סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
דוחות

סייברוואן נסחרת מתחת למזומן לאחר ששרפה עוד 12 מיליון ש' במחצית הראשונה של 2022

חברת החלום מספקת עוד דוחות לא טובים. סייברוואן שרפה את כל הכסף שגייסה בישראל וכעת חיה על הכסף מההנפקה בארה"ב, נסחרת בשווי של 35 מיליון שקל, ויש לה 41 מיליון שקל במזומן - כלומר שווי פעילות אפס. המנכ"ל: "נשיק את פתרון דור 2.0 בשבועות הקרובים". מה נקודת האור בחברה?
נתנאל אריאל | (3)

חברת סייברוואן סייברוואן 0% של יעקב (יענקל'ה) טננבאום ובניהול של אור גלבוע שפועלת למניעת תאונות דרכים באמצעות הסחות דעת לנהגים בכביש, מספקת עוד דוחות לא טובים. החברה הפסידה במחצית השנה הראשונה של 2022 כ-11.9 מיליון שקל (3.4 מיליון דולר), שזה 'שיפור' לעומת הפסד של 13.3 מיליון שקל אשתקד. 

החברה אמנם רשמה 'זינוק' של 90% בהכנסות - אבל ככה זה כשיש מספרים קטנים: כל תנועה קטנה של כסף נראית באחוזים כאילו היא דרמטית. בסך הכל הכניסה החברה 382 אלף שקל, או בלשון החברה במחצית הראשונה של 2022 "ההכנסות צמחו ב-181 אלף שקל, או כ-90% ל-382 אלף שקל, בהשוואה ל-201 אלף שקל" במחצית הראשונה של שנת 2021.

בינתיים, הוצאות המחקר והפיתוח של החברה זינקו גם הם ב-15% ועמדו על 10.2 מיליון שקל, לעומת 8.85 מיליון שקל אשתקד. הנה, כשהמספרים גדולים יותר האחוזים כבר פחות מרשימים, אבל עליה של 1.33 מיליון שקל בהוצאות מחקר ופיתוח זה משמעותי יותר מאשר הכנסות ש'זינקו' ב-181 אלף שקל.

החברה אמנם הצליחה לצמצם הוצאות מכירה ושיווק ל-481 אלף שקל, לעומת 1.68 מיליון אשתקד, אך גם זאת - לא בזכות התייעלות אלא פשוט כי הסתיים ההסכם שחתמה לפרסום ב'קשת' תמורת מניות בשווי של 1.46 מיליון שקל.

הוצאות הנהלה וכלליות של החברה עמדו על 2.5 מיליון שקל, לעומת 2.7 מיליון אשתקד.

כמה זמן סייברוואן תוכל לשרוד? 

בהתאם לקצב שריפת המזומנים הנוכחי, של 12 מיליון שקל בחצי שנה (לעומת 10.6 אשתקד), סייברוואן תוכל לשרוד את השנה הקרובה, ואם היא תמשיך לשרוף בקצב הנוכחי כנראה שהמזומנים יספיקו גם עד סוף שנת 2023 (לפני גיוסים-דילולים נוספים). החברה כבר סיימה לשרוף את כל הכסף שגייסה בכמה סיבובים בישראל - כ-50 מיליון שקל - וכעת היא ממשיכה להתקיים  בזכות 13 מיליון דולר שגייסה בארה"ב (כ-40-45 מיליון שקל). בפועל יש לה כעת בקופה כ-41 מיליון שקל (11.7 מיליון דולר). 

מאז ההנפקה איבדה סייברוואן 80% מערכה

המניה נסחרת כעת לפי שווי של 35 מיליון שקל, ומי זוכר שהיא כבר הייתה בשווי של 250 מיליון שקל? המשקיעים בישראל איבדו את הכסף ואז החברה הלכה לנסות את מזלה מעבר לים. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

החברה דיברה על גיוס לפי 100 ו-120 מיליון דולר. לא דובים ולא יער. הצגנו כאן (ולפני כן כאן) את הכישלון המתמשך של סייברוואן ואת חוסר היכולת שלה לגייס לפי שווים גבוהים.

סייברוואן נכנסה לוול סטריט במכירת חיסול: גייסה 13 מיליון דולר לפי שווי של כ-6 מיליון דולר - ובעצם אמרה לוול סטריט - "קחו את החברה, את הפוטנציאל , את החלום, תנו כסף למימוש הפוטנציאל. הצליח - אתם המרוויחים". סייברוואן חזרה למעשה לנקודת ההתחלה. היא כמו סטארט אפ בשלב מאוד מקדמי שפונה לקרנות ההון סיכון. 

