קרדן נדל"ן מוכרת 50% מ"בית קרדן" למגדל תמורת כ-120 מ' ש'
חברת קרדן ישראל (נדל"ן), הודיעה היום, כי אתמול בשעות הערב הושלמה חתימת הסכם בין קרדן נדל"ן ייזום ופיתוח בע"מ, חברה בת בבעלות מלאה של החברה, לבין החברות מגדל חברה לביטוח (מגדל ביטוח) ומקפת החדשה ניהול קרנות פנסיה ותגמולים, לפיו, תמכור קרדן נדל"ן למגדל מחצית מזכויותיה בכל השטחים, הבנויים ושייבנו ב"בית קרדן", בתמורה לסך של כ-119.2 מליון שקל.
"בית קרדן" הינו בניין משרדים, הממוקם בדרך מנחם בגין בתל אביב וכולל, נכון להיום 4 קומות משרדים וארבע קומות חניונים. מתוך השטחים הבנויים כיום כ- 2900 מ"ר (ברוטו) עילי וכל חניון הבניין הינם בבעלות קרדן נדל"ן.
בכוונת קרדן נדל"ן לבנות על גבי המבנה הנוכחי מגדל משרדים בן 16 קומות נוספות (שלב ב'), בשטח בנוי כולל של כ- 13,800 מ"ר (ברוטו) וכן להוסיף לחניון הבניין 100 מקומות חניה נוספים. בכוונת קרדן נדל"ן להתחיל בבניית שלב ב' עד לתום הרבעון הראשון של שנה זו ולסיימה לפני תום שנת 2009.
במועד חתימת ההסכם, שילמה מגדל לקרדן כ-15% מהתמורה, כ-17.9 מליון שקל. יתרת התמורה תשולם ע"י מגדל לקרדן לאחר השלמת הבנייה והשכרת השטחים שייבנו. במסגרת ההסכם נקבע, כי אם בתום 3 שנים ממועד השלמת הבנייה תחרוג התשואה שיניב הנכס הנמכר מהתחום שבין 6.62% ל- 8%, התמורה ששולמה תוגדל או תוקטן, בהתאם.

יאנגו דורשת מרשות התחרות: הכריזו על Gett כמונופול
בפנייה נטען כי ל-Gett יש נתח שוק בהיקף של 70% ומאשימה כי המערכת של Gett מייצרת מנגנונים של תמרוץ וסנקציות לנהגי מוניות, המעודדים עבודה כמעט בלעדית איתה
חברת יאנגו, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות, דורשת מרשות התחרות להכריז על מתחרתה העיקרית גט (Gett) כמונופול. לטענת יאנגו, גט מחזיקה בנתח שוק העולה משמעותית על הרף הקבוע בחוק, ומפעילה כוח שוק הפוגע בתחרות, בנהגים ובצרכנים.
בפנייה, שנשלחה לממונה על רשות התחרות מיכל כהן באמצעות עורכי הדין ישראל שלו וטל טיטמן, נטען כי נתח השוק של גט בנסיעות מוזמנות באמצעות אפליקציה מגיע לכ-70%. נתון זה, לטענת יאנגו, מבוסס בין היתר על ממצאי רשות התחרות עצמה במסגרת בחינת המיזוג שביקשו בעבר גט ופנגו לקדם, וכן על נתונים שפורסמו בדוחות של משקיעי החברה.
"התפתחה אצל הנהגים תלות ממשית בפלטפורמה של גט כמקור הכנסה עיקרי, שלא לומר בלעדי, באופן המגביל את התחרות בשוק", נכתב במכתב ששלחה חברת אפלי טקסי עוז, המפעילה את יאנגו, לממונה על רשות התחרות. אף שנהגים רשאים לכאורה לעבוד עם כמה אפליקציות במקביל, אופן התמחור שמפעילה גט והמבנה של מסלולי המנוי מובילים בפועל לכך שנהגים עובדים בעיקר איתה.
לפי הנתונים שהוצגו, מדי שנה מתבצעות בישראל עשרות מיליוני נסיעות במוניות, כאשר למעלה ממחציתן מוזמנות מראש ולא נאספות מהרחוב. יאנגו טוענת כי חלקה של גט בנסיעות המוזמנות חורג בהרבה ממחצית השוק, באופן המאפשר לה להכתיב בפועל את כללי המשחק בענף.
- רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בפנייה מצוין כי המסלול המרכזי שמציעה גט לנהגים מבוסס על תשלום חודשי קבוע, בגובה אלפי שקלים, אשר הופך לכלכלי רק אם מרבית הנסיעות מבוצעות דרך הפלטפורמה שלה. מצב זה, לפי יאנגו, יוצר תמריץ שלילי לעבוד עם מתחרים ומקשה על אפליקציות אחרות לגייס נהגים בהיקף מספק.
