20:30 לקראת תנודה חדה במדדים השבוע? שימו לב למצב הקיצון שמאיים להתפרץ >>

17:09 מחאת הנכים: כביש החוף נפתח לתנועה לאחר שנחסם למשך כשעה

17:03 שר החוץ הסעודי בנאומו באו"ם: "לא רואים סיבה להמשך הסכסוך הישראלי-ערבי

16:56 פרשת ישראל ביתנו: כתב אישום נגד איש העסקים משה קליסקי

13:55 מניית כלכלית ירושלים מרכזת מחזור חריג של 32.5 מיליון שקל >>

13:33 מדד SME60 ממשיך לתקן מעלה - מזנק עוד 1.4%

13:08 שטייניץ מגיב על החקירות בסביבתו >>

10:31 אקסלנס ברוקראז': "התקלה בתמר - אירוע חיובי לבזן" >>

10:16 תאת טכנולוגיות: חוזה בשווי של 40 מיליון דולר עם חברת תעופה גדולה >>

10:09 אירונאוטיקס רוכשת את Chassis Plans תמורת 6 מיליון דולר >>

10:05 טראמפ: איראן משתפת פעולה עם צפון קוריאה, הסכם הגרעין לא מוצלח

08:10 מזור חוזרת עם פער חיובי של 4.1%

08:10 טאואר חוזרת עם פער שלילי של 2.3%

08:10 טבע חוזרת עם פער שלילי של 1.2%

22:30 סגירה יציבה בוול סטריט: אפל איבדה עוד 1%, טסלה צללה >>

22:42 ג'ון מקיין הודיע כי החליט להצביע נגד ההצעה הנוכחית לביטול "אובמהקר" >>

20:26 העליות בזהב נחלשות לאחר סיום המסחר באירופה

18:26 טסלה השלימה ירידה בזק של 9% מהשיא, הזדמנות או סכין נופלת? >>

16:48 מדד הפחד (הויקס) קופץ 3.5% עם פתיחת המסחר בוול סטריט

16:00 תיק המניות של הקרן הגדולה בעולם - הנה ההחזקות המרכזיות >>

11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

סיוט לנוטלי המשכנתאות - כך זינק מחיר הדירה מאז נכנס כחלון לתפקיד שר האוצר

מחירי הדירות אולי מתייצבים כעת, אבל תראו מה קרה להחזר החודשי של המשכנתא בשנתיים האחרונות
 |  84
שוק הדיור
Share
שר האוצר, משה כחלון, מתקרב להשלים שנתיים בתפקידו במשרדו וב-AMG משכנתאות בדקו מה קרה למחיר הדירה עבור נוטלי המשכנתאות באותה תקופה. מהבדיקה עולה כי לפי נתוני הלמ"ס מחיר דירה ממוצעת התייקר ב-9% ועומד כיום על 1.526 מיליון שקלים. אבל הסיפור הגדול הוא מחיר ההלוואה.


לפי הבדיקה, זוג צעיר שירצה לקנות היום את אותה דירה, שעולה כעת כ-1.526 מליון שקל וירצה לקחת עבורה הלוואת משכנתה בגובה של 65% ל-25 שנה, הוא ישלם מדי חודש כ-5,133 שקל, דהיינו 1,223 שקל יותר ממה ששילם זוג שקנה דירה בעת שכחלון נכנס לתפקידו. ההחזר הכולל של ההלוואה לזוג הרוכש את אותה דירה היום יעמוד על 1,998,574 שקל, 425,930 שקל יותר ממי שקנה דירה ביום השבעתו של כחלון לשר האוצר (התייקרות שמשקללת את עליית מחיר הדירה בנוסף לעליית מחיר המשכנתא).

