תושב הצפון קם משבעה על מות אביו וגילה שזכה ב-13 מיליון שקל בלוטו

הזוכה ללא בעיות כלכליות מתכוון לסגור רוב כספי הזכייה בבנק
ג'וש דוקרקר |

סיפור זכייה מיוחד נרשם לאחרונה במשרדי הלוטו. תושב הצפון, בשנות ה-50 לחייו גילה כי זכה ב-13 מיליון שקל בלוטו בתום ימי השבעה על אביו שנפטר.

"קמתי מהשבעה והלכתי לסידורים והתחנה האחרונה היתה דוכן הלוטו. נתתי לזכיין את הטופס שמילאתי לפני מות אבי, הוא הכניס למכונה, הוציא והושיט לי אותו חזרה. בשנייה הראשונה חשבתי שהוא מתכוון שאין בכלל זכייה ופתאום שמעתי אותו אומר-כנראה שמדובר בפרס גבוה, כתוב שאתה צריך לאסוף את הפרס ממשרדי מפעל הפיס בתל אביב", סיפר בהתרגשות, "הדבר הראשון שעשיתי היה להתקשר לילדי ולבשר להם את דבר הזכייה, הם התרגשו מאוד ויחד נסענו לאסוף את הפרס".

הזוכה, שכיר, נשוי ואב לחמישה ילדים, מעיד על עצמו כי אין לו שום בעיות כלכליות "אני אדם מסודר, לא עשיר אבל חי בסדר גמור. אין לי משכנתא או חובות ואני משתדל לעזור לילדי כמה שאני יכול. אני אוהב למלא לוטו וזו הסיבה שהמשכתי למלא כל החיים. לעיתים אני ממלא טופס עם מספרים קבועים ולעיתים באמצעות הלוטומט".

את הטופס הזוכה בעלות של 81 שקל מילא באמצעות שילוב של 4 מספרים קבועים ומספרי לוטומט. הוא סיפר כי את רוב כספי הזכייה יסגור בבנק וחלק קטן יפריש לטובת ילדיו ויסייע להם. "אין לי שום ספק שאמשיך למלא לוטו" הצהיר הזוכה, "גם אם לא אזכה יותר, אני עושה זאת בשביל הכיף שלי ובשביל התרומה למדינה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

ישראל כץ מגיב לנתניהו בנושא 'אובר' ונוקב בפיצוי האדיר שיקבלו נהגי המוניות

גיא ארז |
נושאים בכתבה ישראל כץ

יום לאחר הוויכוח בין ישראל כץ לבנימין נתניהו בנושא אישור השימוש באפליקציית 'אובר', שר התחבורה נאם היום (ב') בוועדת הכלכלה והתייחס לנושא: "מי שרוצה להכניס את 'אובר' שיכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות".   שר התחבורה ישראל כץ הגיע הבוקר לדיון ברפורמה בענף הרכב. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, הזכיר לשר שהוועדה הייתה אמורה לעסוק בנושא אובר ובסוף תצטרך לדון גם בכך.   השר כץ התייחס לכך ולעימות שהתפתח אתמול בישיבת הממשלה בנושא ואמר: "אני לא יודע מאיפה המיתולוגיה על כוחם של נהגי המוניות, זה לא ציבור חזק. זה לא יבואני הרכב. זה ציבור עובד שמתמודד עם מציאות והתפקיד שלי זה לאפשר להם התמודדות בתנאים שווים. מי שמשלם עבור רישיון מונית לא יכול שמישהו יבוא עם הרכב הפרטי ויתמודד מולו. אם המדינה רוצה להכניס את זה שתחליט ותכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות. אני לא מושפע מלחצים". אתמול בעימות בין ראש הממשלה לשר התחבורה, עקץ האחרון את נתניהו באומרו "אני לא דואג לבעלי הון מחו"ל " - כשרבים קישרו משפט זה ליחסי נתניהו-שלדון אדלסון. אפליקציית 'אובר' אמנם פועלת בישראל מזה תקופה - אך במתכונת של הזמנת מוניות רגילה (בפועל, כמו 'גט-טקסי'). הרעיון החדשני באפליקצייה, שפועלת בערים רבות בעולם, הוא 'שידוך' נהגים פרטיים עם נוסעים המגיעים לאותו יעד - באופן שיחסוך כסף לנוסע, ויוריד את העלויות למסיע. הציבור ככלל אמנם ירוויח מנסיעות זולות יותר, אך הראשונים להפגע מהפעלת שירות זה יהיו כמובן נהיג המוניות בישראל - ועל כך פרץ הוויכוח עם נתניהו. עם זאת, חשוב לציין כי בישראל - בשל המצב הבטחוני, אפשור השימוש בשירות זה אינו מובן מאליו, בשל חשש לחטיפות על רקע בטחוני.