סיוט לנוטלי המשכנתאות - כך זינק מחיר הדירה מאז נכנס כחלון לתפקיד שר האוצר

מחירי הדירות אולי מתייצבים כעת, אבל תראו מה קרה להחזר החודשי של המשכנתא בשנתיים האחרונות
בניין בבנייה, צילום: Bizportal
שר האוצר, משה כחלון, מתקרב להשלים שנתיים בתפקידו במשרדו וב-AMG משכנתאות בדקו מה קרה למחיר הדירה עבור נוטלי המשכנתאות באותה תקופה. מהבדיקה עולה כי לפי נתוני הלמ"ס מחיר דירה ממוצעת התייקר ב-9% ועומד כיום על 1.526 מיליון שקלים. אבל הסיפור הגדול הוא מחיר ההלוואה.
לפי הבדיקה, זוג צעיר שירצה לקנות היום את אותה דירה, שעולה כעת כ-1.526 מליון שקל וירצה לקחת עבורה הלוואת משכנתה בגובה של 65% ל-25 שנה, הוא ישלם מדי חודש כ-5,133 שקל, דהיינו 1,223 שקל יותר ממה ששילם זוג שקנה דירה בעת שכחלון נכנס לתפקידו. ההחזר הכולל של ההלוואה לזוג הרוכש את אותה דירה היום יעמוד על 1,998,574 שקל, 425,930 שקל יותר ממי שקנה דירה ביום השבעתו של כחלון לשר האוצר (התייקרות שמשקללת את עליית מחיר הדירה בנוסף לעליית מחיר המשכנתא).
באופן ספציפי יותר, ההחזר הכולל של זוג צעיר שלקח משכנתא של 65% ורכש דירה במחיר של 1.4 מיליון שקלים עם כניסתו של כחלון למשרד האוצר עמד על 1.57 מיליון שקלים. כיום זוג צעיר שיירצה לקנות דירה במחיר של 1.4 מיליון שקלים עם משכנתא של 65% כבר ישלם החזר כולל של  1.85 מיליון שקלים. כלומר על משכנתא של 923 אלף שקלים ישלם הזוג הצעיר עוד 281 אלף שקלים בהחזר הכולל. 
מהנתונים עולה כי הסיבה לזינוק בהחזרים נובעת מהזינוק בריביות המשכנתה בתקופה בה מכהן כחלון כשר האוצר: זינוק של עשרות אחוזים בכל מסלולי המשכנתאות: הריבית עבור משכנתה קבועה לא צמודה זינק בכ-31% מרמה של 3.5% במאי 2015 לרמה של 4.6% כיום. המשכנתה המשתנה כל 5 שנים וצמודת מדד זינקה בכ-131% מרמה של 1.6% בעת השבעתו של כחלון כשר האוצר לרמה של 3.7% כיום. הריבית צמודת הפריים זינקה ב- 114% מרמה של 0.7% (פריים מינוס 0.9) לרמה של 1.5% (פריים מינוס 0.1) כיום.
לדברי עמית קמינסקי, מנכ"ל AMG משכנתאות, נוצר מצב אבסורדי בו יד אחת מנסה לפעול בכל הכח על מנת להוריד את מחירי הדירות ואילו יד שנייה מאפשרת לבנקים להמשיך בחגיגת הריביות ולגבות מהזוגות הצעירים מאות אלפי שקלים מיותרים. זאת בזמן שלא חל שום שינוי בריבית בנק ישראל ולמרות כל ההפחדות בשנים האחרונות הריבית לא עלתה.
תגובות לכתבה(84):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 47.
    שיא הציניות: יד אחת נותנת והשנייה לוקחת.
    בן אהרון 22/04/2017 05:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשהוא רוצה, הוא יודע לפעול מהיום למחר. וכשהוא לא רוצה, הוא לא רואה ולא שומע ולא עושה כלום: המשוואה מאד פשוטה. הורדת המחיר יצרה עודף יכולת החזר בציבור: את העודף הזה הבנקים לקחו בעזרת עליית הריבית כך שהתוצאה נשארה אותו דבר. זה בדיוק אותו מודל שאומר שהמחירים יעלו בהתאם ליכולת הציבור לשלם. זה נכון לגבי הריבית ולגבי מחיר הדירה.
