נוהל קרב מגונה בתקשורת: ראשים מדברים שלא מחדשים דבר
נוהל קרב בלתי כתוב השתרש בקרב כל ערוצי הרדיו והטלוויזיה שלנו. כשהתותחים רועמים הפיות מברברים. זה הנוהל המקודש ואין להפר אותו.
לוחות השידור הרגילים מופקעים, אולפני המערכה נפתחים, המזבחים מוצתים והכוהנים הגדולים והקטנים מתייצבים עליהם לשרתם. על המזבחים מועלים לקרבן דיווחים ודיונים אין סופיים, חסרי כל שחר וערך שכל תכליתם לרצות את המולך הגדול.
הכתבים המסכנים הפזורים בשטח נדרשים כל שתי דקות "לעדכן מהשטח" ולתת "תמונת מצב". ומה עושים כשאין מה לעדכן, כי דבר לא קרה? מעדכנים מה שכבר עודכן אין ספור פעמים קודם לכן. בלה בלה בלה. ו"תמונת המצב" מזכירה את תמונת הילד הבוכה.
המולך התקשורתי רעב ודורש את שלו וכל חמש עשרה דקות מוקרבים בפניו עוד ועוד קורבנות המוזעקים לאולפנים מכל קצווי תבל, נדרשים לברבר את עצמם לדעת ומיד מגולגלים החוצה כדי לפנות את מקומותיהם לבאים אחריהם.
את הקורבנות, מביאות התחקירניות המותשות מן הגורן ומן היקב. שרים וחברי כנסת מהשורה השניה, השלישית והרביעית. וכשהם נלעסו ונטחנו, הם מוקאים מן האולפן ומביאים גם שרים וחברי כנסת לשעבר ולשעבר - לשעבר לדורותיהם. עד תחתית תחתיות החבית.
מביאים קציני צבא בדימוס מדרגת רב אלוף ועד תת אלוף, מאז ומעולם. כאלה שאנחנו מכירים, כאלה שאנחנו כבר לא זוכרים וכאלה שמעולם לא הכרנו. מגיעים גם פרשנים, עיתונאים, מומחים לאיזור ומומחים להיסטוריה, מומחים למה שהיה ומומחים למה שיהיה ומה לא? וכשכל מאגר הראשים המדברים שלא חידשו דבר נגמר ממחזרים אותם בערוצים המתחרים בשיטת הכסאות המוסיקליים. והציבור זוכה שוב ושוב לשמוע אותו כלום ושום דבר, שוב ושוב.
רחמי הכנים נתונים למראיינים השונים שגוייסו על תקן כוהנים, למלא את שעות האולפן. בנק השאלות שלהם מזמן אזל ואין להם יותר מה לשאול אף אחד. הכל כבר נאמר והכל כבר פורשן עד עייפה אבל את שעות השידור יש למלא. במה? בהבל וגבבה.
השאלה המתבקשת היא: בשביל מה זה טוב? למי זה מועיל? ולמה ממשיכים בזה?
כמו שאנחנו מצפים מהדרג המדיני ומהגופים הצבאיים להפיק לקחים מכל מערכה כך אני מציע גם לגופים המשדרים. אני מציע שיתכנסו מנהלי כל הערוצים ויגבשו "נוהל קרב" חדש ומוסכם על הכל. לא עוד אולפני מלחמה. לא עוד שידורים מרתוניים.
אפשר להסתפק במהדורות חדשות מורחבות. מבזקי חדשות תכופים. וזהו.
או לחילופין: יאוחדו כל הערוצים לאולפן מלחמה אחד שישדר באופן רציף, כל היממה, לטובת כל מי שמעוניין בריאליטי הזה. וכל שאר הערוצים ימשיכו לשדר כרגיל. כך או כך, כולנו נצא נשכרים.
הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת
- 2.אריק 20/11/2012 22:41הגב לתגובה זוואין מה להוסיף
- 1.מאמר מקורי (ל"ת)תודה רבה על התובנות 20/11/2012 17:44הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- הראל: הרווח הנקי עלה ל-840 מיליון שקל, התשואה להון 30%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