באופן ספציפי יותר, ההחזר הכולל של זוג צעיר שלקח משכנתא של 65% ורכש דירה במחיר של 1.4 מיליון שקלים עם כניסתו של כחלון למשרד האוצר עמד על 1.57 מיליון שקלים. כיום זוג צעיר שיירצה לקנות דירה במחיר של 1.4 מיליון שקלים עם משכנתא של 65% כבר ישלם החזר כולל של  1.85 מיליון שקלים. כלומר על משכנתא של 923 אלף שקלים ישלם הזוג הצעיר עוד 281 אלף שקלים בהחזר הכולל. מהנתונים עולה כי הסיבה לזינוק בהחזרים נובעת מהזינוק בריביות המשכנתה בתקופה בה מכהן כחלון כשר האוצר: זינוק של עשרות אחוזים בכל מסלולי המשכנתאות: הריבית עבור משכנתה קבועה לא צמודה זינק בכ-31% מרמה של 3.5% במאי 2015 לרמה של 4.6% כיום. המשכנתה המשתנה כל 5 שנים וצמודת מדד זינקה בכ-131% מרמה של 1.6% בעת השבעתו של כחלון כשר האוצר לרמה של 3.7% כיום. הריבית צמודת הפריים זינקה ב- 114% מרמה של 0.7% (פריים מינוס 0.9) לרמה של 1.5% (פריים מינוס 0.1) כיום.לדברי עמית קמינסקי, מנכ"ל AMG משכנתאות, נוצר מצב אבסורדי בו יד אחת מנסה לפעול בכל הכח על מנת להוריד את מחירי הדירות ואילו יד שנייה מאפשרת לבנקים להמשיך בחגיגת הריביות ולגבות מהזוגות הצעירים מאות אלפי שקלים מיותרים. זאת בזמן שלא חל שום שינוי בריבית בנק ישראל ולמרות כל ההפחדות בשנים האחרונות הריבית לא עלתה.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

