אל על בשיתוף פעולה עם דלתא איירליינס. המניה עולה ב-7%
חברת אל על אל על 2.65% ודלתא איירליינס חתמו על שיתוף פעולה אסטרטגי. שיתוף הפעולה שייכנס לתוקף בתחילת 2024, יאפשר לאל על להגדיל את היצע המושבים ליעדיה בארה"ב, להרחיב את רשת הנתיבים ללקוחותיה וכן את טיסות ההמשך בתוך ארה"ב, והעשרת מגוון השירותים לנוסעי היוקרה.
חברת אל על וחברת דלתא אייר-ליינס האמריקאית משיקות היום (ה') הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי חדש, שיכלול שיתוף קוד ((Code-Share הדדי לטיסות בין ישראל לארה"ב, וכן אפשרות לטיסות המשך של שתי החברות אל ארה"ב וממנה.
שיתוף פעולה זה, הגדול והמשמעותי ביותר של אל על עד כה, יאפשר לחברה הגדלה של היצע המושבים ותדירויות הטיסות ליעדיה בארה"ב, הרחבה של רשת הנתיבים באמצעות טיסות ישירות וטיסות המשך של דלתא, מתן הצעת ערך טובה יותר למגוון רחב יותר של לקוחות, בין היתר ע"י מתן אפשרות לטיסות במגוון רחב יותר של שעות וכן בכל ימות השבוע. ההסכם בין החברות יכלול הרחבה של מגוון השירותים לנוסעי היוקרה, ובהמשך יכלול גם שיתוף מועדונים כך שחברי מועדון הנוסע המתמיד של אל על יוכלו לצבור ולממש נקודות בטיסות דלתא, ולהיפך.
לקוחות שתי החברות יהנו מאפשרויות טיסה רבות יותר בין תל אביב לארה"ב באמצעות טיסות שמופעלות ע"י שתי החברות, המשמעות היא הרחבת התדירויות ואפשרויות לטיסות המשך ברחבי צפון אמריקה ברשת הנתיבים הענפה של דלתא, הכוללת בין היתר טיסות ישירות לניו-יורק, בוסטון ואטלנטה.
- הסטארט-אפ שביקש לשנות את עולם העבודה פושט רגל, ומה קרה היום לפני 77 שנה
- יותר טסים לחו"ל, החברות הישראליות ממשיכות לתפוס נתח שוק רחב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לקוחות הרוכשים כרטיסי טיסה המשלבים טיסות אל על ודלתא יוכלו לבצע צ'ק-אין אחד לכל אורך המסלול, כולל הוצאת כרטיס עלייה למטוס בנקודת המוצא, ותיוג הכבודה עד ליעד הסופי . דלתא מציעה עד 200 טיסות המשך בכל יום מכל יעדיה בארה"ב, ואילו אל על מציעה ללקוחותיה מגוון רחב של טיסות ישירות לתל אביב מלוס אנג'לס, מיאמי, בוסטון, ניו-יורק (JFK) וניו-ארק.
"העבודה המשותפת עם אל על תחזק עוד יותר את הקשר של דלתא לישראל בכך שנוכל להציע ללקוחותינו גישה ישירה, ליעדים ברחבי ארה"ב, אמר מתיאו קורצ'יו, סגן נשיא בכיר של דלתא לאירופה, המזרח-התיכון, אפריקה והודו. עוד הוסיף ואמר קורצ'יו: "הרחבת ושיפור השותפויות של דלתא עם חברות זרות היא חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו, לאפשר חיבור טוב יותר ללקוחות דלתא ברחבי העולם".
"אנו שמחים להציע ללקוחותינו דרכים חדשות לגלות יעדים מרגשים מעבר לאוקיינוס, באמצעות השותפות שלנו עם דלתא", אמר שלומי זפרני, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל על, והוסיף: "הסכם זה מהווה אבן דרך משמעותית במימוש התכנית האסטרטגית ארוכת הטווח שלנו, ומציע ללקוחותינו שדרוג משמעותי בהצעת הערך הכוללת, ובכלל זה- לוח זמנים רחב ומגוון יותר, צבירת ומימוש נקודות על טיסות של שתי החברות ומתן הצעת ערך ייחודית ללקוחות היוקרה. דלתא היא חברת התעופה מהמובילות בעולם ואנו רואים בחיבור בין שתי החברות כטבעי ומרגש, עבור לקוחותינו ועבורנו".
