מאזדה משיקה רכב פנאי חדש - ייצא לשוק במהלך 2021
מאזדה תרחיב את מבחר רכבי הפנאי שלה, ותוסיף רכב שימוצב בין מאזדה CX-5 שנמכר בישראל, לבין אחיו הגדול CX-9 שצפוי להגיע אלינו בשנה הבאה. הרכב החדש צפוי להגיע לשוק במהלך שנת 2021, כך חשף מנכ"ל היצרנית, מאסאמיצ'י קוגאי, בשיחה עם "אוטומוטיב ניוז".
הרכב החדש אמור למלא את החלל שנוצר עם הפסקת ייצור ה-CX-7 (שלא שווק בישראל) בשנת 2012, ולפי קוגאי הוא יתוכנן ויעוצב לפי הטעם האמריקאי. בניגוד ל-CX-7 שיוצר בהירושימה, הרכב החדש (שכפי הנראה יקבל את אותו השם) ייוצר בארה"ב במפעל חדש שמאזדה מקימה בשיתוף עם טויוטה. השלמת המפעל מתוכננת לשנת 2021.
מאזדה CX-5
מאזדה מציעה כיום רכב פנאי בשם CX-8, שאינו משווק מחוץ ליפן - למעשה מעין גרסת שבעה מושבים של ה-CX-5. בשלב זה לא ברור אם הרכב החדש שמיועד לארה"ב יציע נוסחה דומה, או שמדובר ברכב חדש לחלוטין. נכון לעכשיו, מאזדה גם מצהירה כי הרכב העתידי מיועד לארה"ב בלבד, אך בשנים האחרונות ניכרת מגמה של ייבוא מכוניות יפניות ואחרות גם בתקינה אמריקאית. מצב זה התאפשר תודות לשינוי בתקנות, שחל לאחר שה-CX-7 כבר הלך לעולמו.
אופל גרנדלנד. צילום יואב פולסאופל גרנדלנד - קרוסאובר אירופאי מרווח
האופל גרנדלנד הוא קרוסאובר C-SUV גדול מימדים שמתחרה ישירות במלכות הקטגוריה מקוריאה ומיפן.
אהבנו: שלדה, היגוי, מרווח פנימי, עיצוב
פחות אהבנו: מנוע, בטיחות, מחיר
ציון מסכם 4.1 בסולם פולס
את האופל גרנלדנד פגשנו בהשקה האירופאית שלה על כבישי גרמניה, בגירסאות החשמלית המלאה וההיברידי הקל. דווקא ההיברידי הקל, על אף שהיה חלש משמעותית מהחשמלית, הרגיש יותר 'נכון', בעיקר בזכות משקל נמוך יותר.
מאז עברו כמה חודשים, והגיע הזמן לבחון את הגרנדלנד בגרסת ההיברידי הקל על כבישי ישראל.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | קרוסאובר C-Suv |
| מימדים (מטר) | אורך 4.65 /רוחב
1.905 /גובה 1.661 /בסיס גלגלים 2.784 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה | בנזין, 1.2 ליטר, קדמית, מנוע עזר חשמלי |
| הספק ומומנט | בנזין 136 כ"ס, 23.4 קג"מ / חשמלי 22 כ"ס, 5.2 קג"מ. משולב 145 כ"ס |
| צריכת דלק | 17.9 ק"מ לליטר, נתוני יצרן |
| בטיחות | ציון
אבזור בטיחות 3 (דגם GS). ארבעה כוכבים במבחן EuroNcap |
| מחיר | 207.0 אש"ח (GS) |
עיצוב חיצוני ופנימי
בעולם בו כלי רכב הופכים להיות גנריים ודומים אחד לשני, ברמה שעד שלא רואים את הלוגו בבירור לא בטוחים איזה רכב זה, בסטלנטיס, בעלת הבית של אופל מעצבים אחרת. מעצבי אופל יצקו בשנים האחרונות זהות ומובהקות בדגמי אופל השונים, כך שלא ניתן לטעות איזה רכב רואים, די מרחוק. האופל גרנדלנד ממשיך את הקו העיצובי הזה. החזית משלבת פס לד רוחבי, סמל אופל גדול במרכז, ומכסה מנוע גדול עם בליטה מובחנת במרכז. קורות וחלונות אחוריים מושחרים, מעט הקורה האחורית בצבע המרכב, חיפויי פלסטיק שחור בבתי הגלגלים וחישוקי ''19. מאחור שילוב של פסי לד כיחידות תאורה אחוריות, עם פס לד רוחבי וכיתוב OPEL במרכז.
- אופל גרנדלנד החדש - החל מ 187.0 אש"ח
- ההשקה של אופל גרנדלנד - היתרונות והחסרונות של ה-SUV של אופל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פנים הרכב מודרני ומדויק, כשלנושא ה'דיוק' אגיע מיד. מול הנהג צג לוח מחוונים בגודל ''10.0, ומולטימדיה בגודל דומה המוטה קלות כלפי הנהג, עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. פאנל מתגים פיזיים לתפעול המזגן, ופתח מיזוג גדול במרכז עבור הנהג. פתחי המיזוג הצדדים הועברו לדלתות. קונסולה רחבה עם משטח טעינה אלחוטי, מתג כבורר הילוכים ומתג נוסף למעצור היד. אחרי לימוד קצר של המתגים השונים, התפעול של הגרנדלנד הופך להיות אינטואיטיבי ונוח מאוד, ועל זה ציינתי את ה'דיוק'. מושב הנהג נוח ואוחז עם אפשרויות כיוונון מגוונות. על אף האמור הייתי משפר ומדייק את התצוגות השונות גם של לוח מחוונים וגם של הפונקציות השונות במולטימדיה. המרווח מאחור מצוין הודות לבסיס הגלגלים הגדול (2.784 מטר) .
