דני נוימן
צילום: דוברות רשות השידור

בעקבות תחקיר המאכער: נציבות שירות המדינה ורשות השידור בודקות התנהלות נוימן

בעקבות התחקיר על כך שנוימן פותח דלתות אצל מנכ"לי משרדי ממשלה תמורת תשלום, ייבדק האם הוא קיבל אישור לעבודה נוספת, כמתחייב מעובדי רשות השידור. וגם: אומ"ץ התלוננה במשטרה
אלכסנדר כץ | (6)

"העבודה מהצד" של דני נוימן כ"מאכער", מגיעה לבדיקת נציבות שירות המדינה. לאייס נודע כי רשות השידור והנציבות בודקות את ממצאי התחקיר של חדשות 2 בנוגע להעסקתו של נוימן ברשות השידור. כל עובד קבוע של הרשות מחויב לקבל אישור עבודה נוספת מחוץ לרשות, מתוקף היותו על תקן עובד מדינה.

 

על פי תחקיר של חיים ריבלין והתחקירנית מיכל פעילן מחדשות 2, שחלקו הראשון שודר אתמול (יום ג') והחלק השני ישודר היום, עולה כי נוימן, פעיל ליכוד, משמש "מאכער" הפותח דלתות אל מנכ"לי משרדים ממשלתיים. נוימן תועד במצלמות נסתרות מתווך בתמורה לתשלום לבכירים בשירות הציבורי: "אני עושה עם כולם (עסקאות) אני עוזר גם לכולם - במשרדי ממשלה, הם נתקעים, 'דני, מנכ"ל משרד הזה, השר הזה השר ההוא', אני גם חזק באנרגיה. תחשוב על דברים שאתה צריך במשרדי ממשלה"; "תגידי לעוזי (יצחקי) שזה בהול, אם צריך נקבע פגישה גם עם ישראל (כץ)".

 

 

נוימן הוא עובד רשות השידור מעל ב-15 השנים האחרונות, ובשנים האחרונות נמתחה עליו ביקורת קשה בשל איכות פרשנויות הספורט והמינוי עצמו - משום קרבתו לבכירי הרשות באותן שנים. באוגוסט 2014 הוא הודח מהתפקיד לאחר מינויה של הנהלה חדשה. בכל מקרה, הוא עדיין עובד הרשות, משתתף במשדרים בטלוויזיה ובמבזקי ספורט ברדיו, ובשל כך, הוא מחויב לקבל אישור לעבודה מחוץ לרשות השידור.

 

את הסוגיה הזאת בדיוק יבדקו נציבות שירות המדינה ורשות השידור. מהרשות נמסר לאייס: "רשות השידור יחד עם נציבות שירות המדינה בודקים את ההיבטים השונים שעלו מתחקיר חדשות ערוץ 2 לגבי העסקתו של דני נוימן ברשות".  

 

בתוך כך, הגישה תנועת אומ"ץ תלונה לראש אגף החקירות והמודיעין ניצב מני יצחקי, נגד נוימן, "בחשד לביצוע מעשה מרמה, הפרת אמונים, קבלת שוחד ושימוש לרעה בכוח המשרה", לדברי יו"ר התנועה, אריה אבינרי.

 

דני נוימן אמר לאייס: "אני לא מתראיין, והכל בסדר". 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    הלוי 04/01/2016 14:53
    הגב לתגובה זו
    הכנסת אנשים לכנסת והפעלת אנשים כמו דני נוימן היא מודל לחיקוי שללי על כן צריך להבעיר את השיטה הזאת לאלטר
  • סימה 05/01/2016 12:35
    הגב לתגובה זו
    עוזי יצחקי גם עובד בשירות המדינה היכן הניצבות האם גם פותחים חקירה לעוזי יצחקי הכל תועד וצולם אין מה להוסיף רק לחקור לבדוק כמה חשבוניות הוציא דני עבור משרד התחבורה?
  • 4.
    הלוי 04/01/2016 14:52
    הגב לתגובה זו
    הכנסת אנשים לכנסת והפעלת אנשים כמו דני נוימן היא מודל לחיקוי שללי על כן צריך להבעיר את השיטה הזאת לאלטר
  • 3.
    הלוי 04/01/2016 14:46
    הגב לתגובה זו
    הכנסת אנשים לכנסת והפעלת אנשים כמו דני נוימן היא מודל לחיקוי שללי על כן צריך להבעיר את השיטה הזאת לאלטר
  • 2.
    אין שום שוני בין האחד הזה לאלה ששמם יחצ"נים (גם "מאכרים") (ל"ת)
    007 31/12/2015 06:59
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ציד מכשפות וטהרנות זו אותה המחלה רק בצורה אחרת (ל"ת)
    כשהשמאל לא בשלטון 30/12/2015 17:04
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.