בבריטניה טוענים שנטפליקס מתחמקת מתשלום מס
על פי הערכות של ארגון המס הבריטי TaxWatch, "נטפליקס" העבירה רווחיה העצומים מפעילותה באירופה דרך הולנד, בה שיעורי המס קטנים יותר. כך, לטענת הארגון, נטפליקס "גוזלת" מהממלכה כספים רבים.
על פי הערכות הארגון, במהלך 2018, נטפליקס העבירה רווחים בסדר גודל של 250-330 מיליון ליש"ט מפעילותיה מחוץ לארצות הברית (כולל פעילותה בממלכה המאוחדת), למקומות בעלי שיעורי מס נמוכים יותר. זאת, אף שנטפליקס מקבלת באנגליה הקלות נדיבות על הפקות כמו "הכתר", אשר סייעו להפחית את עלות ההפקה.
לנטפליקס יש יותר מ-10 מיליון מנויים בבריטניה, אשר משלמים לחברה כ-860 מיליון ליש"ט בשנה. ואולם, בסוף 2018 הכריזה נטפליקס על הכנסות של 48 מיליון ליש"ט ורווחים של 2.3 מיליון ליש"ט בלבד. הסיבה לכך, לדברי הארגון, היא שמאות מיליוני הליש"ט שמגיעים אליה מהמנויים בבריטניה מוזרמים למטה האירופי של החברה בהולנד.
בנוסף לכך, הארגון הבריטי גילה כי נטפליקס, המחזיקה בשווי שוק של 150 מיליארד דולר, תבעה מהממשלה הבריטית הקלות מס בשיעור של 924 אלף ליש"ט. זאת, כחלק מתמריץ ממשלתי שמטרתו להקנות לאנגליה יתרון תחרותי על פני מדינות אחרות, וכאמצעי למשוך למדינה הפקות, כך נכתב בדו"ח של TaxWatch.
- כלכלנים: הפגיעה מהברקזיט חמורה מההערכות
- ראשת הממשלה ששינתה את כלכלת בריטניה פורשת, והמטבע ששבר שיא חדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסיבה לבקשת הקלות המס הן שסדרות שהופקו בבריטניה בעלות של יותר ממיליון ליש"ט לפרק, כמו למשל "הכתר", זכאיות להטבות מס. יש לציין כי עבור הפקה שכזו, נטפליקס מעסיקה צוות של יותר מ-200 עובדים והשקיעה 500 מיליון דולר בהפקתם של יותר מ-50 תוכניות טלוויזיה וסרטים בבריטניה רק בשנה שעברה.
האם מדובר במגמת הגברת המיסוי על חברות ענק מארה"ב הפועלות באירופה? האשמות אלה עולות לאחר שבספטמבר האחרון אמזון דיווחה על זיכוי מס בשווי 241 מיליון יורו עבור 2018 - חרף מאמצי האיחוד האירופי להעלות את תעריפי המס שמשלמת החברה על פעילותה באירופה. במקביל, מיסוי ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות כמו גוגל ופייסבוק נמצא על הכוונת של צרפת, וצפוי להיכנס לתוקף בשבועות הקרובים.
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות
לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים.
תכניות
הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.
