תואר
צילום: יח"צ

דברים שכדאי לבדוק לפני שנרשמים לתואר שני במשפטים

ברכותינו, החלטתם להתחיל ללמוד לתואר שני במשפטים. חלקכם יעשו זאת במהלך שגרת העבודה וחלקכם ימשיכו עם הגל ויעשו זאת מיד לאחר סיום התואר הראשון. בשלב זה מתחילים הלבטים, בדומה לבחירת התואר הראשון, והשאלה היא היכן ללמוד תואר שני במשפטים. במאמר הקרוב נסביר אילו דברים כדאי לבדוק בעת בחינת השאלה היכן ללמוד תואר שני במשפטים.

תוכן בחסות |

תנאי קבלה והשלמות

תנאי הקבלה בין המוסדות יכולים להיות שונים מעט. למשל, דרישה מסוימת לציון מינימלי בקורס מסוים. דוגמה נוספת יכולה להיות דרישה לקורס בתואר הראשון, ובמידה ולא למדתם את הקורס הזה, עליכם להשלימו על חשבון זמנכם הפנוי ולשלם עליו. מדובר בעלות כלכלית נוספת שאינה מתוכננת, וכן מדובר בתקופת זמן של מספר חודשים אשר יכולה לעכב את תחילת הלימודים לתואר השני.

 

עלויות ושכר לימוד

העלויות בין מוסדות השכלה גבוהה יכולים להשתנות, ולעיתים להשתנות באופן משמעותי. בנוסף, בחלק מן המוסדות מוצעות הנחות מסוימות ל"סטודנטים חוזרים", כלומר, לסטודנטים שלמדו במוסד הזה את התואר הראשון שלהם. בנוסף, כיוון שתואר שני הינו תואר מתקדם שלעיתים משולבת בו עבודת מחקר (נרחיב בהמשך), ישנם ארגונים שונים שיציעו מלגות לביצוע מחקר בתחומים או מוסדות מסוימים, ויש לכך השפעה בבחירת מוסד הלימודים.

 

מבנה הלימודים

אמנם שם התואר יכול להיות זהה בין המוסדות השונים, אולם כפי שלמדתם בתואר הראשון, אין זה מחייב שתוכנית הלימודים תהיה זהה. תוכניות הלימודים משתנות, חלקן גמישות יותר ומתאימות לאנשים עובדים, חלקן כוללות יכולת בחירה והרכבה של התואר וחלקן לא. יש לכך חשיבות רבה, שכן תוכנית גמישה בבחירה והרכבה מאפשרת לאנשים להתפתח בכיוונים המעניינים אותם, או תוכנית שמאפשרת גמישות מבחינת הזמנים תתאים לאנשים שעובדים במשרה מלאה. יש לקחת זאת בחשבון, בהתאם לנקודה שבה אתם נמצאים.

 

האם אני נדרש לכתוב תזה?

התזה הינה עבודת מחקר שנהוג להגיש בחלק מן התארים השניים. מסלול לימודים בו מוגשת עבודת מחקר נקרא "מסלול מחקרי" ומסלול ללא עבודת מחקר נקרא מסלול "יישומי" או "עיוני". עבודת התזה הינה עבודה גדולה שמצריכה ביצוע מחקר מקיף ומעמיק, וכפי אתם משערים צריך להקדיש לה זמן רב.

כמובן שבחירה בתואר שני עם או בלי עבודת תזה תלויה בשאיפות ובמטרות של כל אחד ואחת. אם בכוונתכם להמשיך לדוקטורט, מסלול לתואר שני ללא עבודת גמר אינו מאפשר זאת וחשוב לבחור במוסד לימודים שמאפשר זאת. מן העבר השני, אם אינכם מתכננים להמשיך לדוקטורט, ייתכן שבאפשרותכם להימנע מעבודת התזה וחשוב לבחור במוסד לימודים שמאפשר מסלול מעשי/עיוני. אם אינכם בטוחים, ייתכן שעדיף לבחור במוסד בעל שני המסלולים.

סיכום

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.