ראשון לציון
צילום: משה בנימין

החל מהשבוע הבא: שדרוג של מערך האוטובוסים בראשון לציון

קווים בעלי ביקוש נמוך יבוטלו ושעות הפעילות של האוטובוסים העירוניים יורחבו. הנגישות לתל אביב וערים נוספות במטרופולין תוגבר. הנה הפרטים המלאים
מורן ישעיהו | (2)

משרד התחבורה מעדכן היום (ב') על שדרוג קווי האוטובוסים בעיר ראשון לציון שייכנס לתוקפו החל מיום שישי הבא, ה-15 במרץ. זאת בהמשך להודעה שהוציא המשרד בפתיחת שנת 2019 על תכנית לשדרוג מערך האוטובוסים בגוש דן (לכתבה המלאה), ובמסגרת התכנית לשדרוג כולל של התחבורה הציבורית בישראל.

מה כולל השדרוג בעיר?

השדרוג המתוכנן בעיר כולל תוספת של קווים חדשים לצד ביטול קווים בעלי ביקוש נמוך, תגבור תדירות של קווים ישירים ובעלי ביקוש גבוה, שדרוג מסלולים של קווים קיימים ומאספים למסלולים ישירים ומהירים, והרחבת שעות הפעילות של האוטובוסים העירוניים, עד לחצות. כמו כן, יחלו לפעול קווים "חוצי עיר" שיעברו דרך הצירים המרכזיים ויחצו את העיר ממזרח למערב, דרך מרכז העיר.

עוד מתוכננת תוספת משמעותית של שירות שצפויה לקצר את זמני הנסיעה של האוטובוסים תוך שיפור התדירות. כמו כן, תתאפשר נגישות גבוהה יותר בקווים חדשים ומהירים לאזורי תעסוקה ומוקדי ביקוש ועניין מרכזיים נוספים. 

התכנית באה לתת מענה לחיבור השכונות עם מוקדי מסחר, בילוי ותעסוקה כגון קניון "יס פלאנט", קניון "עזריאלי ראשונים", חוף הים, קניון הזהב, ומתחם איקאה. כמו כן, יחלו לפעול שלושה קווי פרמיום חדשים בינעירוניים במסלולים משופרים, ובכלל זה, שני קווים חדשים לאזור התעסוקה בחולון. זאת, במקביל לחיזוק השירות העירוני באמצעות תגבור קווים קיימים והפעלת קו עירוני חדש (קו 21).

 

נגישות גבוהה יותר לתל אביב והמטרופולין

התכנית צפויה לטפל גם בנגישות מראשון לציון לתל אביב וערים נוספות במטרופולין כאשר בין היתר, תשופר הנגישות התחבורתית אל רידינג ונמל תל אביב, רחוב אבן גבירול, מסוף סבידור, הקריה והעירייה בתל אביב ועוד. זאת, באמצעות שדרוג המסלול של קווים 190, 191 ו-193 לתל אביב והפעלת קווים 75 ו-175, שיחליפו את קו 174 לתל אביב.

 

כמו כן, ישודרגו מסלולי הקווים 57 ו-77 לחולון ותדירותם תוגדל משמעותית וקו 203 יאפשר נסיעה ישירה ומהירה אל העיר רחובות ופארק המדע. קווים אלה יעברו בצירים מרכזיים ממערב ומזרח ראשון לציון ליעדים מרכזיים בתל אביב ובחולון ויקצרו משמעותית את הדרך לאזורי התעסוקה והמסחר. בנוסף, תתוגבר הפעילות של הקווים 5, 14, 17 ו-204.

"מדובר בשיפור המשמעותי ביותר שבוצע בראשון לציון בעשרות השנים האחרונות, הצפוי לשנות את המציאות התחבורתית בראשון לציון", מציינים במשרד התחבורה. השדרוג מבוצע במסגרת פרויקט "מהיר לעיר", שמקדם המשרד, באמצעות חברת נתיבי איילון ב-17 ערים בגוש דן. המיזם הלאומי כולל הקמה של מאות קילומטרים של נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) ברחובות מרכזיים ועתירי נוסעים, שנועדו לתת עדיפות לתחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי.

