מנכ"ל ויזה כאל: ב-2008 יבשיל תהליך הנפקה
ענף כרטיסי האשראי עבר שינוי בשנים האחרונות מצד חברות האשראי המשיקות כרטיסים עם שימושים מגוונים כמו כרטיס "מתגלגל" ואפשרויות להלוואות חוץ-בנקאיות.
בימים אלה, יוצאת ויזה כאל, הנמצאת הנמצאת בשליטת דיסקונט (72%) והבינלאומי (28%), באסטרטגיה חדשה של ביטול שיטת הנקודות למחזיקי כרטיסים ויזה ומאסטרקארד. כאשר, בשלב זה כרטיס דיינרס אינו נכלל בתוכנית ומתוכנן לו מהלך אחר בחברה.
עם היציאה במהלך חדשני זה, מספר מנכ"ל ויזה כאל, בועז צ'צ'יק, ל-Bizportal על השיטה שתחליף את צבירת הנקודות אשר אינו עובדת יותר, לדעתו. "מדובר בתוכנית חדשה שנבנתה לאחר בחינת השוק ומתגמלת את הלקוח באופן משמעותי, המביא לחסכון של אלפי שקלים בשנה ובנוסף אנחנו יוצרים מערכת קשרים עם הלקוח שמונעת נטישה", אומר צ'צ'יק.
הנחה קבועה
בבסיס התוכנית, תינתן לכל לקוח הנחה קבועה של כ-7% בכ-40 רשתות מובילות מתחומים שונים. "בצורה כזו, על כל קנייה ב-1,000 שקל ייהנה הלקוח מהנחה של 70 שקלים ובמידה וישנו מבצע נוסף ברשת מסויימת הוא יוכל לקבל גם אותה", מסביר צ'צ'יק את השיטה.
בנוסף, הלקוח יוכל לבחור את הרשתות שהוא מעוניין לכלול במסגרת ההנחה דרך אתר האינטרנט של החברה לתקופה של חצי שנה בכל פעם. מספר הרשתות לכל לקוח ייקבע על פי ממוצע ההוצאות החודשי שלו בחצי השנה האחרונה, כך שבממוצע יוכל הלקוח לבחור בכ-20 רשתות במידה והוא מוציא בחודש בין 3,000 ל-5,000 שקל באמצעות כרטיס האשראי.
בין הרשתות המשתתפות בתוכנית החדשה של כאל: סבארו, מלונות פתאל, דלתא, אירוקה, ניו-פארם, H&O, מחסני תאורה, הדרן, אלוני, צומת ספרים, הבימה, ארקיע, טיב טעם, ml, בגיר, קרביץ, דומינו'ס פיצה ועוד.
צ'צ'יק מציין, כי שיטת הנקודות אמנם מגיעה לסיומה, אך הלקוחות יוכלו להמשיך לצבור נקודות עד ה-31 בדצמבר השנה ולממשן במגוון מבצעים שתציע כאל עד ה-31 בדצמבר 2008.
לאחר שנה וחצי של תכנון ואסטרטגיה יוצאת כאל עם התוכנית החדשה לדרך ומשקיעה 10 מיליון שקל במסע פרסום באמצעות הפרזנטור שי אביבי ומבקשת "סליחה" מלקוחות החברה שאספו עד היום נקודות.
לצד זאת, השקיעה החברה 20 מיליון שקל בצד הטכנולוגי המאפשר פילוח אישי של העדפות הצרכן ודיוור ישיר לביתו עם מבצעים והנחות המתאימים לצרכיו. "על הדפוס הדיגיטלי נשקיע 12 מיליון שקל בשנה, כאשר עד היום הוצאנו 27 מיליון שקל בשנה על תוכנית הנקודות", מוסיף צ'צ'יק.
250 אלף לקוחות אשראי חוץ בנקאי
בישראל ישנו קצב חדירה גבוה של שימוש בכרטיס אשראי - מעל 70% ומדובר בנתון הנחשב גבוה גם בעולם. לויזה כאל יש כיום 1.3 מיליון לקוחות מתוכם 900 אלף לקוחות ויזה והיא מחזיקה ב-27% נתח שוק.
גם כרטיס האשראי המציע אשראי חוץ בנקאי תופס תאוצה וצ'צ'יק מדווח על 350 אלף לקוחות המשתמשים בכרטיס כזה. לפני שנה וחצי הושק כרטיס "אקטיב" המגלגל הוצאות חודשיות והוא מונה כ-150 אלף לקוחות כאל, מתוכם 90 אלף לקוחות חוץ בנקאים. "מדובר בהצלחה חד משמעית של כרטיס זמין לצרכן ונוח לשימוש והגענו כבר לאשראי חוץ בנקאי בסכום של מעל מיליארד שקל", אומר צ'צ'יק.
השנה צפויה חברת ויזה כאל ובעלי המניות להנפיק כ-20% ממניותיה ולהיות חברת כרטיסי האשראי הראשונה בבורסה של תל אביב. על כך אומר צ'צ'יק: "מדובר בהחלטה של בעלי המניות ואני מניח שב-2008 יבשיל התהליך לכדי מימוש".