הראל תפצה מבוטח שרכבו "שט" בנחל
לא אחת משתמשות חברות הביטוח בנימוק של "נזק תוצאתי", כדי לא לשלם פיצוי בגין נזקים שנגרמו למבוטחים או לרכושם המבוטח. בתביעה שהוגשה לבית המשפט השלום בתל אביב, הגדיר בית המשפט את הבחנה בין "נזק ישיר" (המכוסה על ידי הפוליסה) ו"נזק תוצאתי" (שברוב המקרים אינו מכוסה).
בנו של התובע נהג בג'יפ מסוג סאנגיונג קוֹרָנדו דיזל 4X4, שהיה מבוטח בביטוח מקיף בחברת הביטוח הראל, עת יצא לטיול בנחל דישון. מדובר במסלול טיול, המשלב בתוכו מעבר במים. באחד ממעברי המים נעצר הג'יפ ומנועו נדם, לאחר שמים חדרו לתוכו. הג'יפ נגרר אל מחוץ למסלול על ידי ג'יפ אחר שעבר במקום. בסופו של דבר התברר שלרכב נגרם נזק בשיעור שגרם להשבתתו.
התובע פנה לחברת הביטוח כדי לקבל פיצוי בהתאם לפוליסה ומשלא נענה הגיש תביעתו לבית המשפט.
חברת הביטוח טענה, כי "חדירת המים מהנחל גרמה לנזקי הצפה וקורוזיה, אשר אינם מכוסים בפוליסה. מדובר בנזק תוצאתי ולא תאונתי של אי פעולת המנוע עקב חדירת מים לתוכו, וקורוזיה שנגרמה עקב חדירת המים".
בית המשפט קיבל את התביעה וקבע, כי השימוש בביטוי "הנזק נגרם כתוצאה מ...", או "הנזק נגרם עקב" אינו הופך את הנזק לתוצאתי. אין מחלוקת, כי מנוע הג'יפ נדם מיד עם כניסת המים, כך שאין לומר כי קורוזיה (הדורשת זמן להיווצרותה) היא שגרמה למנוע לדמום.
בית המשפט מגדיר מהו "נזק תוצאתי" שאינו מכוסה על ידי הפוליסה: "ההבחנה היא בין נזק אשר נגרם במישרין לנכס המבוטח עצמו בתאונה לבין נזק נגזר או נגרר אשר נגרם כתוצאה סיבתית עקב הנזק שנגרם לנכס המבוטח בתאונה. במילים אחרות - המדובר בנזק אשר נגרם לנכס עצמו בעת התאונה מול נזק אשר נגרם בעקבות אותו נזק. השבתת המנוע עקב כניסת המים לתוכו איננה, אם כן, "נזק תוצאתי".
טענה נוספת שהעלתה חברת הביטוח היא, כי הנזק נגרם על ידי המבוטח או מי מטעמו במתכוון על ידי כניסה במתכוון אל תוך הנחל.
בית המשפט קובע, כי "ההגיון אינו מתיישב עם הטענה לפיה אדם, שמבקש להרוס את רכבו או להשביתו, יבחר לעשות כן בדרך של שליחת בנו, עם אשתו (או חברתו אז), לטיול במסלול טיול מוכר, לצורך ביצוע "המשימה".

סמוטריץ' חשף את מפת הריבונות - באמירויות הזהירו מקריסת 'הסכמי אברהם'
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הציג את התכנית שלו להחלת ריבונות ישראלית על יהודה ושומרון; באבו דאבי הגיבו בחריפות והזהירו: "מהלך חד צדדי זה קו אדום שיערער את ההסכמים"
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' העלה היום מחדש את נושא החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון, מהלך אותו הגדיר "צורך ביטחוני והיסטורי". בהצהרה שנשא לצד יו"ר מועצת יש"ע ישראל גנץ, הבהיר סמוטריץ' כי כוונתו היא להחיל את החוק הישראלי על 82% מהשטחים, תוך השארת 18% בלבד בידי הפלסטינים. "מקסימום שטח - מינימום ערבים", לדברי סמוטריץ'.
סמוטריץ' ציין שהמהלך זוכה לתמיכה רחבה בכנסת, כולל בקרב חלק מחברי האופוזיציה. "71 חברי כנסת תמכו בהחלטה, מול חמישה בלבד שהתנגדו", אמר. סמוטריץ' חזר והדגיש כי לדעתו מדובר בצעד שיש לגביו
קונצנזוס לאומי, והוסיף כי הדיון שהוקפא צפוי להתחדש מחר בערב ביוזמת ראש הממשלה בנימין נתניהו.
הוא גם התייחס לאירועי ה-7 באוקטובר ואמר כי "מעט מאוד אנשים עוד חושבים שישראל יכולה להרשות לעצמה להכפיל את עזה פי עשרים ולתת לשטח כזה, ששולט גיאוגרפית
על מרכזי האוכלוסייה, להפוך למדינת טרור". הוא הזכיר את החלטת הכנסת מלפני יותר משנה, שבה נשללה האפשרות להקמת מדינה פלסטינית, וטען כי ריבונות ישראלית היא הדרך להבטיח שמדינה כזו לא תקום.
באמירויות לא נשארו אדישים
זמן קצר לאחר הצהרתו, מסר
גורם רשמי באיחוד האמירויות לסוכנות רויטרס כי כל מהלך ישראלי חד צדדי של סיפוח יהודה ושומרון יהווה מבחינתם "קו אדום". באבו דאבי הזהירו כי מהלך כזה יערער בצורה חמורה את הסכמי אברהם - ההסכמים שנחתמו ב־2020 והובילו לנורמליזציה ביחסים בין המדינות וגם יכול להעמיד
בסכנה הסכמים עתידיים נוספים.
- הממשלה אישרה את הצעת התקציב הנוסף לשנת 2025 למימון הוצאות המלחמה
- תקציב נפתח, הגירעון עולה ל-5.2%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באמירויות הזכירו כי עצירת תוכניות הסיפוח הייתה אחד התנאים המרכזיים שהובילו לחתימת ההסכם מול ישראל. שר החוץ עבדאללה בן זאיד הדגיש אז בטקס החתימה כי נתניהו "בחר בשלום ועצר את הסיפוח בשטחים הפלסטיניים", והציג זאת כצעד
שסלל את הדרך לנורמליזציה. "אנחנו עדים למגמה שתיצור מסלול טוב יותר למזרח התיכון", אמר אז בן זאיד.