הפגנת עובדי גלובס מול ביתו של אליעזר פישמן
צילום: אלכסנדר כץ

עובדי גלובס הפגינו מול ביתו של פישמן – ההנהלה חילקה זימונים לשימועים

העובדים הגיעו לסביון להביע את מחאתם מול ביתו של בעל הבית, ואולם ההנהלה החלה לחלק זימונים, למרות שהיום אמור להתקיים דיון בבית הדין לעבודה בבקשה לצו מניעה
אלכסנדר כץ | (2)
כ-50 מעובדי גלובס, בתמיכה של כמה חברי ועדים אחרים, הפגינו אמש (יום ג') מול ביתו של בעלי העיתון אליעזר פישמן בסביון. העובדים קראו "עיתון ורוד, עתיד שחור" ו"פישמן, ביישת את הפירמה", ודרשו מפישמן לפעול להצלת העיתון וביטול פיטורי חלק מ-60 העובדים.   להפגנה לא הגיעו תומכים מכלי תקשורת אחרים כפי שקרה במאבקים קודמים על עתיד ערוץ 10 ומעריב למשך, אולם מי שכן בא לחזק היה רביב דרוקר מערוץ 10, שנוכחותו בלטה לנוכח המלחמה הגלויה המתנהלת בימים אלו בינו לבין בני הזוג גיא מרוז ואורלי וילנאי.     ההפגנה התרחשה על רקע פניית ההסתדרות לבית הדין לעבודה בבקשה להוציא צו מניעה לפיטורי העובדים כחלק מתכנית ההתייעלות שכוללת גם סגירת מוספים. בשעות בהן התקיימה ההפגנה, וחצי יממה לפני הדיון בבית הדין לעבודה בדיון בצו המניעה שמבקשת ההסתדרות נגד פיטורי העובדים, הוציאה הנהלת גלובס זימונים לשימועים ל-60 עובדים כחלק מהליך ההתייעלות.   בהודעת העיתון נמסר כי "גלובס נכנס הערב לישורת האחרונה של תכנית ההתייעלות, והחל לערוך שינויים במצבת כוח האדם, במסגרתם מתנהל תהליך מוסדר של הודעה ומכתבי שימוע לעובדים. גלובס מצוי במהלך של שינויים תוכניים, שמטרתם לחזק ולחדד את הערך המוסף של גלובס ולהתאימו למציאות הכלכלית שבה נמצא עולם התקשורת ככלל ועיתון גלובס בפרט".  דרור פויר בהפגנה אתמול "עיתון ורוד, עתיד שחור" עוד נמסר כי "תכנית ההתייעלות של גלובס עומדת על הפרק מזה זמן רב. במסגרת הסכם הצמצומים שנחתם עם ועד העובדים כבר במארס 2014, הוצגה תכנית התייעלות מפורטת שכללה בין היתר תכנית לצמצום כוח האדם במערכת. הוועד, מצדו, דחה את הגשת דרישותיו והחל את המו"מ להסכם קיבוצי רק בסוף ינואר 2015. לאחר כשנה של מו"מ, בשבוע האחרון קיימה הנהלת גלובס מגעים אינטנסיביים עם ועד העובדים במטרה להגיע להסכמות ולפעול במשותף להצלחת השינויים בגלובס. ואולם, ועד העובדים נטש אמש את שולחן המו"מ ופנה באופן חד צדדי לבית הדין, למתן צו מניעה במעמד צד אחד, בקשה אותה דחה בית המשפט וקבע דיון שיתקיים מחר יום רביעי".   לדברי מנכ"ל גלובס איתן מדמון, "הגענו לרגע בו לא ניתן לתת לתהליך עוד זמן, ויש צורך לפעול בנחישות ובאחריות. לתפיסתי, בארגון בו קיים ועד עובדים ומתקיימים יחסי עבודה קיבוציים - נכון להגיע להסכם קיבוצי. קיווינו להגיע להסכם ולבצע את הנדרש מתוך הסכמה עם ועד העובדים, אך לצערנו לא זכינו לשיתוף פעולה. חשוב לציין כי כל זכויות העובדים, התשלומים והכספים הרלוונטיים העומדים לזכות כל אחד ואחד, מובטחים באופן מלא למפוטרים".   ואילו ועד העובדים מסר כי "לילה לפני דיון משפטי מזלזלת ההנהלה בבית הדין לעבודה ויורקת בפרצופם של עובדיה. זאת לאחר שההנהלה בלילה, פחות מ-12 שעות לפני דיון משפטי בנושא, ביצעה מחטף והוציאה זימונים לשימוע לפני פיטורים לעובדים במייל. צר לנו שההנהלה בחרה באקט בריוני שאין לו אח ורע בעולם יחסי העבודה. צר לנו שההנהלה ממשיכה להתעלל בעובדים שנמצאים בחוסר ודאות נורא. כאמור מחר יתקיים דיון בבית הדין לעבודה. במקביל ימשיכו העובדים בצעדי מחאה".  

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שרה 23/12/2015 10:40
    הגב לתגובה זו
    חבל שגם דה מרקר וגם גלובס לא נסגרים!!!
  • 1.
    אוהבת את העיתון 23/12/2015 09:54
    הגב לתגובה זו
    חבל שדה מרקר לא נסגר במקום גלובס
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״