84 תגובות ב-47 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
47 בן אהרון 22/04/2017 05:15 שיא הציניות: יד אחת נותנת והשנייה לוקחת.
כשהוא רוצה, הוא יודע לפעול מהיום למחר. וכשהוא לא רוצה, הוא לא רואה ולא שומע ולא עושה כלום: המשוואה מאד פשוטה. הורדת המחיר יצרה עודף יכולת החזר בציבור: את העודף הזה הבנקים לקחו בעזרת עליית הריבית כך שהתוצאה נשארה אותו דבר. זה בדיוק אותו מודל שאומר שהמחירים יעלו בהתאם ליכולת הציבור לשלם. זה נכון לגבי הריבית ולגבי מחיר הדירה.
46 שימי 15/03/2017 13:02 בנקים מחזקים למדינה את הבצים
קחלון נתן הבנקים לקחו.רפורמה בבנקים אמרו לא
45 אחד העם 13/03/2017 13:24 מה הקשר לכחלון מר פינק ?! זו המשכנתא גוטה ...
עוד כותרת של הסתה נגד כחלון. מה הקשר בין העליה בריביצת המשכנתא לפעולות המצויינות של כחלון בענף הדיור ? הפוך גוטה.. הפוך ... כחלון קיבל את שוק הנדלן במצב גרוע משר האוצר המפוטר הקודם (הנוכל לפיד). עם תוכניות כושלת של מעמ אפס. בגלל כישלונו של לפיד ראינו עליית מחירים לאחר כניסת כחלון. אך מי שיגיע אחרי כחלון, ייהנה מהפעולות המצויינות שכחלון היום עושה. כחלון, המשך לעשות כפי שאתה פועל. כחלון, בהצלחה גם בהמשך.
ישראל 14/03/2017 16:53 45 צודק. הם אוהבים "לייצר" כותרות שליליות על כחלון.
תתביישו לכם. עליית המחיר היא בגלל התייקרות המשכנתא. אז מה בדיוק הקשר לכחלון ?!
44 warren_buffet 11/03/2017 23:00 למתי מ 39 אתה חמור גדול
ומה אתה אומר לכאלה שהתחתנו לאחרונה שגם האם אידיוטים מושלמים ?
43 תכניסו כבר את החוק 10/03/2017 18:08 דירה שלישית!
זה יכניס מלא דירות לשוק!גם כן האופוזיציה הזאת טעות שבחרתי בכם אם באמת היה אכפת לכם הייתם נותנים לחוק לעבור!
בן אהרון 22/04/2017 10:02 המיסוי לא מאפשר מכירה. שיחזירו את הפטור כמו שהיה פעם. (ל"ת)
42 מני 10/03/2017 10:18 יוסי פינק
מה אתה שירות פרסומות?
41 5 09/03/2017 22:55 מה קשור כחלון, זאת קרנית פלוג הזבל שהעלתה ריבית. (ל"ת)
האיש 12/03/2017 07:43 כחלון במקום לעצור את הבנקים נותן להם לדפוק את הצעירים
בלי עליית ריבית ככה בשקט קרטל הבנקים העלה לכולם את הריבית וגורף מכל קונה עשרות אלפי שקלים. נגידת בנק ישראל שומרת על הבנקים. אבל איפה כחלון????????????????
מילה 10/03/2017 19:15 שר האוצר אין לו מילה??????????? (ל"ת)
40 עוזי 09/03/2017 15:56 פינק ניוז
כמה עולה לפרסם כתבה שיקרית? מה הקשר בין עלות מימון למחיר הדירה? אותה כתבה פירסומית בכול האתרים. בושה לכתבים שהשם שלהם מתנוסס על הכתבות השיקריות
עוזון פזיזון 12/03/2017 07:45 אתה מבין שאתה לא יכול לקנות דירה? פייק זה ביבי (ל"ת)
39 נכון 09/03/2017 15:50 מי שלוקח היום משכנתא -אידיוט
שקובר את עצמו ומשפחתו
מתי 09/03/2017 21:39 מי שעדיין לא קנה דירה אדיוט מושלם (ל"ת)
38 צעיר 09/03/2017 15:18 כחלון עשק ושדד את מעמד הבניים בלבד (ל"ת)
37 סמי 09/03/2017 14:44 לא לקנות, זה פשוט וקל. שכירות זולה יש המון, ובכל מקום.
קניה - זה חתימה על שטר שעבוד לכל החיים, צריך להיות דפוק בשכל לקחת משכנתא. לצערי יש המוני טפשים במדינה, אבל גם טיפש גמור לא מסוגל לעמוד כבר בסכומים הללו על קירות. אני גר בהרצליה, שכירות 3200 שח, 3 חדרים. בניין ישן מאוד, אבל דירה סבבה. קצת עבודה לחפש, קצת להתמקח, כל בעל דירה רוצה דייר טוב וחושש להתקע בלי שוכר.