    סגור
  • 46.
    בנקים מחזקים למדינה את הבצים
    שימי 15/03/2017 13:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קחלון נתן הבנקים לקחו.רפורמה בבנקים אמרו לא
    סגור
  • 45.
    מה הקשר לכחלון מר פינק ?! זו המשכנתא גוטה ...
    אחד העם 13/03/2017 13:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עוד כותרת של הסתה נגד כחלון. מה הקשר בין העליה בריביצת המשכנתא לפעולות המצויינות של כחלון בענף הדיור ? הפוך גוטה.. הפוך ... כחלון קיבל את שוק הנדלן במצב גרוע משר האוצר המפוטר הקודם (הנוכל לפיד). עם תוכניות כושלת של מעמ אפס. בגלל כישלונו של לפיד ראינו עליית מחירים לאחר כניסת כחלון. אך מי שיגיע אחרי כחלון, ייהנה מהפעולות המצויינות שכחלון היום עושה. כחלון, המשך לעשות כפי שאתה פועל. כחלון, בהצלחה גם בהמשך.
    סגור
  • 45 צודק. הם אוהבים "לייצר" כותרות שליליות על כחלון.
    ישראל 14/03/2017 16:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תתביישו לכם. עליית המחיר היא בגלל התייקרות המשכנתא. אז מה בדיוק הקשר לכחלון ?!
    סגור
  • 44.
    למתי מ 39 אתה חמור גדול
    warren_buffet 11/03/2017 23:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומה אתה אומר לכאלה שהתחתנו לאחרונה שגם האם אידיוטים מושלמים ?
    סגור
  • 43.
    דירה שלישית!
    תכניסו כבר את החוק 10/03/2017 18:08
    הגב לתגובה זו
    4 0
    זה יכניס מלא דירות לשוק!גם כן האופוזיציה הזאת טעות שבחרתי בכם אם באמת היה אכפת לכם הייתם נותנים לחוק לעבור!
    סגור
  • המיסוי לא מאפשר מכירה. שיחזירו את הפטור כמו שהיה פעם. (ל"ת)
    בן אהרון 22/04/2017 10:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 42.
    יוסי פינק
    מני 10/03/2017 10:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה אתה שירות פרסומות?
    סגור
  • 41.
    מה קשור כחלון, זאת קרנית פלוג הזבל שהעלתה ריבית. (ל"ת)
    5 09/03/2017 22:55
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • כחלון במקום לעצור את הבנקים נותן להם לדפוק את הצעירים
    האיש 12/03/2017 07:43
    הגב לתגובה זו
    1 2
    בלי עליית ריבית ככה בשקט קרטל הבנקים העלה לכולם את הריבית וגורף מכל קונה עשרות אלפי שקלים. נגידת בנק ישראל שומרת על הבנקים. אבל איפה כחלון????????????????
    סגור
  • טען עוד
  • שר האוצר אין לו מילה??????????? (ל"ת)
    מילה 10/03/2017 19:15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 40.
    פינק ניוז
    עוזי 09/03/2017 15:56
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כמה עולה לפרסם כתבה שיקרית? מה הקשר בין עלות מימון למחיר הדירה? אותה כתבה פירסומית בכול האתרים. בושה לכתבים שהשם שלהם מתנוסס על הכתבות השיקריות
    סגור
  • אתה מבין שאתה לא יכול לקנות דירה? פייק זה ביבי (ל"ת)
    עוזון פזיזון 12/03/2017 07:45
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 39.
    מי שלוקח היום משכנתא -אידיוט
    נכון 09/03/2017 15:50
    הגב לתגובה זו
    6 3
    שקובר את עצמו ומשפחתו
    סגור
  • מי שעדיין לא קנה דירה אדיוט מושלם (ל"ת)
    מתי 09/03/2017 21:39
    הגב לתגובה זו
    6 5
    סגור
  • 38.
    כחלון עשק ושדד את מעמד הבניים בלבד (ל"ת)
    צעיר 09/03/2017 15:18
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 37.
    לא לקנות, זה פשוט וקל. שכירות זולה יש המון, ובכל מקום.
    סמי 09/03/2017 14:44
    הגב לתגובה זו
    8 2
    קניה - זה חתימה על שטר שעבוד לכל החיים, צריך להיות דפוק בשכל לקחת משכנתא. לצערי יש המוני טפשים במדינה, אבל גם טיפש גמור לא מסוגל לעמוד כבר בסכומים הללו על קירות. אני גר בהרצליה, שכירות 3200 שח, 3 חדרים. בניין ישן מאוד, אבל דירה סבבה. קצת עבודה לחפש, קצת להתמקח, כל בעל דירה רוצה דייר טוב וחושש להתקע בלי שוכר.
    סגור
  • השכירות זולה במיוחד אצל השכנים בסוריה (ל"ת)
    נתי 09/03/2017 15:35
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 36.
    נוטלי משכנתא
    יעקב 09/03/2017 13:47
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אכן , הוסיף , כל עוד מאשרים משכנתא .דרך אגב הבנקים "סלקו" את קבוצות הרכישה משוק הדיור וברור שזה גורם להקטנת ההיצע.מפנים את קבוצות הרכישה והרוכשים(אלו שהיתה בבעלותם קרקע חקלאית) לשוק אפור , לדוגמא:צמוד בתוספת 10% ועמלות מחרידות . אם תרצה מידע מדויק 0544485485 . תודה
    סגור
  • 35.
    מה הקשר לכחלון? כותרת לא מתאימה
    יוסף 09/03/2017 13:18
    הגב לתגובה זו
    8 4
    שר האוצר בדרך הנכונה. המשך כך בדרכך ואל תתפתה לכל ה"יועצים" למינהם. דירה היא מוצר בסיסי ולא מוצר השקעתי. זה לא אומר שלא צריך לקנות גם לילדים - אבל במידה. משכנתאות בהחזר גבוה - יתרמו לירידת מחירים בסוף.
    סגור
  • נכון. משה טפלון בכלל לא שר האוצר, הוא לא אחראי על הכסף
    שמטוב 09/03/2017 13:43
    הגב לתגובה זו
    4 2
    במדינה, הוא רק מטיל מיסים והכבדות אבל התוצאות לא באחריותו.
    סגור
  • 34.
    כותרת דמגוגית
    איציק 09/03/2017 12:44
    הגב לתגובה זו
    4 4
    אין קשר לכחלון
    סגור
  • 33.
    עבדתי עליכם
    פחלון 09/03/2017 12:38
    הגב לתגובה זו
    7 6
    חה חה חה מחיר למתחרמן
    סגור
  • 32.
    פחלון תתפטר. כולם מתעבים אותך (ל"ת)
    אחד שמבין 09/03/2017 12:30
    הגב לתגובה זו
    4 6
    סגור
  • 31.
    פחלון עבד עליכם בעיניים (ל"ת)
    תושב 09/03/2017 12:10
    הגב לתגובה זו
    5 9
    סגור
  • 30.
    תכה במשקיעים יא כחלון, תכה בבנקים, תכה בכול מי שזז
    כחלון המכה 09/03/2017 12:09
    הגב לתגובה זו
    7 6
    תכה כחלון תכה, תלחם את מילחמות העבר, כי אתה העבר, תכה כחלון תכה, תכה במשקיעים שמעיזים לרכוש דירה, תכה בשוכרי הדירות, תכה ברוכשי הדירות שאינם "מחיר למשתכן, ובעיקר תכה בבנקים, למרות שהם כבר לא הבעיה אלא הפיתרון. תכה בבנק ישראל, תכה במתחצפים, תכה ברעיה שטראוס שמעיזה לחשוף את פרצופך המחסד, הדמגוגי, הפופוליסטי, תכה בשוק התקשורת, תכה בבזק, בגולן, וזאת אחרי שהרסת את שוק התקשורת ועל גבי ההרס לקחת כמה מנדטים והשתן טיפס לך לראש לגבהים מסחררים, כמובן בעידוד התקשורת הצוהלת, שכמו שהרימה אותך מאשפתות תשלח אותך בצהלה לשם בחזרה. תכה כחלון תכה כי אתה גבר גבר, יודע הכל ובמיוחד כשהשתן ממשיך לטפס
    סגור
  • שר אוצר אחר היה כבר מבין את הטעות ומתקן, אבל זה הולך עם
    מילה 10/03/2017 19:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הראש בקיר כמו אדיוט מושלם, וזה שר האוצר של המדינה פחחחחחחחחחחחחח
    סגור
  • 29.
    כחלון תתעורר
    איציק 09/03/2017 12:00
    הגב לתגובה זו
    10 1
    התחלת מהלך מבורך של הוזלת מחירי הדירות תתחיל לפעול להוזלת עלויות המשכנתא כדי שתהיה סיבה טובה לבחור בך שוב בבחירות הבאות.
    סגור
  • 28.
    התכוונתם לפחלון....
    דניאל 09/03/2017 11:59
    הגב לתגובה זו
    8 2
    זה מה שקורה כשייש לנו שר אוצר שבטח במקרה הטוב סיים 12 שנ"ל... זה כמו מר בטחון מושחתניהו... ויתר הזבלים בממשלה.
    סגור
  • 27.
    אנחנו רוצים שתדע כחלון שהכתבות הממומנות האלו לא משכנעות
    זוג צעיר 09/03/2017 11:53
    הגב לתגובה זו
    19 8
    מודים לך על העשייה הכנה למען הצעירים וכבר רואים תוצאות בשטח. ולגופה של הכתבה, מחיר המשכנתה שעולה בגלל שכלול הסיכון בעלותה תורם דווקא להוזלת מחירי הדירות, אז בו!!!
    סגור
  • אנחנו עלק זוג צעיר שמתנדב להמשיך להיות הומלסים לנצח
    יחצן מטעם 10/03/2017 19:17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עבור תהילתך שקיימת רק בדמיון של אמא שלך.
    סגור
  • 26.
    לא סיוט ולא בטיח
    ערן 09/03/2017 11:46
    הגב לתגובה זו
    7 4
    זה הדבר הכי טוב שהיה יכול לקרות למחוסרי הדיור. אם אנשים מטומטמים מספיק לקנות דירות במחירים כאלה, ולמשכן את החיים שלהם לבנק, לא נורא שמשהו יכריח אותם לשמור את הארנק בכיס. רק טוב יצא מהורדת הביקושים בטווח הארוך. וככה אולי בעוד 3 שנים האנשים האלה יקנו דירה במחיר טיפה יותר שפוי
    סגור
  • 25.
    זה בדיוק מה שיוריד את המחירים, "שכל"
    דמגוג 09/03/2017 11:44
    הגב לתגובה זו
    26 2
    כחלון הבטיח וכחלון יקיים, ובלי שיעשה דבר עליית הריבית תרסק את הבועה, כמו שירידת הריבית לשפל היסטורי נפחה בועה של פעם בחיים. כשהמשכנתא היתה חינם קנו בכל מחיר, והיום אי אפשר לקנות וזה יתרסק. כתבה דמגוגית ומנותקת מההקשר.
    סגור
  • 24.
    הבנקים מרוויחים פעמיים
    יזם 09/03/2017 11:30
    הגב לתגובה זו
    8 0
    הבנקים מרוויחים פעמיים פעם אחת מהליווי הבנקאי שנותנים ליזם ופעם שניה מהמשכנתא שהלקוח משלם ובעצם חלק ממחיר הדירה זה העמלות והריביות שהבנק מחייב את היזם
    סגור
  • 23.
    אני בנקאי
    בנקאי 09/03/2017 11:21
    הגב לתגובה זו
    11 1
    אני בנקאי ואני אחראי להעלאת הריבית זה נהדר לריווחיות שלנו.
