אורקל מציגה - אורקל להמונים
אורקל יוצאת במהלך שיווקי שמטרתו מימוש פוטנציאל השיווק והמיתוג הטמון באינטרנט. החברה מעלה לאויר בלוג חדש - "תשאלו את נירה", במסגרת עמוד בית מיוחד וראשון מסוגו בישראל – TheOracles, הכולל בלוגים של עובדי החברה. זהו בלוג חברה ישראלי בתחום ההייטק אשר נכתב על ידי עובדי הארגון תחת המטריה של החברה, בחסותה ובמימונה. את הפרויקט הובילה באורקל חברת "בלינק" בראשות שגיא חמץ.
"תשאלו את נירה" נכתב על ידי נירה פרנקל, מנהלת מכירות לעסקים קטנים ובינוניים באורקל. הבלוג מדבר בגובה העיניים, וכולל סיפורים מזוית אישית על הווי החברה, פגישות מעניינות, מקומות מומלצים ועוד. כל זאת תוך שילוב כתיבה על מוצרי אורקל בשפה בלוגית וידידותית למשתמש. קדם לבלוג של נירה, באתר הבלוגים של אורקל, "בלוג מומחים", בלגו קבוצתי הנכתב על ידי קבוצת היועצים הטכנולוגים באורקל. פלטפורמת הבלוג משמשת גם להעברת מסרים טכנולוגיים מורכבים בשפה פשוטה ומובנת, ולייעוץ אישי לפונים. אורקל מתכוונת להשיק עוד שישה בלוגים חדשים בקרוב.
תומר מירום, מנהל תקשורת שיווקית ומנהל פרויקט הבלוגים באורקל ישראל: "אנו מאמינים מאוד באינטרנט כערוץ שיווקי חשוב מאוד, ובפרט בתחום ה-conversation marketing שחושף לראשונה את הדבר החשוב ביותר בכל חברה – האנשים שמנהלים אותה. הבלגו מאפשר לקהילת אורקל בארץ לנהל דיאלוג עם אנשי החברה באופן ישיר. התוצאות הטובות שאנו רואים סביב הבלוגים באורקל רק מוכיחות כי מדובר בפלטפורמה בעלת פוטנציאל שיווקי ומיתוגי גבוה, שרק ילך ויתפתח.

תובנות על הישראלי הממוצע מהמהלך של בנק הפועלים
מעל מיליון לקוחות היו זכאים להטבה ששווה כסף מזומן, אך כמעט מחצית מהם כלל לא השתתפו; חלק העדיפו מענק של 100 שקלים על פני מניות בשווי גבוה יותר וללא עמלות, עדות להעדפת ודאות על פני פוטנציאל; הפערים בין צעירים למבוגרים ובין נשים לגברים משרטטים את דמותו
של ה"ישראלי הממוצע"
בנק הפועלים פועלים -1.67% חילק אתמול מאות אלפי מניות ללקוחותיו במהלך ראשון מסוגו בישראל. מעבר לאירוע הסמלי, הנתונים מהחלוקה מספקים הצצה ייחודית להרגלי החיסכון וההשקעה של הישראלי הממוצע.
אדישות מפתיעה
בישראל יש אמרה של "נותנים לך - תיקח", לכן האדישות שעולה מהנתונים של הבנק דיי מפתיעים. מעל מיליון לקוחות היו זכאים לקבל את ההטבה, אך בפועל פחות מ-600 אלף לקוחות (כ-593 אלף לקוחות המחזיקים בכ-440 אלף חשבונות) בחרו באחת מהאפשרויות לקבלת ההטבה שחילק הפועלים. כלומר, כמעט מחצית כלל לא טרחו להצביע או אפילו לבדוק מה מוצע להם. זה מלמד על פער גדול בין הציבור לבין העולם הפיננסי, גם כשהבנק מציע כסף או מניות בחינם, רבים מעדיפים להתעלם. אפשר לקרוא לזה ריחוק מהבנק, חוסר מודעות או פשוט אדישות, אבל התוצאה היא שחלק גדול מהלקוחות ויתר על הטבה ממשית מבלי להתעניין.
שנאת הסיכון
הבחירה במענק הכספי של
100 שקלים, על פני מניות בשווי גבוה יותר, המוערך בכ-124.5 שקל ביום ההטבה, ממחישה עד כמה חלק בציבור מעדיף ודאות על פני פוטנציאל. רבים מהלקוחות ויתרו על ערך עודף מיידי, פשוט מפני שהכסף המזומן נראה להם "בטוח יותר". גם כשהבורסה מציעה נזילות מלאה, חוסר ההבנה או
החשש מהלא נודע מובילים לחירות כלכלית מוגבלת, הציבור מוכן להפסיד כדי להרגיש שקט נפשי. חלק מהלקוחות ויתרו על רווח מיידי, למרות שהמניות ניתנו ללא עמלות, ללא דמי משמורת וללא אירוע מס, כלומר הטבה נטו לחשבון.
חשיפה ראשונה לשוק ההון?
כ-60% מהלקוחות
שבחרו במניות לא החזיקו קודם לכן ניירות ערך בחשבון הבנק. מצד אחד, מדובר במהלך שפתח את הדלת לעשרות אלפי משקי בית שלא היו מחוברים כלל לשוק ההון. מצד שני, ייתכן שהנתון הזה משקף גם תופעה אחרת. הרבה ישראלים שמבינים בהשקעות כבר מזמן לא עושים זאת דרך הבנקים, אלא דרך
בתי השקעות חיצוניים שמציעים עמלות נמוכות יותר. כך או כך, מדובר בתזכורת לפערים גדולים מאוד בגישה להשקעות.
- פועלים עם תשואה להון של 16.7% ורווח נקי של 2.5 מיליארד שקל
- "טאואר תזנק ב-29%"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פער גילאים מובהק
בפילוח גילאים נחשף פער משמעותי, כאשר רק 58% מהצעירים בני 18-25 בחרו במניות, לעומת 70% בקבוצת גילאי 46-55. זה לא
בהכרח "שנאת בורסה", אלא יותר תחושת ריחוק וחוסר עניין אצל הצעירים, שעוסקים פחות בחיסכון והשקעות לטווח ארוך ויותר בבזבוזים של כאן ועכשיו. האבסורד הוא שהבורסה היא כלי שמאפשר נזילות כמעט יומיומית, ושווי ההטבה שהתקבל מהמניות גבוה מזה שהתקבל במענק החד פעמי בגובה
100 שקל. מנגד, ככל שהגיל עולה, כך גדלה המוכנות לבחור באפיק שמסמל השקעה, גם אם מדובר במתנה קטנה. התמונה שעולה היא של דור צעיר שנשאר קרוב יותר למזומן, לעומת דור מבוגר יותר שכבר מבין את החשיבות שבהשקעות.