כך ניצחה פיינורד את הכסף הגדול של אייאקס ואיינדהובן
שש שנים חיכו אוהדי פיינורד לתואר האליפות וקיבלו אותו אתמול - הקבוצה ניצחה בבית גו אהד איגלס בתוצאה 0:3 והבטיחה רשמית את האליפות שני מחזורים לפני סיום העונה. זאת הייתה האליפות השנייה של פיינורד במאה ה-21. הקבוצה הרשימה עם 12 ניצחונות ברציפות. פיינורד הבטיחה גם מקום בשלב הבתים של ליגת האלופות, לשם תשוב אחרי שש שנים ובסך הכול בפעם השנייה ב-20 השנים האחרונות. זה יבטיח לה הכנסות משמעותיות בעונה הבאה.
גם הוא חלק מהאליפות. מרציאנו (צילום: טוויטר פיינורד רשמי)
האליפות של פיינורד הפתיעה רבים. מדובר במועדון שנחשב עם תקציב נמוך יותר משתי היריבות המושבעות כמו איינדהובן ואייאקס. שווי השוק של שחקני פיינורד על פי האתר "טרנספרמרקט" הוא 183 מיליון אירו. התקציב של איינדהובן הוא 201.6 מיליון אירו ואילו התקציב של אייאקס הוא 280.15 מיליון אירו.
יש יריבות רבת שנים בין פיינורד לאייאקס ואחד היתרונות של האלופה החדשה הוא המגרש הביתי - בפיינורד הוא מכיל 51577 מקומות וזה מגדיל הכנסה כאשר המגרש מלא עד אפס מקום בכל משחקי הבית.
- לאחר שסחר בקוקאין ב-70 מיליון אירו: כמה שווה הכדורגלן שהורשע?
- מנצ'סטר יונייטד רוצה את חלוץ אייאקס - זהו תג המחיר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השחקן היקר ביותר בסגל של פיינורד הוא הקשר הטורקי אורקון קוקצ'י ששווה כ-30 מיליון אירו. הבלם הסלובקי דויד חאנצ'ו נחשב לשחקן משמעותי ושוויו הוא 20 מיליון אירו.
מי שמוביל את הקבוצה לאליפות הוא המאמן ארנה סלוט. האחרון אימן בכל שנותיו בקריירה בליגה ההולנדית ולאחר מספר שנים מוצלחות באלקמאר עבר לפיינורד ומביא לקבוצה שלו אליפות משמעותית. שכרו של המאמן הוא מעל מיליון אירו לעונה. בהשוואה לליגה הישראלית, שכרו של מאמן מכבי חיפה, ברק בכר הוא רבע מיליון אירו לעונה ורק בעונה הבאה כאשר יחתום רשמית בכוכב האדום בלגרד הוא ירוויח מעל מיליון אירו לעונה.
לאליפות של פיינורד יש גם זווית ישראלית והוא השוער אופיר מרציאנו. מרציאנו, 33, גדל במועדון ספורט אשדוד וכבר הספיק לעשות קריירה אירופית מכובדת. הוא שיחק בין השאר במוסקרון הבלגית, היברניאן הסקוטית ולפני שנתיים הצטרף לפיינורד. השוער הישראלי הספיק לשחק 21 משחקים במדי פיינורד.
- הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים
- עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- עידן עופר מממש את חלקו באתלטיקו מדריד עם רווח של מעל 600...
מרציאנו יסיים את חוזהו בהולנד בקיץ הקרוב ואינו צפוי להמשיך במועדון אבל עד כה נהנה בשנתיים האלה משכר של 400 אלף אירו לעונה.
אליפות A2RL. קרדיט: יח"צהדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים
לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד
עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW),
ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.
הגרנד
פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן,
מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.
שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון
עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.
אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום
תעשייתי.
- עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
- נפרד מרד בול עם 80 מיליון אירו; מה היעד הבא?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".
אליפות A2RL. קרדיט: יח"צהדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים
לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד
עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW),
ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.
הגרנד
פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן,
מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.
שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון
עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.
אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום
תעשייתי.
- עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
- נפרד מרד בול עם 80 מיליון אירו; מה היעד הבא?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".
