מהלך הסושיאל שהסתבך: מי "בישל" לדומינו'ס אמבוש בפייס?
מהלך של דומינו'ס פיצה בפייסבוק נתקל ביממה האחרונה בבעיה קשה: קהל עוין שתוקף את רשת הפיצריות, בעקבות תנאי העסקה בעייתיים לכאורה ברשת, כפי שפורסם בתקשורת בשבועות האחרונים.
אבל, גם כאן, מה שנראה כאולי תחילתו של משבר תקשורתי, לא חושף את התמונה המלאה. מסתבר שחלק מאותם "כיסי התנגדות" בעמוד הפייסבוק של דומינו'ס, קשור קשר כזה או אחר להסתדרות, שמנהלת מאבק עובדים נגד רשת הפיצריות.
המאבק החל כבר לפני כ-3 שנים, אז נעשה ניסיון להקים נציגות עובדים בדומינו'ס פיצה. בימים הראשונים סירבה הרשת להכיר במהלך שהובילה ההסתדרות, אולם לאחר כשבועיים הכירה בו. אותו מאבק עובדים הוביל באותה עת לסיקור נרחב בתקשורת. הסיקור השלילי על הרשת חזר לאחרונה, בעקבות תנאי העבודה בה לכאורה. לפני כ-3 שבועות פורסם ב-ynet על יחס מזלזל שטענו עובדים כי קיבלו ממעסיקיהם, לצד זה שלא קיבלו את מלוא שכרם. לפני כשבועיים פורסם במעריב כי שליחה שעשתה תאונה, התבקשה להתפנות לבית חולים לא באמבולנס, כדי להימנע מתשלום. הבוקר פורסם באתר דבר ראשון על דרך מקורית להימנע לכאורה מתשלום פיצויי פיטורים לעובדים, בכל שלמעשה מודיעים להם בוואטסאפ כי לא יקבלו יותר משמרות. בנוסף שודרו אייטמים ברדיו ללא הפסקה, תכנית חיסכון ועוד.
ההצעה - והתגובות
על רקע המאבקים האלה, אבל בלי קשר, פנתה הרשת אתמול בעמוד הפייסבוק שלה לגולשים, וביקשה: "תנו שם מקורי לחלום הזה בתגובות ואנחנו ניתן ל-10 מכם פיצות טעימות לכבוד SUNDAY FUNDAY והמבצע החלומי הזה: 40% הנחה על כל התפריט", לצד תמונת גיף שכוללת משולש פיצה על רקע נוף פסטורלי.
- באפט יכול לחייך - דומינוס פיצה מכה את התחזיות: המכירות בארה"ב מזנקות
- למרות דוח רבעוני מורכב, דומינו'ס מזנקת בכ-3% בטרום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כפי שקורה כמעט בכל הפוסטים של דומינו'ס, גם הפוסט הזה ספג מתקפה של ממים ותגובות, אבל בצורה גדולה הרבה יותר. לצד ממים כמו "מה הקטע להוציא מבצעים ולא לשלם לעובדים?", פורסמו עשרות תגובות מגוונות ושליליות, כגון - "לי יש חלום שבו פיצה דומינו'ס לא מנצלת את העובדים שלה. פשוט"; "אם לא מצליחים להירדם, אפשר לספור כמה עובדים נוצלו על ידי רשת דומינו'ס. מסתבר שהרשימה די ארוכה...", ו"הפיצה ששילמה לעובדים שלה את כל הפיצויים המגיעים להם על פי חוק והפסיקה לנצל עובדים. שם טוב". אחד הגולשים כתב: "אולי במקום להמשיך לשפוך כסף על פרסום תשלמו את מה שמגיע לעובדים שלכם?".
מבדיקה של אייס, עולה כי חלק נכבד מאותן תגובות וממים, נכתבו על ידי אנשים הקשורים לתנועת דרור ישראל, תנועת הבוגרים של הנוער העובד והלומד, הנתמכת בידי ההסתדרות. כך עולה סימן השאלה האם בכלל מדובר אולי בקמפיין מתוזמר? בהסתדרות אומרים כי לא מדובר בקמפיין שלה, וכי התגובות והממים הם של אנשים פרטיים ועל דעת עצמם.
- מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
- מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בדומינו'ס פיצה החליטו לא למחוק תגובות שליליות מהעמוד, כנראה במטרה לא לשמש מטרה להאשמות בדבר השתקת הביקורת נגדה, ובכך להרגיע את הסערה הזוטה שעשויה להתפתח לכדי משבר תקשורתי. אבל בדומינו'ס ישנה בטן מלאה על ההסתדרות: "בפתח דברנו נאמר כי מה שעושה את ההבדל בין דומינו'ס פיצה לבין רשתות פיצה אחרות הוא עובדי הרשת. זאת הסיבה שדומינו'ס פיצה מתייחסת לעובדיה כאל המשאב החשוב והיקר ביותר. כך עשינו מאז ומעולם, וכך אנו פועלים גם היום. בשבועות האחרונים, כחלק ממסע איומים מתמשך, מתנהל מולנו קמפיין תקשורתי מתוזמר שמובל על ידי הסתדרות הנוער העובד והלומד, במטרה ללחוץ על רשת דומינו'ס פיצה להסכים להתאגדות עובדים - זאת למרות העובדה כי עובדי החברה עצמם סירבו פעמיים לניסיונות ההתאגדות של ההסתדרות".
לדברי החברה, "אנו מקפידים לא למחוק את דברי הלעז והשקרים שההסתדרות דואגת לשתול על דף הפייסבוק של החברה באמצעות עובדי ההסתדרות. כחלק מתפיסת העולם השקופה של החברה, הן מול עובדינו והן מול לקוחותינו. אנו מאמינים כי גם אם חלקים בתקשורת מציגים באופן חד צדדי את האג'נדה של ההסתדרות, זה בוודאי לא הופכת את השקרים לאמת".
- 2.עודד 24/01/2017 20:47הגב לתגובה זולא סתם קוראים להם ככה - הם מי שאחראי לתנאים של בני נוער בעבודה (גם בדומינוב)
- 1.דומינו'ס מנצלים עובדים. מגיע להם (ל"ת)יותם 23/01/2017 20:24הגב לתגובה זו

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל.
שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.
קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל
גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.
המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.
אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%.
- פרטנר שוקלת לרכוש את פעילות הלקוחות העסקיים של הוט
- פלאפון רוצה לרכוש את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל.
פטריק דרהי, חובות ומניעים
מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים,
ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.
פריים טיים
להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים"
שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד
הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את
הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום
האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג
ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
