מאזדה. עמוס הכלב
צילום: יח"צ

מאזדה משיקה רכב פנאי חדש - ייצא לשוק במהלך 2021

יצרנית הרכב היפנית הודיעה על השקת רכב פנאי נוסף בין ה-CX-5 ל-CX-9 בתוך מספר שנים. ומה עם שיווק בישראל?
רועי צוקרמן, אוטו |
נושאים בכתבה מאזדה רכב

מאזדה תרחיב את מבחר רכבי הפנאי שלה, ותוסיף רכב שימוצב בין מאזדה CX-5 שנמכר בישראל, לבין אחיו הגדול CX-9 שצפוי להגיע אלינו בשנה הבאה. הרכב החדש צפוי להגיע לשוק במהלך שנת 2021, כך חשף מנכ"ל היצרנית, מאסאמיצ'י קוגאי, בשיחה עם "אוטומוטיב ניוז".

הרכב החדש אמור למלא את החלל שנוצר עם הפסקת ייצור ה-CX-7 (שלא שווק בישראל) בשנת 2012, ולפי קוגאי הוא יתוכנן ויעוצב לפי הטעם האמריקאי. בניגוד ל-CX-7 שיוצר בהירושימה, הרכב החדש (שכפי הנראה יקבל את אותו השם) ייוצר בארה"ב במפעל חדש שמאזדה מקימה בשיתוף עם טויוטה. השלמת המפעל מתוכננת לשנת 2021.

מאזדה CX-5 

מאזדה מציעה כיום רכב פנאי בשם CX-8, שאינו משווק מחוץ ליפן - למעשה מעין גרסת שבעה מושבים של ה-CX-5. בשלב זה לא ברור אם הרכב החדש שמיועד לארה"ב יציע נוסחה דומה, או שמדובר ברכב חדש לחלוטין. נכון לעכשיו, מאזדה גם מצהירה כי הרכב העתידי מיועד לארה"ב בלבד, אך בשנים האחרונות ניכרת מגמה של ייבוא מכוניות יפניות ואחרות גם בתקינה אמריקאית. מצב זה התאפשר תודות לשינוי בתקנות, שחל לאחר שה-CX-7 כבר הלך לעולמו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אינוויז - חיישנים למשאיות דיימלר (אינוויז)אינוויז - חיישנים למשאיות דיימלר (אינוויז)

אינוויז תספק חיישנים למשאיות דיימלר

דיימלר טראק וטורק רובוטיקס בחרו באינוויז כשותף LiDAR לייצור סדרתי של משאיות אוטונומיות ברמה 4



אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אינוויז לידאר

חברת "אינוויז" (Innoviz Technologies 0%  ), ספקית של פלטפורמות חיישני LiDAR מתקדמים ותוכנות משלימות, הודיעה שאיימלר טראק, אחת מיצרניות כלי הרכב המסחריים המובילות בעולם, וטורק רובוטיקס, חברת בת של דיימלר טראק, בחרו באינוויז כשותף LiDAR לייצור סדרתי של משאיות סמי-טריילר אוטונומיות ברמה 4.

אינוויז תספק את חיישני InnovizTwo -  לטווחים קצרים עד בינוניים שלה לדיימלר טראק וטורק רובוטיקס עבור תוכנית הרכב המסחרי האוטונומי שלה. כחלק ממאמץ פיתוח משותף, החברות ישתפו פעולה כדי לקדם את החיישנים עבור יישומים שונים של המשאיות המסחריות.

דיימלר טראק וטורק רובוטיקס מתכננות לשלב את טכנולוגיית ה-LiDAR של אינוויז במשאית המטען האוטונומית Freightliner Cascadia בשילוב עם הנהג הווירטואלי של טורק כאחת ממספר טכנולוגיות חיישנים מרכזיות המאפשרות אוטונומיה ברמה 4. השותפות ממקמת את טכנולוגיית אינוויז כמרכיב קריטי באסטרטגיה של דאיימלר טראק להבאת משאיות אוטונומיות לשוק. עם פריסת המשאיות החדשות בכבישים המהירים ובצירים המרחביים, הטכנולוגיה תסייע למפעילי צי רכב לשפר את היעילות התפעולית ולהגביר את בטיחות הדרכים.

"שותפות זו עם דיימלר טראק וטורק רובוטיקס משקפת את האמון שיש לדאיימלר בטכנולוגיה שלנו והמוכנות שלנו לשוק האוטונומי," אומר עומר כילף, מייסד ומנכ"ל אינוויז. "תעשיית המשאיות דורשת חיישני LiDAR שיכולים לפעול בצורה אמינה בתנאים קשים וכבדים, ולספק את הדיוק והטווח הנדרש לפעולה אוטונומית בטוחה. חיישני InnovizTwo שלנו הוכיחו עמידה בדרישות קשיחות אלו, ואנו נרגשים להביא את הטכנולוגיה המהפכנית הזו לשוק."

"בחירת שותף LiDAR הנכון היא יסודית לאסטרטגיית המשאיות האוטונומיות שלנו," אמר ראקש אניג׳ה, העומד בראש הפיתוח התאגידי בדאיימלר טראק. "המוניטין המוכח של אינוויז בחיישני LiDAR העומדים בסטנדרטים של תעשיית הרכב הופך אותם לשותף אידיאלי בדרך שלנו לייצור סדרתי. ההחלטה הזו מקרבת אותנו לפיתוח משאיות אוטונומיות שיעצבו מחדש את תעשיית הלוגיסטיקה."