תחקיר הלולים
צילום: חדשות 2
פרסום ראשון

בעקבות תחקיר הלולים: 'מילועוף' שיגרה ל'אנונימוס' התראה לפני תביעה - 'חדשות 2' מחוץ לתמונה

'מילועוף' דורשת מ'אנונימוס' התנצלות, הסרה של כל התכנים ופיצוי של מיליון שקל. חדשות 2 ששימשה כפלטפורמה המרכזית להצגת התחקיר - נותרה מחוץ לתמונה
אלכסנדר כץ | (1)

כחודש לאחר שידור כתבת 'תחקיר הלולים' בחדשות 2, שבה הוצגו עדויות מוצלמות על תהליכי העבודה בחברות עוף הגליל ומילועוף שיגרה האחרונה, חברת 'מילועוף' באמצעות עו"ד רפאל יולזרי ממשרד גדעון פישר, מכתב התראה לפני תביעה לארגון אנונימוס שסיפק לכתב חדשות 2 חיים ריבלין את החומרים המפלילים לכאורה.     

במכתב ההתראה כותב עו"ד יולזרי המייצג את 'מילועוף' כי "בכתבות שפורסמו במסגרת המהדורה המרכזית של 'חדשות 2' של חברת החדשות הישראלית נטענו כלפי מרשתנו שלל טענות, מן היקב ומן הגורן, אשר נסמכו על "תחקיר" שנערך על ידכם, הנחזה להיות תחקיר רציני מתועד וממוסמך. הלכה למעשה, הדברים אשר פרסמו בכתבות היו אסופות של דברי כזב ועדויות לכאורה להתנהלות חמורה של מרשתנו. בכתבות הוצגה לציבור הרחב תמונה מסולפת, כאילו מרשתנו ועובדיה מתנהלים יום יום באופן רשלני, המסכן, לכאורה, את בריאות הציבור".

עוד טוענת מילועוף כנגד אנונימוס: "הרבה מעבר לכך שהתנהלות זו, כפי שהוצגה - הגובלת לכאורה בפלילים, אינה תואמת את המציאות - לשון מעטה, דומה כי לא היססתם להטיח במרשתנו טענות מכפישות, בלתי מבוססות, מסולפות, ומגמתיות בעליל, באופן שעלול להוביל את הצופה התמים לסבור שמא חלילה, יש בהן כל ממש".

2 הכתבות ששודרו בחדשות 2

 

במסגרת מכתב ההתראה דרשה 'מילועוף' מ'אנונימוס' להסיר בתוך 48 שעות ממועד קבלת המכתב, "כל פרסום פוגע ומכפיש שהועלה על ידם, ומזכיר את החברה, ובכלל זה, את הפרסומים המכפישים הנזכרים במכתב. זאת בנוסף להתנצלות ופיצוי על סך מיליון שקלים בגין כלל הנזקים שנגרמו, ועוד ייגרמו לה, בשל התנהלותכם הנפסדת".

כאמור, מי ששימשה כפלטפורמה המרכזית לחשיפת התחקיר של ארגון אנונימוס - חברת חדשות 2 - נותרה מחוץ לתביעה. בחברת החדשות העדיפו, מטבע הדברים, שלא להיגרר לתוך התביעה וסירבו להגיב. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מאנונימוס נמסר בתגובה: "התחקיר שפורסם חשף את הפגיעה בבעלי-חיים ואת הליקויים הבריאותיים בלולים ובמשחטות. האמירות החריפות ביותר בתחקיר היו מפי העובדים במשחטות, שסיפרו על זיהומים צואתיים וחיידקים כגון סלמונלה בעופות. עמותת אנונימוס מקפידה על דיוק מלא בפרסומיה ולמיטב בדיקותיה כל מה שהיא פרסמה היה אמת ונעשה בתום לב ומתוך חובה ציבורית. המכתב שהתקבל ממילועוף נראה כניסיון פסול להלך אימים על מנת להשתיק ביקורת ציבורית לגיטימית". 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ד.ר 29/05/2016 20:24
    הגב לתגובה זו
    הם בדרך להעלם :)
אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.

אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.