נתי 09/03/2017 15:35 השכירות זולה במיוחד אצל השכנים בסוריה (ל"ת)
36 יעקב 09/03/2017 13:47 נוטלי משכנתא
אכן , הוסיף , כל עוד מאשרים משכנתא .דרך אגב הבנקים "סלקו" את קבוצות הרכישה משוק הדיור וברור שזה גורם להקטנת ההיצע.מפנים את קבוצות הרכישה והרוכשים(אלו שהיתה בבעלותם קרקע חקלאית) לשוק אפור , לדוגמא:צמוד בתוספת 10% ועמלות מחרידות . אם תרצה מידע מדויק 0544485485 . תודה
35 יוסף 09/03/2017 13:18 מה הקשר לכחלון? כותרת לא מתאימה
שר האוצר בדרך הנכונה. המשך כך בדרכך ואל תתפתה לכל ה"יועצים" למינהם. דירה היא מוצר בסיסי ולא מוצר השקעתי. זה לא אומר שלא צריך לקנות גם לילדים - אבל במידה. משכנתאות בהחזר גבוה - יתרמו לירידת מחירים בסוף.
שמטוב 09/03/2017 13:43 נכון. משה טפלון בכלל לא שר האוצר, הוא לא אחראי על הכסף
במדינה, הוא רק מטיל מיסים והכבדות אבל התוצאות לא באחריותו.
34 איציק 09/03/2017 12:44 כותרת דמגוגית
אין קשר לכחלון
33 פחלון 09/03/2017 12:38 עבדתי עליכם
חה חה חה מחיר למתחרמן
32 אחד שמבין 09/03/2017 12:30 פחלון תתפטר. כולם מתעבים אותך (ל"ת)
31 תושב 09/03/2017 12:10 פחלון עבד עליכם בעיניים (ל"ת)
30 כחלון המכה 09/03/2017 12:09 תכה במשקיעים יא כחלון, תכה בבנקים, תכה בכול מי שזז
תכה כחלון תכה, תלחם את מילחמות העבר, כי אתה העבר, תכה כחלון תכה, תכה במשקיעים שמעיזים לרכוש דירה, תכה בשוכרי הדירות, תכה ברוכשי הדירות שאינם "מחיר למשתכן, ובעיקר תכה בבנקים, למרות שהם כבר לא הבעיה אלא הפיתרון. תכה בבנק ישראל, תכה במתחצפים, תכה ברעיה שטראוס שמעיזה לחשוף את פרצופך המחסד, הדמגוגי, הפופוליסטי, תכה בשוק התקשורת, תכה בבזק, בגולן, וזאת אחרי שהרסת את שוק התקשורת ועל גבי ההרס לקחת כמה מנדטים והשתן טיפס לך לראש לגבהים מסחררים, כמובן בעידוד התקשורת הצוהלת, שכמו שהרימה אותך מאשפתות תשלח אותך בצהלה לשם בחזרה. תכה כחלון תכה כי אתה גבר גבר, יודע הכל ובמיוחד כשהשתן ממשיך לטפס
מילה 10/03/2017 19:16 שר אוצר אחר היה כבר מבין את הטעות ומתקן, אבל זה הולך עם
הראש בקיר כמו אדיוט מושלם, וזה שר האוצר של המדינה פחחחחחחחחחחחחח
29 איציק 09/03/2017 12:00 כחלון תתעורר
התחלת מהלך מבורך של הוזלת מחירי הדירות תתחיל לפעול להוזלת עלויות המשכנתא כדי שתהיה סיבה טובה לבחור בך שוב בבחירות הבאות.
28 דניאל 09/03/2017 11:59 התכוונתם לפחלון....
זה מה שקורה כשייש לנו שר אוצר שבטח במקרה הטוב סיים 12 שנ"ל... זה כמו מר בטחון מושחתניהו... ויתר הזבלים בממשלה.
27 זוג צעיר 09/03/2017 11:53 אנחנו רוצים שתדע כחלון שהכתבות הממומנות האלו לא משכנעות
מודים לך על העשייה הכנה למען הצעירים וכבר רואים תוצאות בשטח. ולגופה של הכתבה, מחיר המשכנתה שעולה בגלל שכלול הסיכון בעלותה תורם דווקא להוזלת מחירי הדירות, אז בו!!!
יחצן מטעם 10/03/2017 19:17 אנחנו עלק זוג צעיר שמתנדב להמשיך להיות הומלסים לנצח
עבור תהילתך שקיימת רק בדמיון של אמא שלך.
26 ערן 09/03/2017 11:46 לא סיוט ולא בטיח
זה הדבר הכי טוב שהיה יכול לקרות למחוסרי הדיור. אם אנשים מטומטמים מספיק לקנות דירות במחירים כאלה, ולמשכן את החיים שלהם לבנק, לא נורא שמשהו יכריח אותם לשמור את הארנק בכיס. רק טוב יצא מהורדת הביקושים בטווח הארוך. וככה אולי בעוד 3 שנים האנשים האלה יקנו דירה במחיר טיפה יותר שפוי
