מניית טבע, האם חלון ההזדמנויות קרוב להיסגר?
מספר פעמים בשנה האחרונה ניתחתי את טבע. בפעם הראשונה היה זה בינואר וההערכה הייתה שהתחתית האחרונה כבר כאן. הפעם השנייה הייתה ביוני ואז הערכתי שקנייתה תשתלם בטווח הארוך אם כי רצוי להמתין לתיקון טרם הפעולה. הפעם השלישית הייתה לפני כחודש ומחצה אז הערכתי שכל ירידה תהיה זמנית אם כי ברמת המחירים דאז התזמון הוא קריטי. ומה כעת?
בגרף השנתי
- פרמטר בודד בגרף השנתי והוא הירידה הברורה מתחת לרצועת בולינגר. נסיגה זו מעלה את הסבירות להמשך עקרוני של מהלך העליות.
בגרף הרבעוני
- בגרף הרבעוני אפשר את הירידה מתחת לרצועה התחתונה.
- הרבעון האחרון של 2017 תם עם נר של קונים והשילוב בין השניים מוביל לעליות שאנו רואים בטבע בתקופה האחרונה.
- הרצף עודנו עולה.
- אין סימנים לסיומו של הרצף.
- לטבע התנגדות משמעותית סביב מחיר של 109 ₪ למניה אותה לא סביר להניח שתצלח בפעם הראשונה.
בגרף החודשי
- המגמה היא מגמת עלייה. נקודות השיא והשפל מסודרות במבנה עולה.
- הרצף עולה.
- לראשונה מאז תחילת הירידות חצתה המניה מעלה את הממוצעים הנעים למרות שהם עדיין מסודרים בסדר יורד.
בגרף החודשי
- בגרף השבועי אפשר לראות שמגמת העלייה הסתיימה.
- נקודות השיא אינן מסודרות עוד במבנה עולה. המוכרים באים במחירים הולכים ויורדים והקונים אנמיים למדי.
- המסר המרכזי הוא שהמניה מדשדשת.
- מחד מה שמקשה עליה הוא פער המחירים היורד ששיאו סביב 90 שקל למניה ומאידך תמיכה סביב מחיר של 76 שקל למניה.
מה אומרים הממוצעים הארוכים
- על הגרף אפשר לראות שני ממוצעים נעים. 100 יום ו-200 יום.
- מטרתם להוסיף מידע לגבי הדינאמיקה ארוכת הטווח.
- האם אמורים לדמות שנת פעילות ומחצית שנת פעילות.
- אפשר לראות שהממוצע הקצר חצה את הארוך מעלה.
- אפשר לראות ששיפועו של הממוצע הארוך חיובי.
מסדרים את הפרמטרים
בשלב הנוכחי ועל רקע הפרמטרים שרובם חיוביים, כל ירידה בטבע תהיה נקודתית וזמנית. התזמון משמעותי במקרה הזה כאשר מחיר הקנייה של טבע, כזה המייצג סיכוי גבוה מול סיכון נמוך נמצא מתחת ל-80 שקל למניה.
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג...
**כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
- 9.הפרופסור 17/09/2018 10:20הגב לתגובה זוטבע דוהרת מעלה. אין ספק שהמנכ"ל מבין את עבודתו. החברה ניראת על המסלול הנכון ולא ירחק היום שהיא תשבור שיאים חדשים. זה רק עניין של זמן. היא תתאושש הרבה יותר מהר ממה שמעריכים.
- 8.טבע תעבור את 150 שקל עד סוף השנה (ל"ת)naty 17/09/2018 09:58הגב לתגובה זו
- 7.טבע בדרך ל60$ כי שם מקומה והמנכל מבין עניין (ל"ת)יעקב 16/09/2018 20:05הגב לתגובה זו
- 6.יצחק 16/09/2018 19:53הגב לתגובה זואם לא היה מגיע האישור לתרופת המיגרנה הרצועה של בולינגר היתה נקרעת לחתיכות. מה שקובע את מחיר המניה הן החדשות הטובות או הרעות.רצועת בולינגר מיועדת למשקיעים שלא אוהבים לקרוא בקפה או בקלפי טארוט
- 5.לטאטא דווקא רציתי לקנות (ל"ת)יעקה 16/09/2018 19:24הגב לתגובה זו
- 4.יש ר אלי 16/09/2018 18:52הגב לתגובה זוהיה ארביטראג' שלילי. מה הקשר לחירטוט הטכני?
