נמאס לכם לחפש חנייה? גם לקוריאנים - ויש להם פתרון יצירתי לבעיה הכואבת
TOP5 של אייס וראובני פרידן עם 5 מהלכי פרסום שבלטו מסביב לעולם בשבוע החולף. השבוע במדור: S Oil חברת השמן הקוריאנית, Maple Leaf האמריקאית, Kolkid הקנדית, רשת McDonald's ו-MTV.
.
* לכל מקבצי TOP5 הקודמים -
להצטרפות לעמוד ה-INSPIRE ME של ראובני פרידן בפייסבוק -
כל מטר חשוב
מכירים את זה שאתם לא מוצאים חניה? חברת שמן קוריאנית מצאה פתרון יצירתי מאוד לבעיה הכואבת הזו:
משפחת בייקון
מהלך נחמד של חברת Maple Leaf האמריקאית, תחת הרעיון: "מה הם לא יעשו בשביל הבייקון הזה". סרטון ראשי אחד ואחריו סדרה של סרטונים קצרצרים מסבירים את הרעיון החביב, ויש גם בונוס - מנכ"ל החברה הודיע כי יתרום ארוחה על כל פעם שאחד הסרטונים
חוזרים למקורות
חנויות צעצועים כמו שאנחנו הכרנו כבר איבדו את חינן בעידן הדיגיטלי. נסיון מקסים של חנות הצעצועים הקנדית Kolkid להזכיר לכולנו במה ילדים אוהבים לשחק באמת (ועל הדרך - הזדמנות להזכר בכמה צעצועים שלא ידעתי שעוד קיימים!)
ללקק את השפתיים
רעיון חביב ויוצא דופן בקו הפרסום של McDonald's בפרסומת הקצרצרה (אך מדוייקת) הזו.
צריך לדעת איך לבגוד
ולסיום - מסתבר ש-70% מנשות ברזיל הנושאות את נגיף ה-HIV נדבקו מבני-זוג שבגדו בהם. MTV החליטו לעשות מעשה, וככה זה נראה:
המדור בעריכת מאיה ספיר, פלנרית במחלקת האסטרטגיה של ראובני פרידן
- 5.תוך יום לא ישארו בלונים (ל"ת)בארץ זה לא יצלח 04/08/2013 12:00הגב לתגובה זו
- 4.הכוונה ל"שמן אדמה" כלומר נפט!!! (ולא דלק) (ל"ת)OIL=שמן 03/08/2013 21:56הגב לתגובה זו
- 3.משפר אפיה 03/08/2013 18:10הגב לתגובה זוהחברה המדוברת היא חברת דלק ולא "חברת שמן".
- 2.חברת שמן??? wtf (ל"ת)dudi 03/08/2013 14:44הגב לתגובה זו
- 1.יהודה 03/08/2013 11:49הגב לתגובה זוהגיע הזמן ללמוד אנגלית "OIL" בכתבה-הכוונה לחברת דלק ולא חברת שמן...

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.