קיראו עוד ב"בארץ"

מראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, נמסר כי "אני פועל ללא לאות יחד עם גורמי המקצוע, משרד התחבורה ונתיבי איילון כדי להפוך את ראשון לציון לאחת הערים המובילות בישראל בתחבורה ציבורית. מגיע לתושבי העיר ליהנות מתחבורה יעילה, מהירה וזמינה שתשפר משמעותית את איכות החיים".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    פלורה 06/03/2019 06:07
    הגב לתגובה זו
    תדירות האוטובוסים ברמת אליהו ירדה כדי לאפשר אוטובוסים ממרכז העיר. כאילו אין אנשים ברמת אליהו. מצטערת שבחרתי בקינסטליך.
  • 1.
    אבו 04/03/2019 17:17
    הגב לתגובה זו
    יש זמני שיא שלא מגיע אוטובוס וכשמגיע מתמלא ודחוס שתי דקות מאוחר יותר מגיע אוטובוס ריק תחבורה אינה מוסדרת ומסודרתותדירות נמוכה בשעות העומס
נתניהו לוויתן
צילום: עמוס בן גרשום

112 מיליארד שקל: אושרה עסקת הגז הגדולה בתולדות ישראל עם מצרים

ההסכם מבוסס על הרחבת יצוא הגז ממאגר לווייתן, צפוי להניב כ־58 מיליארד שקל לקופת המדינה ולהימשך עד שנת 2040



אדיר בן עמי |

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב כי אושרה עסקת יצוא הגז הטבעי הגדולה בתולדות ישראל עם מצרים. לפי דבריו, היקף העסקה הכולל עומד על כ־112 מיליארד שקל, וההכנסות הצפויות לקופת המדינה מוערכות בכ־58 מיליארד שקל לאורך חיי ההסכם.


העסקה מבוססת על הסכם שנחתם כבר באוגוסט האחרון בין השותפות במאגר לווייתן, ניו־מד אנרג’י, רציו ושברון, לבין חברת Blue Ocean Energy (BOE), הרוכשת גז טבעי מישראל עבור השוק המצרי. מדובר בהרחבה משמעותית של היקפי היצוא הקיימים, במסגרת הסכם ארוך טווח שיימשך עד שנת 2040 או עד למכירת מלוא הכמות שנקבעה.


לפי הדיווחים, העסקה כוללת אספקה מצטברת של כ־130 מיליארד מטרים מעוקבים של גז טבעי, ושוויה הכלכלי מוערך בכ־35 מיליארד דולר. שברון, המפעילה את מאגר לווייתן, היא השותפה השלישית בעסקה ומשמשת גורם מרכזי בפיתוח ובהובלת התשתיות הנדרשות להרחבת היצוא.


בדבריו ציין נתניהו כי בשנים הראשונות ההכנסות למדינה יהיו מתונות יחסית, אך יגדלו בהדרגה. לדבריו, בתוך כמה שנים צפויות ההכנסות השנתיות להגיע לכ־6 מיליארד שקל, לאחר השקעות נרחבות של החברות בהרחבת תשתיות ההולכה, ובראשן הרחבת צינור הגז למצרים.


ראש הממשלה הדגיש כי העסקה אושרה לאחר בחינת כלל ההיבטים הביטחוניים, הכלכליים והמדיניים, וציין כי ההכנסות מהגז מיועדות לחיזוק תקציבי החינוך, הבריאות, הביטחון והתעשייה. לדבריו, מדובר במהלך אסטרטגי שמעמיק את מעמדה של ישראל כספקית אנרגיה אזורית ומבטיח מקור הכנסה משמעותי לשנים הבאות.



החברות שנפלו ב-2025, קרדיט: Chat gptהחברות שנפלו ב-2025, קרדיט: Chat gpt

מסכמים שנה - 6 המותגים שנפלו בשנת 2025

פעם הם היו המותגים הנחשקים והמרוויחים ביותר וכיום הם נלחמים על נתח שוק הולך וקטן מול מתחרות חדשות וישנות: המותגים שנפלו ב-2025 והאם יש להם סיכוי לקום?

רונן קרסו |

לצד הצלחות רבות,יש מותגים שחוו שנה לא פשוטה, שהיו בעבר מובילי שוק אך השנה, כל מותג ונסיבותיו, נפל או המשיך את הנפילה כאשר שנת 2026, תהיה עבור כולם שנת מבחן.

בשנה זו ייקבע אם יעשו שינויים נדרשים ויוכלו לעלות מהתחתית, או שימשיכו בצניחה מטה ויתנו למותג לגווע. אלו המותגים שעבורם שנת 2025 היתה שנה שיעדיפו לשכוח.

                             Nike

עוד שנה קשה עברה על נייק ועל ריטיילורס זכיינית נייק בישראל.

נייקי
נייקי - קרדיט: טוויטר

שוק אופנת הספורט עבר שינויים רבים בשנה האחרונה. אם בעבר נייקי שלטה  ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה בעולם גירד את רף ה-300 מיליארד דולר. השווי כיום נחתך ב-70% ל-90 מיליארד דולר בלבד, כאשר השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה עד לשפל הנוכחי.