סיוה עומדת בציפיות, המנכ"ל פורש - וכצפוי, החברה מורידה תחזיות - ומתרסקת עם פתיחת המסחר ב-12%
חברת סיוה סיוה שמספקת טכנולוגיות קישוריות וחישה חכמה סיימה את הרבעון השלישי עם צמיחה של 3% בהכנסות ל-33.7 מיליון דולר ורווח מתואם של 20 סנט למניה. האנליסטים ציפו ל-35.2 מיליון ורווח של 20 סנט.
עדכון לשעה 16:00 - תחזיות החברה: סיוה מורידה תחזיות לרבעון הקרוב ולשנה כולה בעקבות הירידה בביקושים לסמארטפונים ומוצרי צריכה אלקטרוניים והגבלות הקורונה בסין. ברמה שנתית, ההכנסות צפויות להסתכם ב-132.5-135 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 8%-10%, אבל מתחת צפי האנליסטים ל-139.7 מיליון דולר. הרווח הנקי והרווח המתואם למניה צפויים על פי החברה להסתכם בכ-17 מיליון דולר ובכ-73 סנט, המשקפים גידול של כ-12% ו-14%, בהתאמה, גם כאן מדובר על תוצאה שהיא מתחת צפי השוק ל-78 סנט למניה.
סיוה צופה ירידה של כ-10% בתמלוגים ברבעון הבא לעומת הרבעון השלישי. אבל פעילות הסכמי הרישוי "צפויה להישאר איתנה", וסיוה צופה הכנסות של כ-22 מיליון דולר בסגמנט הזה. עוד צופה החברה כי הרווח הגולמי יעמוד על 82%.
עדכון לשעה 16:30 - המניה מתרסקת ב-12% בפתיחת המסחר בוול סטריט
ובחזרה לדוחות - על בסיס Non-GAAP, גדל הרווח התפעולי ב-4% ל-6.8 מיליון דולר, והרווח הנקי גדל ב-1% ל-4.7 מיליון דולר. סיוה עברה להפסד תפעולי של 4 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של 1.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה רשמה מחיקה חד-פעמית של נכס מס נדחה בסך 15.7 מיליון דולר, וכן מחיקת נכסים לא-מוחשיים בסך 5.5 מיליון דולר הקשורות לחברת Immervision ולטכנולוגיית NB-IoT.
- סיוה מפספסת את הצפי בשורה העליונה והתחתונה
- רבעון טוב לסיוה; "השווקים בחוסר ודאות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחלוקה למקורות הכנסה, ההכנסות ממכירת רישיונות, שירותים וכלי פיתוח לתכנון שבבים גדלו ב-3% לעומת הרבעון המקביל ל-22.3 מיליון דולר, כ-66% מסך ההכנסות; ואילו ההכנסות מתמלוגים גדלו ב-2% לעומת הרבעון המקביל ל-11.4 מיליון דולר, כ-34% מסך ההכנסות.
החברה המשיכה לרכוש מניות של עצמה (בייבאק) בהיקף של 2.3 מיליון דולר וסיימה את הרבעון עם מזומנים בהיקף של 144 מיליון דולר.
מנכ"ל החברה גדעון ורטהייזר פורש
לאחר 17 שנים כמנכ״ל, גדעון ורטהייזר פורש מתפקידו. יחליף אותו אמיר פאנוש החל מ-1 בינואר 2023. פאנוש שימש בתפקידו האחרון מנכ״ל חטיבת החיישנים InvenSense, מקבוצת TDK. לפני כן עבד בקוואלקום. לדברי ורטהייזר: "החלטתי שכעת זה הזמן הנכון עבורי לפרוש ולהעביר את המושכות למנהיג הבא של החברה. אמיר מביא ראייה אסטרטגית, מיומנויות ניהול והיכרות עם השוק שסיוה פועלת בו - תכונות שיסייעו בהמשך הצמיחה של סיוה בשנים הבאות. אני שמח מאוד על בחירת הדירקטוריון באמיר להובלת החברה החל מהשנה הבאה, ואתמוך בו כחבר דירקטוריון וכיועץ״.
18 הסכמים חדשים
במהלך הרבעון השלישי חתמה סיוה על 18 הסכמים לרישוי טכנולוגיות ותכנון שבבים, מתוכם 5 עם לקוחות חדשים. ההסכמים היו לאספקת טכנולוגיות לשווקים, בהם מערכות עזר לנהיגה, נתבי ונקודות קצה ל-Wi-Fi, אוזניות אלחוטיות, ותקשורת לוויינית. חצי מההסכמים - 9 מתוך 18 - נחתמו עם לקוחות בסין, 7 הסכמים בארה״ב, ו-2 ביפן.
