תחקיר הלולים
צילום: חדשות 2
פרסום ראשון

בעקבות תחקיר הלולים: 'מילועוף' שיגרה ל'אנונימוס' התראה לפני תביעה - 'חדשות 2' מחוץ לתמונה

'מילועוף' דורשת מ'אנונימוס' התנצלות, הסרה של כל התכנים ופיצוי של מיליון שקל. חדשות 2 ששימשה כפלטפורמה המרכזית להצגת התחקיר - נותרה מחוץ לתמונה
אלכסנדר כץ | (1)

כחודש לאחר שידור כתבת 'תחקיר הלולים' בחדשות 2, שבה הוצגו עדויות מוצלמות על תהליכי העבודה בחברות עוף הגליל ומילועוף שיגרה האחרונה, חברת 'מילועוף' באמצעות עו"ד רפאל יולזרי ממשרד גדעון פישר, מכתב התראה לפני תביעה לארגון אנונימוס שסיפק לכתב חדשות 2 חיים ריבלין את החומרים המפלילים לכאורה.     

במכתב ההתראה כותב עו"ד יולזרי המייצג את 'מילועוף' כי "בכתבות שפורסמו במסגרת המהדורה המרכזית של 'חדשות 2' של חברת החדשות הישראלית נטענו כלפי מרשתנו שלל טענות, מן היקב ומן הגורן, אשר נסמכו על "תחקיר" שנערך על ידכם, הנחזה להיות תחקיר רציני מתועד וממוסמך. הלכה למעשה, הדברים אשר פרסמו בכתבות היו אסופות של דברי כזב ועדויות לכאורה להתנהלות חמורה של מרשתנו. בכתבות הוצגה לציבור הרחב תמונה מסולפת, כאילו מרשתנו ועובדיה מתנהלים יום יום באופן רשלני, המסכן, לכאורה, את בריאות הציבור".

עוד טוענת מילועוף כנגד אנונימוס: "הרבה מעבר לכך שהתנהלות זו, כפי שהוצגה - הגובלת לכאורה בפלילים, אינה תואמת את המציאות - לשון מעטה, דומה כי לא היססתם להטיח במרשתנו טענות מכפישות, בלתי מבוססות, מסולפות, ומגמתיות בעליל, באופן שעלול להוביל את הצופה התמים לסבור שמא חלילה, יש בהן כל ממש".

2 הכתבות ששודרו בחדשות 2

 

במסגרת מכתב ההתראה דרשה 'מילועוף' מ'אנונימוס' להסיר בתוך 48 שעות ממועד קבלת המכתב, "כל פרסום פוגע ומכפיש שהועלה על ידם, ומזכיר את החברה, ובכלל זה, את הפרסומים המכפישים הנזכרים במכתב. זאת בנוסף להתנצלות ופיצוי על סך מיליון שקלים בגין כלל הנזקים שנגרמו, ועוד ייגרמו לה, בשל התנהלותכם הנפסדת".

כאמור, מי ששימשה כפלטפורמה המרכזית לחשיפת התחקיר של ארגון אנונימוס - חברת חדשות 2 - נותרה מחוץ לתביעה. בחברת החדשות העדיפו, מטבע הדברים, שלא להיגרר לתוך התביעה וסירבו להגיב. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מאנונימוס נמסר בתגובה: "התחקיר שפורסם חשף את הפגיעה בבעלי-חיים ואת הליקויים הבריאותיים בלולים ובמשחטות. האמירות החריפות ביותר בתחקיר היו מפי העובדים במשחטות, שסיפרו על זיהומים צואתיים וחיידקים כגון סלמונלה בעופות. עמותת אנונימוס מקפידה על דיוק מלא בפרסומיה ולמיטב בדיקותיה כל מה שהיא פרסמה היה אמת ונעשה בתום לב ומתוך חובה ציבורית. המכתב שהתקבל ממילועוף נראה כניסיון פסול להלך אימים על מנת להשתיק ביקורת ציבורית לגיטימית". 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ד.ר 29/05/2016 20:24
    הגב לתגובה זו
    הם בדרך להעלם :)
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.86%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״