טים: העשירייה הפותחת כמעט ללא שינוי, 'ספורט 5' ו-ONE יורדים והארץ בסכנה

שיעור החשיפה באתרים הישראלים עולה. נענע10 דילג על פני זאפ, גלובס עוקף את TheMarker, אתר mako ממשיך לצלול, ONE 'ספורט 5' מתחלפים
הראל עילם - אתר 140 |

חודש אוקטובר באינטרנט הישראלי: לאחר חודש ספטמבר שנחשב לאחד החודשים הגרועים ביותר באינטרנט הישראלי, רוב אתרי התוכן הישראלים רשמו עליה קלה בשיעור החשיפה והתעבורה. האתרים הכלכליים TheMarker וגלובס זינקו. לראשונה, אתר הארץ נפל מתחת לקו 10% החשיפה ויתכן ויוסר מרשימת האתרים המובילים בישראל.

מאז אוגוסט לא נרשם שינוי בחמישיית האתרים המובילים הכוללת את גוגל, פייסבוק, וואלה, יוטיוב ו-ynet. לאחר שבחודש ספטמבר היה אתר התוכן הישראלי היחידי שהצליח לשמר את מעמדו, וואלה רשם את הירידה הראשונה מאז יוני ועומד כעת על 62.9% חשיפה. מאקו המשיך את מגמת הירידה ועומד על 29.1% - ירידה של 6% לעומת החודש הקודם ושל 24% לעומת מאי. זהו החודש הגרוע ביותר עבור מאקו בשנה האחרונה.

רשימת 10 האתרים המובילים רשימה שינוי משמעותי אחד: זאפ ונענע10 החליפו מקומות, כאשר זאפ נפל למקום ה-9 לאחר שאיבד 5% ואילו נענע10 קפץ למקום ה-8 לאחר שצמח ב-9%. אתר הלוחות יד2 רשם עליה קלה של 4% אבל עדיין לא חזר לרמה ממנה הוא נהנה לפני ספטמבר.

אתר הארץ איבד בחודש אחד 20% משיעור החשיפה ונמצא בשפל כל הזמנים. האתר עומד כעת של 9% חשיפה, מתחת לקו 10% הנדרשים להיכלל בסקר TIM. במידה והאתר לא יראה עליה משמעותית בחודש הבא יתכן וחודש זה יהיה הפעם האחרונה שהארץ יופיע בסקר. בחודשים האחרונים מספר אתרים, ביניהם עכבר העיר ואתר המסעדות rest, הוסרו מהרשימה.

רוב אתרי התוכן הישראליים, עם זאת, רשמו עליה - ynet ציין עלייה של 1% ומעריב NRG טיפס ב-9%. רשת ותפוז קפצו שניהם במקום אחד - רשת טיפס למקום ה-21 עם עליה של 5% בשיעור החשיפה בעוד תפוז הגיע למקום ה-12 עם עליה משמעותית של 16% במהלך החודש האחרון.

גלובס מצידו רשם התאוששות מופלאה ועלה בחודש אחד משיעור החשיפה הנמוך ביותר שלו בשנה האחרונה לשיעור החשיפה הגבוה ביותר. בחודש הקודם האתר צנח למקום ה-21 עם שיעור חשיפה של 11% והחודש זינק ב-5 מקומות למקום ה-15 לאחר ששיעור החשיפה צמח ב-25% ל-13.8%. גלובס אף הצליח לעקוף לראשונה מאז אפריל את TheMarker. האתר הכלכלי המתחרה שמר על מעמדו במקום ה-17 ורשם עליה של 5%.

אתרי הספורט הישראלים רשמו ירידות חדות. אתר ONE הצליח לעקוף שוב את אתר ספורט 5 אם כי נפל במקום אחד למקום ה-16 ברשימה ואיבד 8% משיעור החשיפה. ספורט 5, לעומת זאת, הצליח לאבד את כל המומנטום לו זכה בחודשים האחרונים וצנח ב-5 מקומות למקום ה-19 לאחר שאיבד 21% מהתעבורה בחודש אחד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה