דוחות פושרים לדלק ישראל: התחרות בענף הדלק שחקה את הרווח הנקי ב-46%
חברת דלק ישראל מסכמה רבעון פושר במיוחד הכולל שחיקה ברווחיות. דלק ישראל, הנמנית על קבוצת דלק היא אחת מחברות הדלק הגדולות בישראל. היא מפעילה 240 תחנות תדלוק וכן 157 חנויות נוחות (תחת המותג מנטה).
את הרבעון השני של 2010 חתמה החברה עם הכנסות של 1.29 מיליארד שקל, עלייה של 24% בהשוואה לרבעון המקביל. עיקר העלייה במכירות נבע מהתייקרות במחירי הדלקים ומגידול ריאלי במכירות במגזר מתחמי התדלוק והמסחר, זאת לאור גידול בכמויות הנמכרות וכן גידול במכירות רשת חנויות הנוחות-"מנטה".
למרות העלייה במכירות, הרווחיות של החברה נשחקה. הרווח הגולמי של החברה נותר זהה ברמה של 188 מיליון שקל. יתרה מכך, גידול חד בהוצאות המכירה והשיווק מ-101 מיליון שקל ל-127 מיליון שקל הובילו לשחיקה ברווח התפעולי מ-67.9 מיליון שקל ל-50.7 מיליון שקל.
בשורה התחתונה, דלק ישראל חתמה את הרבעון השני עם רווח נקי של 20.6 מיליון שקל, זאת לעומת 37.8 מיליון שקל ברבעון המקביל.
משה משיח, סמנכ"ל כספים, דלק ישראל: "תוצאות הרבעון השני מושפעות מהשלכות התחרות העזה שהחלה במשק הדלק עוד בשנת 2009 שהשפיעה על כל החברות בענף, השפעה שבאה לידי ביטוי גם במהלך המחצית הראשונה של שנת 2010".
לדברי משיח: "למרות התחרות האמורה, המשיכה החברה ביישום האסטרטגיה לצמיחה ארוכת טווח שכוללת המשך העברת תחנות להפעלה עצמית, רכישה והקמה של מתחמים חדשים, המשך פיתוח רשת חנויות הנוחות ונקיטת צעדי התייעלות לשיפור הרווחיות".