וול סטריט
צילום: iStock

סגירה בוול סטריט: אפל איבדה 0.7%, טבע ירדה ב-4.3%

סקטור המוליכים למחצה ירד בחדות ברקע לדו"חות החלשים של ברודקום. התמיכה החזקה של הממשל האמריקני בשווקים הסתיימה אמש, והדולר זינק הערב בתגובה. תנודתיות בשוק האג"ח. דויטשה בנק  איבדה 1.1%, ביונד מיט זינקה ב-6.8%
עמית נעם טל | (18)

יום המסחר בוול סטריט נסגר בירידות שערים, כאשר הורגש שוני רב בין הסקטורים והמדדים. ברקע למסחר, המתיחות בין ארה"ב לסין בנוגע למאורעות האחרונים בהונג קונג עלתה היום משמעותית. במקביל, התמיכה שסיפק הממשל האמריקני לשווקים בשבועיים האחרונים הסתיימה אמש. 

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%
דאו ג'ונס 0.16%
נאסד"ק -0.21%      

סקטור המולכים למחצה עמד הערב במוקד ברקע לדו"חות חלשים במיוחד של ברודקום (סימול:AVGO) אמש לאחר סיום המסחר. החברה אכזבה בשורת ההכנסות וטענה בדו"חות כי " אנו רואים כיום האטה רחבת היקף בסביבת הביקושים". בעקבות ההאטה, החברה חתכה את תחזית ההכנסות להמשך 2019 (לכתבה המלאה). מניית החברה נפלה הערב ב-5.6% בתגובה. התחזית החלשה השפיעה גם על שאר המניות בסקטור מניית אינטל (סימול:INTC) ירדה ב-1.1%. אנבידיה (סימול:NVDA) השילה 2.4%. AMD (סימול:AMD) איבדה 3.3%. מניית מיקרון (סימול:MU) יורדת ב-2.1%.

בתוך כך, נתוני המאקרו בעולם ממשיכים להידרדר. הייצור התעשייתי בסין עלה בחודש מאי ב-5% בחישוב שנתי, לעומת צפי לקריאה של 5.4%. מדובר בנתון הנמוך ביותר ב-17 השנים האחרונות. המכירות הקמעונאיות במדינה הפתיעו לטובה כאשר עלו ב-8.6% בחודש מאי לעומת צפי לעלייה של 8.1%. באיטליה, נתון ההזמנות החדשות רשם יריד של 2.4% בחודש אפריל, נמוך משמעותית מהצפי המוקדם שעמד על עלייה של 2.4%. מדד המחירים במדינה נותר ללא שינוי במאי, לעומת צפי לעלייה של 0.1%. 

מאקרו בארה"ב: נתון המכירות הקמעונאיותעלה בחודש מאי ב-0.5%, נמוך מהצפי המוקדם שעמד על עלייה של 0.7%. נתון הליבה עלה ב-0.5%, בהתאם לצפי המוקדם. במקביל, הנתון לחודש אפריל עודכן מירידה של 0.2% לעלייה של 0.3%. נתון הייצור התעשייתי בארה"ב הפתיע עם עלייה של 0.4% לעומת צפי לעלייה של 0.2%. מלאי העסקים בארה"ב עלה ב-0.5% בחודש אפריל, לעומת צפי לעלייה של 0.4%.  סנטימנט הצרכנים ירד בחודש יוני לרמה של 97.9 נק', נמוך מהצפי המוקדם.

 

המתיחות בין ארה"ב לסין ממשיכה לעלות הערב ברקע לאירועים האחרונים בהונג קונג סביב סוגיית חוק ההסגרה לסין. שר החוץ הסיני מזהיר היום את ארה"ב "שלא תתערב במתרחש בעיר". במקביל, דיווחים בתקשורת הסינית מצביעים כי סין פנתה לשגריר ארה"ב במדינה וטענה כי "וושינגטון צריכה לזכור שאי יציבות בעיר לא משרת את האינטרס האמריקני".  האירועים אחרונים מגיעים ברקע למלחמת הסחר בין 2 המדינות, שסיומה נראה הערב רחוק במיוחד. 

כפי שדיווחנו במהלך השבוע האחרון, התמיכה שהעניק הממשל האמריקני לשווקים במהלך השבועות האחרונים הגיע לסיומו אמש, כאשר קופת האוצר האמריקני (TGA) ירדה לרמה של 130 מיליארד דולר, לעומת רמה של 422 ב-31.5. הצפת השוק בכסף זול מצד ארה"ב הצליחה להוריד בימים האחרונים את עלויות המימון בשוק: ריבית ה-SOFR ירדה אמש לרמה של 2.35% בלבד. כעת, המגמה צפויה להשתנות, כאשר הממשל האמריקני והפד' צפויים לקחת מהשוק עד 140 מיליארד דולר במהלך השבועיים הקרובים (לכתבה המלאה).

קופת האוצר האמריקני: הצפת השוק בדולרים הסתיימה זמנית אמש

שוק המט"ח מגיב כמובן, כאשר הדולר אינדקס (סימול:DXY) עלה ב-0.6%. הלי"שט הבריטית איבדה 0.7% מול המטבע האמריקני. השקל הישראלי מצטרף למגמה בעולם ועולה ב-0.3% לרמה של 3.6 שקלים לדולר. 

