אחרי דרישת התשלום: עיתונאים פורשים מרשת רוטרניק
האם רשת רוטרניק נמצאת על סף משבר? רשת קבוצת הוואטסטאפ שמפעיל אליהו אליוביץ וזכתה לאורך השנים לפופולריות רבה בקרב אנשי תקשורת רבים, מאבדת עשרות חברים בשבוע האחרון מאז עברה למודל של תשלום חודשי ב-1 בינואר.
רוטרניק הוקמה לפני כ-7 שנים על ידי אליוביץ, איש תקשורת חרדי העוסק ביחסי ציבור, שנבחר לאחרונה לרשימת 40under forty של אייס. המטרה שלה הייתה לקרב ולחבר בין גורמים בעולם התקשורת, ואכן לאורך השנים התפתחה והגיעה לכ-70 סוגי קבוצות וואסטאפ על פי נושאים, אזורים ומגזרים ואליהם מחוברים כלל הגורמים בהתאם לנושא הקבוצה, בהם עיתונאים' דוברים ואנשי יחסי ציבור. לרשת נציגים בעשרות מדינות ברחבי העולם המעבירים מידע לרשת ממקום מגוריהם.
אליוביץ ברשימת 40under forty של אייס
באירועים חריגים כדוגמת הלווית הנשיאים יצחק נבון ושמעון פרס, גל השריפות בשנה החולפת, פינוי עמונה או הבחירות בארה"ב, הפעילה הרשת קבוצות סיקור מיוחדות בשיתוף כלל הגורמים, דבר שהביא לסנכרון ותיאום מלא של העדכונים.
- בעלים רשת רוטרניק
- האיש שכל העיתונאים מכורים כעת לוואטסאפ שלו 0 מי זה 'רוטרניק'?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הודעה שקיבלו גולשי רוטרניק בשבוע האחרון
לאורך השנים הופעלה הרשת על ידי אליוביץ בהתנדבות מלאה, כשהוא מקצה לכך שעות רבות מדי יום, ללא תגמול כספי פיזי, אולם כשהוא יוצר קשרים שעשויים גם להועיל לו בעסקו הפרטי – משרד יח"צ עצמאי. בחודשים האחרונים החל להפעיל אליוביץ אופציה לקבלת תרומות על בסיס קבוע של 15 שקלים בחודש, ובשבועות האחרונים החליט להעביר את רוטרניק למודל תשלום באותו סכום.
מאז עוד ועוד עיתונאים ודוברים שסירבו לשלם עבור השירות, פורשים מהקבוצות אותן הפעילה רשת רוטרניק ופתחו קבוצות עצמאיות. בין היתר מדובר על תא כתבי הבריאות, כתבי התרבות, כתבי השטחים ואתמול אפילו תא הכתבים הפרלמנטריים.
- הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
דובר של משרד ממשלתי אמר בשיחה עם אייס כי מבחינתו "עשיתי מנוי ואני משלם לרוטרניק 15 שקלים בחודש, כי השירות שקיבלנו לאורך השנים היה נהדר, אבל מה אני יכול לעשות שכל הכתבים עזבו לי את הקבוצה של אליוביץ ופתחו קבוצה אחרת? אני חייב להיות שם כדי להמשיך את העבודה השוטפת שלי איתם".
עיתונאי ששוחח עם אייס, אמר כי "אליהו עשה טעות שעבר למודל של דמי מנוי חודשיים". הסיבה לדבריו היא האפשרות לקבל את השירות חינם. "הוא יכול היה להמשיך להפעיל את השירות בחינם ובמקביל לקבל קצת כסף מהתרומות שהוא קיבל בחודשים האחרונים, אבל שינוי הפעילות רק יפגע ברוטרניק והוביל לגל של עזיבות", אומר העיתונאי.
דובר בכיר אמר כי התנהלות מערכות התקשורת והכתבים עצובה. "אליוביץ פעל במשך יותר מ-6 שנים בהם בהתנדבות מלאה ימים ולילות על מנת לפתח את אחד מכלי העבודה המשמעותיים בתחום תוך שמירה על כללים נוקשים שיצרו סביבת עבודה איכותית ללא ספאם כמו בקבוצות אחרות. אף מערכת לא הייתה מתמוטטת מעלות של 15 שקלים לחודש לכתב. אני מקווה שהערכות יתעשתו ויחזרו במהרה. מה שעושים לאליהו לא מגיע לו".
מרשת רוטרניק נמסר: "רשת רוטרניק תמשיך לפעול במתכונת מקצועית ואחראית כפי שפעלה עד כה במשך למעלה מ-6 שנים".
- 5.הרסט 09/01/2018 15:40הגב לתגובה זותקשורת חופשית קטלק
- רוני 18/01/2018 13:37הגב לתגובה זוחח
- 4.דודו 08/01/2018 21:52הגב לתגובה זומי שמתכנן לגבות כסף מעיתונאים שגם ככה מרוויחים גרוש וחצי ולא גומרים את החודש לא יכול להצליח. בעידן היחצ העיתונאים מקיאים מרוב ידיעות בלעדיות ולא צריכים את הקבוצות הללו. מוצר שייכחד במהרה.
- 3.ראובן קפלן 08/01/2018 16:36הגב לתגובה זוהאופציות של איש יח"צ היא להירשם ליפעת או לסקופר והעלות החודשית שם למאגר עיתונאים היא הרבה יותר מ-15 שקלים לחודש ופחות מעודכנת מרוטרניק. מבחינת הכתבים ידוע שמשכורתיהם של חלק גדול מהם לא בשמיים, ואבל המערכות לא יקרסו עם ישקיעו 15 שקלים לכתב. יש מקרים שגם כתב יכול לוותר על מנה פלאפל בחודש ולהירשם לרוטרניק. כמובן שכל אחד יעשה מה שמתאים לו, אבל לדעתי האישיץ אליהו עשה עבודת קודש שסייע מאוד לכולם ובהתנדבות. אולי הוא הפך ליחצן מוכר אבל לדעתי המאמץ שהשקיע הוא כאלף מונים מהעלות הסמלית. ואכן זאת עלות סמלית.
- 2.יועץ תקשורת בכיר 08/01/2018 15:33הגב לתגובה זו6 שנים נהנו משירותיו, ועכשיו בורחים? התנהלות פסולה ומבישה. 15 שקל בחודש זה סכום מינימלי עבור מאמץ באמת לא מובן מאליו שהשקיע אליהו. הכתבים שברחו, דוגמת יערה שפירא שהקימה תא כתבי בריאות חלופי, צריכים להתבייש. מעשה לא אנושי ולא מוסרי של אנשים קטנים
- 1.עיתונאי 08/01/2018 14:42הגב לתגובה זולא מהעיתונאים. אף מערכת לא תממן את זה לכתבים, וזה שירות לדוברים שמקבלים רשימת תפוצה זמינה, וחוסכים כאב ראש על ניהול קבוצות משלהם.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- הראל: הרווח הנקי עלה ל-840 מיליון שקל, התשואה להון 30%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
