מאזדה. עמוס הכלב
צילום: יח"צ

מאזדה משיקה רכב פנאי חדש - ייצא לשוק במהלך 2021

יצרנית הרכב היפנית הודיעה על השקת רכב פנאי נוסף בין ה-CX-5 ל-CX-9 בתוך מספר שנים. ומה עם שיווק בישראל?
רועי צוקרמן, אוטו |
נושאים בכתבה מאזדה רכב

מאזדה תרחיב את מבחר רכבי הפנאי שלה, ותוסיף רכב שימוצב בין מאזדה CX-5 שנמכר בישראל, לבין אחיו הגדול CX-9 שצפוי להגיע אלינו בשנה הבאה. הרכב החדש צפוי להגיע לשוק במהלך שנת 2021, כך חשף מנכ"ל היצרנית, מאסאמיצ'י קוגאי, בשיחה עם "אוטומוטיב ניוז".

הרכב החדש אמור למלא את החלל שנוצר עם הפסקת ייצור ה-CX-7 (שלא שווק בישראל) בשנת 2012, ולפי קוגאי הוא יתוכנן ויעוצב לפי הטעם האמריקאי. בניגוד ל-CX-7 שיוצר בהירושימה, הרכב החדש (שכפי הנראה יקבל את אותו השם) ייוצר בארה"ב במפעל חדש שמאזדה מקימה בשיתוף עם טויוטה. השלמת המפעל מתוכננת לשנת 2021.

מאזדה CX-5 

מאזדה מציעה כיום רכב פנאי בשם CX-8, שאינו משווק מחוץ ליפן - למעשה מעין גרסת שבעה מושבים של ה-CX-5. בשלב זה לא ברור אם הרכב החדש שמיועד לארה"ב יציע נוסחה דומה, או שמדובר ברכב חדש לחלוטין. נכון לעכשיו, מאזדה גם מצהירה כי הרכב העתידי מיועד לארה"ב בלבד, אך בשנים האחרונות ניכרת מגמה של ייבוא מכוניות יפניות ואחרות גם בתקינה אמריקאית. מצב זה התאפשר תודות לשינוי בתקנות, שחל לאחר שה-CX-7 כבר הלך לעולמו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רכב חשמלי ניו  NIO
צילום: ניו

שוק הרכב החשמלי מתכונן למהפך: מבול של דגמים סינים חדשים בדרך לישראל - האם שווה לחכות?

השינויים הטכנולוגיים המהירים בסין שוברים את כללי המשחק - היבואנים בישראל מנסים למכור את המלאי הגדול עם מבצעים, אך נתקלים בצרכנים שמבינים שאולי כדאי להמתין; וגם - למה התשלום השוטף על רכב חשמלי יעלה, מה יקרה למס הקנייה בשנה הבאה, החסמים מפני רכבים חשמליים והיתרון לרכבי הפלאג אין  



רן קידר |
נושאים בכתבה רכב חשמלי

שוק הרכב החשמלי בישראל, שנראה רק לפני שנה כמי שנמצא על מסלול של צמיחה מואצת, ניצב כיום בצומת דרכים. מצד אחד, יש שפע דגמים, מחירים אטרקטיביים ומבצעים בלתי פוסקים. מצד שני, הרוכשים הפוטנציאליים מבינים שמדובר בשוק שבו אתה קונה מוצר שתוך כמה חודשים עשוי להיות "מיושן". רוב האנשים לא יקנו אייפון 16 כעת ויחכו כבר לאייפון 17, וזה תופס גם ברכבים - אם יש דגמים חדשים, אז למה לקנות עכשיו?

הסיבה היא הנחות. זו סיבה מספיק משמעותית, כשברקע גם, יש את עניין המיסוי. מס הקנייה צפוי לעלות בשנה הבאה. ועדיין, הציבור מעדיף את המוצר המתקדם יותר. וככה בעצם המכירות עדיין נמוכות למרות שהפיתוי גדול. 

לקראת סוף השנה צפוי גל של דגמים סינים משודרגים, עם טכנולוגיות מתקדמות, טווחים ארוכים יותר, ומנועים חזקים. יכול להיות שהציבור מחכה להם כשצריך גם לומר - ההיברידיות כבשו את הצמרת. המכירות שלהן עולות בקצב מרשים והן נתפסות כטובות ונכונות יותר לציבור מאשר חשמליות. הנתח של החשמליות במסירות היה שנה שעברה 26%, והשנה הוא מתחת ל-205. ההיברידיות גדלו פי 2. 

סין לא עוצרת: שיפורים כל חצי שנה ושדרוגים של ממש

בסין מתרחש מהלך שמייצר פערים ברורים בין מה שנמכר בישראל כחדש לבין מה שכבר נחשב למיושן במונחים סיניים. דגמים רבים שנמכרים בישראל כעת כ"צעקה האחרונה" הם רכבים נחותים בעיניים סיניות כי יש כבר דגמים חדשים שעולים עליהם. הדגמים האלו יגיעו לכאן ויהפכו את הדגמים שנמכרים כעת כמיושנים. 

הטכנולוגיה החשמלית - בעיקר בטעינה, ובמרחק שניתן לנסוע, משתפרים בצורה דרמטית ומעבר לכך שהם הופכים את הנסיעה והשימוש ברכב לנוח יותר הם הופכים את הרכב למיושן וכשה שיהיה אולי קשה אחר כך למכור אותו. דמיינו מה יקרה עוד שנתיים-שלוש שהרכבים החשמליים יהיו הרבה יותר מתקדמים וטובים מהיום. מי ירצה לקנות רכב חשמלי שהוא שנתיים-שלוש על הכביש, זו תקופה של כמה דורות בעולם הטכנולוגי המתקדם.