תשואות האג"חים בטווח הצקר נסגרו בעליות לאחר שנסחרו מוקדם יותר הבוקר בירידות חדות, כאש התשואה האגרות החוב של גרמניה לתקופה של 10 שנים ירדה לרמה של 0.27%-. התשואה לתקופה של 10 שנים עומדת כעת על 2.09%, והתשואה לתקופה של שנתיים עומדת על 1.84% בלבד.

בגזרת הסחורות, הנפט טיפס ב-0.4% ברקע המתיחות בין ארה"ב לאיראן על רקע התקיפה אמש של מכליות נפט. הזהב מחק עליות של יותר מ-1% וונסגר ביציבות סביב רמה של 1,344 דולרים לאונקיה. 

במרכז

סקטור הבנקאות צפוי לרכז עניין הערב, כאשר התמיכה של הממשל האמריקני נעלמת לתקופה הקרובה. מניית דויטשה בנק (סימול:DB)ירדה ב-1.1%. מניית בנק אוף אמריקה (סימול:BAC) עלתה ב-0.3%. גולדמן זאקס מחקה ירידות של 1% ונסגרה בעליות של 0.1%.

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    מחפש שואה בנרות 14/06/2019 21:36
    הגב לתגובה זו
    בזו שמעוניינת במלחמה עם אירן היו מורידים על אירן פצצות אטום עד עכשו.בלי ישראל אין אירן בקיצור .לכן יש דרך נוספת להילחם בשד הפרסי -אופן שורטס דיר יודנז
  • 10.
    מחפש שואה בנרות 14/06/2019 21:25
    הגב לתגובה זו
    הצטרפו לעמוד הפייס בוק - NO MORE OIL TO IRAN !!
  • 9.
    הצלף 14/06/2019 19:25
    הגב לתגובה זו
    מעניין שאף אחד בישראל לא מסקר את הנייר המעולה הזה לא מקבל התיחסות מזערית אפילו בביזפורטל חברה שניסית ביותר מיליארד דולר חברה ישראלית מראש העין כתבי בביזפורטל תתבישו
  • 8.
    אתם סמים לב כמה אני מפגר (ל"ת)
    רק למעילה המקורי 14/06/2019 19:19
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    דני 14/06/2019 18:34
    הגב לתגובה זו
    חהחה
  • הן יכולות להיות גורמות....גורמים לא גר כאן. (ל"ת)
    לדני זנזני 15/06/2019 12:45
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    נותנים לכם כסף על הריצפה רק לקחת רק למטה רק למטה (ל"ת)
    רק למטה רק למטה 14/06/2019 17:48
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אתם תירו שהיום יעלה שש אחוז אולי וחצי (ל"ת)
    רק למעלה רק רק 14/06/2019 17:24
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 14/06/2019 22:38
    הגב לתגובה זו
    מה שהם עושים לטבע מנית העם כך הם פועלים אחד אחד
  • אתם תיראו היום שירד אחוז ואלי וחצי (ל"ת)
    רק למטה רק למטה 14/06/2019 18:48
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    הצחקת !!! 14/06/2019 16:53
    הגב לתגובה זו
    בלי תמיכה השוק היה צונח צניחה חופשית ....ברור שתמיכה קיימת ... איך ? זו כבר שאלה אחרת ... הבורסה בגרמניה הייתה כבר מעל אחוז למטה , ברגע שהם זיהו את הזרמות הכספים הבורסה הגרמנית התחילה לתקן ...שאלת מיליון הדולר האם יש לזה גבול ... ברגע שנתקרב לשם כול מגדל הקלפים יתמוטט ...
  • 3.
    אמרתי או לא אמרתי ירד קצת או אפילו יטוס מעלה (ל"ת)
    רק למעלה רק למעלה 14/06/2019 16:41
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מתי תקבלו קצת שכל ותבינו שרק רק רק למעלה וחזק. (ל"ת)
    רק למעלה רק למעלה 14/06/2019 16:25
    הגב לתגובה זו
  • תמיד אומרים לי שאני טיפש ואף פעם לא הבנתי למה (ל"ת)
    רק למעלה רק למעלה 14/06/2019 18:48
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    איציק100 14/06/2019 16:10
    הגב לתגובה זו
    השווקים והבורסות עושים ויעשו את אותו מסלול שעשתה ענקית הבנקים הגרמנית D. BANK....משמע עלולים ויגיעו לאחד חלקי עשרים מהשווי שלהם היום או במילים אחרות לחמישה אחוז משווים הנוכחי. חברות לגופים כלכליים ולא רק פשוט יעלמו ויבלעו בחור שחור. יש לציין ש"מגן הבורסות" כבוד הנשיא" טראמפאט הוא קטליזטור רציני במהלך הרסני זה.
  • אך ורק למעלה 14/06/2019 22:42
    הגב לתגובה זו
    מתי תבין עוד שנה של עליןת תבין?תענה על זה
  • איפה שמעתם אני מת גם לשמוע דברים נהדרים ויפים וטובים (ל"ת)
    מורדוך 15/06/2019 13:29
  • ענה ולא תענה חתיכת מפגר. (ל"ת)
    יוסף 15/06/2019 12:47
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: