בערוץ 10 מאיימים: במוצ"ש נודיע על פיטורי כל העובדים - וניסגר בסוף החודש
פגישת אנשי ערוץ 10 עם יו"ר הכנסת על מנת לקדם את הצעת החוק להארכת זיכיונו של הערוץ, לא הניבה תוצאות, ובדירקטוריון הערוץ מאיימים כי במוצ"ש יפוטרו כל עובדי הערוץ וחברת החדשות - כ-550 במספר.
בערוץ טוענים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרב להעביר לכנסת את מתווה החוק שגובש על ידי ועדת לוקר ונחתם על ידי שר האוצר, להארכת זיכיונו של הערוץ. במוצאי שבת יכונסו דירקטוריון ערוץ 10 ו'חדשות 10' בכדי לקבל החלטה על סגירה ב-31 בדצמבר, ובכדי להנחות את ההנהלה לפעול לפיטורין מסודרים של כל עובדי הערוץ, מיד עם תום השידורים ביום שני 31 בדצמבר.
אחרי שהבינו כי הישועה לא תגיע מריבלין, שמוכן היה לטפל בנושא אם יקבל לידיו את הצעת החוק (מה שלא נעשה עד כה), הרי שבערוץ תולים כרגע את התקווה האחרונה ביועץ המשפטי לממשלה ומקווים כי יורה לראש הממשלה לדון במתווה להצלת ערוץ 10 בישיבת הממשלה ביום ראשון. במכתב ששלחו לויינשטיין, כתבו יו"ר דירקטוריון ערוץ 10 אבי בלשניקוב, ויו"ר ועדת הכספים בדירקטוריון מיכל גרייבסקי, כי "בעקבות הישיבה שקיימת בלשכתך, הגיש הצוות בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה את המלצותיו לשר האוצר. המלצות אלו התוו הסדר להארכת זיכיונו של ערוץ 10 בכפוף לתשלום מלוא חובותיו בגין דמי זיכיון ותמלוגים. נוכח דעות שונות שהובעו בהקשר זה, ההסדר גם לקח בחשבון את העובדה שהוא נקלע לתקופת בחירות, ועקב כך ניתנה במסגרתו הארכת זיכיון לתקופה קצרה חלף רישיון ל-15 שנים".
השניים מציינים כי "חרף המאמצים הרבים שהושקעו על ידי גורמי המקצוע, מתוך ראיית האינטרס הציבורי שבהארכת הזיכיון ונוכח לוחות הזמנים הקצרים ביותר, נמסר לנו כי תזכיר החוק טרם נכלל בסדר היום לישיבת הממשלה הקרובה, ועולה חשש כבד כי שוב נמנע קידומו של הסדר ערוץ 10 מסיבות בלתי ברורות. אדוני היועץ - קשה להפריז בחשיבותם של האינטרסים הציבוריים שעומדים על הפרק. מדובר בפגיעה קשה בחופש הביטוי, בפלורליזם התקשורתי, בתחרות בטלוויזיה ובפרסום ובפרנסתן של אלפי משפחות".
לדבריהם, "על יסוד הדברים הנכוחים שהשמעת בפגישתנו איתך, אני סמוך ובטוח שלא תאפשר סגירתו של ערוץ טלוויזיה בישראל, בוודאי לא ערב בחירות, ובמיוחד לא במקרה בו אף אחד מהגורמים המקצועיים במשרדי הממשלה אינו סבור כי זוהי תוצאה שניתן להשלים איתה. ואולם, לאחר שההסדר שגובש על ידי הדרגים המקצועיים צלח - בסיועך - את המהמורות שהוצבו בדרכו והפך לתזכיר חוק, שוב מגיעה אותה יד נעלמה ומעכבת את יישומו".
בתוך כך, עובדי ערוץ 10 יפגינו מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין. העובדים פנו למשטרה בבקשה לקבל אישור להפגין מול ביתו של היועץ בהרצליה. כזכור, ויינשטיין והמשנה שלו אבי ליכט, ליוו את התהליך לגיבוש המלצות ועדת לוקר ו-ויינשטיין אף הביע בפומבי את תמיכתו בהמלצות שנתקבלו בהודעה שהוציא ב-5 בדצמבר.
בהפגנה יבקשו העובדים מויינשטיין להורות בדחיפות לממשלה בישיבתה ביום ראשון הקרוב לדון בתזכיר החוק בעניין הארכת הזיכיון של ערוץ 10, על מנת שניתן יהיה להשלים את הליכי החקיקה בלוח הזמנים הנדרש ולמנוע סגירה של ערוץ טלוויזיה, ערב בחירות, משיקולים אסורים, תוך פגיעה בשורה ארוכה של אינטרסים ציבוריים כבדי משקל, ופיטורי מאות עובדים.
- 9.מבאס שלא תהיה יותר התוכנית פנים אמיתיות (ל"ת)נירה 15/12/2012 16:12הגב לתגובה זו
- 8.תומר 14/12/2012 19:53הגב לתגובה זובמדינה הזאת רוצים להוריד גם אותם. מצבה של הטלוויזיה הישראלית בכי רע.
- 7.חנפן 14/12/2012 14:24הגב לתגובה זוכדי להשאיר את הערוץ?!?
- 6.ציפי 14/12/2012 10:58הגב לתגובה זויש כאן אינטרס מובהק של ראש ממשלה שמבקש נקמה!
- 5.שגיא 14/12/2012 10:40הגב לתגובה זוסליחה - חובה! לא ייתכן שסגירת ערוץ תהיה במדינת ישראל!
- 4.מורן 14/12/2012 10:24הגב לתגובה זואף אחד לא רוצה לסגור את הערוץ הזה, וזה ערוץ מעולה! ואפשר להגיע להסדר, חוק, כל מה שתרצו כדי לשמור על הערוץ. בזה אני בטוחה.
- 3.יוסי 14/12/2012 08:23הגב לתגובה זוהתנהלות חובבנית של הערוץ. ביבי צודק, הבלשניקובים האלה כל הזמן משתינים מהמקפצה
- 2.לא.... אסור לסגור את ערוץ 10 (ל"ת)צופה 13/12/2012 20:02הגב לתגובה זו
- 1.מאיימים? חחחה. אחרי הכל יש צדק (ל"ת)עדי 13/12/2012 19:16הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