25 דמגוג 09/03/2017 11:44 זה בדיוק מה שיוריד את המחירים, "שכל"
כחלון הבטיח וכחלון יקיים, ובלי שיעשה דבר עליית הריבית תרסק את הבועה, כמו שירידת הריבית לשפל היסטורי נפחה בועה של פעם בחיים. כשהמשכנתא היתה חינם קנו בכל מחיר, והיום אי אפשר לקנות וזה יתרסק. כתבה דמגוגית ומנותקת מההקשר.
24 יזם 09/03/2017 11:30 הבנקים מרוויחים פעמיים
הבנקים מרוויחים פעמיים פעם אחת מהליווי הבנקאי שנותנים ליזם ופעם שניה מהמשכנתא שהלקוח משלם ובעצם חלק ממחיר הדירה זה העמלות והריביות שהבנק מחייב את היזם
23 בנקאי 09/03/2017 11:21 אני בנקאי
אני בנקאי ואני אחראי להעלאת הריבית זה נהדר לריווחיות שלנו.
22 נגבי 09/03/2017 11:14 שכחתם להגיד כחלון
מה צריך להכניס אותו כל משפט שני? הבנקים הבינו שיש להם רמת סיכון גבוהה בהלוואות והחליטו יום בהיר אחד להעלות ריביות בעשרות אחוזים. היום הזה יכול לקרות במשמרת של כל אחד
יחצן מטעם 10/03/2017 19:19 ולשר האוצר אין שום מילה בכלום, כן???? (ל"ת)
21 אלי 09/03/2017 11:03 מספר גורמים חברו יחד: עושק הציבור, סיכון מוגבר ומצליח
הפעם הצליח אבל תבינו שמשכנתא היום יותר מסוכנת כי הסיכוי להחזיר קטן יותר... אותה הדירה יותר יקרה למה שהבנק יסכים לתת לך משכנתא באותם תנאים??? הם יודעים שלנכס יש מחיר ויש מחיר בועה.... לא קונים במחיר בועה!!!!
יחצן מטעם 10/03/2017 19:21 חחח ומתי היה הזמן שלך לקנות? אף פעם ובכלל לא (ל"ת)
20 עובר אורח 09/03/2017 11:00 היי לפחות הסלולרי עולה לנו 37 שקל!!!
בכסף הקטן אנחנו אלופים, בכסף הגדול דופקים אותנו יפה יפה...
19 חיים ברו 09/03/2017 10:59 לא הבנתי מה הבעיה ,מי שידו משגת שירכוש,ומי שלא
שישכיר,כל אחד שיעשה את החישובים המתאימים לו,אותם אלו אם עין גדולה וכיס קטן בבעיה
אזרח 09/03/2017 11:31 חבל שאתה מגיב אם אינך יודע עברית
למי שאין ידו משגת - שישכור. להשכיר, ידידי, עבור מי שידו משגת ובעל הון.
18 אלי 09/03/2017 10:56 בנק ישראל רוצה להרגיע את שוק הנדל"ן ע"י ייקור המשכנתאות
זה כמו לייקר את מחיר נייר הטואלט כאשר יש הצפה בביוב העירוני.
כלכלן 09/03/2017 11:04 חחח אהבתי את המתאפורה (ל"ת)
17 שגי 09/03/2017 10:54 רמות הסיכון או לא ביזיון שנותנים לבנקים להילות
מה שיקרה שנוצר באמת אבסורד שבכלל ההעלעה של הריבית לא יעמדו בהחזרים ואז באמת יהיה סיכון ואם אין אז למה להעלות.
16 מאיר פ 09/03/2017 10:52 עידן הטיטנים
הבנקים בחרו הנגידה בנק ישראל ( סוכרים ניסיון להביא נגידה מבחוץ עי נתניהו ) הנגידה פלוך דואגת לבנקים...השקעות בסב פריים, קנסות של מיליארדים בארצות הברית, הלוואות ללא כיסוי לפישמן וחבריו מישהוא מהבנק נתן את הדין, ריביות עושק למלווים ריביות אפסיות לחוסכים מישהוא נתן את הדין כן בנק ישראל מנהל את רווחי הבנקים בצורה גהונית ... אז בבקשה הצעירים אתם כבר רגילים שדופקים אותכם
15 חישוב 09/03/2017 10:34 לפי אתר "מידע קריטי לרוכשי הדירות" שווה לקנות בריבית 6%
מאשר בריבית 3.5%, וזאת בזכות הוזלת הדירות הצפויה (וייקור משכנתאות רק מגדיל את הסיכוי שירידת המחירים תהיה חזקה במיוחד). כלומר, שווה לשלם עוד שנתיים שכירות, להמתין עם הרכישה, ואז לרכוש בריבית גבוהה בהרבה (לא בטוח שתהיה, אבל גם אם תהיה). כל זה יוצא הרבה יותר זול מאשר לקנות במחיר של היום בריבית 3.5%. לא מאמינים? חפשו את הפירוט המלא באתר "מידע קריטי לרוכשי הדירות"
