מישל סיבוני, מנכ''ל קבוצת הראל ביטוח ופיננסים
צילום: פלאש 90 יונתן זיידל

הראל ביטוח צפויה להפריש 900 מיליון שקל ברבעון השלישי

לאור ירידה מתמשכת בריבית חסרת סיכון החברה תרשום ברבעון השלישי הפסד חשבונאי כולל של 200-260 מיליון שקל; מישל סיבוני: "מבחינה עסקית ובניטרול השפעת הריבית - זוהי השנה הטובה ביותר של הראל מאז הקמתה"
ארז ליבנה | (1)

חברת הביטוח הראל השקעות -1% מדווחת כי לאור ירידה מתמשכת בריבית חסרת סיכון המשמשת לחישוב ההתחייבויות הביטוחיות לכל תקופת הביטוח, אשר התחזקה משמעותית ברבעון האחרון, היא צפויה להפריש ברבעון הקרוב כ-900 מיליון שקלים (לפני מס) לחיזוק העתודות הביטוחיות.

בשל ההפרשה, החברה תרשום ברבעון השלישי הפסד חשבונאי כולל של 200-260 מיליון שקל (לאחר מס). 

עיקר ההפרשה (למעלה מ-600 מיליון) הינה בגין ביטוחי סיעוד והשאר כנגד ביטוחי חיים מבטיחי תשואה ובחבויות בביטוח אלמנטרי.

החברה ציינה בדיווח לבורסה כי ללא השפעת ירידת הריבית, צפוי היה הרווח ברבעון השלישי של 2019 להסתכם לסך של מעל 400 מיליון שקל (אחרי מס), ולתקופה של תשעת החודשים הראשונים של השנה להסתכם לסך של מעל מיליארד שקל (אחרי מס) – מה שאמור היה להיות הרווח הגבוה ביותר בתולדות הקבוצה. 

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עכשיו ילדים תבינו למה היא עוזבת את הביטוחיים הסיעודיים (ל"ת)
    מעשה נבלה 06/11/2019 11:07
    הגב לתגובה זו
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

ירידות חדות במניות הנדל"ן; ת"א 90 איבד 1.25%

ג'י. סיטי איבדה 7%, אקרו כ-4%

מערכת ביזפורטל |

הירידות בסיום התחזקו - מדד ת"א 125 בלט בירידה של 1.25%. מניות הגז ירדו משמעותית, והירידות הבולטות ביותר היו בנדל"ן - וול סטריט שפתחה בירוק התחלפה לאדום, ובהתאמה הכבודה על המדדים בת"א.  (לסקירת וול סטריט


   


התנועות במדדים:מדד ת"א 35 -0.51%     מדד ת"א 90 -1.25%   מדד ת"א 125 -0.69%   

מדדים ענפיים:  מדד ת"א בנקים -0.41%   מדד ת"א-ביטוח -0.32%  , מדד ת"א נדל"ן -1.92%    מדד ת"א נפט וגז -2.48%   מדד ת"א בטחוניות -0.31%