מה קורה בסייברוואן?

סייברוואן התקינה עד כה את המערכת שלה ב-1,000 כלי רכב. לא הרבה כמובן. השאלה אם היא תצליח להרחיב את הפוטנציאל משמעותית. נכון לסוף חודש אוגוסט, יש לה עוד 600 הזמנות להתקנת המערכת. היא חתמה על מספר הסכמים - מול טמפו, נובולוג, FLEX, בזק וסלקום - בכל אחד מהם מדובר על פיילוט קטן.

בנוסף, היא מטמיעה את המערכות בשלוש מועצרות אזוריות בישראל: חרמון, מטה אשר ומטה יואב. על פי החברה, יש כאן פוטנציאל התקנה ב-54 מועצות אזוריות, בעיקר בהסעות של תלמידים לבתי ספר. לכל מועצה יש עשרות אוטובוסים בודדים לכל היותר. החברה גם חתמה על הסכם עם רדימיקס, חברת מערבלי הבטון, שם הותקנו המערכות ב-10 משאיות עד כה, וכן חתה על הסכם עם UTI, יבואנית Isuzu בישראל כדי לספק מערכות ל-100 משאיות. 

האם המשקיעים בוול סטריט יאכלו אותה? ייתכן שלא, היא כבר נסחרת בשווי אפסי

השאלה - האם המשקיעים בארה"ב 'יאכלו אותה' כמו המשקיעים הישראלים? דווקא ממש לא בטוח. האמריקאים רכשו סטארט אפ משווע למזומנים במחיר רצפה שכעת, יש לו כסף כדי לשרוד שנה וחצי. ברגע שאין עול של גיוס, אפשר להתרכז בביזנס. אז ההנהלה נכשלה בעבר וזה בהחלט יכול לחזור. אבל האמריקאים בטוח עשו עסקה טובה מהישראלים: הם גם בעלי הבית, גם לחברה יש כסף לתקופה הקרובה וגם היא בכל זאת נמצאת במקום אחר מבחינת פיתוח בהשוואה למצב בהנפקה לישראלים.

   

ומה אומרת הנהלת החברה?

אורי גלבוע, מנכ"ל סייברוואן: "החודשים האחרונים היו פעילים במיוחד. אנחנו מייצרים משיכה משמעותית בהתקנות שלנו ורואים עניין חזק מאוד בחדשנות שלנו. בחודש שעבר, באוגוסט, חווינו את הרמות הגבוהות ביותר אי פעם של הזמנות והתקנות, ולכן אנו מצפים למחצית השנייה חזקה עוד יותר של השנה. לאחרונה התחלנו לחדור לענף הציבורי החדש והמבטיח תחבורה וכעת מגנים על הסעות בתי ספר בשלוש מועצות אזוריות בישראל. אנו מאמינים שזו רק ההתחלה ורק אינדיקציה מוקדמת שלנו פוטנציאל ויכולות משמעותיים לטווח ארוך. מעולם לא היינו במצב טוב יותר.

"האסטרטגיה שלנו היא בדרך כלל להתחיל עם ניסויים בקנה מידה קטן עם הלקוח, במטרה לחדור עוד יותר לתוך המקומי שלהם ציי רכב במטרה לטווח ארוך יותר להרחיב בסופו של דבר את העסקים שלנו לצי של חברת האם שלהם ברחבי העולם. ההתקנות שלנו עד כה היו בעיקר עם אותם שחקנים מקומיים ואנו מאמינים שזהו קצה הקרחון של השוק הניתן להתייחסות שלנו. זה מייצג פוטנציאל משמעותי מאוד לצמוח ולהגדיל את בסיס הלקוחות שלנו, ככל שאנו מתקרבים להשקת פתרון הדור 2.0 שלנו, הצפוי בשבועות הקרובים, שישווקו ברחבי העולם".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    יענקלה לך הביתה , די נמאסת 11/09/2022 20:30
    הגב לתגובה זו
    יענקלה לך הביתה , די נמאסת
  • 2.
    התקבלתי לגוגל 11/09/2022 17:59
    הגב לתגובה זו
    באיזה יהירות גייסה מהנדסי תוכנה. מזל שדחו אותי.
  • 1.
    משקיע 11/09/2022 10:09
    הגב לתגובה זו
    עוד חלק מחברות הבלוף שצצו בבורסב שמיים, גוטו, קוויק, סייבוואן ועוד רבות וטובות שפשוט ביצעו הונאת משקיעים בחסות הבורסה ורשות ניירות ערך. חברות עם פעילות הפסדית ומבכיכה שנדחפה לציבור בעטיפת ממתק.
גדעון תדמור - יור נאוויטס
צילום: שלומי יוסף

פרויקט Sea Lion יוצא לדרך: נאוויטס מאשרת FID לפיתוח בהיקף 1.8 מיליארד דולר

התגלית הרביעית בגודלה בעולם שטרם פותחה יוצאת לפיתוח בהובלת נאוויטס פטרוליום (65%) המשמשת כמפעילת הפרויקט; תחילת הפקה צפויה ברבעון הראשון של 2028, חלקה של נאוויטס בעתודות: כ-220 מיליון חביות

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נאוויטס

נאוויטס פטרוליום נאוויטס פטר יהש 2.21%   מודיעה כי קיבלה החלטת השקעה סופית בפרויקט הנפט Sea Lion באיי פוקלנד, התגלית הרביעית בגודלה בעולם שטרם פותחה. החברה מחזיקה ב-65 אחוז מהפרויקט וגם משמשת כמפעילה, אחרי שקיבלה את אישור ממשלת פוקלנד לתכנית הפיתוח המפורטת ולצד חתימה על הסכם הגנת השקעות. במסגרת ההחלטה הוארך תוקף הרישיון ל-35 שנה, מה שמסמן את המעבר לשלב ביצוע מלא.

היקף הפיתוח לשלב א' עומד על כשני מיליארד דולר, מתוכם חלקה של נאוויטס הוא כ-1.17 מיליארד דולר. לפי הערכות החברה, העתודות (2P) הצפויות לה מהפרויקט יעמדו על כ-220 מיליון חביות נפט אקוויוולנטיות, כשהפקה ראשונה מתוכננת לרבעון הראשון של 2028. במקביל להסכם ההשקעה גובשה מסגרת מימון רחבה: כ-650 מיליון דולר יועמדו כהלוואות לטובת הפיתוח, ואילו ההון העצמי שנאוויטס צפויה להזרים יעמוד על כ-734 מיליון דולר, כולל רכיב הלוואה למימון חלקה של השותפה Rockhopper, שיוחזר בהמשך מהתזרים החופשי.

החברה כבר החלה להיערך תפעולית לשלב הפיתוח וחתמה על הסכמים משמעותיים, בהם חכירה והיערכות לשדרוג מתקן FPSO שיפעל באתר למשך עד 20 שנה. בנוסף נחתמו חוזים לקידוחים, לשירותי השלמות, לציוד תת-ימי, לצנרת ולמערכות תפעוליות נלוות, מה שמצביע על כניסה למתווה ביצוע מואץ לקראת 2027 ו-2028.

יו"ר נאוויטס, גדעון תדמור: "החלטת ה-FID בפרוייקט SEA LION מהווה הוכחה נוספת ליצירתיות לנחישות של נאוויטס וליכולתה להפוך תגליות שטרם פותחו להצלחות יוצאות דופן. נאוויטס מובילה כעת את פרויקט SEA LION לפיתוח שצפוי לייצר ערך רב למשקיעים ולהביא בשורה גדולה של צמיחה ושגשוג כלכלי חסר תקדים לתושבי פוקלנד"

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

ת"א 35 זינק 1% ונעל בשיא של 3,604 נק'; הבנקים הוסיפו 1.5%, ת"א ביטוח זינק כ-3%

נעילה מעורבת במדדים אך ת"א 35 זינק אחוז וחצה את רף ה-3,600 נקודות; המיזוג בין מטריקס למג'יק אושר כצפוי וברוב מוחץ ע"י בעלי המניות מטריקס התממשה מעט ומג'יק טיפסה; נאוויטס אישרה FID לפיתוח בהיקף 1.8 מיליארד דולר ב- Sea Lion ; אחרי הסיקור בביזפורטל פינרג'י מחקה את הזינוק ונעלה בעליה של 1.3%
מערכת ביזפורטל |

  

התנועות במדדים:מדד ת"א 35 1%    מדד ת"א 90 -0.58%    מדד ת"א 125 


דולר שקל רציף 0.3%      


מחזור המסחר הסתכם על 3.578 מיליארד שקל