למרות המלחמות של הזרות: אייר ברלין תטוס לישראל
כשברקע מלחמה של חברות טיסה זרות להגדלת מספר הטיסות שאושרו להן על ידי מנהל התעופה בישראל - מדווח היום משרד התיירות, כי חברת התעופה "אייר ברלין" תפעיל קו טיסות שכר לישראל מנובמבר 2005.
החברה הגרמנית תפעל בישראל באמצעות חברת הבת שלה - "פניקס רייזן". עם כניסתה לשוק טיסות השכר לישראל, היא תפעיל טיסה שבועית לאורך 26 שבועות - אשר ימריאו מנירנברג שבגרמניה בקו תל אביב-אילת וחזרה לנירנברג. לפי משרד התיירות, בתום משא ומתן ארוך סיכם השר העומד בראש המשרד, אברהם הירשזון, את פרטי ההסכם עם ראשי פניקס רייזן ביריד התיירות הגדול בעולם (ITB) בברלין.
הטיסה השבועית שתפעיל אייר ברלין מנמל התעופה בנירנברג, מיועדת לתיירים בלבד, ויתרונה הגדול - כך אומרים במשרד התיירות, הוא בריכוז הנוסעים מכל שדות התעופה בגרמניה. המקומות בטיסות השכר יימכרו לסיטונאים, שיתחייבו למלא את המושבים במטוס. בין הסיטונאים הגרמנים הבולטים: פניקס רייזן RVT ו-FTI.
במשרד התיירות מציינים, כי מדובר בהזדמנות פז לסיטונאים הללו לחזור לישראל, וכי המשרד משתתף בסיכון של הסיטונאים במידה והמטוס לא יתמלא. הסיטונאים הללו לא נוהגים להשתמש בטיסות סדירות ללקוחותיהם. שר התיירות, אברהם הירשזון, אומר היום (ג'), כי הוא מעריך שהביקוש לישראל יעלה ופועל יוצא שהמטוסים יהיו מלאים, וייתכן ולא יהיה צורך בתמיכת המשרד בטיסות. לדבריו, עליה בביקוש צפויה להביא להפעלת יותר מטיסה שבועית אחת לישראל.
צי המטוסים של החברה הגרמנית כולל 45 מטוסים, מתוכם 37 מטוסי בואינג מסוג 737-800. בחברה מועסקים כ-2,300 עובדים. מספר הנוסעים נכון לשנת 2004 עמד על יותר מ-12 מיליון. הצפי ל-2005 הוא 13.8 מיליון נוסעים. המחזור הכספי בשנת 2004 עמד על 1.051 מיליארד יורו והצפי לשנת 2005 הוא 1.275 מיליארד יורו.