קסטרו במהלך להגדלת שטחי החנויות: "היעד לרבעון הבא - להראות שלא נפגענו"
"אנחנו מתכוונים להגדיל את שטחי החנויות במקומות שיתאפשר לנו מכיוון שהקולקציה של קסטרו גדלה והחנויות בחלקן קטנות מידי בשטח - המהלך הוא לא לאחד אלא להרחיב", כך אמר הבוקר גבי רוטר, מנכ"ל משותף של קסטרו ל-Bizportal.
לדבריו, "מה שחשוב לנו כחברה אלה הם שטחי החנויות ומיקומן. אנחנו מתכוונים להגדיל את שטחי החנויות בכל מקום שנוכל". רוטר נזהר בכדי שלא להיות מקושר למהלך שעשתה לאחרונה רשת פוקס בו היא הודיע על התייעלות ולכן איחדה חנויות ואומר, "יש מקומות שמתאפשר לנו לפתוח חנות בשטחים מספיק גדולים בכדי לאחד לחנות אחת גדולה ויש מקומות בהן קיימים אילוצים נוספים אשר אינם מאפשרים לנו לפתוח חנויות גדולות ולכן אנו פותחים בהם חנויות נפרדות לכל קטגוריה."
בין החנויות שיורחבו תהייה החנות בגן העיר, בתל אביב, שם קיימת חנות נשים של קסטרו, החנות תורחב ובה יהיו 2 הקטגורויות, נשים וגברים והחנות תגדל לכדי כ-400 מטר. חנות הנשים בקניון מלחה בירושלים גם כן תורחב וכמו כן חנות הנשים בחדרה אשר במקביל אליה תפתח חנות גברים הגדולה פי שתיים מגודלה של החנות הקודמת.
רוטר התייחס בדבריו להשלכות שהרחבת החנויות ואיחודן עלולה להוביל אליהן ואומר, "אני אשמח לצמצם את הוצאות כוח האדם, אך אין לי אינדיקציה שהרחבת חנויות אכן תגרום לצימצום בכוח האדם". עם זאת, חשוב לו לציין, "אין לי שום בעיה עם התייעלות רק שאין זה מגיע משם אלא מהצורך להגדיל את החנויות בשל גידול הקולקציה".
בהתייחסו לכניסת H&M בקרוב, אמר רוטר, "אין לכך קשר להערכות לכניסת הרשת אלא זה תפקידנו לעשות את העבודה שלנו. קסטרו זה לא H&M אנחנו באים מהכיוון של הערך, אנחנו ממוקדים יותר ואופנתיים - אני לא מודאג מהשינויים שיחולו בשוק".
לכתבה: מנכ"ל קסטרו: "לא ייתכן שיש רשתות שמדממות ושכר הדירה בקניונים נשאר גבוה"
עונת החורף מיאנה להגיע מה שגרם לקשיים ברשתות במכירות קולקציית החורף. עם זאת רוטר נשמע מעודד, "עד כה המכירות של קולקציית החורף טובות מאוד. המטרה העקרית זה לגדול במכירות ואנחנו כרגע בהענות טובה ולכן אפשר להגיד שאני שבע רצון כרגע".
הוא מסביר, "עד עכשיו לא יצאנו במבצעים ובשבוע שעבר יצאנו בהנחות ראשונות לעונה זהו תאריך זהה לתאריך שבו יצאנו במבצעים אשתקד" הוא מדגיש ואומר, "לאור השנה הלא פשוטה אני מרגיש שאנחנו בהתאוששות. גם ברבעון האחרון הצלחנו לשמר את רמת המכירות ואף לשפר אותן - זהו השג לא פשוט ברבעון השלישי. דווקא על רקע הירידה בביקושים עדין אנו מרוצים ומרגישים התאוששות התחזקות במותג ובביקושים".
הוא מסכם ואומר, "היעד שלנו להראות שהמכירות שלנו לא נפגעו ואם נעמוד ביעדי המכירות נראה בכך הישג".
ההכנסות של קסטרו ברבעון השלישי של שנת 2009 ירדו לכ-146.7 מיליון שקל לעומת כ-151.1 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד - ירידה של 2.9%. ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו בכ-436 מיליון שקל לעומת כ-441 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בתקופה זו חל גידול בפעילות הקמעונאית הן בישראל והן מחוץ לישראל.
