא נכנה לאחרונה לשליטה בדלק ישראל במטרה להשביח את החברה. מדובר במהלך משמעותי שבמסגרתו משקיעה להב כ-262 מיליון שקל תמורת דלק ישראל. המהלך הופך את להב לסוג של חברת החזקות - פעילות נדל"ן, לצד פעילות דלק ופעילות קמעונאות (רשת מנטה). כמו כן, לחברה יש פעילות של אנרגיה מתחדשת. 

לפני כשבוע פרסמה החברה דוחות לרבעון השלישי. החברה דיווחה על זינוק חד בהכנסות לכ-37.5 מיליון שקל, כשעיקר הגידול מיוחס לשערוך נכסים בחברות כלולות ועסקאות משותפות. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על רווח נקי של כ-28.8 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-2.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. נכון לסוף הרבעון, ההון העצמי של החברה הסתכם בכ-396 מיליון שקל - שוויה בשוק מסתכם ב-645 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    צומפי 07/12/2020 15:21
    הגב לתגובה זו
    מניה טובה וחברה בעליה
  • 3.
    PAN 07/12/2020 09:59
    הגב לתגובה זו
    לקחת להב ולשבת לטווח ארוך
  • 2.
    אסלאן 06/12/2020 23:54
    הגב לתגובה זו
    ההצלחה מובטחת כמו בדלק נדלן
  • 1.
    להב => חברה מספר 1 (ל"ת)
    לני 06/12/2020 22:19
    הגב לתגובה זו
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה -0.59%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.