דברים שכדאי לבדוק לפני שנרשמים לתואר שני במשפטים
ברכותינו, החלטתם להתחיל ללמוד לתואר שני במשפטים. חלקכם יעשו זאת במהלך שגרת העבודה וחלקכם ימשיכו עם הגל ויעשו זאת מיד לאחר סיום התואר הראשון. בשלב זה מתחילים הלבטים, בדומה לבחירת התואר הראשון, והשאלה היא היכן ללמוד תואר שני במשפטים. במאמר הקרוב נסביר אילו דברים כדאי לבדוק בעת בחינת השאלה היכן ללמוד תואר שני במשפטים.
תנאי קבלה והשלמות
תנאי הקבלה בין המוסדות יכולים להיות שונים מעט. למשל, דרישה מסוימת לציון מינימלי בקורס מסוים. דוגמה נוספת יכולה להיות דרישה לקורס בתואר הראשון, ובמידה ולא למדתם את הקורס הזה, עליכם להשלימו על חשבון זמנכם הפנוי ולשלם עליו. מדובר בעלות כלכלית נוספת שאינה מתוכננת, וכן מדובר בתקופת זמן של מספר חודשים אשר יכולה לעכב את תחילת הלימודים לתואר השני.
עלויות ושכר לימוד
העלויות בין מוסדות השכלה גבוהה יכולים להשתנות, ולעיתים להשתנות באופן משמעותי. בנוסף, בחלק מן המוסדות מוצעות הנחות מסוימות ל"סטודנטים חוזרים", כלומר, לסטודנטים שלמדו במוסד הזה את התואר הראשון שלהם. בנוסף, כיוון שתואר שני הינו תואר מתקדם שלעיתים משולבת בו עבודת מחקר (נרחיב בהמשך), ישנם ארגונים שונים שיציעו מלגות לביצוע מחקר בתחומים או מוסדות מסוימים, ויש לכך השפעה בבחירת מוסד הלימודים.
מבנה הלימודים
אמנם שם התואר יכול להיות זהה בין המוסדות השונים, אולם כפי שלמדתם בתואר הראשון, אין זה מחייב שתוכנית הלימודים תהיה זהה. תוכניות הלימודים משתנות, חלקן גמישות יותר ומתאימות לאנשים עובדים, חלקן כוללות יכולת בחירה והרכבה של התואר וחלקן לא. יש לכך חשיבות רבה, שכן תוכנית גמישה בבחירה והרכבה מאפשרת לאנשים להתפתח בכיוונים המעניינים אותם, או תוכנית שמאפשרת גמישות מבחינת הזמנים תתאים לאנשים שעובדים במשרה מלאה. יש לקחת זאת בחשבון, בהתאם לנקודה שבה אתם נמצאים.
האם אני נדרש לכתוב תזה?
התזה הינה עבודת מחקר שנהוג להגיש בחלק מן התארים השניים. מסלול לימודים בו מוגשת עבודת מחקר נקרא "מסלול מחקרי" ומסלול ללא עבודת מחקר נקרא מסלול "יישומי" או "עיוני". עבודת התזה הינה עבודה גדולה שמצריכה ביצוע מחקר מקיף ומעמיק, וכפי אתם משערים צריך להקדיש לה זמן רב.
- בית חרושת לייצור עורכי דין - ככה הפכו היזמים למיליונרים והציפו את השוק בעובדים ברמה נמוכה
- לווה 230 אלף שקל מההסתדרות הציונית, אבל לא החזיר. מה פסק ביה"מ?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמובן שבחירה בתואר שני עם או בלי עבודת תזה תלויה בשאיפות ובמטרות של כל אחד ואחת. אם בכוונתכם להמשיך לדוקטורט, מסלול לתואר שני ללא עבודת גמר אינו מאפשר זאת וחשוב לבחור במוסד לימודים שמאפשר זאת. מן העבר השני, אם אינכם מתכננים להמשיך לדוקטורט, ייתכן שבאפשרותכם להימנע מעבודת התזה וחשוב לבחור במוסד לימודים שמאפשר מסלול מעשי/עיוני. אם אינכם בטוחים, ייתכן שעדיף לבחור במוסד בעל שני המסלולים.
סיכום
צילום: Pexelsהלוואה לבעלי BDI שלילי – מה צריך לדעת לפני שמבקשים?
