דויטשה בנק
צילום: istock
תחזיות ל-2020

דויטשה בנק: "השוק צפוי לעלות עד סוף השנה, אך לדשדש בשנה הבאה"

ראש צוות המניות של הבנק מעריך כי מדד ה-S&P500 צפוי לסגור את השנה ברמה של 3,250 נקודות. הסיבה העיקרית להערכות אלו - התמחור הגבוה של המניות; "נראה שטראמפ רוצה חיכוך עם סין כחלק מפלטפורמת הבחירות שלו" 
עמית נעם טל | (7)

לאחר שנה חזקה במיוחד בשוקי המניות בארה"ב, משקיעים רבים תוהים כמה המניות יכולות לעלות עוד בשנה הקרובה. לטענת בינקי צ'אדדה, ראש צוות המניות בדויטשה בנק, התשובה לשאלה "לאן השוק ילך בשנה הבאה", היא לשום מקום. 

צ'אדדה מעריך כי המדדים המובילים בארה"ב ימשיכו לטפס עד סוף השנה, כאשר מדד ה-S&P500 צפוי להערכתו לסגור את השנה ברמה של 3,250 נקודות, לעומת רמה של 3,110 נקודות כעת. בשנת 2020 צופה צ'אדדה כי המדדים ידשדוש לאורך רוב השנה. 

הסיבה להערכה זו היא היא התמחור הגבוה של המניות היום. בראיון לרשת החדשות מרקטווץ' טען צ'אדדה כי "מלבד בתקופות של מיתון, היו ארבעה מקרים בלבד ב-85 השנים האחרונות בהם המכפילים בשוק היו גבוהים יותר: בשנות השישים, לקראת ההתרסקות בשנת 1987, במהלך בועת הדוט-קום של שנות ה-90 ובמחצית השנייה של 2018".

צ'אדדה מוסיף כי הוא איננו רואה בקרוב תיקון משמעותי בשווקים, כאשר הריבית הנמוכה בשוק צפויה להמשיך להעניק רוח גבית לשוק. במקביל, צ'אדדה צופה כי כמות הרכישות החוזרות מצד החברות בשוק (BUYBACK) צפויה לרדת. לדבריו, חברות מחזירות היום כ-90% מהרווחים שלהן לבעלי המניות, אולם הוא צופה כי המספר הזה יירד ל-80% בשנה הבאה כאשר המגזר העסקי יגיב להאטת הצמיחה הכלכלית בארה"ב.

בנוגע למלחמת הסחר, צ'אדדה טוען כי הוא איננו רואה פתרון בטווח הקצר. "זה נראה כאילו שהנשיא טראמפ רוצה שיהיה חיכוך עם סין בנוגע לסחר, כחלק מפלטפורמת הבחירות שלו".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    האמיתי 05/12/2019 23:07
    הגב לתגובה זו
    לברוח כמו מצרעת מהבלוף של ההיסטוריה
  • 5.
    קשקשן רעשן - זה בדיוק מסמל רגע לפני הנפילות הכבדות (ל"ת)
    אריאל 05/12/2019 21:46
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    השוק לפני מפולת בנוסח 1929 לגזור ולשמור (ל"ת)
    nav 05/12/2019 21:04
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דשדש שנה שלמה כעת עושה קולות לעוד כמה ימים בלבד (ל"ת)
    השוק 05/12/2019 20:25
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רגע....זה הבנק שירד ל1/20 מהשווי בשיאו? (ל"ת)
    איצ לעמית 05/12/2019 18:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יוס 05/12/2019 18:25
    הגב לתגובה זו
    10% לפחות ב2020
  • אתה כלכלן או רואה חשבון או עתידן או קשקשן? (ל"ת)
    ליוס 05/12/2019 20:11
    הגב לתגובה זו
עליות בבורסה (גרוק)עליות בבורסה (גרוק)

"קנו מניות סיניות" - ההמלצה של ג'יי פי מורגן

בנק ההשקעות המוביל בעולם בעד מניות סיניות - "הפוטנציאל גובר על הסיכונים"; ומה חושבים אנליסטים אחרים וגם - למה הפנטגון רוצה להגדיר את BYD , עליבאבא ובאידו כחברות ביטחוניות שעוזרות לצבא סין?

רן קידר |

בנק ההשקעות ג'יי.פי. מורגן שינה את תחזיתו לשוק המניות הסיני והעלה את ההמלצה ל"תשואת יתר" (Overweight). האסטרטגים של הבנק, בראשם רג'יב בטרה, סבורים כי הסיכוי לעליות חדות ב-2026 עולה בהרבה על הסיכון לירידות משמעותיות. הסיבות המרכזיות: אימוץ מואץ של בינה מלאכותית, חבילות תמריצים לעידוד צריכה פנימית ורפורמות עמוקות בממשל התאגידי. "סין כבר ויתרה על רוב היתרון היחסי שהיה לה בתחילת 2025 – דווקא עכשיו זו נקודת כניסה אטרקטיבית במיוחד", נכתב בדוח המעודכן.

