
מהלך הסושיאל שהסתבך: מי "בישל" לדומינו'ס אמבוש בפייס?
מהלך של דומינו'ס פיצה בפייסבוק נתקל ביממה האחרונה בבעיה קשה: קהל עוין שתוקף את רשת הפיצריות, בעקבות תנאי העסקה בעייתיים לכאורה ברשת, כפי שפורסם בתקשורת בשבועות האחרונים. אבל, גם כאן, מה שנראה כאולי תחילתו של משבר תקשורתי, לא חושף את התמונה המלאה. מסתבר שחלק מאותם "כיסי התנגדות" בעמוד הפייסבוק של דומינו'ס, קשור קשר כזה או אחר להסתדרות, שמנהלת מאבק עובדים נגד רשת הפיצריות. המאבק החל כבר לפני כ-3 שנים, אז נעשה ניסיון להקים נציגות עובדים בדומינו'ס פיצה. בימים הראשונים סירבה הרשת להכיר במהלך שהובילה ההסתדרות, אולם לאחר כשבועיים הכירה בו. אותו מאבק עובדים הוביל באותה עת לסיקור נרחב בתקשורת. הסיקור השלילי על הרשת חזר לאחרונה, בעקבות תנאי העבודה בה לכאורה. לפני כ-3 שבועות פורסם ב-ynet על יחס מזלזל שטענו עובדים כי קיבלו ממעסיקיהם, לצד זה שלא קיבלו את מלוא שכרם. לפני כשבועיים פורסם במעריב כי שליחה שעשתה תאונה, התבקשה להתפנות לבית חולים לא באמבולנס, כדי להימנע מתשלום. הבוקר פורסם באתר דבר ראשון על דרך מקורית להימנע לכאורה מתשלום פיצויי פיטורים לעובדים, בכל שלמעשה מודיעים להם בוואטסאפ כי לא יקבלו יותר משמרות. בנוסף שודרו אייטמים ברדיו ללא הפסקה, תכנית חיסכון ועוד. ההצעה - והתגובות על רקע המאבקים האלה, אבל בלי קשר, פנתה הרשת אתמול בעמוד הפייסבוק שלה לגולשים, וביקשה: "תנו שם מקורי לחלום הזה בתגובות ואנחנו ניתן ל-10 מכם פיצות טעימות לכבוד SUNDAY FUNDAY והמבצע החלומי הזה: 40% הנחה על כל התפריט", לצד תמונת גיף שכוללת משולש פיצה על רקע נוף פסטורלי. כפי שקורה כמעט בכל הפוסטים של דומינו'ס, גם הפוסט הזה ספג מתקפה של ממים ותגובות, אבל בצורה גדולה הרבה יותר. לצד ממים כמו "מה הקטע להוציא מבצעים ולא לשלם לעובדים?", פורסמו עשרות תגובות מגוונות ושליליות, כגון - "לי יש חלום שבו פיצה דומינו'ס לא מנצלת את העובדים שלה. פשוט"; "אם לא מצליחים להירדם, אפשר לספור כמה עובדים נוצלו על ידי רשת דומינו'ס. מסתבר שהרשימה די ארוכה...", ו"הפיצה ששילמה לעובדים שלה את כל הפיצויים המגיעים להם על פי חוק והפסיקה לנצל עובדים. שם טוב". אחד הגולשים כתב: "אולי במקום להמשיך לשפוך כסף על פרסום תשלמו את מה שמגיע לעובדים שלכם?". מבדיקה של אייס, עולה כי חלק נכבד מאותן תגובות וממים, נכתבו על ידי אנשים הקשורים לתנועת דרור ישראל, תנועת הבוגרים של הנוער העובד והלומד, הנתמכת בידי ההסתדרות. כך עולה סימן השאלה האם בכלל מדובר אולי בקמפיין מתוזמר? בהסתדרות אומרים כי לא מדובר בקמפיין שלה, וכי התגובות והממים הם של אנשים פרטיים ועל דעת עצמם. בדומינו'ס פיצה החליטו לא למחוק תגובות שליליות מהעמוד, כנראה במטרה לא לשמש מטרה להאשמות בדבר השתקת הביקורת נגדה, ובכך להרגיע את הסערה הזוטה שעשויה להתפתח לכדי משבר תקשורתי. אבל בדומינו'ס ישנה בטן מלאה על ההסתדרות: "בפתח דברנו נאמר כי מה שעושה את ההבדל בין דומינו'ס פיצה לבין רשתות פיצה אחרות הוא עובדי הרשת. זאת הסיבה שדומינו'ס פיצה מתייחסת לעובדיה כאל המשאב החשוב והיקר ביותר. כך עשינו מאז ומעולם, וכך אנו פועלים גם היום. בשבועות האחרונים, כחלק ממסע איומים מתמשך, מתנהל מולנו קמפיין תקשורתי מתוזמר שמובל על ידי הסתדרות הנוער העובד והלומד, במטרה ללחוץ על רשת דומינו'ס פיצה להסכים להתאגדות עובדים - זאת למרות העובדה כי עובדי החברה עצמם סירבו פעמיים לניסיונות ההתאגדות של ההסתדרות". לדברי החברה, "אנו מקפידים לא למחוק את דברי הלעז והשקרים שההסתדרות דואגת לשתול על דף הפייסבוק של החברה באמצעות עובדי ההסתדרות. כחלק מתפיסת העולם השקופה של החברה, הן מול עובדינו והן מול לקוחותינו. אנו מאמינים כי גם אם חלקים בתקשורת מציגים באופן חד צדדי את האג'נדה של ההסתדרות, זה בוודאי לא הופכת את השקרים לאמת".
