אל על בשיתוף פעולה עם דלתא איירליינס. המניה עולה ב-7%
חברת אל על אל על 2.32% ודלתא איירליינס חתמו על שיתוף פעולה אסטרטגי. שיתוף הפעולה שייכנס לתוקף בתחילת 2024, יאפשר לאל על להגדיל את היצע המושבים ליעדיה בארה"ב, להרחיב את רשת הנתיבים ללקוחותיה וכן את טיסות ההמשך בתוך ארה"ב, והעשרת מגוון השירותים לנוסעי היוקרה.
חברת אל על וחברת דלתא אייר-ליינס האמריקאית משיקות היום (ה') הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי חדש, שיכלול שיתוף קוד ((Code-Share הדדי לטיסות בין ישראל לארה"ב, וכן אפשרות לטיסות המשך של שתי החברות אל ארה"ב וממנה.
שיתוף פעולה זה, הגדול והמשמעותי ביותר של אל על עד כה, יאפשר לחברה הגדלה של היצע המושבים ותדירויות הטיסות ליעדיה בארה"ב, הרחבה של רשת הנתיבים באמצעות טיסות ישירות וטיסות המשך של דלתא, מתן הצעת ערך טובה יותר למגוון רחב יותר של לקוחות, בין היתר ע"י מתן אפשרות לטיסות במגוון רחב יותר של שעות וכן בכל ימות השבוע. ההסכם בין החברות יכלול הרחבה של מגוון השירותים לנוסעי היוקרה, ובהמשך יכלול גם שיתוף מועדונים כך שחברי מועדון הנוסע המתמיד של אל על יוכלו לצבור ולממש נקודות בטיסות דלתא, ולהיפך.
לקוחות שתי החברות יהנו מאפשרויות טיסה רבות יותר בין תל אביב לארה"ב באמצעות טיסות שמופעלות ע"י שתי החברות, המשמעות היא הרחבת התדירויות ואפשרויות לטיסות המשך ברחבי צפון אמריקה ברשת הנתיבים הענפה של דלתא, הכוללת בין היתר טיסות ישירות לניו-יורק, בוסטון ואטלנטה.
- השמיים נפתחים: דלתא חוזרת לישראל יחד עם עוד גל של חברות זרות - כל הפרטים
- המלחמה נגסה ברווח של אל על כ-70 מיליון דולר; הדוחות סבירים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לקוחות הרוכשים כרטיסי טיסה המשלבים טיסות אל על ודלתא יוכלו לבצע צ'ק-אין אחד לכל אורך המסלול, כולל הוצאת כרטיס עלייה למטוס בנקודת המוצא, ותיוג הכבודה עד ליעד הסופי . דלתא מציעה עד 200 טיסות המשך בכל יום מכל יעדיה בארה"ב, ואילו אל על מציעה ללקוחותיה מגוון רחב של טיסות ישירות לתל אביב מלוס אנג'לס, מיאמי, בוסטון, ניו-יורק (JFK) וניו-ארק.
"העבודה המשותפת עם אל על תחזק עוד יותר את הקשר של דלתא לישראל בכך שנוכל להציע ללקוחותינו גישה ישירה, ליעדים ברחבי ארה"ב, אמר מתיאו קורצ'יו, סגן נשיא בכיר של דלתא לאירופה, המזרח-התיכון, אפריקה והודו. עוד הוסיף ואמר קורצ'יו: "הרחבת ושיפור השותפויות של דלתא עם חברות זרות היא חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו, לאפשר חיבור טוב יותר ללקוחות דלתא ברחבי העולם".
"אנו שמחים להציע ללקוחותינו דרכים חדשות לגלות יעדים מרגשים מעבר לאוקיינוס, באמצעות השותפות שלנו עם דלתא", אמר שלומי זפרני, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל על, והוסיף: "הסכם זה מהווה אבן דרך משמעותית במימוש התכנית האסטרטגית ארוכת הטווח שלנו, ומציע ללקוחותינו שדרוג משמעותי בהצעת הערך הכוללת, ובכלל זה- לוח זמנים רחב ומגוון יותר, צבירת ומימוש נקודות על טיסות של שתי החברות ומתן הצעת ערך ייחודית ללקוחות היוקרה. דלתא היא חברת התעופה מהמובילות בעולם ואנו רואים בחיבור בין שתי החברות כטבעי ומרגש, עבור לקוחותינו ועבורנו".
- 9.אל על 09/07/2023 13:08הגב לתגובה זומיקח טעות,לא תהיה בעתיד הלא רחוק מדינה לטוס אליה וממנה
- 8.בשורה רעה לנוסעי דלתא - להגיע לטוסה ולקבל אל על ! (ל"ת)טס קבוע עם דלתא 01/07/2023 13:57הגב לתגובה זו
- 7.חברה דפוקה יתנו שם גרוע לדלתא ואז היא תיפטר ממנה. 30/06/2023 15:43הגב לתגובה זוחברה דפוקה יתנו שם גרוע לדלתא ואז היא תיפטר ממנה.
- 6.דרור 30/06/2023 14:47הגב לתגובה זויותר נשים בעסקים ובעמדות בכירות בכלל ישראל תטפס למעלה .
- דרורינקה 09/07/2023 13:09הגב לתגובה זואעה עת היואצץת המשפתית ומה אושים לע
- 5.סתם אחד 29/06/2023 18:06הגב לתגובה זואל על חברת פח
- 4.אחד 29/06/2023 18:02הגב לתגובה זואל על בלוף. חברה של גנבים.
- כשטייסי אל על 09/07/2023 13:11הגב לתגובה זוהשבתת אל על זה כבר לא עניין
- 3.זאבי 29/06/2023 16:53הגב לתגובה זולא מוכן לקחת סיכונים עם טייסים שלך תדע מי לימד אותם לטוס עולה עוד מספר שקלים אבל שווה את זה
- צודק 09/07/2023 13:11הגב לתגובה זואם הם טסים
- 2.אוהבים אותכם 29/06/2023 14:34הגב לתגובה זונהנים מחדש כל פעם לטוס אל על
- צודק 09/07/2023 13:12הגב לתגובה זומשאירות את המטוסים מקורקעים,הכי בטוח,מה אנחנו צפורים?
- 1.לרון 29/06/2023 13:36הגב לתגובה זוהגיוני,צפו לבאות

הזרים נשברו ומכרו - מה קרה אתמול מאחורי הקלעים בבורסה?
המחזור אתמול קפץ ב-50% והסתכם על שיא של 4.2 מיליארד שקל שהחליפו ידיים - אבל בעיקר לכיוון צד אחד - מכירות: מי מכר ומי קנה ומה עשה "הכסף החכם"? ניתוח ביזפורטל
המסחר אתמול בבורסה בתל אביב התאפיין בתנודתיות חריגה, כאשר המדדים המרכזיים פתחו בעליות, על רקע רגיעה מסוימת בתחושת הסיכון לאחר הנאום השני של ראש הממשלה נתניהו, שהגיע כדי "להסביר" את מה שנאמר יום קודם לכן. עם זאת, במהלך המסחר חל מהפך, כאשר גל מכירות סחף
את המדדים מטה, והירידות הלכו והחריפו ככל שהתקרבה הנעילה.
בסיום היום נרשמו ירידות חדות. מדד ת״א 35 איבד כ-1.9%, מדד ת"א 90 ירד 2.4% ומדד ת"א 125 איבד 2%. במבט על הסקטורים, מדדי הפיננסים והביטוח, שהיו הקטר של השוק בעליות, צנחו בכ-3.1% ו-4.3% בהתאמה,
כאשר הירידות לוו במחזור מסחר גבוה במיוחד של כ-4.2 מיליארד שקלים, כפול מהממוצע היומי מתחילת השנה, אשר בלט במיוחד ביחס ליום רביעי "רגיל" ללא פקיעה ולפני החגים, שבדרך כלל מתאפיין במחזורים נמוכים יותר.
מי הוביל את המכירות?
מבדיקת ביזפורטל עולה כי המשקיעים הזרים היו בצד הדומיננטי של המוכרים, ככל הנראה כתגובת המשך למה שכונה על ידי משקיעים רבים "נאום ספרטה" בשל הטון הלוחמני והמסרים על ניתוק כלכלי אפשרי. עיקר פעילות המכירה של הזרים התרכזת בתעודות סל על מדד ת״א 125, שם לבדן נרשמו מכירות של למעלה מ-100 מיליון שקלים נטו.
מעבר לכך, בלטו מכירות במניות דגל בשוק המקומי ובהן אלביט מערכות אלביט מערכות 2.21% , בנק הפועלים פועלים 0.66% , אל על אל על 2.32% , נקסט ויז'ן נקסט ויז'ן 5.54% והפניקס הפניקס 2.11% , שתרמו כולן ללחץ כלפי מטה על המדדים.
- הכסף ה'טיפש' מתגלה כחכם: המשקיעים הפרטיים גברו על וול סטריט במשבר האחרון
- פיימנט תעניק לקרן הפנסיה הותיקה עמיתים אופציות בפרמיה של 28%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עד כה, עבור המשקיעים הזרים השקעה בישראל היא שילוב של כלכלה פתוחה, יצוא מתקדם ויציבות מוסדית יחסית. כשהמסרים הפוליטיים מאותתים אפשרות של התרחקות ממדינות המערב ומעבר לכלכלה אוטרקית, הדבר מעלה חשש משורה של סיכונים, בהם פגיעה ביצוא וביבוא, שיובילו לפגיעה בזרימות ההון, וכמובן היחלשות המטבע והאטה בצמיחה. שוקי היעד המרכזיים של החברות הישראליות הם אירופה וארה״ב, וכל סימן ליחסים מתוחים עלול להוביל לצמצום ביקושים, חסמים רגולטוריים או מגבלות ייצוא. בנוסף, השקעה במדינה הנתפסת כמתבודדת נחשבת מסוכנת יותר, ולכן דורשת תשואת סיכון גבוהה יותר, דבר שאנחנו כבר רואים בתמחור של אגרות החוב הממשלתיות בימים האחרונים. ולסיום, משקיעים רבים יעדיפו לצמצם חשיפה, דבר שמוביל למכירות של זרים בשוק ההון המקומי ולהכביד על השקל, לייקר את היבוא, ולפגוע בפעילות הכלכלית. החששות הללו מספיקים כדי לגרום לזרים לפעול מהר ולצמצם סיכון.

אמפא הגדילה את הגיוס, אבל לא את הריבית
אמפא השלימה בהצלחה הנפקת אג"ח בהיקף של 1.75 מיליארד שקל, לאחר שקיבלה ביקושים של יותר מפי שניים מהיקף הגיוס המקורי; ההנפקה, שקיבלה דירוג גבוה למרות שהיא ללא בטוחות, ממחישה את התיאבון העצום של המשקיעים המוסדיים בשוק האג"ח, אבל מה עם פרמיית הסיכון?
חברת אמפא השלימה את המכרז המוסדי לקראת הנפקת סדרת אג"ח צמודת מדד חדשה (סדרה א’), וקיבלה ביקושים גבוהים של יותר מ-2.2 מיליארד שקל, יותר מכפול מהיקף הגיוס המקורי שעמד על כמיליארד שקל. לנוכח הביקוש הגבוה, החברה הודיעה כי תיענה להתחייבויות בהיקף של כ-1.75 מיליארד שקל, בריבית שנתית של3.32% צמוד מדד, אשר נקבעה כריבית הסגירה ותשמש תקרת ריבית בשלב המכרז הציבורי.
ההנפקה של אמפא מתווספת לגל הנפקות האג"ח שמציף את שוק ההון בחודשים האחרונים רק לאחרונה, הגיוס של רבוע כחול נדל"ן, שקיבלה ביקושים של כ-2 מיליארד שקל להרחבת שתי סדרות אג"ח צמודות מדד, פי ארבעה מהיקף היעד המקורי, ולבסוף בחרה לקחת כ-1.1 מיליארד שקל. גם קבוצת דלק גייסה בשבוע שעבר קרוב למיליארד שקל, אחרי שקיבלה ביקושים של כ־1.2 מיליארד שקל.
דירוג גבוה ללא בטוחות
למרות שהיקף ההנפקה של אמפא גדל בצורה חדה, וכי מדובר בחוב בכיר בלתי מובטח, מעלות אשררה את דירוג הסדרה על ilAA. במעלות מסבירים כי ההרמה בדירוג נשענת על הערכת שיעור שיקום החוב ועל ההנחה שרוב התמורה תשמש למחזור חוב פיננסי קיים, כלומר לא לגידול במינוף.
עם זאת, עצם העובדה שחברה פרטית, בעלת חוב פיננסי של יותר מ-2 מיליארד שקל בסוף הרבעון השני, יכולה לגייס חוב בהיקף של 1.75 מיליארד שקל ללא שיעבודים ובריבית של 3.32% בלבד, ממחישה היטב את העוצמה של הביקוש המוסדי לשוק האג"ח, ואולי את הבועה שנוצרת בשוק האג"ח.
- כך מתפתחת בועה בשוק - המקרה של אמפא
- מה למדנו השבוע: איך מתקבלות החלטות השקעה בשוק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפער מהממשלתי
אג"ח ממשלתיות צמודות מדד במח"מ של כ-5 שנים נסחרות כיום סביב 2.16% תשואה שנתית. כלומר, השוק דורש מאמפא פרמיית סיכון של פחות מ-1.2% מעל האג"ח הממשלתית, פער קטן במיוחד בהתחשב בכך שמדובר בחוב קונצרני ללא שיעבודים. בימים כתיקונם היה אפשר היה לצפות לפרמיה של 2% ויותר על חוב כזה.