וורן באפט
צילום: Mark Hirschey

וורן באפט הרים ידיים מהתקשורת: מוכר את העיתונים שברשותו

באפט הכריז אתמול על מכירת 31 העיתונים שבבעלות "ברקשייר הת'אוויי" לחברת ההוצאה לאור המנהלת את עיתוני הקבוצה בשנה וחצי האחרונות 
אייס |

אמש (ד') הכריז וורן באפט על מכירת כלל העיתונים של חברת "ברקשייר הת'אוויי" שברשותו, 31 במספר, ל"לי אנטרפרייז", חברת ההוצאה לאור המנהלת את כל עיתוני הקבוצה מלבד העיתון "באפלו ניוז" בשנה וחצי האחרונות. סכום המכירה עומד על 140 מיליון דולר, ומניית "לי אנטרפרייז" זינקה לאחר ההודעה ב-67%.

באפט הכריז על עצמו בעבר, במכתב משנת 2012 למו"לים של העיתונים שברשותו כי הוא מכור לעיתונים. אולם אחד העקרונות עליהם מושתת ברקשייר אנטרפרייז היא לא למכור אף עסק מצליח שלה.

"לא היה לנו עניין למכור את קבוצת העיתונים למישהו אחר" מסר באפט בהודעה ששחרר לעיתונות. "יש לכך סיבה פשוטה: אנחנו מאמינים ש'לי אנטרפרייז' היא במצב הטוב ביותר להתגבר על האתגרים של העיתונות".

בתוך כך, כמה מקומונים בקבוצה יעברו לתפוצה ארצית ויאבדו את אחיזתם הלוקאלית. כך יעלה גם בגורל המקומון בעיר מגוריו של באפט  "אומהה וורלד הרלד" מעיר מגוריו של באפט בנברסקה.

מחקר שנערך בבית הספר לעיתונות בצפון קרוליינה העלה כי אחד מכל חמישה מקומונים בארה"ב נסגר, ומכירה זו ממחישה היטב את העליונות של רשתות בפריסה ארצית לייצר מהענף רווחים, בעיקר הודות למעבר מוצלח ומוקדם יותר למופע דיגיטלי. 

העסקה צפויה להתרחש במרץ הקרוב, ובמסגרתה "ברקשייר" תלווה ל"לי אנטרפרייז" 576 מיליון דולר בריבית שנתית של 9%. יש לציין כי עיתוני ברקשייר, מלבד "באפלו ניוז", רשמו הכנסות של 373.4 מיליון דולר ורווח של 14.9 מיליון דולר בשנת 2019, אלא שהרווחים נמצאים זה מספר שנים בירידה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.