שלמה מסלאווי: "יש ילודה בקצב מטורף כי הם מבינים שאת הילדים ישאירו"

ועדת הפנים של הכנסת דנה היום בהחלטת בג"ץ מחודש שעבר כי מתקן "חולות" בנגב יסגר ושאסור לכלוא מסתננים לשנה
אבי שאולי | (18)

ועדת הפנים של הכנסת דנה היום בהחלטת בג"ץ משבוע שעבר כי מתקן "חולות" בנגב יסגר ושאסור לכלוא מסתננים לשנה. בית המשפט העליון פסל לפני שנה את חוק המסתננים ובחודש שעבר פסל גם את הסעיפים המרכזיים גם בחוק המתוקן.

יו"ר הוועדה, ח"כ מירי רגב: "החלטת בג"ץ בלתי מידתית. ההצעה הזאת העבירה מסר לאלפי אפריקנים - בואו תחצו את הגדר, תשהו במתקן שהייה ותשחררו. כל מי שרוצה מאפריקה יכול לבוא לשטח ישראל. עם כל הכבוד לבית המשפט, 'חולות' לא יפורק. אנחנו לא נכשיר את השרץ ".

משרדי הפנים והמשפטים מגבשים חקיקה חדשה בעקבות פסילת בג"ץ שתובא לכנסת בהליך בזק.

"החלטת בג"ץ לוקה בעיוורון ובסתירות רבות"

ח"כ איילת שקד: "החלטת בג"ץ לוקה בעיוורון ובסתירות רבות. דעת המיעוט מאוד הגיונית".

שר הפנים גדעון סער אמר כי: "מי שחושב שהתופעה של הסתננות בלתי-חוקית למדינת ישראל היא מאחורינו הוא טועה. זו סכנה שאורבת".

יו ר שכונת התקווה שלמה מסלאווי: "אף אחד לא יודע מה המספר האמיתי של המסתננים. יש ילודה בקצב מטורף כי הם מבינים שאת הילדים ישאירו. הם גם יביאו לכאן את הכלות שלהם לכאן. הילדים שלהם ברחובות כי ההורים שלהם עובדים כל היום - אנחנו מגדלים כאן דור של פשע".

"מי שרוצה את המסתננים שייקח אותם אליו לבית"

עובד חוגי, תושב דרום תל-אביב: "אותנו כבר כבשו. אני מזמין את שופטי בג"ץ שייראו איך אנשים חיים - הם מנותקים מהעם, איך אני יכול לכבד אותם? מי שרוצה את המסתננים שייקח אותם אליו לבית".

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    סוניה 17/10/2014 18:06
    הגב לתגובה זו
    https://www.facebook.com/video.php?v=730483330363854
  • 12.
    יוסי 13/10/2014 15:03
    הגב לתגובה זו
    אדוני שר הפנים גדעון סער זו כבר לא סכנה שאורבת לנו.זו סכנה ממשית יום יומי.
  • 11.
    אורן 13/10/2014 00:18
    הגב לתגובה זו
    https://www.facebook.com/theZionistway/photos/a.718968098182044.1073741828.680326928712828/718968324848688/?type=1
  • נדב 13/10/2014 08:47
    הגב לתגובה זו
    לא ידעתי אם שווה לקרוא, אבל זו יוזמה אמיתית בעלת סיכוי לשנות!
  • 10.
    קליפ 09/10/2014 22:55
    הגב לתגובה זו
    השמאל המטורף,עם הישראלים הערבים,בחסות בגצ"(שחרר בכוח 1000 רוצחים בתנאי שרצחו רק יהודים!!!) מעוניין להשמיד,לחסל את המגזר היהודי....כחלק מ"החזון של היטלר. עולם ללא יהודים חיים".......השמאל פועל לסילוק המגזר היהודי מארץ ישראל. כן...הכל בשם החוק!!!
  • 9.
    שוזי 06/10/2014 12:55
    הגב לתגובה זו
    לא יעזור דיבורים של פסאודו-אינטלקטואלים: ההחלטה לא לגרש את המסתננים גרועה בכל קנה מידה שקיים. לצערי הנוכחות הבלתי רצויה שלהם עלולה להוציא את הרע שבתוכנו.
  • ינון 14/10/2014 12:33
    הגב לתגובה זו
    תראו את זה - https://www.facebook.com/video.php?v=730483330363854
  • 8.
    תראו מה קורה באירופה עם כל הפליטים המוסלמים רק נזק (ל"ת)
    תום 06/10/2014 11:42
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    שרפון 06/10/2014 11:14
    הגב לתגובה זו
    לשלוח אותם לאלף קיבינימאט
  • 6.
    יש להם ילודה של 50 ילדים בחודש (ל"ת)
    lionav 06/10/2014 10:55
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ליצן 06/10/2014 10:49
    הגב לתגובה זו
    ככל שיש יותר עבדים המעמד העליון עשיר יותר כי הוא נדרש לשלם פחות על עבודה .
  • 4.
    במקום ענישה חמלה לתת רשיונות עבודה זמניים (ל"ת)
    ובתקיפות לגרש על חשב 06/10/2014 10:33
    הגב לתגובה זו
  • שיפטרו אותך ואחותך,,,למען יהיה להם עבודה!!! (ל"ת)
    קליפ 09/10/2014 22:56
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    הם גונבים אופניים ופלאפונים כי אין עבודה (ל"ת)
    די לגזענות 06/10/2014 10:32
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    עבודה לשנה כרטיס על חשבונם הביתה אחרי שנה (ל"ת)
    לתת להם לעבוד 06/10/2014 10:32
    הגב לתגובה זו
  • שיעבדו עם אחותך בזנות!!! (ל"ת)
    קליפ 09/10/2014 22:56
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כרטיס על חשבונם 06/10/2014 10:31
    הגב לתגובה זו
    והביתה אבל הממשלה גורמת לגניבות פלאפונים ואופניים כי אין להם איך להתפרנס עבודה לשנה חסכונות וכרטיס הביתה זאת התנהגות
  • כערבי ,מחבל ישראלי תמים אתה שותף לפשע!!! (ל"ת)
    קליפ 09/10/2014 22:55
    הגב לתגובה זו
פיטורים
צילום: copilot