- השליחים של אובר בסכנה - רובוטי משלוח יוצאים לדרך בבריטניה
- למה סנדיסק מתרסקת ב-18%?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר, אמר על רקע הדוחות: "התמלוגים מתחנות בסיס דור 5 צמחו הודות לגידול בנתח השוק של לקוחותינו בסין ופריסה של תחנות בסיס חדשות בארה״ב – שתרמו לגידול של 16% בתמלוגים בקטגוריית תחנות הבסיס ומוצרי IoT בהשוואה לרבעון הקודם והגיעו ל-8.2 מיליון דולר.
"אנו צופים המשך הגידול בתמלוגים מתחנות בסיס בשנה הבאה, עם תחילת פריסת רשתות דור 5 בהודו. בנוסף, במהלך הרבעון השלישי הושק מכשיר לביש של יצרן מוביל המבוסס על הקישוריות הסלולרית של סיוה, וצפוי גם הוא לתרום לתמלוגים ממוצרי IoT״.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
וול סטריט השוק האמריקאיוול-סטריט ננעלה באדום: הנאסד״ק נפל ב-2.2%, אנבידיה איבדה 3%
שווקי המניות בארה"ב ממשיכים לאבד גובה, כשההתאוששות שנרשמה לאחר דוחות אנבידיה התפוגהה במהירות. מדד S&P 500, שטיפס בתחילת היום כמעט 2%, מחק את העליות ועבר לירידה של כ־1.5%. הנאסד״ק 100 נפל בכ־2.2%, ואנבידיה עצמה ירדה 3% לאחר שהמשקיעים חזרו לחשוש מהסיכונים בבינה מלאכותית ומהשאלה האם ההשקעות העצומות בתחום באמת יצדיקו את עצמן.
התמחור הגבוה של שוק המניות הוא אחד הגורמים המרכזיים ללחץ. ה־S&P 500 נסחר בשווי של 22 פעמים הרווח החזוי, גבוה משמעותית מהממוצע בעשור האחרון ורבים בוול סטריט חוששים שמדובר בחזרה לתקופות של אופטימיות מוגזמת. גם מדד הפחד, VIX, עלה מעל רמת 20 שנחשבת סימן אזהרה למסחר תנודתי. מניות השבבים הובילו את הירידות, עם ירידה של 1.7% במדד הסמיקונדקטור.
במקביל למסחר התנודתי, המשקיעים קיבלו גם נתוני תעסוקה בעייתיים. הדוח הרשמי לחודש אוקטובר בוטל בשל השבתת הממשלה, כך שהנתונים היחידים שמתפרסמים הם חלקיים ומבוססים על חודש ספטמבר. הם הצביעו על עלייה במשרות לצד עלייה באבטלה, שילוב שמשאיר את התמונה מעורפלת. ירידה במספר מבקשי דמי אבטלה מלמדת שהמעסיקים עדיין שומרים על עובדים, אך אי־הוודאות סביב החלטת הריבית הבאה של הפדרל ריזרב מתגברת.
אורקל הופכת למדד החדש לסיכוני ה-AI: שוק האשראי שולח אותות אזהרה - היקף גיוסי החוב, קפיצה חריגה במחירי ה-CDS ונפילה של כשליש במניה מציבים את אורקל
במרכז הוויכוח על היציבות הפיננסית של מהפכת הבינה המלאכותית ומהווים אינדיקציה לסיכונים שמסתתרים מאחורי מרוץ ההשקעות בתשתיות AI
- נעילה חיובית בוול-סטריט; אנבידיה עלתה ב-3% לקראת הדוחות
- נעילה שלילית בוול-סטריט; סיוה צנחה ב-15%, נייס נפלה ב-12%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאקרו
הטור של זיו סגל: בתוך
הסייקל הכללי של וול סטריט ישנם סייקלים משניים ולכן אנחנו צריכים לעבוד במספר מימדים: המימד הכללי של מידת החשיפה שלנו למניות, מדינות ומטבעות ובתוכו מימד הסקטורים, הענפים והמניות שמרכיבות אותן. עין אחת רואה סיכונים. עין שניה רואה הזדמנויות אלו הם החיים של מנהל
ההשקעות - מורכבים אבל מעניינים - לחזור למניות הקוואנטום?
