עוד בשורה רעה לפולקסוואגן: תיאלץ לרכוש 115 אלף מכוניות מלקוחותיה בארה"ב - המניה צוללת
החדשות הרעות עבור פולקסוואגן ומחזיקי המניות שלה לא מפסיקות להגיע: היום (ה') דווח בתקשורת האמריקנית כי החברה הגרמנית הגיעה להסכמה עם הרשויות, לפיה תרכוש בחזרה מלקוחותיה לא פחות מ-115 אלף מכוניות. לפי הערכות, מדובר בכ-20% מסך כלי הרכב במדינה שמעורבים בפרשה.
החברה תוכל לבחור בין רכישת המכוניות במזומן מלקוחותיה, או לתת להם זיכוי עבור רכישה חדשה. בכל מקרה, מדובר בהוצאה כספית גדולהה עבור החברה.
המניה צללה בפרנקפורט מעל ל-6%, ותיקנה מעט לירידות של 4.85% - אך יש לזכור כי היא מושפעת כמובן מהאווירה השלילית בבורסות כעת, ולא רק בשל פרסום עניין זה.
מאז התפוצצות הפרשת הזיהום של רכבי החברה, נפלה מניית פולקסוואגן בכ-27%, כולל הירידה של היום. עם זאת, מאז הגיעה לשפל של יותר מ-3 שנים באוקטובר האחרון, טיפסה המניה יותר מ-20%, כך שגם בסיפור העצוב מבחינת החברה - תזמון נכון למשקיעים השיא להם רווחים נאים.
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותסעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים
סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו
באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.
האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.
הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק
הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.
הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים
פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.
- הבורסה בסעודיה מזנקת: ייתכן ויוסרו המגבלות על בעלות המניות במדינה
- בלקסטון ובלקרוק מתחרות על ה-AI הסעודי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב
הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.
ג'נסן הואנג ודונאלד טראמפ. קרדיט: רשתות חברתיותאנבידיה עלתה אחרי הסגירה ל-5 טריליון דולר; מה מניע את העליות?
אחרי שהוסיפה במסחר 5%, מניית אנבידיה הוסיפה 2.6% במסחר שאחרי הסגירה ל-206.3 דולר - שווי של 5.05 טריליון דולר; טראמפ על שבב הבלקוול של אנבידיה - "הוא סופר דופר"
מניית אנבידיה זינקה אמש ב-5% על רקע השקעה של מיליארד דולר בנוקיה כשהסיפור הגדול הוא השיחות הצפויות בין טראמפ לנשיא סין שי ג'ינפינג. השיחות האלו ידונו גם בשבבים כשהגעה להסכם על המכסים כפי שהשוק מעריך, תוביל גם לעסקת שבבים. אנבידיה שמכירותיה בסין על רקע מלחמת הסחר ומלחמת השבבים הן אפס, עשויה לחזור לסין ואלו חדשות טובות.
חדשות שהקפיצו את החברה לשווי של 4.9 טריליון והמשיכו להזניק אותה לאחר המסחר ב-2.6% לשווי שעולה על 5 טריליון דולר. אנבידיה היתה הראשונה שחצתה את רף ה-4 טריליון דולר והראשונה שחצתה את רך ה-5 טריליון. יש אנליסטים שמצפים ל-6 וגם ל-7 טריליון דולר.
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר אתמול כי בכוונתו לשוחח עם נשיא סין שי ג'ינפינג על מעבד הבינה המלאכותית החדש של החברה Blackwell. טראמפ כינה את השבב "סופר דופר" וציין כי מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, הציג לו לאחרונה גרסה של המאיץ במשרד הסגלגל. המשקיעים מפרשים את הדברים כרמז לכך שממשל טראמפ שוקל הקלה משמעותית באיסור שהוטל מאז 2022 על ייצוא שבבי AI מתקדמים לסין.
אחרי המסחר התייחס מנכ"ל אנבידיה למירוץ ה-AI
העולמי הוא הסביר כי נותרה לאנבידיה אפשרות מוגבלת לייצא שבבי AI מסוימים לסין, אך לדבריו הרשויות בבייג'ינג דוחקות בחברות מקומיות להתרחק מהמוצרים הללו. "הם מבקשים להיות שוק פתוח, אבל מתנהגים כאילו הם רוצים להיות פתוחים באופן סלקטיבי", אמר, והוסיף כי נתח השוק
של אנבידיה בסין ירד מ-95% כמעט לאפס.
- אנבידיה מציגה את DGX Spark - מחשב שולחני עם יכולות של מרכז נתונים
- מניית אנבידיה ב-320 דולר - היעד החדש של האנליסטים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הואנג אמר בעבר כי הגבלות הייצוא על שבבים בכלל ושבבי אנבידיה בפרט יוצרים מוטיבציה גדולה לסינים לפתח בעצמם שבבי AI. לדבריו הסינים מתקדמים יפה והפער הטכנולוגי מצטמצם. דווקא אספקת שבבים היתה גורמת לסינים שלא להיות עם מוטיבציית יתר להצליח בפיתוח השבבים במירוץ ה-AI. הוא גם הדגיש כי זו לא רק מלחמה על שבבים אלא גם על מפתחים.
