דעה

נוהל קרב מגונה בתקשורת: ראשים מדברים שלא מחדשים דבר

הכל כבר נאמר ופורשן עד עייפה אבל את שעות השידור יש למלא. במה? בהבל וגבבה. גינגי ממליץ לאחד את כל הערוצים לאולפן מלחמה אחד שישדר באופן רציף, כל היממה, לטובת מי שמעוניין בריאליטי הזה, והשאר שישדרו כרגיל
גינגי פרידמן | (2)

נוהל קרב בלתי כתוב השתרש בקרב כל ערוצי הרדיו והטלוויזיה שלנו. כשהתותחים רועמים הפיות מברברים. זה הנוהל המקודש ואין להפר אותו.

לוחות השידור הרגילים מופקעים, אולפני המערכה נפתחים, המזבחים מוצתים והכוהנים הגדולים והקטנים מתייצבים עליהם לשרתם. על המזבחים מועלים לקרבן דיווחים ודיונים אין סופיים, חסרי כל שחר וערך שכל תכליתם לרצות את המולך הגדול.

הכתבים המסכנים הפזורים בשטח נדרשים כל שתי דקות "לעדכן מהשטח" ולתת "תמונת מצב". ומה עושים כשאין מה לעדכן, כי דבר לא קרה? מעדכנים מה שכבר עודכן אין ספור פעמים קודם לכן. בלה בלה בלה. ו"תמונת המצב" מזכירה את תמונת הילד הבוכה.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

המולך התקשורתי רעב ודורש את שלו וכל חמש עשרה דקות מוקרבים בפניו עוד ועוד קורבנות המוזעקים לאולפנים מכל קצווי תבל, נדרשים לברבר את עצמם לדעת ומיד מגולגלים החוצה כדי לפנות את מקומותיהם לבאים אחריהם.

את הקורבנות, מביאות התחקירניות המותשות מן הגורן ומן היקב. שרים וחברי כנסת מהשורה השניה, השלישית והרביעית. וכשהם נלעסו ונטחנו, הם מוקאים מן האולפן ומביאים גם שרים וחברי כנסת לשעבר ולשעבר - לשעבר לדורותיהם. עד תחתית תחתיות החבית.

מביאים קציני צבא בדימוס מדרגת רב אלוף ועד תת אלוף, מאז ומעולם. כאלה שאנחנו מכירים, כאלה שאנחנו כבר לא זוכרים וכאלה שמעולם לא הכרנו. מגיעים גם פרשנים, עיתונאים, מומחים לאיזור ומומחים להיסטוריה, מומחים למה שהיה ומומחים למה שיהיה ומה לא? וכשכל מאגר הראשים המדברים שלא חידשו דבר נגמר ממחזרים אותם בערוצים המתחרים בשיטת הכסאות המוסיקליים. והציבור זוכה שוב ושוב לשמוע אותו כלום ושום דבר, שוב ושוב.

רחמי הכנים נתונים למראיינים השונים שגוייסו על תקן כוהנים, למלא את שעות האולפן. בנק השאלות שלהם מזמן אזל ואין להם יותר מה לשאול אף אחד. הכל כבר נאמר והכל כבר פורשן עד עייפה אבל את שעות השידור יש למלא. במה? בהבל וגבבה.

השאלה המתבקשת היא: בשביל מה זה טוב? למי זה מועיל? ולמה ממשיכים בזה?

כמו שאנחנו מצפים מהדרג המדיני ומהגופים הצבאיים להפיק לקחים מכל מערכה כך אני מציע גם לגופים המשדרים. אני מציע שיתכנסו מנהלי כל הערוצים ויגבשו "נוהל קרב" חדש ומוסכם על הכל. לא עוד אולפני מלחמה. לא עוד שידורים מרתוניים.

אפשר להסתפק במהדורות חדשות מורחבות. מבזקי חדשות תכופים. וזהו.

או לחילופין: יאוחדו כל הערוצים לאולפן מלחמה אחד שישדר באופן רציף, כל היממה, לטובת כל מי שמעוניין בריאליטי הזה. וכל שאר הערוצים ימשיכו לשדר כרגיל. כך או כך, כולנו נצא נשכרים.

הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אריק 20/11/2012 22:41
    הגב לתגובה זו
    ואין מה להוסיף
  • 1.
    מאמר מקורי (ל"ת)
    תודה רבה על התובנות 20/11/2012 17:44
    הגב לתגובה זו
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.12%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.12%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״