- 9.אל על 09/07/2023 13:08הגב לתגובה זומיקח טעות,לא תהיה בעתיד הלא רחוק מדינה לטוס אליה וממנה
- 8.בשורה רעה לנוסעי דלתא - להגיע לטוסה ולקבל אל על ! (ל"ת)טס קבוע עם דלתא 01/07/2023 13:57הגב לתגובה זו
- 7.חברה דפוקה יתנו שם גרוע לדלתא ואז היא תיפטר ממנה. 30/06/2023 15:43הגב לתגובה זוחברה דפוקה יתנו שם גרוע לדלתא ואז היא תיפטר ממנה.
- 6.דרור 30/06/2023 14:47הגב לתגובה זויותר נשים בעסקים ובעמדות בכירות בכלל ישראל תטפס למעלה .
- דרורינקה 09/07/2023 13:09הגב לתגובה זואעה עת היואצץת המשפתית ומה אושים לע
- 5.סתם אחד 29/06/2023 18:06הגב לתגובה זואל על חברת פח
- 4.אחד 29/06/2023 18:02הגב לתגובה זואל על בלוף. חברה של גנבים.
- כשטייסי אל על 09/07/2023 13:11הגב לתגובה זוהשבתת אל על זה כבר לא עניין
- 3.זאבי 29/06/2023 16:53הגב לתגובה זולא מוכן לקחת סיכונים עם טייסים שלך תדע מי לימד אותם לטוס עולה עוד מספר שקלים אבל שווה את זה
- צודק 09/07/2023 13:11הגב לתגובה זואם הם טסים
- 2.אוהבים אותכם 29/06/2023 14:34הגב לתגובה זונהנים מחדש כל פעם לטוס אל על
- צודק 09/07/2023 13:12הגב לתגובה זומשאירות את המטוסים מקורקעים,הכי בטוח,מה אנחנו צפורים?
- 1.לרון 29/06/2023 13:36הגב לתגובה זוהגיוני,צפו לבאות
חיים כצמן, מייסד ומנכ”ל קבוצת ג’י סיטי צילום:שלומי יוסףברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
ג'י סיטי רכשה 7.7% ממניות סיטיקון בפרמיה של 36% על המחיר בשוק ותפרסם הצעת רכש מלאה; המניה קפצה ביום ההודעה אך נפלה ב-11% לאחר שחברת הדירוג מעלות הכניסה את החברה למעקב עם השלכות שליליות בשל חשש לעלייה במינוף ולשחיקה בפרופיל הפיננסי
ביום שני הודיעה ג'י סיטי ג'י סיטי -11.1% , שבשליטת חיים כצמן, על רכישת 7.7% ממניות הבת הפינית סיטיקון (Citycon), תמורת 56.75 מיליון אירו במחיר של 4 אירו למניה, פרמיה של כ-36% על המחיר בשוק ערב ההצעה (ג'י סיטי רוכשת מניות סיטיקון בפרמיה, תגיש הצעת רכש לכלל המניות). בעקבות העסקה עלתה אחזקתה ל-57.4%, ובשל כך היא מחויבת לפי החוק הפיני להגיש הצעת רכש מלאה לכלל בעלי המניות במחיר שלא יפחת מהמחיר ששולם. היקף העסקה הפוטנציאלי, אם תתקבל ותושלם במלואה, נאמד בכ-312 מיליון אירו (כ-1.4 מיליארד שקל).
ג'י סיטי ציינה בדיווח כי הרכישה משקפת דיסקאונט של 44% על ההון העצמי של סיטיקון, וכי היא צפויה להביא לגידול של כ-171 מיליון שקל בהון העצמי שלה ולשיפור ב-FFO, עם "השפעה זניחה על שיעור המינוף" והמשקיעים הריעו. ביום ההודעה קפצה המניה בכ־7%, אך עד סוף השבוע חזרה לאחור, כאשר היא נופלת בכ-11% ביום המסחר האחרון אל מתחת למחיר שבו נסחרה לפני ההודעה. הירידות הגיעו זמן קצר לאחר שחברת הדירוג מעלות (S&P) הכניסה את דירוגי החברה לרשימת מעקב עם השלכות שליליות. אגרות החוב של החברה סיימו גם הן בירידות, ובלטה לשלילה סדרה יד' ג'י סיטי אגח יד -8.35% שירדה ביותר מ-8%.
מתוך הדוח של מעלות
בין דיסקאונט להזדמנות ומה רואה השוק
מהלך הרכישה יצר ניגוד מעניין. מצד אחד, ג'י סיטי רכשה מניות מתחת לשווי בספרים, מהלך שמחזק את ההחזקה החשבונאית ויוצר "תחתית" (לפחות זמנית) למחיר המניה של סיטיקון, שעלתה בכ-35% ונסחרת קרוב למחיר ההצעה. מהצד השני, העסקה בוצעה בפרמיה של יותר מ-35% על מחיר השוק ערב העסקה, כלומר, החברה שילמה הרבה יותר ממה שהשוק חושב ששווה הנכס, בטענה שהיא מכירה את שווי הנדל"ן טוב ממנו.
בפועל, המהלך הקפיץ את השווי של אחזקת ג'י סיטי בסיטיקון באופן חשבונאי, אך זהו שיפור שמבוסס על השערוך הפנימי של המניה, לא על תזרים או מכירה בפועל. השוק, לעומת זאת, עדיין מעריך את הנכסים בזהירות רבה, כאשר מניית סיטיקון נסחרת קצת מתחת ל-4 אירו, כמעט אותו מחיר כמו הצעת הרכש, מה שמעיד על ספקנות בנוגע לשווי האמיתי של הנכסים.
- ג'י סיטי רוכשת מניות סיטיקון בפרמיה, תגיש הצעת רכש לכלל המניות
- ג'י סיטי: ה-NOI עלה ב-7.3%, ה-FFO מהנדל"ן המניב עלה ב-24.7% ל-116 מיליון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הודעת הדירוג: מינוף גבוה ושחיקה בפרופיל הפיננסי
שלושה ימים לאחר ההודעה, מעלות עדכנה כי דירוג ג'י סיטי וסדרות האג"ח שלה הוכנסו למעקב (CreditWatch) עם השלכות שליליות, בשל חוסר ודאות סביב היקף ההיענות להצעת הרכש והשלכותיה על הנזילות ועל הסיכון הפיננסי. בדוח נכתב כי אם ההצעה תמומש במלואה, יחס המינוף (חוב להון עצמי מתואם) עלול לעלות לרמה של 70%-75%, בניגוד למהלכים שעשתה לאחרונה החברה כדי להוריד את המינוף, רמה שתשקף "שחיקה בפרופיל הפיננסי של החברה".
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגמה יהיה מחר בבורסה? על נייס וחברות השבבים
הדירוג של S&P, התיקון בוול סטריט ביום שישי, הבעיה הגדולה של חברות התוכנה ומה יקרה במניות הארביטראז'?
המניות הדואליות עם פער ארביטראז' שלילי של 0.4%. בשלב מסוים בשישי זה כבר היה במינוס 1%, אבל בשעות האחרונות של המסחר היה תיקון למעלה. מניית נייס -2.11% צפויה לרדת בכ-3%, כשהחשש מה-AI רק הולך וגדל. נייס ירדה מתחילת השנה ב-27% ואיבדה בחמש שנים - 50%. היא נסחרת על פי קונסנזוס האנליסטים במכפיל רווח של 10 לשנה הנוכחית ומכפיל רווח של 9 לשנה הבאה. אין הרבה חברות תוכנה צומחות שנסחרות במכפילי רווח כאלו, וגם לא היה בעבר.
מצד אחד, יש שרואים בזה הזדמנות נהדרת. מצד שני, יש כאלו שזוכרים ש"מר שוק" יודע הכל. אולי הוא יודע שאזהרת רווח או הנמכת ציפיות בדרך. כלומר, מה שנראה הזדמנות יכול להיות המחיר האמיתי כי התחזית תרד. ולמה שהיא תרד? כי החברה נמצאת בשוק מאוד מאוים על ידי ה-AI.
תחום התוכנה וחברות התוכנה סובלות מהכניסה של ה-AI. הן אומנם מתייעלות בזכותו ומוותרות על גיוסי ג'וניורים, אלא שהליבה שלהן בסכנה - הרעיון הטכנולוגי, פיתוח התוכנה שלהם נמצא בסכנה - מה שלקח פעם לפתח במשך שנים הפך לעניין של שבועות וחודשים בודדים. התחרות מתעצמת, הסכנה גוברת. החשש שיקומו סטארטאפים יעילים ומהירים ותוך חודשים יעמידו מוצר מתחרה. היתרון של הוותיקות הוא במערכת משומנת עם שיווק, תפעול, וקשרים. אבל בסוף למוצר יש משמעות גדולה. לקוחות לא ימהרו לעזוב, אבל זה יכול לבוא לידי ביטוי בתמחור נוח יותר. חברות התוכנה צריכות לחשב מסלול מחדש.
גם טבע 0.56% צפויה לרדת ב -1.1%, טאואר 1.44% ב-2.4% כשמנגד קמטק -1.51% ו נובה -8.04% צפויות עלות מעט. הנה טבלת הארביטראז' (הקליקו להיכנס לכל המניות):
- איי.סי.אל נפלה 15%, חברה לישראל איבדה 14%; מחזור המסחר - 13.4 מיליארד שקל
- היום של טבע, ומה עוד קרה בבורסה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