יחצן מטעם 10/03/2017 19:22 די כבר עם אתר נביאי השקר שלא מתבלבלים מעובדות (ל"ת)
14 יעקב 09/03/2017 10:26 משכנתאות ומחירי הדירות
שני גורמים יכולים לשנות את המצב, אבל ספק אם יש להם עניין. הממשלה, על מיסיה, היטליה ואגרותיה וקביעת מחיר הקרקע, קובעת כ 60% ממחירי הדירות. יכולה לשנות את המצב בהחלטה בודדת, אבל פקיגי האוצר אינם מסוגלים לוותר על שקל מכסף שהתרגלו לגזול. הבנקים למשכנתאות אינם מעוניינים (או אינם יכולים להרשות לעצמם) שמחירי הדירות ירדו, כיוון שזה מסכן את הבטחונות אותן מספקות הדירות הממושכנות. ירידת מחירים תצמצם את הבטחונות עד כדי סיכון ליציבות, לכן, וכנראה בעצה אחת עם גורמים באוצר, אין לצפות לירידת מחירים, עד פיצוץ הבועה המתחייב. והלואי ואתבדה !
איציק 09/03/2017 11:15 קשקוש
לגבי המדינה ומחירי הקרקע: הקשר קלוש משום שפעמים רבות קבלנים הציעו על קרקעות פי 5 ממחיר המינימום שנדרש במכרזים. נחמד להאשים את המדינה במחיר הקרקע אבל זה לא מדויק בכלל.
13 אם כחלון היה באמת 09/03/2017 10:26 רוצה להוריד את המחירים
הוא היה כבר בונה הרבה הרבה יותר, שם תקרת ריבית לבנקים, ודורש הון עצמי גבוהה יותר למשקיעים.אבל הוא לא רוצה, כל הפעולות שלו הם אך ורק לנפח את הכסף של האוצר על ידי מיסים, מיסים שהולכים להתנחלויות של בנט.אחר כך לא מבינים איך כל הצעירים האיכותיים עוזבים את המדינה? כי הם מספיק איכותיים בשביל להבין שמנצלים אותם מוכרים אותם לבנקים וקבלנים..
12 אבי 09/03/2017 10:25 חכו, תנו צ'אנס, רואים בשטח דברים שלא היו אף פעם (ל"ת)
מירב 09/03/2017 15:43 ושלא נראה יותר, סדרת כשלונות שלא היתה מאז קום המדינה (ל"ת)
11 איציק 09/03/2017 10:24 לא יעזור כלום
זינקו לא זינקו. כחלון לא כחלון. אנחנו לא קונים דירה במחיר בועה
אחד 09/03/2017 11:30 איציק עוד לא נמאס לך ?
לך חפש תעסוקה.
ד"ר שפיץ 10/03/2017 19:25 שמע, מ2003 מחרטט ומקים אתרים שקריים, זו כבר מחלה (ל"ת)
10 אם מחירי המשכנתאות 09/03/2017 10:19 ירדו מחירי הדירות יעלו זה הולך ביחד (ל"ת)
יש ר א לי 09/03/2017 10:30 מחירי הדירות עלו והמשכנתאות גם, אתה טועה (ל"ת)
9 שי 09/03/2017 10:16 אולי גם תאשימו אותו שאנשים אדיוטים.
אולי בתקופתו, אבל מה זה קשור אליו..?
8 פחלון כישלון 09/03/2017 10:15 איך נותנים לדפ"ר עם 420 פסיכומטרי להיות שר אוצר
פחלון בא עם כל מיני רעיונות הזויים,שקיבל מיועצים הזויים. כואב שהציבור המטומטם בכלל בוחר בו.
ד"ר שפיץ 10/03/2017 19:26 הצליח להשיג 420? בטח שינה נתונים כמו בלמס.... (ל"ת)
7 יש ר א לי 09/03/2017 10:15 כחלון נכשל, מיטיב עם העשירים
מחיר למשתכן באזורי יוקרה במחיר 2 מיליון ש"ח במקום 2.5 מיליון ש"ח, למשל ברעננה. למי זה מיועד? לבני עשירים או עשירים בעצמם. יופי כחלון האנטי חברתי, מי שאין לו מקבל ממך קדחת. לך הביתה עם אביגדור ושאר חבריך, ממילא בבחירות הבאות נשלח אותכם אז תזרז הליכים.
ג'קי 09/03/2017 10:49 1.3 מיליון ברעננה אבל למה לרמות אם אפשר לשקר (ל"ת)
6 ששששששש..... 09/03/2017 10:15 מה הקשר לכחלון
הבנקים החליטו לעלות ריבית בגלל רמות סיכון. יותר כסף הולך למשכנתאות הסכומים עוברים כבר רמות סיכון גבוהות.אבל אחלה כותרת - לא קשורה לכלום.
הדבר היחידי שכחלון 09/03/2017 10:28 בונה זה צפיות, מה עם דירות? (ל"ת)