    סגור
  • 22.
    שכחתם להגיד כחלון
    נגבי 09/03/2017 11:14
    הגב לתגובה זו
    5 2
    מה צריך להכניס אותו כל משפט שני? הבנקים הבינו שיש להם רמת סיכון גבוהה בהלוואות והחליטו יום בהיר אחד להעלות ריביות בעשרות אחוזים. היום הזה יכול לקרות במשמרת של כל אחד
    סגור
  • ולשר האוצר אין שום מילה בכלום, כן???? (ל"ת)
    יחצן מטעם 10/03/2017 19:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    מספר גורמים חברו יחד: עושק הציבור, סיכון מוגבר ומצליח
    אלי 09/03/2017 11:03
    הגב לתגובה זו
    3 2
    הפעם הצליח אבל תבינו שמשכנתא היום יותר מסוכנת כי הסיכוי להחזיר קטן יותר... אותה הדירה יותר יקרה למה שהבנק יסכים לתת לך משכנתא באותם תנאים??? הם יודעים שלנכס יש מחיר ויש מחיר בועה.... לא קונים במחיר בועה!!!!
    סגור
  • חחח ומתי היה הזמן שלך לקנות? אף פעם ובכלל לא (ל"ת)
    יחצן מטעם 10/03/2017 19:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    היי לפחות הסלולרי עולה לנו 37 שקל!!!
    עובר אורח 09/03/2017 11:00
    הגב לתגובה זו
    4 2
    בכסף הקטן אנחנו אלופים, בכסף הגדול דופקים אותנו יפה יפה...
    סגור
  • 19.
    לא הבנתי מה הבעיה ,מי שידו משגת שירכוש,ומי שלא
    חיים ברו 09/03/2017 10:59
    הגב לתגובה זו
    5 2
    שישכיר,כל אחד שיעשה את החישובים המתאימים לו,אותם אלו אם עין גדולה וכיס קטן בבעיה
    סגור
  • חבל שאתה מגיב אם אינך יודע עברית
    אזרח 09/03/2017 11:31
    הגב לתגובה זו
    2 4
    למי שאין ידו משגת - שישכור. להשכיר, ידידי, עבור מי שידו משגת ובעל הון.
    סגור
  • 18.
    בנק ישראל רוצה להרגיע את שוק הנדל"ן ע"י ייקור המשכנתאות
    אלי 09/03/2017 10:56
    הגב לתגובה זו
    7 6
    זה כמו לייקר את מחיר נייר הטואלט כאשר יש הצפה בביוב העירוני.
    סגור
  • חחח אהבתי את המתאפורה (ל"ת)
    כלכלן 09/03/2017 11:04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 17.
    רמות הסיכון או לא ביזיון שנותנים לבנקים להילות
    שגי 09/03/2017 10:54
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מה שיקרה שנוצר באמת אבסורד שבכלל ההעלעה של הריבית לא יעמדו בהחזרים ואז באמת יהיה סיכון ואם אין אז למה להעלות.
    סגור
  • 16.
    עידן הטיטנים
    מאיר פ 09/03/2017 10:52
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הבנקים בחרו הנגידה בנק ישראל ( סוכרים ניסיון להביא נגידה מבחוץ עי נתניהו ) הנגידה פלוך דואגת לבנקים...השקעות בסב פריים, קנסות של מיליארדים בארצות הברית, הלוואות ללא כיסוי לפישמן וחבריו מישהוא מהבנק נתן את הדין, ריביות עושק למלווים ריביות אפסיות לחוסכים מישהוא נתן את הדין כן בנק ישראל מנהל את רווחי הבנקים בצורה גהונית ... אז בבקשה הצעירים אתם כבר רגילים שדופקים אותכם
    סגור
  • 15.
    לפי אתר "מידע קריטי לרוכשי הדירות" שווה לקנות בריבית 6%
    חישוב 09/03/2017 10:34
    הגב לתגובה זו
    20 4
    מאשר בריבית 3.5%, וזאת בזכות הוזלת הדירות הצפויה (וייקור משכנתאות רק מגדיל את הסיכוי שירידת המחירים תהיה חזקה במיוחד). כלומר, שווה לשלם עוד שנתיים שכירות, להמתין עם הרכישה, ואז לרכוש בריבית גבוהה בהרבה (לא בטוח שתהיה, אבל גם אם תהיה). כל זה יוצא הרבה יותר זול מאשר לקנות במחיר של היום בריבית 3.5%. לא מאמינים? חפשו את הפירוט המלא באתר "מידע קריטי לרוכשי הדירות"
    סגור
  • די כבר עם אתר נביאי השקר שלא מתבלבלים מעובדות (ל"ת)
    יחצן מטעם 10/03/2017 19:22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 14.
    משכנתאות ומחירי הדירות
    יעקב 09/03/2017 10:26
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שני גורמים יכולים לשנות את המצב, אבל ספק אם יש להם עניין. הממשלה, על מיסיה, היטליה ואגרותיה וקביעת מחיר הקרקע, קובעת כ 60% ממחירי הדירות. יכולה לשנות את המצב בהחלטה בודדת, אבל פקיגי האוצר אינם מסוגלים לוותר על שקל מכסף שהתרגלו לגזול. הבנקים למשכנתאות אינם מעוניינים (או אינם יכולים להרשות לעצמם) שמחירי הדירות ירדו, כיוון שזה מסכן את הבטחונות אותן מספקות הדירות הממושכנות. ירידת מחירים תצמצם את הבטחונות עד כדי סיכון ליציבות, לכן, וכנראה בעצה אחת עם גורמים באוצר, אין לצפות לירידת מחירים, עד פיצוץ הבועה המתחייב. והלואי ואתבדה !
    סגור
  • קשקוש
    איציק 09/03/2017 11:15
    הגב לתגובה זו
    0 2
    לגבי המדינה ומחירי הקרקע: הקשר קלוש משום שפעמים רבות קבלנים הציעו על קרקעות פי 5 ממחיר המינימום שנדרש במכרזים. נחמד להאשים את המדינה במחיר הקרקע אבל זה לא מדויק בכלל.
    סגור
  • 13.
    רוצה להוריד את המחירים
    אם כחלון היה באמת 09/03/2017 10:26
    הגב לתגובה זו
    4 3
    הוא היה כבר בונה הרבה הרבה יותר, שם תקרת ריבית לבנקים, ודורש הון עצמי גבוהה יותר למשקיעים.אבל הוא לא רוצה, כל הפעולות שלו הם אך ורק לנפח את הכסף של האוצר על ידי מיסים, מיסים שהולכים להתנחלויות של בנט.אחר כך לא מבינים איך כל הצעירים האיכותיים עוזבים את המדינה? כי הם מספיק איכותיים בשביל להבין שמנצלים אותם מוכרים אותם לבנקים וקבלנים..
    סגור
  • 12.
    חכו, תנו צ'אנס, רואים בשטח דברים שלא היו אף פעם (ל"ת)
    אבי 09/03/2017 10:25
    הגב לתגובה זו
    9 4
    סגור
  • ושלא נראה יותר, סדרת כשלונות שלא היתה מאז קום המדינה (ל"ת)
    מירב 09/03/2017 15:43
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 11.
    לא יעזור כלום
    איציק 09/03/2017 10:24
    הגב לתגובה זו
    27 2
    זינקו לא זינקו. כחלון לא כחלון. אנחנו לא קונים דירה במחיר בועה
    סגור
  • איציק עוד לא נמאס לך ?
    אחד 09/03/2017 11:30
    הגב לתגובה זו
    2 3
    לך חפש תעסוקה.
    סגור
  • שמע, מ2003 מחרטט ומקים אתרים שקריים, זו כבר מחלה (ל"ת)
    ד"ר שפיץ 10/03/2017 19:25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 10.
    ירדו מחירי הדירות יעלו זה הולך ביחד (ל"ת)
    אם מחירי המשכנתאות 09/03/2017 10:19
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • מחירי הדירות עלו והמשכנתאות גם, אתה טועה (ל"ת)
    יש ר א לי 09/03/2017 10:30
    הגב לתגובה זו
    5 5
    סגור
  • 9.