היום קיימים פתרונות רבים שמאפשרים לקבל הלוואה בצורה שקופה, אחראית ומותאמת אישית, גם למי שסווג כבעל BDI שלילי. מה האפשרויות ומה חשוב לבדוק
עבור לא מעט אנשים, הדו"ח הפיננסי שלהם אותו BDI שכל כך הרבה תלוי בו הופך להיות מכשול ממשי. מצב שבו פרטים ישנים, טעויות עבר, עיכובים בתשלומים או אירועים חד־פעמיים משפיעים על האפשרות לקבל מימון, גורם להרבה אנשים להרגיש חסרי אונים. אבל חשוב לדעת שהיום המציאות שונה ממה שהייתה בעבר. גם מי שמוגדר כבעל BDI שלילי יכול לקבל הלוואה, ולעיתים בתנאים טובים יותר ממה שניתן לדמיין.
מערכת המימון בישראל התפתחה משמעותית, ויחד איתה גם הפתרונות שמאפשרים לאנשים לצאת ממעגל כלכלי בעייתי ולבנות מסלול חדש. כדי לעשות זאת נכון, צריך להבין מה באמת משפיע על הדו"ח, אילו אפשרויות קיימות ומה חשוב לבדוק לפני שמבקשים הלוואה בפועל.
מה זה BDI שלילי ולמה זה כל כך משפיע?
BDI הוא למעשה צילום מצב פיננסי שמציג איך התנהל החשבון בשנים האחרונות: האם היו צ'קים שחזרו, האם היו תיקים בהוצאה לפועל, האם קיימים חובות פתוחים, האם נרשמו עיכובים בתשלומים ועוד. הבעיה היא שהדוח אינו תמיד משקף את המציאות הנוכחית. הרבה אנשים הסדירו את חייהם, חזרו לעבוד, התייצבו כלכלית – אך הדו"ח ממשיך להציג אירועים שקרו לפני שנים.
במצבים כאלה האפשרות לקבל הלוואה לבעלי BDI שלילי הופכת לרלוונטית במיוחד, משום שהמערכת הבנקאית מבוססת על נתונים היסטוריים בלבד ולא על השינוי האמיתי שקרה בחיי הלקוח.
- מחיקת רישום BDI שלילי ושיפור נתוני האשראי – האם פעולות אלו אפשריות?
- צפי לגידול של 50% בשיעור החברות שיקרסו בישראל לעומת 25% בעולם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חשוב להבין שגם אם הדוח אינו חיובי, יש פתרונות פיננסיים חוץ־בנקאיים שבוחנים את האדם ולא רק את המסמך. גופי המימון החדשים שמו דגש על יכולת ההחזר הנוכחית ולא על טעויות עבר.
צילום: אריק קסבילא רק להגיע – אלא להגיע רגועים: דור חדש של שירותי הסעות בישראל
הכירו את הטרנד המרכזי בשוק התחבורה המשלב בטיחות בלתי מתפשרת עם צי רכב מהודר ונוחות טכנולוגית שיביא את עובדיכם למקום העבודה כשהם רגועים ומפוקסים
התנועה בכבישי ישראל הפכה מזמן לכאב ראש לאומי. העומס, הפקקים והלחץ הנגזר מהם פוגעים לא רק באיכות החיים של העובד הממוצע, אלא גם בשורה התחתונה של הארגון. בעולם העסקים המודרני, שבו שימור הון אנושי הוא קריטי,
פתרון ההסעות לעובדים אינו עוד הוצאה לוגיסטית גרידא, אלא השקעה אסטרטגית ברווחת העובדים ו בפרודוקטיביות שלהם. חברת מטרומקס, הנחשבת לחברת ההסעות הגדולה והמובילה בישראל, מציעה כעת את דור העתיד של התחבורה מתקדמת – כזו שמעבירה את הנוסעים לא רק ממקום למקום, אלא גם ממצב של מתח למצב של רוגע.
ההסעה העסקית החדשה: משינוע לשימור עובדים
עבור חברות וארגונים גדולים, ניהול מערך ההסעות חברות הוא משימה מורכבת ויקרה. דרישת השוק העסקי כיום היא לא רק אוטובוס שיגיע בזמן, אלא שותף עסקי שמסוגל לנהל את המערך באופן מקצועי, בטוח ושקוף.
- האם עימות בין נהג לסדרן ייחשב תאונת עבודה?
- העליון פסל מכרז הסעות בקריית אתא - וזו הסיבה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מטרומקס משרתת מגוון רחב של לקוחות עסקיים ומוסדיים מהמובילים במשק (דוגמת שטראוס, בתי חולים-כללית ורשויות מקומיות), ומבינה שהמסע מתחיל הרבה לפני העלייה לרכב. אמינות היא המפתח: הנהגים המקצועיים של החברה נבחרים בקפידה ועוברים הכשרות שוטפות, מתוך הבנה שהם הפנים של הארגון המעסיק.
