בן אליעזר חתם על צו שימחק את בנזין 96 מהשוק
שר התשתיות הלאומיות, בנימין (פואד) בן אליעזר, חתם במהלך השבוע האחרון על צו, שעניינו הוא הפסקת ייצור, שיווק ושימוש בבנזין 96 אוקטן.
ההערכה היא, כי כבר ברבעון האחרון של 2007 לא תתאפשר מכירת בנזין 96 בתחנות - המשמעות תהיה צורך ברכישת בנזין 95 או 98 יחד עם תוסף שייקר מאוד את התדלוק של כלי רכב וותיקים.
באשר לסיבה שבבסיס הצו, מסבירים דבריו של בן אליעזר - כי אוקטן 96 משמש רכבים ששנת הייצור שלהם היא עד 94' - מדובר על כ-10% מכלל הרכבים בישראל. אף על פי שמדובר בכמות רכבים מצומצמת יחסית, הרי שהדלק עצמו תופס נפח (מיכול). הפחתת עד הפסקת השימוש בדלק מסוג 96 אוקטן תפתור את בעיית המיכול, דהיינו תפנה מיכלים לאחסון, באופן שניתן יהיה להכניס במקומו את הדלקים החדשים, שהינם פחות מזהמים ויותר ידידותיים לסביבה.
באשר למועד כניסת הצו לתוקף, אמרו הדברים - כי לאחר חתימת שר התשתיות הלאומיות על הצו, הוא הועבר לדיון ולאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, שם הוא נמצא נכון למועד זה.
הצו הוצע על ידי שר התשתיות הלאומיות בהתייעצות עם שר התחבורה, לפי סמכותו בחוק הפעלת רכב (מנועים ודלק), התשכ"א – 1961, לאחר קיום חובת התייעצות עם שר התחבורה. נציין, כי הפרת הצו הינה פלילית, ולפיכך הוא טעון אישור ועדה מוועדת הכלכלה של הכנסת.
הצו כולל הוראות שנועדו לסייע לבעלי רכב הצורכים בנזין 96, ובפרט מחייב מכירה של תוסף המהווה תחליף ליכולת הסיכה של בנזין 96 הנמכר כיום בתחנות. בקרוב, ייצא משרד התשתיות הלאומיות במסע פרסום בעניין, על מנת לידע את הציבור באשר למהלך המוצע.