דברים שכדאי לבדוק לפני שנרשמים לתואר שני במשפטים
ברכותינו, החלטתם להתחיל ללמוד לתואר שני במשפטים. חלקכם יעשו זאת במהלך שגרת העבודה וחלקכם ימשיכו עם הגל ויעשו זאת מיד לאחר סיום התואר הראשון. בשלב זה מתחילים הלבטים, בדומה לבחירת התואר הראשון, והשאלה היא היכן ללמוד תואר שני במשפטים. במאמר הקרוב נסביר אילו דברים כדאי לבדוק בעת בחינת השאלה היכן ללמוד תואר שני במשפטים.
תנאי קבלה והשלמות
תנאי הקבלה בין המוסדות יכולים להיות שונים מעט. למשל, דרישה מסוימת לציון מינימלי בקורס מסוים. דוגמה נוספת יכולה להיות דרישה לקורס בתואר הראשון, ובמידה ולא למדתם את הקורס הזה, עליכם להשלימו על חשבון זמנכם הפנוי ולשלם עליו. מדובר בעלות כלכלית נוספת שאינה מתוכננת, וכן מדובר בתקופת זמן של מספר חודשים אשר יכולה לעכב את תחילת הלימודים לתואר השני.
עלויות ושכר לימוד
העלויות בין מוסדות השכלה גבוהה יכולים להשתנות, ולעיתים להשתנות באופן משמעותי. בנוסף, בחלק מן המוסדות מוצעות הנחות מסוימות ל"סטודנטים חוזרים", כלומר, לסטודנטים שלמדו במוסד הזה את התואר הראשון שלהם. בנוסף, כיוון שתואר שני הינו תואר מתקדם שלעיתים משולבת בו עבודת מחקר (נרחיב בהמשך), ישנם ארגונים שונים שיציעו מלגות לביצוע מחקר בתחומים או מוסדות מסוימים, ויש לכך השפעה בבחירת מוסד הלימודים.
מבנה הלימודים
אמנם שם התואר יכול להיות זהה בין המוסדות השונים, אולם כפי שלמדתם בתואר הראשון, אין זה מחייב שתוכנית הלימודים תהיה זהה. תוכניות הלימודים משתנות, חלקן גמישות יותר ומתאימות לאנשים עובדים, חלקן כוללות יכולת בחירה והרכבה של התואר וחלקן לא. יש לכך חשיבות רבה, שכן תוכנית גמישה בבחירה והרכבה מאפשרת לאנשים להתפתח בכיוונים המעניינים אותם, או תוכנית שמאפשרת גמישות מבחינת הזמנים תתאים לאנשים שעובדים במשרה מלאה. יש לקחת זאת בחשבון, בהתאם לנקודה שבה אתם נמצאים.
האם אני נדרש לכתוב תזה?
התזה הינה עבודת מחקר שנהוג להגיש בחלק מן התארים השניים. מסלול לימודים בו מוגשת עבודת מחקר נקרא "מסלול מחקרי" ומסלול ללא עבודת מחקר נקרא מסלול "יישומי" או "עיוני". עבודת התזה הינה עבודה גדולה שמצריכה ביצוע מחקר מקיף ומעמיק, וכפי אתם משערים צריך להקדיש לה זמן רב.
- בית חרושת לייצור עורכי דין - ככה הפכו היזמים למיליונרים והציפו את השוק בעובדים ברמה נמוכה
- לווה 230 אלף שקל מההסתדרות הציונית, אבל לא החזיר. מה פסק ביה"מ?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמובן שבחירה בתואר שני עם או בלי עבודת תזה תלויה בשאיפות ובמטרות של כל אחד ואחת. אם בכוונתכם להמשיך לדוקטורט, מסלול לתואר שני ללא עבודת גמר אינו מאפשר זאת וחשוב לבחור במוסד לימודים שמאפשר זאת. מן העבר השני, אם אינכם מתכננים להמשיך לדוקטורט, ייתכן שבאפשרותכם להימנע מעבודת התזה וחשוב לבחור במוסד לימודים שמאפשר מסלול מעשי/עיוני. אם אינכם בטוחים, ייתכן שעדיף לבחור במוסד בעל שני המסלולים.
סיכום
אופיר לוינגר. צילום: יח"צמדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?
בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר
רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה.
אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו.
לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.
כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה.
- אנבידיה מפתחת את הצפון: קמפוס ענק בקריית טבעון ליותר מ-10,000 עובדים עד 2031
- 34 מיליון דולר: מישורים מוכרת מרכז קניות בצפון קרוליינה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.
צילום: Freepikמיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?
שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב
כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.
המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"
אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.
גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.
מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"
המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.
- כל היתרונות של רכב 7 מקומות למשפחות
- איך 52% ישפיעו על רכישת כלי רכב? המספר היומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.