- 3.גור נישט 16/09/2018 18:42הגב לתגובה זואמרת שנראה שיש תחתית באזור ה13000 וזה היה לפני הנפילה של טבע לשער 6000 ואח"כ ל4000. תאמר טעיתי ואל תאמר רק מה שנוח לך!
- 2.בפוקס קיבלה אישור FDA על תרופה למיגרנה. (ל"ת)יש ר אלי 16/09/2018 18:34הגב לתגובה זו
- אין פוקס-זה רק אצל הישראלים.... (ל"ת)אצל האמריקאים 16/09/2018 21:55הגב לתגובה זו
- 1.טבע 16/09/2018 11:04הגב לתגובה זוThe company plans to start selling the drug in the US at $575 per monthly dose and $1,725 per quarterly dose. That will line up right alongside Amgen’s price for Aimovig, set at $6,900 a year for a monthly dose.
- חולם 16/09/2018 20:58הגב לתגובה זולא יותר מ 1-2 מליארד מכירות לשנה. אל תשכחו שלא ידועה רמת הרווחיות עדין. החומר הפעיל מיותר אצל גורם שלישי. בניגוד לקופקסון שיוצר בארץ. בנוסף לתרופה של אמגן יש מזרק פטנט להזרקה מהירה ופה מזריקים במזרק רגיל. יתכן וחלק יעדיפו מזרק הפטנט כי מזרק רגיל מעלה קונוטציות שליליות
- מדען 16/09/2018 12:50הגב לתגובה זולא כמות כזאת ואולי לא בכלל.
מטוס. צילום: Jimmy Chan, Pexelsמהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר. במרכז הזירה - שתי הענקיות המסורתיות. אבל בצד מתחמם סטארט-אפ שיכול להיות הראשון שיפעיל מטוס חשמלי מסחרי לטיסות קצרות
כשהנשיא ביל קלינטון אמר בתחילת שנות ה־2000 כי "המאבק על האקלים יהיה מבחן המנהיגות של דורנו", הוא לא העלה בדעתו עד כמה דבריו ינבאו את העתיד של עולם התעופה. הוא לא יכול היה לחזות שעשרים שנה מאוחר יותר הקרב בין ענקיות התעופה יתפתח לזירה חדשה לחלוטין - המרוץ אחר תעופה ירוקה, שבו גם סטארט-אפ קטן משבדיה מנסה לחטוף חלק מהשוק עם טכנולוגיות מהפכניות.
תעופה ירוקה אינה רק חזון סביבתי, היא הזדמנות כלכלית ואסטרטגית. בעולם שבו תחבורה בת־קיימא הופכת לדרישה רגולטורית ולא רק מוסרית, מדינות וחברות שלא יאיצו את ההסתגלות יישארו על הקרקע בעוד האחרים ממריאים קדימה.
הקרב המסורתי בין בואינג לאיירבוס על שליטה בשמיים הפך כיום למרוץ מורכב יותר שבו יעילות הדלק, הפחתת פליטות פחמן וחדשנות סביבתית הן השדות החדשים שעליהם נחרץ עתיד התעופה האזרחית.
בעולם שבו שינויי האקלים הפכו לאיום גלובלי, גם השמיים נדרשים לעבור מהפכה. תעשיית התעופה, שאחראית לכ־3% מפליטת הפחמן הדו־חמצני בעולם, ניצבת בעשור האחרון בראש סדר היום הסביבתי. חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר.
- בואינג מפספסת את התחזיות ומציגה הפסדים לאור העיכוב בפרויקט 777X
- בואינג חוזרת למסלול? ה-FAA מאשרת הגדלת קצב הייצור של מטוסי ה-737 MAX
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דלקים חדשים - הלב של השינוי
המעבר לדלקי תעופה בני־קיימא (SAF - Sustainable Aviation Fuels) הוא המפתח המיידי ביותר להפחתת פליטות פחמן דו חמצני. דלקים אלה מופקים משמנים צמחיים, פסולת אורגנית או אפילו מימן ירוק, ומאפשרים ירידה של עד 80% בפליטות הפחמן לעומת דלק סילוני מסורתי. חברות כמו בואינג, איירבוס ורולס רויס כבר ביצעו טיסות ניסוי מוצלחות בדלק "ירוק", ומדינות באירופה אף החלו לחייב ערבוב שלו בדלקים המסחריים.