- 1.דניאל שביט 03/10/2011 14:21הגב לתגובה זוקסטרו לעולם לא פעם אחרונה שאני קונה משהו בחברה החובבנית שנקראת קסטרו נפגעתי מאוד מהיחס הלא נעים בעקבות תלונה הגשתי ציפיתי שחברה בסדר גודל שלה יפצו אותי בעקבות מכנס שכיבסתי והתוצאה היתה פשוט מזעזעת לא מבין איפה מייצרים בגדים באיכות כזאת גרועה

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?
רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל
בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים.
סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.
מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל.
אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון.
- העלימו מאות מיליוני שקלים - וזה העונש שנגזר עליהם
- אב ובנו ממזרח ירושלים חשודים בהעלמת כ-8 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק
לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

בנק ישראל השלים את המעבר לתקן EMV, כולל בתחנות דלק
בנק ישראל הודיע רשמית על סיום תהליך הסבת שוק התשלומים המקומי לתקן EMV, לאחר מהלך רב-שנים שהוביל לשדרוג משמעותי באבטחת עסקאות כרטיסי אשראי ובפתיחת השוק לשירותים דיגיטליים מתקדמים
במהלך השנים האחרונות הוביל בנק ישראל את המשק הישראלי לעבר רפורמה בשוק התשלומים, ובמסגרתה סליקת עסקאות כרטיסי חיוב הוסבה לתקן EMV, ששיפר את אבטחת התשלום ואפשר כניסה של שירותים דיגיטאליים חדשניים כדוגמת תשלומים ללא מגע, המהווים כמחצית מכמות העסקאות בישראל, וכן ביצוע עסקאות באמצעות ארנקים בטלפונים החכמים המהווים כ-17% מכמות העסקאות בישראל.
הרפורמה שיושמה פתחה את הדלת לא רק לעולם התשלומים אלא גם לשירותים נוספים באמצעות הארנקים הדיגיטליים, כמו למשל הזדהות בקופות החולים, כרטיסי כניסה לאירועי ספורט ותרבות וכרטיסי טיסה ושירותים נוספים שבדרך.
במהלך השנים האחרונות בנק ישראל ליווה את בתי העסק במעבר למערכת התשלומים החדשה, וסייע באופן פרטני לבתי עסק אשר נתקלו בקשיים ובמורכבויות שונות ביישום התקן החדש, בפרט תחנות הדלק. בהתאם, בתי עסק אלו קיבלו בהתאם למורכבויות, אישורים ספציפיים למתווים להשלמת ההסבות.
על פי נתוני חברת שבא, נכון לסוף חודש אפריל 2023 , מעל ל-99% ממסופי התשלום בישראל הוסבו בהצלחה לתקן החדש.
פריסת תקן ה־EMV בענף הדלק נחשבה לאחת המשימות הטכנולוגיות המורכבות בשוק התשלומים הישראלי. בשונה מרכישה
רגילה, בתדלוק סכום העסקה אינו ידוע מראש, כך שבתחילת התהליך מוקצית מסגרת זמנית בכרטיס, שמתעדכנת רק בסיום התדלוק לסכום המדויק. תהליך זה דרש פיתוח תוכנה ייעודית למסופים בתחנות, התאמות בין בקרי המשאבות למערכות הסליקה, ושדרוג של תשתיות התקשורת והאבטחה. בעבר נחשבו
תחנות דלק יעד מרכזי לניסיונות הונאה בשל השימוש בפס מגנטי. כעת, עם השימוש בשבבים חכמים וניהול עסקאות בשרתים מרכזיים בזמן אמת, רמת האבטחה והבקרה עלתה באופן משמעותי.
- הנגיד בחר בדרך הקלה - ואז מה אם לעם קשה
- הריבית לא תשתנה היום, אבל מה כן עשוי להשתנות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל: "אחד מהיעדים המרכזיים שלנו בבנק ישראל בשנים האחרונות היה לפתח את שוק התשלומים בישראל ולהציבו בשורה אחת עם המדינות המובילות בעולם. היום אנו מציינים צעד מרכזי נוסף בתהליך הטמעת תקן ה-EMV. מדובר בצעד חשוב שהובל באופן מקצועי על ידי מחלקת מערכות תשלומים וסליקה והפיקוח על הבנקים שבבנק ישראל. אני רוצה לציין לחיוב את ההטמעה המהירה בשוק הישראלי הן מצד בתי העסק והן מצד שימוש הציבור הרחב. אנו נמשיך לקדם צעדים נוספים שיובילו לשכלול המערכת הפיננסית, הגדלת התחרות בה ולשיפור רווחת הצרכן".