    אולי גם תאשימו אותו שאנשים אדיוטים.
    שי 09/03/2017 10:16
    הגב לתגובה זו
    14 4
    אולי בתקופתו, אבל מה זה קשור אליו..?
    סגור
  • 8.
    איך נותנים לדפ"ר עם 420 פסיכומטרי להיות שר אוצר
    פחלון כישלון 09/03/2017 10:15
    הגב לתגובה זו
    12 14
    פחלון בא עם כל מיני רעיונות הזויים,שקיבל מיועצים הזויים. כואב שהציבור המטומטם בכלל בוחר בו.
    סגור
  • הצליח להשיג 420? בטח שינה נתונים כמו בלמס.... (ל"ת)
    ד"ר שפיץ 10/03/2017 19:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    כחלון נכשל, מיטיב עם העשירים
    יש ר א לי 09/03/2017 10:15
    הגב לתגובה זו
    12 8
    מחיר למשתכן באזורי יוקרה במחיר 2 מיליון ש"ח במקום 2.5 מיליון ש"ח, למשל ברעננה. למי זה מיועד? לבני עשירים או עשירים בעצמם. יופי כחלון האנטי חברתי, מי שאין לו מקבל ממך קדחת. לך הביתה עם אביגדור ושאר חבריך, ממילא בבחירות הבאות נשלח אותכם אז תזרז הליכים.
    סגור
  • 1.3 מיליון ברעננה אבל למה לרמות אם אפשר לשקר (ל"ת)
    ג'קי 09/03/2017 10:49
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    מה הקשר לכחלון
    ששששששש..... 09/03/2017 10:15
    הגב לתגובה זו
    22 6
    הבנקים החליטו לעלות ריבית בגלל רמות סיכון. יותר כסף הולך למשכנתאות הסכומים עוברים כבר רמות סיכון גבוהות.אבל אחלה כותרת - לא קשורה לכלום.
    סגור
  • בונה זה צפיות, מה עם דירות? (ל"ת)
    הדבר היחידי שכחלון 09/03/2017 10:28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • הוא שר האוצר, שכחת? (ל"ת)
    יש ר א לי 09/03/2017 10:28
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 5.
    עלה בלי קשר אליו.. אל תקנו דירות (ל"ת)
    אדי 09/03/2017 10:14
    הגב לתגובה זו
    18 3
    סגור
  • 4.
    כחלון ונערי האוצר הם האסון של המדינה (ל"ת)
    עמיחי 09/03/2017 10:13
    הגב לתגובה זו
    6 8
    סגור
  • אסון ל"משקיעים" בלבד, כל השאר מקווים לירידת מחירים
    גלאי חזרזירים 09/03/2017 11:59
    הגב לתגובה זו
    2 2
    עוד לא ראיתי חזרזיר מובל לשחיטה בשקט
    סגור
  • ממש לא, אסון לכול בעל דירה שמסתכל על ההתנהלות ומודאג... (ל"ת)
    ד"ר שפיץ 10/03/2017 19:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • "המשקיעים" בדרך כלל לא זקוקים למשכנתא
    שמטוב 09/03/2017 12:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    או שיש להם הון עצמי או שמלווים בריבית גבוהה למספר שנים קטן ,הלוואות בריבית של 6 אחוז בהלוואה של 5 שנים נמוכה זולות יותר מהלוואת משכנתא. רק מה רוב אזרחי ישראל לא מבינים חישובי ריבית לכן משלמים יקר.
    סגור
  • 3.
    2 שאלות
    אזרחית 09/03/2017 10:10
    הגב לתגובה זו
    3 1
    העובדות מונחות לפנינו. מי הגורם הרע המזיק לזוגות הצעירים ? כיצד מתקנים מצב זה בו הבנקים מוציאים מתוך כיס האזרחים יותר ויותר וכיס האזרחים נעשה ריק יותר ויותר ?
