מאזדה משיקה רכב פנאי חדש - ייצא לשוק במהלך 2021

יצרנית הרכב היפנית הודיעה על השקת רכב פנאי נוסף בין ה-CX-5 ל-CX-9 בתוך מספר שנים. ומה עם שיווק בישראל?
רועי צוקרמן, אוטו |
נושאים בכתבה מאזדה רכב

מאזדה תרחיב את מבחר רכבי הפנאי שלה, ותוסיף רכב שימוצב בין מאזדה CX-5 שנמכר בישראל, לבין אחיו הגדול CX-9 שצפוי להגיע אלינו בשנה הבאה. הרכב החדש צפוי להגיע לשוק במהלך שנת 2021, כך חשף מנכ"ל היצרנית, מאסאמיצ'י קוגאי, בשיחה עם "אוטומוטיב ניוז".

הרכב החדש אמור למלא את החלל שנוצר עם הפסקת ייצור ה-CX-7 (שלא שווק בישראל) בשנת 2012, ולפי קוגאי הוא יתוכנן ויעוצב לפי הטעם האמריקאי. בניגוד ל-CX-7 שיוצר בהירושימה, הרכב החדש (שכפי הנראה יקבל את אותו השם) ייוצר בארה"ב במפעל חדש שמאזדה מקימה בשיתוף עם טויוטה. השלמת המפעל מתוכננת לשנת 2021.

מאזדה CX-5 

מאזדה מציעה כיום רכב פנאי בשם CX-8, שאינו משווק מחוץ ליפן - למעשה מעין גרסת שבעה מושבים של ה-CX-5. בשלב זה לא ברור אם הרכב החדש שמיועד לארה"ב יציע נוסחה דומה, או שמדובר ברכב חדש לחלוטין. נכון לעכשיו, מאזדה גם מצהירה כי הרכב העתידי מיועד לארה"ב בלבד, אך בשנים האחרונות ניכרת מגמה של ייבוא מכוניות יפניות ואחרות גם בתקינה אמריקאית. מצב זה התאפשר תודות לשינוי בתקנות, שחל לאחר שה-CX-7 כבר הלך לעולמו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'אקו 5. צילום יצרןג'אקו 5. צילום יצרן

שוברות את השוק: הסיניות שמציעות טכנולוגיה מתקדמת במחיר של משפחתית רגילה

צ'רי טיגו 4 וג'אקו J5 הגיעו לישראל עם תג מחיר שמאתגר את המותגים המבוססים - ומעלה שאלות על הכדאיות ברכישת רכבי בנזין לא היברידיים במחיר דומה



עמית בר |
נושאים בכתבה ג'אקו 5 רכב חשמלי

שוק הרכב הישראלי עובר טלטלה: מותגים סיניים כמו צ'רי וג'אקו (תת-מותג של צ'רי) לא רק נכנסים לשוק, אלא משנים את כללי המשחק. הצ'רי טיגו 4 ההיברידית מציעה מנוע 1.5 ליטר טורבו משולב עם מנוע חשמלי, הספק כולל של כ-150 כ"ס, וצריכת דלק ממוצעת של 5.4 ליטר ל-100 ק"מ - הכל החל מ-135,990 שקל. הג'אקו J5 החשמלית מביאה סוללה של כ-60 קוט"ש, טווח נסיעה מוצהר של 420 ק"מ, ועיצוב מודרני - במחיר התחלתי של כ-152 אלף שקל. מפרט כזה היה שמור עד כה לרכבים יקרים משמעותית.

לצד אלה, מותגים סיניים נוספים מגבירים את התחרות. ה-BYD Atto 3 (לא Atto 2), קרוסאובר חשמלי עם סוללה של 60 קוט"ש וטווח של כ-420 ק"מ, נמכר בכ-180 אלף שקל. גם MG4, סופרמיני חשמלית מתקדמת, מוצעת החל מ-140 אלף שקל עם טווח של כ-350 ק"מ.

בשוק שבו מכירות הרכבים החשמליים וההיברידיים מהוות כבר למעלה מ-20% מכלל המכירות החדשות, הדגמים הסיניים מצוידים בטכנולוגיות כמו מערכות בטיחות מתקדמות ברמה 2 (סיוע לנהג), קישוריות מלאה ומערכות מולטימדיה מתקדמות. התוצאה: יבואנים ותיקים נאלצים להתאים את עצמם, והלקוחות נהנים מתחרות מחירים.

יבואנים מגיבים בהוזלות מחירים

צעדים כמו הוזלות מחירים של MG בישראל - שם ה-MG HS פלאג-אין הוזל בכמה אלפי שקלים - מאותתים על מגמה רחבה. יבואנים נאלצים להגיב למתחרים סיניים שמציעים ערך גבוה יותר למחיר. ההוזלות מוסברות כתוצאה משינויי מט"ח ושיפורים לוגיסטיים, אך בפועל מדובר בתגובה לתחרות הגוברת.

הגרסאות הבסיסיות משמשות בעיקר ככלי שיווקי. הדגמים המאובזרים, עם תוספות כמו גג פנורמי ומערכות שמע משופרות, נמכרים בתוספת של 10-15 אלף שקל - והם מביאים את הרווח העיקרי. המחיר ההתחלתי האטרקטיבי מעביר מסר ברור: טכנולוגיה מתקדמת לא חייבת לעלות הון.

האתגר: לא רק למותגים סיניים אחרים

אודי A5 - סדאן פרימיום אמיתית. צילום יואב פולס.אודי A5 - סדאן פרימיום אמיתית. צילום יואב פולס.

אודי A5 - סדאן פרימיום אמיתית, במחיר של 363.1 אש"ח

ה AUDI A5 מחזירה אותנו לעולם בו המונח 'פרימיום' לא צריך הסברים. היא מביאה חבילה מהירה ומאוזנת מאוד, במחיר אטרקטיבי מול המתחרות הישירות.

אהבנו: מנוע, התנהגות כביש, איכות, צריכת דלק

פחות אהבנו: תנוחת ישיבה נמוכה, מושב אמצעי מאחור

ציון מסכם 4.7 במדד פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה AUDI AUDI A5

ה AUDI A5 שהחלה את דרכה ב 2007, לפני כמעט 20 שנים היתה בתחילת הדרך עוד מענה אלגנטי של אודי לתחרות הגוברת מבית. היא נמכרה בדגמי קופה יפהפיים, קבריולט ועוד, וחייה את חייה בשלווה לצד האודי A4 שבתורה החליפה את האודי 80 המיתולוגית. הדור השלישי והעדכני של ה A5 שהוצג ב 2024 מצא את עצמו במשימה מורכבת. יצורה של ה A4 הופסק, ויחד עם ה A3 הקומפקטית יותר, נועדה ה A5 להיות המענה של אודי לסגמנט המשפחתיות פרימיום של היצרנית. לא משימה פשוטה.

תעודת חובה        
קטגוריה                סדאן משפחתית פרימיום
מימדים (מטר)        אורך 4.829 /רוחב 1.86 /גובה 1.444 /בסיס גלגלים 2.892
מספר מושבים            חמישה
הנעה                    בנזין, 2.0 ליטר, קדמית
הספק ומומנט            204 כ"ס, 34.6 קג"מ
צריכת דלק             14.5 ק"מ לליטר, נתוני יצרן
בטיחות            ציון אבזור בטיחות 8.  חמישה כוכבים במבחן EuroNcap
מחיר                 363.1 אש"ח

עיצוב חיצוני ופנימי        

העיצוב החיצוני של ה A5 הוא AUDI טיפוסי מצד אחד, ועדיין מרשים למדי. בחזית ה A5 גריל גדול עם סמל ארבע הטבעות המוכר, יחידות תאורה צרות משלובות לד, ומכסה מנוע ארוך ומרשים. הצללית נמוכה, עם שמשה אחורית שהיא חלק מדלת תא המטען (ונפתחת איתה). מסגרת כרום תוחמת את החלונות, כשהקורות עצמן שחורות. מאחור בולטים צמד מפלטים, ויחידות תאורה משולבות לד וחיבור ביניהן לרוחב כל הרכב עם אותה תצורת תאורה.

מצד אחד העיצוב סולידי מאוד, ומצד שני היא בהחלט מרשימה, והסביבה מעניקה כבוד, החל מאותו שומר בחניון כלשהו שפתח את המחסום כשהמנהל שלו לצידו תוך שהוא אומר "אני מכיר אותו", כשזו פעם ראשונה שלי באותו המקום, שלא לומר שאין לי היכרות עם אותו שומר, ועד נהגים בכביש שמבינים שרצוי לפנות את הכביש כשה A5 שסוגרת את המרחק במהירות מהבהבת עם האורות הגבוהים.