
ילין לפידות עם תוצאות שיא: היקף הנכסים על 150 מיליארד שקל - רווח של 108 מיליון שקל במחצית
ניהול קופות הגמל אחראיות ל-62% מההכנסות שהסתכמו על 215 מיליון ברבעון ו-428 מיליון שקל במחצית; הרווח הרבעוני של בית ההשקעות צמח ב-10% ל-54.4 מיליון שקל
ילין לפידות, אחד מבתי ההשקעות הפרטיים הוותיקים בישראל, נמצא בבעלותם המשותפת של רו"ח דב ילין ורו"ח יאיר לפידות, שמחזיקים ב-51% מהמניות מובילים את פעילותו בפועל. יתרת הבעלות (49%) מוחזקת על ידי חברת אטראו שוקי הון, שהיא למעשה חברת אחזקות פסיבית שתכליתה להחזיק בחלק שלה בבית ההשקעות. מניית אטראו שוקי הון 0.51% , שנסחרת בבורסה, היא כמו "שיקוף חלקי" לשווי של ילין לפידות - מתחילת השנה עלתה המניה בכ-17% ובמבט על 12 החודשים היא מזנקת 45% לשווי שוק של 1.18 מיליארד שקל.
בשנים האחרונות הציג ילין לפידות רווחיות יציבה, עם רווח נקי שנתי שנע בטווח של 160-180 מיליון שקל. את שנת 2024 סיים ברווח של 194 מיליון שקל. את המחצית הראשונה של 2025 תקופה תנודתית בשווקים, שבשיאה התקיימה מערכת "עם כלביא" מול איראן הוא מסכם ברווחי שיא. הרבעון השני הסתיים עם רווח נקי של 54.4 מיליון שקל, המשקף עלייה שנתית של כ־10%.
עם זאת, ילין לפידות אינו חסין מתחרות. בשנים 2018 עד 2021 איבד נתח שוק משמעותי בענף הגמל וההשתלמות כ־11 מיליארד שקל שנגרעו מנכסיו וזרמו למתחרים. זהו שינוי משמעותי ביחס לעבר, אז נחשב לאחד מהשחקנים הדומיננטיים בתחום החיסכון לטווח ארוך. אבל מאז נרשמת התאוששות - היקף הנכסים המנוהל על ידי ילין לפידות נכון לסוף יוני 2025 עומד על 150.1 מיליארד שקל, נטו עלייה של כ־10% מתחילת השנה, אז נוהלו 136 מיליארד שקל. עיקר הצמיחה מיוחס לביצועי שוק חיוביים ולהרחבת הפעילות בתחומי הגמל, הקרנות והתיקים.
עיקרי התוצאות לרבעון ולמחצית
ההכנסות הכוללות של ילין לפידות במחצית הראשונה של 2025 הסתכמו ב-428.7 מיליון שקל, עלייה של כ־20.5% לעומת 355.6 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. ברבעון השני הסתכמו ההכנסות ב־215 מיליון שקל גידול של כ־16.9% לעומת 183.9 מיליון שקל ברבעון השני של 2024.
- מה עשתה קרן ההשתלמות שלכם? - כל התוצאות
- מה עשתה קרן ההשתלמות שלכם? - כל התוצאות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בפירוט לפי תחומי פעילות, הצמיחה המרכזית מיוחסת לדמי ניהול קבועים מקופות גמל וקרנות השתלמות, שזינקו במחצית ב־29% מ־206 מיליון שקל ל־266 מיליון שקל. ברבעון השני לבדו נרשמה עלייה של כ־25% בתחום זה מ־108 מיליון שקל ל־135 מיליון שקל.

הישראלים נשארו בארץ - איך נראה הקיץ של הקמעונאיות?
12 ימי "עם כלביא" שסגרו את הקניונים צמצמו גם את השמיים ואמורים היו לתת רוח גבית לקמעונאיות ולחברות הצריכה המחזורית - אבל לא אצל כולם התמונה הייתה ורודה; חלק הציגו שחיקה ברווח, אחרות הפתיעו עם התאוששות מהירה אבל כולן מתכוננות ל'מבחן האמיתי': הרבעון השלישי עם מבצעי סוף שנה וחגי תשרי כשהציבור הישראלי ברובו ימשיך להישאר בארץ
בסוף יוני ניתחנו כאן את המצב, קצת לפני שהילדים חזרו הביתה אמרנו שיש לקמעונאיות ובעיקר לחברות הצריכה המחזורית - הסיקליקליות את כל הקלפים להביא רבעון חזק. - הקיץ של הקמעונאיות - האם הכסף יישאר בארץ או ימריא לחו"ל? - נכון, 12 ימים החניות נסגרו או לפחות רוב הקונים העדיפו לבלות קרוב למרחב מוגן מאשר לאתר אחד כזה בהתרעה של דקה וחצי. אבל חוץ מהכמעט שבועיים האלה, הישראלים נשארו בארץ ולא ממש הייתה להם ברירה אחרת.
יולי-אוגוסט,
תקופה שבדרך כלל מתאפיינת בצניחה טבעית של הפעילות המקומית בגלל עזיבה המונית לחו"ל, הייתה הפעם שונה לגמרי. המדינה לא התרוקנה כמו בשנים עברו. גם אם ההמראות לא הפסיקו לגמרי, התחליף המקומי שוב הפך לאופציה הנוחה והנגישה, לפחות לחלק גדול מהציבור.
הלמ"ס
דיווח כי ביולי האחרון יצאו לחו"ל 1.027 מיליון ישראלים עלייה קלה לעומת כ-945 אלף ביולי 2024, אבל זה עדיין מתחת לנורמות שהורגלנו אליהן כמו ביולי 2023, אז טסו למעלה מ-1.2 מיליון. אם משווים מול השנה שעברה אנחנו יכולים להצביע על התאוששות, אבל במונחים היסטוריים
זו עדיין "טריטוריה שמרנית". וזה גם כשמוסיפים את העובדה שמחירי הטיסות בקיץ האחרון זינקו ביותר מ-30%, ואז אנחנו מקבלים תמונה של ציבור שמחפש חו"ל כמעט בכל מחיר.
אבל עם זאת עדיין מאות אלפים אחרים העדיפו ללכת על בטוח. בזמן שחלק אחד של המדינה חיפש חו"ל בכל מחיר, חלק אחר - גדול ומשמעותי נשאר כאן והוציא כסף. המלונות בארץ דיווחו ברבעון השני על תפוסות גבוהות במיוחד בהשוואה לרבעון הראשון של השנה, שבו שיעורי התפוסה צנחו לשפל של 49%. אמנם תיירות החוץ מדירה את רגליה מהארץ אבל הישראלים הציפו את המלונות וכל חדר ומיטה נתפסה.
- קרנות ענפיות ייחודיות: זרקור אל הפינות הנסתרות של שוק ההון
- צריכה מחזורית - להשקיע בחברות שלוקחות לכם את רוב המשכורת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרבעון השני של הסיקליקליות - תמונת מצב
הרבעון השני לא היה פשוט לאף אחת מהשחקניות בענף, אבל ההבדלים בתוצאות היו ברורים. מי שהחזיקה בפעילות אונליין חזקה, רשתות בפריסה רחבה ומערך לוגיסטי גמיש שרדה טוב יותר. מי שהייתה תלויה יותר בחנויות
הרחוב, באופנה עונתית או בשוק הנעליים התקשתה לחפות על ימי הלחימה.