    סגור
  • מחיר משכנתה עולה מבשר על ירידת מחירי נדל"ן שבדרך
    זוג צעיר 09/03/2017 11:57
    הגב לתגובה זו
    2 2
    תודה לכחלון
    סגור
  • 1. הממשלה בראשות ביבי 2. הגבלות ממשלה ובנק ישראל (ל"ת)
    יש ר א לי 09/03/2017 10:27
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • שתי תשובות לשאלות
    איציק 09/03/2017 10:26
    הגב לתגובה זו
    1 2
    התשובה הקלה יותר היא קיצוץ מסים והעלאת ריבית. התשובה האמיתית והמפורטת נמצאת בשיטה המוניטארית מבוססת החוב עליה ניתן לקרוא בהרחבה בבלוג "הכלכלה האמיתית" של ערן הילדסהיים
    סגור
  • 2.
    המחירים החלו במפולת - זהירות לא לקנות
    דן 09/03/2017 10:10
    הגב לתגובה זו
    28 5
    כשדירה בישראל = מעל 160 משכורות . וכשדירה בארה"ב ובמדינות אירופה מהשורה הראשונה = עד 60 משכורות . זה פרוג'קטור אדום ובוהק למי שעומד / חושב לרכוש נכס בנקודת זמן זו . ואל תאמינו למפמפמים האינטרסנטים - כי כשהמפולת תצבור תאוצה , הם יעלמו ולא תמצאו אותם לידכם .
    סגור
  • הקבוצת חרם המפגרת שלכם כבר גרמה לאנשים להפסיד
    אחד 09/03/2017 10:36
    הגב לתגובה זו
    4 9
    מאות אלפי שקלים. כבר 5 שנים שאתם מפמפמים לכולם שהמפולת כבר התחילה.
    סגור
  • ובסוף היא באה...
    ג'קי 09/03/2017 10:44
    הגב לתגובה זו
    11 4
    מחירי הדירות בקצב ירידה של 1.2% בחודש מי שחיכה בחודש האחרון גזר קופון של 5 ספרות. ומי שיחכה עוד ירוויח עוד
    סגור
  • מחירים לא ירדו
    אלעד 09/03/2017 15:47
    הגב לתגובה זו
    1 3
    תבדקי איפה ירדו ולמה ? אין שום ירידה תשווי תפוחים לתפוחים (באותו גוש ואותה חלקה) במיוחד באזור המרכז.הסיבה שרואים ירידה היא טעות אופטית: סוג העסקאות השתנה וקונים יותר דירות זולות וקטנות.זה שרושמים כל היום תגובות לכתבות על הנדלן ומספרים שהמחירים ירדו לא הופך את זה לנכון. חוצמזה לאחר כל ירידה שניסו להציג בלמ"ס הנתון תוקן לעלייה חודשיים אחר כך רק את זה פחות מבליטים.אזזזז שלא יעבדו עליכם! נכון להיום אין שום ירידות.
    סגור
  • אתה במפולת תמידית, ואם תגרור עוד כמה תמי מים ליפול איתך
    מירב 09/03/2017 15:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יעשה לך טוב? יקדם אותך במשהו לדירה? לך תעשן נרגילה
    סגור
  • 1.
    מחירי המשכנתאות עלו בגלל מונופול הבנקים
    ישראל 09/03/2017 10:05
    הגב לתגובה זו
    17 5
    לא סתם הבנקים על הכוונת של כחלון..
    סגור
  • מה על הכוונת? שמאפשר להם השתוללות משכנתה בלי חשבון? (ל"ת)
    מירב 09/03/2017 15:46
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • על הכוונת של כחלון אבל כחלון לא יורה (ל"ת)
    יש ר א לי 09/03/2017 10:26
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • מחירי דירות
    דני 09/03/2017 12:30
    הגב לתגובה זו
    2 3
    ממשיכים וממשיכים להטעות ולהשלות את הציבור - המחירים לא יורדים כלל ולא ירדו, בדקו עסקאות אחרונות ברחבי הארץ.
    סגור