יש ר א לי 09/03/2017 10:28 הוא שר האוצר, שכחת? (ל"ת)
5 אדי 09/03/2017 10:14 עלה בלי קשר אליו.. אל תקנו דירות (ל"ת)
4 עמיחי 09/03/2017 10:13 כחלון ונערי האוצר הם האסון של המדינה (ל"ת)
גלאי חזרזירים 09/03/2017 11:59 אסון ל"משקיעים" בלבד, כל השאר מקווים לירידת מחירים
עוד לא ראיתי חזרזיר מובל לשחיטה בשקט
ד"ר שפיץ 10/03/2017 19:28 ממש לא, אסון לכול בעל דירה שמסתכל על ההתנהלות ומודאג... (ל"ת)
שמטוב 09/03/2017 12:34 "המשקיעים" בדרך כלל לא זקוקים למשכנתא
או שיש להם הון עצמי או שמלווים בריבית גבוהה למספר שנים קטן ,הלוואות בריבית של 6 אחוז בהלוואה של 5 שנים נמוכה זולות יותר מהלוואת משכנתא. רק מה רוב אזרחי ישראל לא מבינים חישובי ריבית לכן משלמים יקר.
3 אזרחית 09/03/2017 10:10 2 שאלות
העובדות מונחות לפנינו. מי הגורם הרע המזיק לזוגות הצעירים ? כיצד מתקנים מצב זה בו הבנקים מוציאים מתוך כיס האזרחים יותר ויותר וכיס האזרחים נעשה ריק יותר ויותר ?
זוג צעיר 09/03/2017 11:57 מחיר משכנתה עולה מבשר על ירידת מחירי נדל"ן שבדרך
תודה לכחלון
יש ר א לי 09/03/2017 10:27 1. הממשלה בראשות ביבי 2. הגבלות ממשלה ובנק ישראל (ל"ת)
איציק 09/03/2017 10:26 שתי תשובות לשאלות
התשובה הקלה יותר היא קיצוץ מסים והעלאת ריבית. התשובה האמיתית והמפורטת נמצאת בשיטה המוניטארית מבוססת החוב עליה ניתן לקרוא בהרחבה בבלוג "הכלכלה האמיתית" של ערן הילדסהיים
2 דן 09/03/2017 10:10 המחירים החלו במפולת - זהירות לא לקנות
כשדירה בישראל = מעל 160 משכורות . וכשדירה בארה"ב ובמדינות אירופה מהשורה הראשונה = עד 60 משכורות . זה פרוג'קטור אדום ובוהק למי שעומד / חושב לרכוש נכס בנקודת זמן זו . ואל תאמינו למפמפמים האינטרסנטים - כי כשהמפולת תצבור תאוצה , הם יעלמו ולא תמצאו אותם לידכם .
אחד 09/03/2017 10:36 הקבוצת חרם המפגרת שלכם כבר גרמה לאנשים להפסיד
מאות אלפי שקלים. כבר 5 שנים שאתם מפמפמים לכולם שהמפולת כבר התחילה.
ג'קי 09/03/2017 10:44 ובסוף היא באה...
מחירי הדירות בקצב ירידה של 1.2% בחודש מי שחיכה בחודש האחרון גזר קופון של 5 ספרות. ומי שיחכה עוד ירוויח עוד
אלעד 09/03/2017 15:47 מחירים לא ירדו
תבדקי איפה ירדו ולמה ? אין שום ירידה תשווי תפוחים לתפוחים (באותו גוש ואותה חלקה) במיוחד באזור המרכז.הסיבה שרואים ירידה היא טעות אופטית: סוג העסקאות השתנה וקונים יותר דירות זולות וקטנות.זה שרושמים כל היום תגובות לכתבות על הנדלן ומספרים שהמחירים ירדו לא הופך את זה לנכון. חוצמזה לאחר כל ירידה שניסו להציג בלמ"ס הנתון תוקן לעלייה חודשיים אחר כך רק את זה פחות מבליטים.אזזזז שלא יעבדו עליכם! נכון להיום אין שום ירידות.
מירב 09/03/2017 15:45 אתה במפולת תמידית, ואם תגרור עוד כמה תמי מים ליפול איתך
יעשה לך טוב? יקדם אותך במשהו לדירה? לך תעשן נרגילה
1 ישראל 09/03/2017 10:05 מחירי המשכנתאות עלו בגלל מונופול הבנקים
לא סתם הבנקים על הכוונת של כחלון..
מירב 09/03/2017 15:46 מה על הכוונת? שמאפשר להם השתוללות משכנתה בלי חשבון? (ל"ת)
יש ר א לי 09/03/2017 10:26 על הכוונת של כחלון אבל כחלון לא יורה (ל"ת)
דני 09/03/2017 12:30 מחירי דירות
ממשיכים וממשיכים להטעות ולהשלות את הציבור - המחירים לא יורדים כלל ולא ירדו, בדקו עסקאות אחרונות ברחבי הארץ.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש