מתחת ל'רדאר': יצרנית השנאים פייטון מסכמת רבעון מוצלח בכל הפרמטרים העסקיים

פייטון סיכמה את הרבעון השני עם זינוק של 77% במכירות ל-30.4 מיליון שקל ורווח רבעוני של 6 מיליון שקל. צבר ההזמנות של החברה להמשך השנה חזק במיוחד
תומר קורנפלד |

חברת פייטון מסכמת רבעון מצוין מבחינתה, בכל הפרמטרים העסקיים. פייטון היא יצרנית של שנאים משני סוגים: שנאים רגילים שבהם ישנה תחרות עזה, ושנאים שטוחים הנקראים פלאנריים אשר מהווים את לב ליבה של פעילותה של פייטון.

את הרבעון השני חתמה פייטון עם זינוק של 77% במכירות לרמה של 30.4 מיליון שקל. הגידול במכירות מוסבר בעיקר על ידי הבשלתם של מספר פרויקטים בקרב לקוחות עיקריים של הקבוצה וכן על ידי ההתאוששות הכלכלית במשק הגלובלי.

עיקר ההכנסות של פייטון הגיעו ממכירות של שנאים פלאנריים (26.7 מיליון שקל) והיתרה הינם השנאים הרגילים (3.7 מיליון שקל). פעילותה של פייטון בתחום השנאים הפלאנריים מתבצעת באמצעות חברת הבת פייטון פלאנר שמניותיה נסחרות בבורסת ה-EURONEXT.

הזינוק ברווחים הוביל לרווח נאה בשורה התחתונה. פייטון סיכמה את הרבעון עם רווח של 6 מיליון שקל, זאת לעומת 1.8 מיליון שקל ברבעון המקביל שהיה חלש במיוחד. כמו כן, הרווח החשבונאי כולל של פייטון גדול יותר (בעיקר עקב שינויי מט"ח). רווח זה הסתכם ב-8.5 מיליון שקל ברבעון השני.

לקראת הרבעון השלישי, פייטון מציגה צבר הזמנות חזק במיוחד שמסתכם ב-47.7 מיליון שקל. עיקר הצבר (41.8 מיליון שקל) הינו לשנאים הפלאנריים. בחברה מעריכים כי מרבית הצבר יסופק עד הרבעון הראשון של שנת 2011. לשם השוואה, בסוף 2009 צבר ההזמנות של החברה הסתכם ב-29 מיליון שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה