יוטרון: הסכם להקמת שני מחסנים אוטומטיים תמורת 40 מיליון שקל
חברת החניונים האוטומטיים ופתרונות הלוגיסטיקה יוטרון יוטרון 1.78% , שבשליטת קרן פימי (44%), חתמה על שני הסכמים לתכנון והקמה של מערכות מחסנים אוטומטיים תמורת סכום כולל של 40 מיליון שקל.
על פי הודעת החברה, ההסכמים עליהם חתמה הם מול שני לקוחות בישראל, וכללים תכנון והקמה של מערכות מחסנים אוטומטיים המשולבים בתהליך לוגיסטיקה ושירותים לוגיסטיים TPL בישראל. המערכות תכלולנה תתי מערכות מהירות לאחסון ושליפת מוצרים ממחסן אוטומטי, הכולל אחסון קפוא, אחסון מצונן וכן מערכת רובוטים אוטונומיים שמשמשת לשינוע וליקוט מוצרים בסביבת טמפרטורה קפואה. הפרויקטים, אשר החלו ברבעון השני של שנת 2024, צפויים להסתיים האחד ברבעון השני של שנת 2025 והשני ברבעון הראשון של שנת 2026.
חיים שני, מנכ"ל יוטרון: "יוטרון מציגה יכולות טכנולוגיות גבוהות, תוך שילוב רובוטיקה מתקדמת ומערכות מחשוב מבוססות כלי AI בניהול הפעילויות הלוגיסטיות. המערכת תהווה את מערך התפעול העיקרי של הלקוח ותאפשר מיקסום היעילות התפעולית על המשתמע מכך. אנו עדים לצמיחה של תחום המרכזים הלוגיסטיים ועימה לביקוש גובר לפתרונות לוגיסטיים המשלבים מערכות רובוטיות מתקדמות. הסכם זה אשר נחתם עם הלקוחות, משקף את ההכרה של התעשייה בישראל ביתרון התחרותי של טכנולוגיית החברה ואיכות מוצריה. אנו גאים לחתום על הסכם נוסף בשוק הבית שלנו ולממש את אסטרטגיית הצמיחה של החברה".
ההתמקדות בישראל והפיצול מיוניטרוניקס
בראיון שהעניק לביזפורטל בתחילת השנה, התייחס מנכ"ל יוטרון, חיים שני, לכך שבניגוד לפעילות החניונים המתמקדת בארצות הברית, בסגמנט הלוגיסטיקה והאחסנה, הפוקוס הוא דווקא בישראל. "בחודשים האחרונים, וזה התחיל עוד לפני ה-7 באוקטובר, אך הקצין מאז, יש עלייה משמעותית בביקושים. הסיבות להקמת מרלוגים הן אותן סיבות תמיד - מחירי הקרקע במרכז. כך שאם אני כבעל עסק רוצה להפיץ סחורה היכן שיש היקף אוכלוסייה גדול, פחות נכון לשים את המרלוג בערבה. לעומת זאת, אם אמקם אותו בגוש דן, מחירי הקרקע גבוהים מדי. האחסנה האוטומטית מאפשרת למקם מרלוג על שטח קרקע קטן, שבנוי לגובה, וכאן אנו מציעים פתרונות אוטומטיים לליקוט סחורה, תלות קטנה יותר בעובדים ובטעויות. גם עלויות התחבורה הולכות ועולה, בגלל מחירי האנרגיה, וכל הווקטורים האלה מביאים לכך שהביקוש לפתרונות שלנו הוא גבוה בהרבה.
מעבר לכך, המתחרים שלנו הם חברות זרות, ובתקופת המלחמה פרוייקטים שנעשו על ידי חברות זרות, נעצרו, בעוד שאצלנו העובדים עובדים גם תחת טילים. כך שבניגוד לתחום החניה, תחום הלוגיסטיקה היה ונשאר בישראל. מרבית הפרויקטים הלוגיסטיים כוונו לשוק הישראלי והמצב הנוכחי מגדיל את הביקוש, כך שלקוחות בישראל התחילו לחשוב שוב על עבודה עם חברות ישראליות", הסביר שני.
- איך היו הדו"חות האחרונים של יוניטרוניקס עם פימי?
- יוטרון תקים חניון בקליפורניה בתמורה ל-5.5 מ' שקל; המניה עולה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יוטרון הוקמה במרץ 2019 לאחר שפוצלה מחברת יוניטרוניקס יוניטרוניקס -0.63% , בעקבות כניסתה של קרן פימי. בזמן שיוניטרוניקס ראתה כיצד מנייתה זינקה ביותר מ-270% מאז הפיצול, מאז ביצוע הפיצול, יוטרון סבלה מתהליך הפוך. בחמש השנים האחרונות נחתך שווי של החברה בכ-74% והיא נסחרת כעת לפי שווי של כ-85.6 מיליון שקל. עם זאת, מתחילת השנה רשמה החברה התאוששות קלה, בדמות צמיחה של כ-13% במחיר המניה.
- 4.אבי אלמור 29/06/2024 10:29הגב לתגובה זוהמנייה יורדת
- 3.ערן 28/06/2024 11:50הגב לתגובה זולא פלא שיוטרון מקבלת את כל ההזמנות, במצב הנוכחי, כל מי שהזמין אצל חברה אחרת נדפק ונתקע עם הפרויקט שלו גם אין אף חברה ישראלית אחר שמסוגל לבצע פרויקטים כאלו, לא מבין למה יש רק ספק אחד בתחום חשוב כל כך
- 2.דב 27/06/2024 21:04הגב לתגובה זומקלוגים זה התקופה
- 1.שלומי 27/06/2024 10:42הגב לתגובה זוהיה ברור שאיך שהחזירו את יובל החברה תתחיל לטפס

כמה יפסידו הבנקים מהורדת הריבית?
אחרי הפסקת האש, עסקת החטופים ומדד המחירים המפתיע, הריבית בדרך למטה וזה רק שאלה של עד כמה עמוק היא תרד; ברקע הבנקים מאבדים גובה, ועולה השאלה: עד כמה הבנקים יושפעו מהורדת הריבית?
למרות שבבנק ישראל אמרו אתמול שלא יורידו את הריבית “לפני הזמן”, כולם מבינים שהזמן הזה מתקרב. העסקה לשחרור החטופים, הפסקת האש וההתייצבות הביטחונית, יחד עם מדד המחירים לצרכן שפורסם אתמול והפתיע כלפי מטה (מדד
המחירים בספטמבר ירד ב-0.6%; גם מחירי הדירות ירדו ב-0.6%; מה זה אומר להמשך?), מחזקים את ההערכות שהריבית תרד כבר בהחלטה הקרובה, ושתהליך ההפחתה יימשך גם אל תוך השנה הבאה. אחרי כמעט שנתיים של סביבת ריבית גבוהה, עולה השאלה איך הורדת הריבית תשפיע על הבנקים,
שנהנו עד כה מתקופה שהייתה כמעט חלומית מבחינתם עם רווחים חסרי תקדים.
בסוף היום, מודל הרווח של הבנקים מהריבית דיי פשוט: הם מרוויחים על ההפרש שבין מה שהם גובים על ההלוואות למה שהם משלמים על הפיקדונות. כשהריבית במשק גבוהה, ההכנסות על הלוואות ומשכנתאות
מזנקות, אבל כשהריבית תרד, הם ירוויחו פחות על אותן הלוואות. במקביל גם ההוצאות שלהם על פיקדונות יקטנו, כי הם ישלמו לציבור פחות ריבית על החסכונות. אלא שזה לא מתאזן אחד לאחד, ההכנסות יורדות מהר יותר והן גדולות יותר, וההוצאות יורדות לאט יותר והן קטנות יותר, כך
שבמאזן הכולל הבנקים צפויים להרוויח פחות.
צריך לזכור שהבנקים מרוויחים כסף ממספר מקורות: עמלות מניהול חשבון, פעולות בשוק ההון, המרות מט"ח, כרטיסי אשראי, וכן גם השקעות כמו גם מקורות נוספים, אבל הרווח העיקרי של הפעילות נמצא בהכנסות נטו מריבית, המרווח שבין הריבית שהם גובים על הלוואות לריבית שהם משלמים על פיקדונות שמהווה מעל 70% מהיקף ההכנסות של הבנקים.
בשנים האחרונות המרווח הזה זינק לשיאים שלא נראו כאן שנים. הריבית הגבוהה הגדילה את ההכנסות מריבית בקצב מהיר יותר מהוצאות הריבית על הפיקדונות, בעיקר משום שחלק גדול מהציבור מחזיק כספים בעו"ש והריביות על הפיקדונות לא צמחו כמו הריביות על ההלוואות. זו הייתה תקופה שבה כל העלאת ריבית ירדה לשורה התחתונה של הבנקים, והובילה לרווחים היסטוריים.
- דוחות הבנקים בארה"ב: רווחים מזנקים ותחזיות מעודדות
- בנקאים בג'ינס: על הביצועים של זרועות ההשקעה של הבנקים - מי עשתה קופה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל גם הפרק הזה מתקרב לסיום. כשהריבית יורדת, ההכנסות מריבית, קרי
מהלוואות, משכנתאות ואשראי עסקי, מצטמצמות. במקביל, גם הוצאות הריבית של הבנקים על הפיקדונות יורדות, אבל לא באותו קצב. התוצאה היא שחיקה מסוימת במרווח הריבית, ובמילים פשוטות, ירידה ברווחיות.

אימקו חותמת על שת"פ גלובלי לפיתוח מערכת חכמה לניהול מנועי רכב קרבי
החברה תפתח עבור ספקית עולמית של מערכות הנעה מערכת בקרה וניטור למנועי רכבים משוריינים, שתשווק ברחבי העולם; ההסכם משתלב בגל גובר של השקעות ביטחוניות במדינות נאט"ו והמערב, שמרחיבות את צי הרק"מ והתחזוקה הטכנולוגית שלו
אימקו אימקו 9.46% הודיעה כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה גלובלי עם ספקית עולמית של מערכות הנעה לרכבים משוריינים, לפיתוח מערכת חכמה לניהול ובקרת מנועי רכב קרבי. במסגרת ההסכם, אימקו תפתח את מערכת ה־Engine Diagnostic and Sensor Suite (EDSS), שתוטמע במנועי הרכב ותאפשר ניטור ובקרה בזמן אמת.
המערכת החדשה תתחבר למערך רחב של חיישנים ותבצע התאמות אוטומטיות לפעולת המנוע בהתאם לתנאי השטח והשימוש. כך תוכל לשפר את הנצילות, למנוע תקלות ולהאריך את חיי השירות של מנועים קיימים וחדשים כאחד. המערכת תשווק על ידי יצרנית המנועים ללקוחותיה ברחבי העולם ותהווה חלק ממערכת ה־HUMS של אימקו, שמנטרת בזמן אמת משתנים תפעוליים בכלי רכב קרביים.
“אנחנו מודים לשותפנו על האמון המתמשך ועל ההזדמנות לתמוך במשימתה להמשיך ולהוביל את שוק טכנולוגיות ההנעה של רכבים משוריינים,” אמר אריאל קנדל, מנכ”ל קבוצת אימקו. “במסגרת חזון הצמיחה הגלובלית וההובלה הטכנולוגית שלנו, שיתופי הפעולה עם תעשיות מובילות כמו השותפות הזו מוכיחים שוב את אמון האינטגרטורים המובילים בתחומם בחדשנות ובאיכות של אימקו, בכל הנוגע לפתרונות קריטיים למשימה.”
אימקו, שנוסדה ב-1974 ופועלת בישראל, ארה"ב ורומניה, מספקת פתרונות הנדסיים ומערכות מתקדמות לשווקים הביטחוניים והתעשייתיים. החברה פועלת בשתי חטיבות עיקריות, ביטחונית ואזרחית, ומספקת שירותי פיתוח וייצור בהתאם למפרטי הלקוחות.
- אימקו מקימה חברה בת ומפעל ייצור חדש ברומניה
- אימקו בתוצאות מאכזבות, הצבר ירד; המניה נופלת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך מגיע בתקופה שבה מדינות רבות בנאט"ו ובמערב הרחיבו משמעותית את הוצאות הביטחון שלהן, בין היתר על רקע המלחמה באוקראינה והצורך לחדש ציוד ותשתיות לוגיסטיות.
הרחבת ההשקעות בכלי רכב קרביים ובפתרונות תחזוקה חכמה יוצרת הזדמנויות נוספות לחברות כמו אימקו, שפועלות בשוק הצבאי הגלובלי ומספקות פתרונות לניטור ובקרה בזמן אמת.