גל הפיטורין מתגבר והולך ומגיע עד עובדי המדינה

אנחנו עדים לפיטורין במגזר הטק כבר מספר חודשים, ובכל זאת ההודעה של פייבר על חזרה לפורמט של סטארט-אפ ועל פיטורין של 250 עובדים היא דרמטית, ואליה מצטרפת הודעה של זיפריקרוטר, שסוגרת את מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל; בנוסף, גם המגזר הציבורי מתחיל להתערער, כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, אותת על פיטורין צפויים של כ-20,000 עובדי מדינה (שליש מעובדי המטה)

רן קידר |
נושאים בכתבה פיטורים AI

לאחרונה, כמעט ולא היה יום שבו לא היתה כותרת אחת לפחות על פיטורין בחברה גדולה. רשימת השמות אינסופית וכוללת את אינטל (שנמצאת גם ככה במהלכי ייעול דרמטיים), מיקרוסופט, אמזון, גוגל, סיילספורס, והנה אתמול פייבר, חברה ציבורית שנסחרת בוול סטריט, הודיעה על מהלך דרמטי שבו היא מפטרת שליש מכח האדם, כ-250 עובדים, וחוזרת לפורמט של סטארטפ. לרוב, השוק אוהב לשמוע על הודעות פיטורין, שממוסגרות בשיח על ייעול ועל שינוי יעדים. אבל כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, מדבר על כשליש מעובדי המטה של המדינה ש-"יוחלפו" על ידי הבינה המלאכותית, התופעה חורגת מגבולות המגזר הפרטי ובבירור היא קיימת בשוק העבודה כולו, והמגמה ברורה: פחות עובדים, יותר AI. 

אל החדשות על פייבר ועל העתיד התעסוקתי שלה בישראל הצטרפה הבוקר חברה נוספת, כש-ZipRecruiter הודיעה על סגירת מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל, בדרך לפיטורי כל עובדי הסניף המקומי, כ-65 במספר, ימים ספורים לפני החגים. 

מנכ"ל פייבר, מיכה קאופמן, הגדיר את המהלך כ-"איתחול כואב" והדגיש כי הפיטורים נוגעים לכל המחלקות, וכי ההחלטה היא אחת הקשות שקיבל עד כה. הסיבה המרכזית הוגדרה כך: טכנולוגיות AI כבר מסוגלות לבצע חלק גדול מהשירותים שבעבר שווקו בפלטפורמת הפרילנסרים של פייבר, ופוגעות ישירות במודל העסקי שלה קאופמן לא לבד, כמובן, ולצד ההצהרה שלו, ניתן לראות גם הצהרות עם טון אחר, כפי ששמענו לאחרונה ממנכ"ל סיילספורס, מארק בניוף, שהתגאה בפני משקיעים בכך שהחליף 4,000 עובדים בסוכני AI, וכך התייעל וצמצם את מחלקת התמיכה שלו מ-9,000 ל-5,000 בלבד. 

כמובן, שהגורם המרכזי הוא יכולותיה של הבינה המלאכותית וכמובן שהמגמה אינה ייחודית לישראל. בארה"ב פוטרו מאז תחילת השנה מעל 800 אלף עובדים, כשענפי הטכנולוגיה, הקמעונאות והייצור הם הנפגעים העיקריים. ענקיות כמו מיקרוסופט, אמזון, מטא ו־סיילספורס קיצצו אלפי משרות תוך כדי השקעה מסיבית במערכות AI. גם מגזרי שירות הלקוחות והפיננסים נפגעים, כאשר בנקים וחברות ביטוח מחליפים עובדים במערכות אוטומטיות. מגמות דומות ניכרות גם באוסטרליה ובאירופה, שם ממשלות מטמיעות מערכות AI לטיפול בפניות אזרחים ובניהול מערכות חירום.

הבשורה הדרמטית מגיעה לא רק מהמגזר העסקי אלא גם מהמגזר הציבורי. בארה"ב, הקמת ה-DOGE (המחלקה ליעילות ממשלתית) הובילה לירידה דרמטית במספר עובדי המדינה, בעיקר בתחומי מטה ושירות. בחודש מרץ 2025 לבדו הוכרזו פיטורים בהיקף של כ־275 אלף עובדים פדרליים. במנהל השירותים הממשלתיים (GSA) הוחל בצ’טבוט בשם GSAi שמבצע משימות עבור כ־1,500 עובדים, צעד שהוביל לצמצומים חדים במשרות מנהלתיות. במשרד לענייני ותיקים נרשמה תוכנית רחבה לקיצוץ כ-83 אלף משרות, שבסופו של דבר הוקטנה ל-30 אלף לאחר שילוב פרישות טבעיות והתפטרויות. וכך, הסקטור הציבורי האמריקאי גם הוא חלק מהמגמה של פיטורין והתייעלות. 

משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף
ועידת התשתיות

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר

משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים

מנדי הניג |

משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".

בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.

אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.


לצפיה בועידה - 



ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה

איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה

האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.

לא נתקעת בפקקים?