תושב הצפון קם משבעה על מות אביו וגילה שזכה ב-13 מיליון שקל בלוטו

הזוכה ללא בעיות כלכליות מתכוון לסגור רוב כספי הזכייה בבנק
ג'וש דוקרקר |

סיפור זכייה מיוחד נרשם לאחרונה במשרדי הלוטו. תושב הצפון, בשנות ה-50 לחייו גילה כי זכה ב-13 מיליון שקל בלוטו בתום ימי השבעה על אביו שנפטר.

"קמתי מהשבעה והלכתי לסידורים והתחנה האחרונה היתה דוכן הלוטו. נתתי לזכיין את הטופס שמילאתי לפני מות אבי, הוא הכניס למכונה, הוציא והושיט לי אותו חזרה. בשנייה הראשונה חשבתי שהוא מתכוון שאין בכלל זכייה ופתאום שמעתי אותו אומר-כנראה שמדובר בפרס גבוה, כתוב שאתה צריך לאסוף את הפרס ממשרדי מפעל הפיס בתל אביב", סיפר בהתרגשות, "הדבר הראשון שעשיתי היה להתקשר לילדי ולבשר להם את דבר הזכייה, הם התרגשו מאוד ויחד נסענו לאסוף את הפרס".

הזוכה, שכיר, נשוי ואב לחמישה ילדים, מעיד על עצמו כי אין לו שום בעיות כלכליות "אני אדם מסודר, לא עשיר אבל חי בסדר גמור. אין לי משכנתא או חובות ואני משתדל לעזור לילדי כמה שאני יכול. אני אוהב למלא לוטו וזו הסיבה שהמשכתי למלא כל החיים. לעיתים אני ממלא טופס עם מספרים קבועים ולעיתים באמצעות הלוטומט".

את הטופס הזוכה בעלות של 81 שקל מילא באמצעות שילוב של 4 מספרים קבועים ומספרי לוטומט. הוא סיפר כי את רוב כספי הזכייה יסגור בבנק וחלק קטן יפריש לטובת ילדיו ויסייע להם. "אין לי שום ספק שאמשיך למלא לוטו" הצהיר הזוכה, "גם אם לא אזכה יותר, אני עושה זאת בשביל הכיף שלי ובשביל התרומה למדינה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בועז לוי מנכל התעשייה האווירית
צילום: התעשייה האווירית

התעשייה האווירית תספק לצה"ל רכבים קרביים אוטונומיים

המדובר ברכבים סגורים שהמערכות המותקנות עליהם מצמצמות את הצורך בעיניים אנושיות של חיילים - ועל כן את מספרם ברכב, תוך הפחתת הסיכון. שני חיילים יפקחו ברכב על הנעשה ויבחרו מבין המלצות שונות לתקיפה שתציג המערכת
איתי פת-יה |
התעשייה האווירית תספק לצה"ל באמצעות חטיבת אלתא שלה רכבים קרביים משוריינים (רק"מ) בעלי יישומים אוטונומיים מבוססי בינה מלאכותית. משרד הביטחון בחר במוצר שלה במכרז "הכרמל" לפיתוח מערכות עבור הכח המתמרן ביבשה, זאת לאחר שהיו מרוצים מהדגמת הטכנולוגיה שלה. אם כיום רכבים אלה פתוחים בחלקם, כדי שהחיילים יוכלו לקלוט ולנתח באופן מלא את סביבת הלחימה, אזי שהרכבים של התעשייה האווירית הם סגורים, כך שיספקו מוגנות גבוהה יותר, כשהמערכות שמותקנות על הרכבים יהיו אלה שיאתרו את הסביבה - במקום זוג עיניים אנושיות. בין היישומים האוטונומיים גם הנהיגה עצמה בשטח, מה שחוסך עוד תפקיד ברכב, והוא הנהג. בתעשייה האווירית אומרים כי מדובר בשלב אחד לפני אוטונומיה מלאה, שכן ברכב כאמור עדיין נמצאים שני חיילים - הם גם אמורים לפקח על הנעשה, וגם לבחור מבין ההמלצות שתעלה להם המערכת של התעשייה האווירית - שתאתר מטרות ותציג תרחישי התקפה שונים. "יכולות אלו מאפשרות לצוות להגדיר, לפקח ולהתערב אך ורק במקומות בהם יידרש או ימצא לנכון, ובכך להשפיע על  מרחב גדול יותר תוך מתן מענה  אפקטיבי לאתגרים המורכבים בפניהם ניצב הכוח המתמרן. המערכת בעלת יכולת לאתר ולהשמיד מטרות בעלות חתימה נמוכה וזמן חיות קצר, על ידי רכישה מהירה וסגירת מעגלי אש אפקטיביים, זאת תוך צמצום מרבי של סיכון חיי אדם במערכה הקרקעית, צמצום נזק אגבי ולחימה יעילה יותר", מסבירים בתעשייה האווירית. "הטכנולוגיות המרכזיות שמפתחת התעשייה האווירית לכוח המתמרן ביבשה כוללות כמה מערכות", מפרט על הפיתוח מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי, "מערכת הפיקוד - המוח, אחראית על תכנון וניהול משימות צוות הקרב בצורה אוטונומית; מערכת המודעות המצבית - המשלבת יכולות מתקדמות בתחומי המכ"ם, הסיגינט והאלקטרואופטיקה, מאתרת בו זמנית את האיומים, על הקרקע, באוויר ובמרחב העניין של צוות הקרב, מסווגת אותם בזמן אמת ויודעת להבדיל בין כוחותינו לכוחות אויב בצורה מהירה ומדויקת; "מערכת הקטלניות - אחראית לשיפור משמעותי בתהליך הרכשת המטרות בזמן אמת, על-ידי הקצאת האמצעי הקטלני המתאים ביותר לכל מטרה מכלל האמצעים העומדים לרשות צוות הקרב; מערכת הניידות – אחראית לתכנון קווי ההתקדמות המיטביים בשטח עבור כל אחד מהכלים בצוות הקרב, כך שיוכל לבצע את משימתו. מערכת התפעול– אנשי הצוות יוכלו לצפות בשדה הקרב בכמה ממדים, וכך להבין טוב יותר את תמונת מצב הקרב. ממשק משתמש חדשני יאפשר ללוחמים לקבל החלטות מיטביות לכשיידרשו לכך".