5 טיפים לניהול מוצלח של עובדים
צילום: Shutterstock
ההון האנושי הוא המרכיב המרכזי בהצלחתו של כל עסק בכל סדר גודל. עובדים עם מוטיבציה ומחוייבות למקום העבודה שלהם פרודוקטיביים יותר, מה שהופך את העסק למצליח יותר.
ישנם גורמים שונים המשפיעים על העובדים והעיקרי שבהם הוא הניהול שלהם מצד המנהל הישיר. מצד אחד, ניהול מוצלח של עובדים יכול לגרום לתחושת שייכות ושליחות. מצד שני, ניהול כושל, יכול לגרום לעובדים למירמור, חוסר רצון להשקיע או חוסר רצון להישאר לעבוד בעסק.
אז איך מנהלים את העובדים בצורה טובה? איך גורמים להם להרגיש את תחושת השייכות לעסק? איך רותמים אותם להצלחה ואיך בשורה התחתונה, ניהול נכון יקדם את העסק? הנה כמה טיפים שבטוח יוכלו לעזור.
- נעים להכיר, המנהל האולטימטיבי
- כלל ביטוח - מנהלת לציבור 207 מיליארד; הרווח במחצית - 192 מיליון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האצילו סמכויות
החשש להעביר את השרביט לאחרים הוא טבעי ומובן, בעיקר בתחושת חוסר השליטה בעסק.
אבל, חשוב לזכור ששליטה לא בריאה מביאה בסופו של דבר לפגיעה בעסק בכמה רמות: תשישות של המנהל מה שעלול לגרור יחס לא ראוי לעובדים, אי עמידה בזמנים, חוסר מיצוי של יכולות העובדים ובסופו של דבר, פגיעה במשימות עצמן. הדבר הנכון לעשות, הוא לשחרר ולהאציל סמכויות וכן, להמשיך להיות עם אצבע על הדופק, לנהל את המשימות תוך עמידה בזמנים בכדי לוודא שהכול מתנהל לפי התוכניות.
נהלו סכסוכים
שום דבר טוב לא יוצא מעצימת עיניים כשיש סכסוכים או אי הסכמות עם העובדים או בניהם. תקשורת פתוחה חשובה מאוד בניהול העסק וכאשר קיים קונפליקט הוא חייב לקבל התייחסות מיידית. התעלמות תגרור אי נעימות ואווירה שלילית של העובדים ושלכם, והיא בטוח תפגע בתפוקת העבודה. כאשר מתעורר עניין נפיץ, חשוב לטפל בו לשוחח על הדברים ולעשות את זה כמה שיותר מהר לפני שהוא מתנפח לממדים לא רצויים.
נהלו את שעות העבודה
אחד המרכיבים המשמעותיים ביותר בניהול נכון של עסק הוא ניהול שעות העבודה והנוכחות של העובדים. כשאין את הכלים הדרושים לכך, זו יכולה להיות מטלה לא פשוטה שתגרור טעויות אנוש וביבוז של ימי עבודה שלמים. ניהול שעות העבודה באמצעות מערכת לניהול הנוכחות יהפוך את העניין לפשוט וקל עבור המנהל. בעיקר, בעידן בו חלק לא מבוטל מהעובדים כיום עובדים בלוקיישנים שונים. עובדים מהבית או עובדי שטח מצריכים פתרונות חכמים יותר. מערכת כזו מאפשרת לעובדים להחתים מכל מקום ובכל זמן ולמנהל להיות בשליטה על הדיווחים והעדכונים גם מהנייד.
תנו דוגמא טובה
כמנהלים אתם חייבים לזכור שאתם גם מנהיגים. אתם יכולים להוות מקור השראה עבור העובדים שלכם או להיפך. איך שאתם תתנהגו ומה שתעשו, ישליך על העובדים שלכם ועל הפרודוקטיביות שלהם. לכן, מה שאתם מצפים מעובדים שלכם אתם צריכים לדרוש מעצמכם, ברמת המקצועיות והמחוייבות למקום העבודה ולהתנהג כך הלכה למעשה.
תעריכו את העובדים שלכם
לכל עובד ועובד יש כישורים, תכונות ויתרונות הייחודיים לו וכל עובד מביא עימו משהו אחר. הדבר הקל ביותר עבור מנהל הוא לנסות ולשפר את מה שלא מספיק טוב אצל העובדים. האתגר האמיתי וזה גם מה שיתן לעסק שלך את היתרון, הוא לאתר את התכונות והכישורים ולרתום את היכולות האלו לטובת העסק. פעולה זו תחזק את העובד ותתרום לתחושת מיצוי היכולות שלו ומתן ערך אמיתי לעסק. בנוסף, דאגו לציין את ההערכה שלכם על העבודה הטובה שהם עושים זה יכול להיות בפורום אישי, צוותי או כללי. בטווח הרחוק זה יעשה עבודה נפלאה.
לסיכום - ניהול נכון יזניק את העסק
ניהול נכון הוא ריצת מרתון, משהו שלוקח זמן ודורש שיפור מתמיד מצד המנהל. ניהול מוצלח של העובדים יעשה פלאים לעסק. מנהלים שמנהיגים את העובדים שלהם בצורה חכמה ומשתמשים בכלי ניהול אשר משפרים את היכולות שלהם, עשויים להפוך את הארגון שלהם למצליח במיוחד.
המאמר נכתב בשיתוף חברת מקאנו שעון נוכחות - מערכת נוכחות חכמה לניהול שעות העבודה
צילום: STG Digital Marketing Agency5 דרכים להפוך משרד קר למרחב נעים ומעורר השראה
הקפדה על תאורה נכונה, שימוש בחומרים טבעיים והכנסת צמחייה מלאכותית לשטחי העבודה הם בין האמצעים שיסייעו לכם לייצר מרחב חם ומזמין
בעידן שבו העבודה ההיברידית הפכה לנורמה, המשרד כבר איננו רק מקום לביצוע משימות – הוא מרחב חיים, מפגש, השראה ויצירתיות. עובדים מבלים בו שעות ארוכות, והאווירה שבו
משפיעה באופן ישיר על המוטיבציה, על תחושת השייכות ועל הפרודוקטיביות. לא פלא שעיצוב סביבת העבודה הפך לאחד הכלים המרכזיים ביצירת תרבות ארגונית מודרנית.
אז איך הופכים חלל משרדי קר וסטנדרטי למקום שמרגיש חם, מזמין ומעורר השראה? הנה חמש דרכים שכדאי להכיר.
1. משחק באור – התאורה כגורם רגשי
אור משפיע על מצב הרוח לא פחות מאשר על הראייה. תאורה פלואורסנטית קרה יוצרת תחושת ניכור ועייפות, בעוד שתאורה רכה ובגוונים חמים משרה שלווה וריכוז. שילוב של אור טבעי עם גופי תאורה מעוצבים ומודולריים מאפשר לשנות את האווירה בהתאם לשעות היום או לאופי הפעילות. באזורים פתוחים מומלץ להוסיף מנורות תלויות שמגדירות אזור מבלי לסגור אותו, ואילו בחדרי ישיבות כדאי לשלב תאורה ממוקדת המעודדת תקשורת.
2. חומרים טבעיים וטקסטורות נעימות
אחד האתגרים בעיצוב משרדים מודרניים הוא האיזון בין מראה נקי ומינימליסטי לבין חמימות אנושית. שימוש בעץ, באבן, בבדים רכים או באלמנטים בעלי טקסטורה טבעית שוברת את הקרירות של המתכות והזכוכית. רצפת פרקט, שולחן עץ גולמי או אפילו חיפוי קיר בטון מוחלק – כולם יוצרים חיבור רגשי לחלל. לא מדובר רק באסתטיקה אלא גם בהשפעה תחושתית: החומריות גורמת לנו להרגיש קרובים יותר לטבע וליציבות.
3. צבע ככלי למצב רוח
הצבעים שאנחנו רואים משפיעים על רמת האנרגיה שלנו. משרד שכולו בגוונים אפורים או לבנים עשוי לשדר מקצועיות, אך גם ניכור. שילוב נועז של צבעים – נגיעות של ירוק, חרדל, כחול עמוק או טרקוטה – מעניק אופי ואנרגיה חדשה. חשוב למצוא את האיזון בין צבעוניות שמרימה את המורל לבין עומס ויזואלי. אפשר להתחיל בפריטים קטנים: קיר דגש אחד, כיסאות צבעוניים בחדר הישיבות או הדפסים אמנותיים שמוסיפים עניין.
- סוגי עבודות זכוכית: מה חשוב לדעת לפני התחלת הפרויקט שלך?
- איך לחסוך בעיצוב חדר השינה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
4. הטבע נכנס למשרד
בעולם שבו רבים עובדים בתוך מבנים סגורים במשך רוב שעות היום, יש צורך אמיתי בקשר עם אלמנטים טבעיים. הכנסת ירוק לחלל העבודה תורמת לריכוז, למצב הרוח ולתחושת רווחה כללית. צמחיה מלאכותית איכותית מאפשרת ליהנות מהמראה המרענן של הצמחים מבלי להתמודד עם תחזוקה, השקיה או תאורה טבעית. כיום ניתן למצוא פתרונות עיצוביים מגוונים – החל מעציצים בודדים ועד קירות ירוקים שלמים – שמעניקים תחושת חיים ורוגע גם בחללים תעשייתיים וסגורים.
