הדיווח שגרם לירידה של 5.7% במניית טבע אמש
מניית טבע (סימול:TEVA) איבדה אמש 5.7% במחזור יחסית גדול מהממוצע ומרכזת עניין רב לאחר שאיבדה ב-3 ימי המסחר הקודמים כ-6.8% מערכה.
נראה כי הזרז לירידה הוא דיווח של חברת TG Therapeutics (סימול:TGTX) לפיו תוצאות הניסוי שלב 2 של החברה לתרופה בטיפול בטרשת נפוצה נבחרו להצגה בכנס ה-34 של הוועדה האירופאית לטיפול ומחקר בטרשת נפוצה שיערך בברלין בחודש הבא. ע"פ התקציר להצגה, התרופה של החברה מציגה הישנות שנתית של 0.07, נמוך משמעותית מהשיעור שמציגה תרופת הקופקסון במינון של 40 מ"ג של טבע.
תחרות גם מול Ajovy
- 16.גליה 27/09/2018 19:18הגב לתגובה זו2.5 מליארד דולר שטבע נעקצה והפסדיה על כלום. איך זה שחברי הדירקטוריון לא יושבים בכלא ? איך זה שכל עוכרי הדין ורואי החשבון שבדקו את העיסקה קיבלו עמלות שמנות ולא שללו להם את הרישיון בגלל פשלה כזאת ? אנשים בארץ הולכים לכלא על 1000 שקל והם חוגגים.
- 15.ביי ביי מנית טבע . (ל"ת)בא 27/09/2018 13:23הגב לתגובה זו
- 14.אבי הדס 27/09/2018 13:12הגב לתגובה זונכנס ביום שלישי לכלא
- 13.מיכה הכהן 27/09/2018 06:14הגב לתגובה זותצלול היום . תנועה בים 6800 נק ל9000 נק. לא תפרוץ את ה-25 דולר - בטוח לא בטווח הקרוב. אם זאת יכולה להיות תקופה ארוכה בטווח של 17-20 דולר. הרגולציה תכפה עליה שינוים מהותים .
- 12.ואורן באפט תאכלו את הכובע (ל"ת)טבע 27/09/2018 05:47הגב לתגובה זו
- 11.משקיע 27/09/2018 01:55הגב לתגובה זועם הנהלה שמספקת את הסחורה וחוב שקטן, אתם עוד תצטערו שלא קניתם. בעוד 3 שנים כשכל הערפל יתפזר, חוב נמוך, רווחים ודיבידנדים, יהיה 60 דולר למניה. בהצלחה לכולם
- גליה 27/09/2018 19:21הגב לתגובה זועם דירקטוריון של פושעים שעשו עסקאות שהם פשע נגד כל אזרחי ישראל, ועוד קיבלו על זה בונוס. בארצות הברית מזמן הם היו בכלא. מקווה שרשות נרות הערך האמריקאים יעלו על הרמאיות האלו .. על העוקץ המקסיקני. על קניית חטיבת תרופות כושלת קנדית ומי שדחף לעיסקה זה המנהל שלה שבא להיו סמנכ"ל בטבע. כל הניהול בטבע הוא רמאות אחת גדולה
- אסף 27/09/2018 13:46הגב לתגובה זובינתיים רק יורדת ולא עולה את 25 דולר, אתה חיי בסרט...... אין קופקסון, למיגרנה מסתבר שטבע לא היחידה, בקיצור, לא מאמין שתשרוד
- 10.טבע תצלול ל15 דולר (ל"ת)אורנה 26/09/2018 22:55הגב לתגובה זו
- 9.גיא 26/09/2018 22:32הגב לתגובה זולהרבה סוחרים עדיין לא נפל האיסמון או הטלפון שטבע היום זו חברה אחרת מהעבר
- 8.אז מה הגיע הזמן לומר קדיש על טבע? (ל"ת)אחד העם 26/09/2018 22:00הגב לתגובה זו
- אם עדיין לא אמרת... אז כן... (ל"ת)יוסי 26/09/2018 23:24הגב לתגובה זו
- 7.טרשת 26/09/2018 21:49הגב לתגובה זולא תרשת
- 6.אייל גורביץ 26/09/2018 21:48הגב לתגובה זולפי כל הנתונים טבע הולכת לזנק בימים הקרובים. נוסף על כך אייל גורביץ כתב "כל ירידה בטבע זמנית ותהיה לצורך עלייה"
- מה שגורביץ כותב הכל הפוך (ל"ת)גיא 26/09/2018 22:30הגב לתגובה זו
- 5.קופקסון 26/09/2018 21:37הגב לתגובה זומיצינו את הירידות כבר 100 פעמים בגלל זה. זכרון הצבור קצר.
- 4.תומרון 26/09/2018 21:36הגב לתגובה זוכמה כיף לחפור על זה כל היום
- 3.עשוייה לרסק מחר את המעוף (ל"ת)טבע 26/09/2018 21:25הגב לתגובה זו
- 2.heziyona 26/09/2018 21:02הגב לתגובה זושנתיים של הפסדים לא רואה את הסוף. לעולם לא אקנה יותר מניות רק תעודת סל לונג .שורט
- 1.ארז 26/09/2018 20:50הגב לתגובה זומהחברה הזו. כל זבוב מסרק את המנייה וחדשות טובות לא מוזיזות לה. שוק ההון לא מאמין בה יותר. נגמרו ימי הקסם של שולץ. יאללה לקפל ולמכור
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
