קאר שולץ טבע
צילום: יח"צ

הדיווח שגרם לירידה של 5.7% במניית טבע אמש

האם קם מתחרה נוסף לקופקסון? התרופה של חברת  TG Therapeutics לטרשת נפוצה מציגה ביצועים גבוהים הרבה יותר מאשר התרופה של טבע
עמית נעם טל | (20)

מניית טבע (סימול:TEVA) איבדה אמש 5.7% במחזור יחסית גדול מהממוצע ומרכזת עניין רב לאחר שאיבדה ב-3 ימי המסחר הקודמים כ-6.8% מערכה.

נראה כי הזרז לירידה הוא דיווח של חברת TG Therapeutics (סימול:TGTX) לפיו תוצאות הניסוי שלב 2 של החברה לתרופה בטיפול בטרשת נפוצה נבחרו להצגה בכנס ה-34 של הוועדה האירופאית לטיפול ומחקר בטרשת נפוצה שיערך בברלין בחודש הבא. ע"פ התקציר להצגה, התרופה של החברה מציגה הישנות שנתית של 0.07, נמוך משמעותית מהשיעור שמציגה תרופת הקופקסון במינון של 40 מ"ג של טבע.

תחרות גם מול Ajovy

תגובות לכתבה(20):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 16.
    גליה 27/09/2018 19:18
    הגב לתגובה זו
    2.5 מליארד דולר שטבע נעקצה והפסדיה על כלום. איך זה שחברי הדירקטוריון לא יושבים בכלא ? איך זה שכל עוכרי הדין ורואי החשבון שבדקו את העיסקה קיבלו עמלות שמנות ולא שללו להם את הרישיון בגלל פשלה כזאת ? אנשים בארץ הולכים לכלא על 1000 שקל והם חוגגים.
  • 15.
    ביי ביי מנית טבע . (ל"ת)
    בא 27/09/2018 13:23
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    אבי הדס 27/09/2018 13:12
    הגב לתגובה זו
    נכנס ביום שלישי לכלא
  • 13.
    מיכה הכהן 27/09/2018 06:14
    הגב לתגובה זו
    תצלול היום . תנועה בים 6800 נק ל9000 נק. לא תפרוץ את ה-25 דולר - בטוח לא בטווח הקרוב. אם זאת יכולה להיות תקופה ארוכה בטווח של 17-20 דולר. הרגולציה תכפה עליה שינוים מהותים .
  • 12.
    ואורן באפט תאכלו את הכובע (ל"ת)
    טבע 27/09/2018 05:47
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    משקיע 27/09/2018 01:55
    הגב לתגובה זו
    עם הנהלה שמספקת את הסחורה וחוב שקטן, אתם עוד תצטערו שלא קניתם. בעוד 3 שנים כשכל הערפל יתפזר, חוב נמוך, רווחים ודיבידנדים, יהיה 60 דולר למניה. בהצלחה לכולם
  • גליה 27/09/2018 19:21
    הגב לתגובה זו
    עם דירקטוריון של פושעים שעשו עסקאות שהם פשע נגד כל אזרחי ישראל, ועוד קיבלו על זה בונוס. בארצות הברית מזמן הם היו בכלא. מקווה שרשות נרות הערך האמריקאים יעלו על הרמאיות האלו .. על העוקץ המקסיקני. על קניית חטיבת תרופות כושלת קנדית ומי שדחף לעיסקה זה המנהל שלה שבא להיו סמנכ"ל בטבע. כל הניהול בטבע הוא רמאות אחת גדולה
  • אסף 27/09/2018 13:46
    הגב לתגובה זו
    בינתיים רק יורדת ולא עולה את 25 דולר, אתה חיי בסרט...... אין קופקסון, למיגרנה מסתבר שטבע לא היחידה, בקיצור, לא מאמין שתשרוד
  • 10.
    טבע תצלול ל15 דולר (ל"ת)
    אורנה 26/09/2018 22:55
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    גיא 26/09/2018 22:32
    הגב לתגובה זו
    להרבה סוחרים עדיין לא נפל האיסמון או הטלפון שטבע היום זו חברה אחרת מהעבר
  • 8.
    אז מה הגיע הזמן לומר קדיש על טבע? (ל"ת)
    אחד העם 26/09/2018 22:00
    הגב לתגובה זו
  • אם עדיין לא אמרת... אז כן... (ל"ת)
    יוסי 26/09/2018 23:24
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    טרשת 26/09/2018 21:49
    הגב לתגובה זו
    לא תרשת
  • 6.
    אייל גורביץ 26/09/2018 21:48
    הגב לתגובה זו
    לפי כל הנתונים טבע הולכת לזנק בימים הקרובים. נוסף על כך אייל גורביץ כתב "כל ירידה בטבע זמנית ותהיה לצורך עלייה"
  • מה שגורביץ כותב הכל הפוך (ל"ת)
    גיא 26/09/2018 22:30
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    קופקסון 26/09/2018 21:37
    הגב לתגובה זו
    מיצינו את הירידות כבר 100 פעמים בגלל זה. זכרון הצבור קצר.
  • 4.
    תומרון 26/09/2018 21:36
    הגב לתגובה זו
    כמה כיף לחפור על זה כל היום
  • 3.
    עשוייה לרסק מחר את המעוף (ל"ת)
    טבע 26/09/2018 21:25
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    heziyona 26/09/2018 21:02
    הגב לתגובה זו
    שנתיים של הפסדים לא רואה את הסוף. לעולם לא אקנה יותר מניות רק תעודת סל לונג .שורט
  • 1.
    ארז 26/09/2018 20:50
    הגב לתגובה זו
    מהחברה הזו. כל זבוב מסרק את המנייה וחדשות טובות לא מוזיזות לה. שוק ההון לא מאמין בה יותר. נגמרו ימי הקסם של שולץ. יאללה לקפל ולמכור
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

סאנה טאקאיצ’י יפן (קרדיט רשתות חברתיות)סאנה טאקאיצ’י יפן (קרדיט רשתות חברתיות)

ראש ממשלת יפן מסרבת לסגת מהצהרות על טייוואן - המשבר מול סין מחריף

ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י מבהירה שהתקפה על טייוואן הוא איום על יפן ויצדיק שימוש בכוח צבאי

רן קידר |

ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י, דחתה את הדרישה הסינית לחזור בה מהצהרותיה על טייוואן, והבהירה כי אין כל שינוי בעמדתה הביטחונית של טוקיו בנוגע למצב של איום אזורי. בכך, העמיקה טאקאיצ'י את המשבר המדיני הראשון שלה מאז שנכנסה לתפקיד בחודש שעבר.(להרחבה: לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין סין ליפן)

במוקד המחלוקת, התבטאות של טאקאיצ'י, שבה הצהירה כי תרחיש צבאי במיצר טאיוואן עלול להיחשב כאיום ישיר על קיומה של יפן. אמירה זו נחשבת לקפיצת מדרגה בעמדה היפנית, והיא עוררה תגובה חריפה מצד בייג'ינג שכללה צעדי ענישה כלכליים.

בסין הכריזו כי יינקטו "אמצעים חמורים" אם יפן לא תחזור בה מהאמירה, ובינתיים הוקפאו אישורי ייבוא של פירות ים יפניים, הופסקה תיירות מאורגנת מסין ליפן, וכן נעצרו אישורים להפצת סרטים יפניים בשוק הסיני. עם זאת, בייג'ינג עדיין לא איימה בפגיעה בייצוא נדירים - מהלך בעל השלכות רחבות יותר על הכלכלה העולמית.

טאקאיצ'י מצדה נוקטת קו כפול: מצד אחד היא שומרת על ניסוח כללי וזהיר ("החלטות יתקבלו בהתאם לנסיבות"), אך מצד שני אינה מוכנה להתנצל או לחזור בה. במסיבת עיתונאים הבוקר, טרם צאתה לפסגת ה-G20 בדרום אפריקה, הדגישה כי העמדה הממשלתית נותרה עקבית.

המפגש הקודם בין טאקאיצ'י לנשיא סין שי ג'ינפינג נערך בפסגת APEC בקוריאה הדרומית, ובמהלכו סיכמו השניים על "קידום כולל של יחסים מועילים הדדית". כעת, מתברר כי הקרע סביב טאיוואן עלול להכתיב את הטון ביחסים הבילטרליים.