- 2.עודד 24/01/2017 20:47הגב לתגובה זולא סתם קוראים להם ככה - הם מי שאחראי לתנאים של בני נוער בעבודה (גם בדומינוב)
- 1.דומינו'ס מנצלים עובדים. מגיע להם (ל"ת)יותם 23/01/2017 20:24הגב לתגובה זו

עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
אמנם תכנית הדגל של רשת תופסת את המקום הראשון בפריים טיים, אבל הסרט התיעודי של קשת על עידן עמדי הצליח להתחרות גם במלך הריאליטי; במהדורות החדשות חדשות 12 עדיין בראש, 14 במקום השני
ברצועת הפריים ידוע כי כשרשת משדרת "האח הגדול", מלך הריאליטי מאז ומתמיד, היא בפיסגת הפריים הטיים. גם אמש המצב לא היה שונה, עם משדר שהוביל הפעם ל-17.9% רייטינג בלבד ו-465 אלף צופים, היות והתחרות של קשת הגיעה בצורת סרט תיעודי על עידן עמדי, שהצליח עם 14.1% רייטינג ו-321 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 255 אלף צופים ורייטינג של 8.9%. במקום האחרון היתה התכנית של חנוך דאום, "טאבו", עם 3.2% רייטינג ו-81 אלף צופים בלבד.
הרייטינג של מהדורת החדשות במהלך השבוע כמעט ואינו משתנה, לאחר שכמעט והתקבעו הדירוגים, שבהם 12 בראש עם 12% רייטינג ו-307 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-195 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.3% ו-146 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.4% בלבד וכפי שכתבנו, נמצאת הרבה מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 80 אלף צופים בלבד, נתון שמורה על כך שרק 1 מכל 10 צופי חדשות צופה בחדשות כאן11.
רצועות נוספות
רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה היא הרצועה שאחרי הפריים טיים, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 9.5% רייטינג ו-229 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 7.1% רייטינג ו-167אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם תכנית האירוח "פתחי את שי", עם רייטינג של 4.8% ו-142 אלף צופים.
ברצועת הלייט נייט, רשת מובילה גם היא עם היום שהיה שמקבלת רייטינג של 5.5%, עם 130 אלף צופים. אחריה נמצאת אברי ושרקי עם רייטינג של 4.3% ו-98 אלף צופים, ואילו גם ברצועה הזאת ערוץ 14 הוא אחרון, עם סטורי לילה של יהודה שלזינגר, עם 3.2% ו-89 אלף צופים בלבד (שזה עדיין יותר ממהדורת החדשות המרכזית של כאן11).
- רק אחד מכל עשרה מצופי החדשות צופים בחדשות כאן
- האח הגדול עם מעל חצי מיליון צופים, בחדשות, 12 בראש, כרגיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-67 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.4% רייטינג בלבד ו-32 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-55 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 0.6% רייטינג ו-13 אלף צופים בלבד.

עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
אמנם תכנית הדגל של רשת תופסת את המקום הראשון בפריים טיים, אבל הסרט התיעודי של קשת על עידן עמדי הצליח להתחרות גם במלך הריאליטי; במהדורות החדשות חדשות 12 עדיין בראש, 14 במקום השני
ברצועת הפריים ידוע כי כשרשת משדרת "האח הגדול", מלך הריאליטי מאז ומתמיד, היא בפיסגת הפריים הטיים. גם אמש המצב לא היה שונה, עם משדר שהוביל הפעם ל-17.9% רייטינג בלבד ו-465 אלף צופים, היות והתחרות של קשת הגיעה בצורת סרט תיעודי על עידן עמדי, שהצליח עם 14.1% רייטינג ו-321 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 255 אלף צופים ורייטינג של 8.9%. במקום האחרון היתה התכנית של חנוך דאום, "טאבו", עם 3.2% רייטינג ו-81 אלף צופים בלבד.
הרייטינג של מהדורת החדשות במהלך השבוע כמעט ואינו משתנה, לאחר שכמעט והתקבעו הדירוגים, שבהם 12 בראש עם 12% רייטינג ו-307 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-195 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.3% ו-146 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.4% בלבד וכפי שכתבנו, נמצאת הרבה מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 80 אלף צופים בלבד, נתון שמורה על כך שרק 1 מכל 10 צופי חדשות צופה בחדשות כאן11.
רצועות נוספות
רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה היא הרצועה שאחרי הפריים טיים, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 9.5% רייטינג ו-229 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 7.1% רייטינג ו-167אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם תכנית האירוח "פתחי את שי", עם רייטינג של 4.8% ו-142 אלף צופים.
ברצועת הלייט נייט, רשת מובילה גם היא עם היום שהיה שמקבלת רייטינג של 5.5%, עם 130 אלף צופים. אחריה נמצאת אברי ושרקי עם רייטינג של 4.3% ו-98 אלף צופים, ואילו גם ברצועה הזאת ערוץ 14 הוא אחרון, עם סטורי לילה של יהודה שלזינגר, עם 3.2% ו-89 אלף צופים בלבד (שזה עדיין יותר ממהדורת החדשות המרכזית של כאן11).
- רק אחד מכל עשרה מצופי החדשות צופים בחדשות כאן
- האח הגדול עם מעל חצי מיליון צופים, בחדשות, 12 בראש, כרגיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-67 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.4% רייטינג בלבד ו-32 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-55 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 0.6% רייטינג ו-13 אלף צופים בלבד.