התזמון של ההמלצה מעניין במיוחד. מדד MSCI סין אמנם עלה בכ-33% מתחילת השנה, אבל ברבעון האחרון הוא דווקא ירד ב-6.2%, בעוד מדד אסיה-פסיפיק הרחב (ללא יפן) עלה ב-1.3%. במילים אחרות - השוק הסיני נמצא כרגע במומנטום חיובי כללי, אבל עדיין רחוק מהשיאים של 2021, והמכפילים שלו נשארו סבירים (12-14 פעמים הרווחים הצפויים). רמות החשיפה של משקיעים זרים ומוסדיים עדיין נמוכות יחסית – כלומר יש הרבה "כסף חכם" שעדיין לא נכנס.

המנועים שג'יי.פי. מורגן רואה קדימה חזקים מאוד:

הרחבה: האם סין חוזרת להיות הזדמנות השקעה מובילה?

טסלה  X (טסלה)טסלה X (טסלה)

טסלה מכחישה ניתוק מספקים סיניים למרות לחצים גיאופוליטיים

אחרי דיווחים על ניתוק מספקים סינים, החברה מכחישה ומדגישה כי בחירת ספקים נקבעת לפי איכות ועלות, אף שבארה״ב היא פועלת להחליף רכיבים מסין בתוך שנה–שנתיים


אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה טסלה אילון מאסק

הדיון סביב התלות של תעשיית הרכב האמריקאית ביצרנים סינים עלה מדרגה השבוע, לאחר שבטסלה ניסו להבהיר כי אינם מתכוונים לנתק קשרים עם ספקים מסין. ההבהרה הגיעה בעקבות פרסומים בארה״ב שטענו כי החברה בוחנת הפחתה בשימוש ברכיבים סיניים במכוניות שהיא מייצרת בארה״ב.

גרייס טאו, סגנית נשיא בטסלה סין, כתבה ברשת וייבו כי מדינת המוצא של ספק איננה מהווה קריטריון לפסילה. לדבריה, החברה מפעילה כלפי ספקים באירופה, בארה״ב ובסין את אותם סטנדרטים של איכות, עלות ויכולת אספקה. הדברים נועדו להגיב לידיעה של הוול סטריט ג׳ורנל, שלפיה טסלה מתכוונת להפסיק להשתמש בחלקים סיניים בקווי הייצור בארה״ב.


לפי אותו דיווח של הג׳ורנל, טסלה החלה לדרוש מספקיה להימנע משימוש ברכיבים שמיוצרים בסין בכלי הרכב שהיא מייצרת בארה״ב, בעקבות ההשפעה ההולכת וגוברת של המתיחות הגיאופוליטית בין וושינגטון לבייג׳ינג. לפי גורמים המעורים בנושא, ההחלטה התקבלה כבר בתחילת השנה, ובחברה פועלים באופן מדורג להחליף רכיבים סיניים בחלקים שמקורם במדינות אחרות. בנוסף, לדברי אותם גורמים, חלק מהאספקה כבר עבר למקורות חלופיים, וטסלה מתכוונת להשלים את המעבר עבור יתר החלקים במהלך השנה או השנתיים הקרובות. 


מרחב התמרון מוגבל

הבחינה מחדש של שרשרות האספקה בענף הרכב הפכה לנפוצה בשנים האחרונות, על רקע ההחרפה כאמור ביחסים בין וושינגטון לבייג׳ינג. יצרניות אמריקאיות מחפשות דרכים להפחית חשיפה לספקים סינים, אך בפועל מרחב התמרון מוגבל: סין מחזיקה בתשתית ייצור רחבה ובעליונות בחומרי גלם, ברכיבים אלקטרוניים ובשלבי ייצור מרכזיים, מה שמקשה על מעבר מהיר למקורות חלופיים.


לפי דיווחי עיתונות בארה״ב, טסלה אכן בוחנת בשנים האחרונות הפחתה של רכיבים שמיוצרים בסין עבור מפעליה בארה״ב. המהלך הואץ בתקופת הקורונה, ובמיוחד לאחר שהממשל האמריקאי הקודם הטיל מכסים כבדים על יבוא מסין. מנגד, במפעלי החברה בסין אין שינוי מהותי בשיתוף הפעולה עם יצרנים מקומיים. המפעל בשנגחאי נותר מרכז הייצור הגדול ביותר של טסלה בעולם ומשמש גם אתר יצוא מרכזי לשווקים ברחבי אסיה ואירופה. פעילות זו הפכה את הספקים הסינים לשותפים עמוקים במערך הייצור הגלובלי של החברה, גם אם בארה״ב נשקלות התאמות נקודתיות.